2010 års Debattia akuttråd nr 2.
Här kommer mitt andra rop på akuthjälp och året har bara börjat !!!
Har skrivit lite om IKEA-katterna inne i Helsingborgstråden. Fick info om där skulle finnas två st och vi har varit där och fått in en.
Ikea i Helsingborg ligger vid ett stort köpcenter. Nu visar det sig springa fyra skyggisar där på ungefär 8 månader.
En tjej ringde ett katthem som finns här i Helsingborg och berättade om katterna.Hon uppfattade som att dom skulle hjälpa till och ta emot dem, dom rekommenderade henne ringa och få hjälp med infångning av kommunjägaren. Hon gjorde det ,han skulle ha betalt och hon skramlade in 800 kr.Ringde jägaren och berättade att nu hade hon råd anlita honom. Ringer katthemmet och ber dom vara beredda på att katterna kommer nu sen dom fångats in .
Enligt tjejen sa nu katthemmet nej,dom kunde inte ta emot några och ska ha varit mycket otrevlig mot henne.
Därför har detta blivit riktigt akut.. Kommunjägaren kommer nu fånga in katterna.Åker till tjejen med dem och hon kan inte ta in fyra katter så vad gör kommunjägaren då ?????
Någon som kan ställa upp och hjälpa till med ett stöd eller permanet skydd för dessa hemlösingar.
Vi kommer stå för veterinärkostnaderna och ska försöka ta dem direkt till vetten när de redan är infångade.. Han kanske kommer med ett par redan i morgon bitti ????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
men herregud!! Oj oj men nu jädrar brinner det i knutarna. Finns det ingen som kan hjälpa till här, snälla någon liten ängel finns det väl…..
åh stackars små:( NÅGON i närheten som kan ställa upp?

Men lilla missarna bara ca 8 månader.
Nedrans otur att katthemmet drog sig ur.
Kan det vara för att dom är skyggisar tro?
Finns några i Helsingborg med omnejd som kan ta in dem?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
puttar denna viktiga tråd

*putt*
puttar för de stackars katternas skull
Men D är det samma kattungar som du ringde till mig om?
7. Josefa.. Detta är inte samma katter.
Debattia
Det finns en kattängel här inne som kan ta in två av dessa men hon bor i Jönköping.. Någon som ska åt det hållet ? Några mil ,halva elle rhela vägen ???
Debattia

Puttar
Pälsbollarna i Höganäs
Lillan,ska du inte till Jönköping !!!
Debattia
Kommunjägaren har lovat fånga in och sen åka till vetten och lämnar dem där.. Sen får vi hämta dem …
Puttar upp för både resväg och någonstans att krypa in för katterna..
Debattia

Nej tyvärr… Hade jag vetat detta i fredags hade en kompis kunnat ta med dom upp… 
Pälsbollarna i Höganäs
Har du somnat xray?? kände inte du någon tradarchaufför ??
Debattia

Kruxet är ju att dom ska ha körningar på rätt håll….
Pälsbollarna i Höganäs
Puttar upp denna tråden för hjälp till två katter som behöver någonstans att få komma in samt för transport till Jönköping av två stycken.
Kommunjägaren verkar bra och mänsklig. Tjejen har stoppat upp infångningen ,kanske inte blir förrän på torsdag. Även snällt av honom erbjuda sig åka till vetten med katterna .
Har då en dag till att söka på..
Debattia

Håller tummarna

Hoppas ni får tag i nån som kan ta transporten till Jönköping.
puttar å puttar för hjälp åt dessa kissar, det enda jag kan göra är å putta känns som om det inte hjälper så mycket just nu…
kommunalskytten var inte där i går kväll men åker förmodligen dit i kväll och lämnar katter hos vetten i morgonbitti,torsdag.
Transport Helsingborg-Jönköping..Finns någon !!!!
Kan inte gå in här förrän mot kvällen så jag återkommer då.
Debattia

puttar upp för att det ska ordna sig..!
oj oj ja du här hoppas man ju på ett under, vad händer annars med katterna om inte skjuts finns? Inget stödhem heller till de andra…

Debattia! Har kollat om någon skulle upp mot Jönköping, men har inte hittat någon ännu. Fortsätter att jaga….
Pälsbollarna i Höganäs
Putt!
Kan inte jourhemmet komma ner en bit, säg 13mil.
För då kan min man ta upp katten från Helsingborg till Målilla, dock först om två veckor. Nästa veckan kör han nämligen hemma. (Glenn kör lastbil)
ja du det verkar inte vara det lättaste
Det är vi som ska ha dom! Jag har ingen bil och min flickvän har helt sjukt mycket i skolan och håller på att flytta och greja så jag tror inte att hon kan köra. Hon har massa slutprov på olika kurser. :/
putt igen
ja å jag å puttar
Jag puttar också !!! Först och främst för att du som har ett stort hjärta ,hör av dig om du känner för att ställa upp och bli stöd eller permanent hem för en eller två av dessa hemlösingar.
I kväll blir där ingen infångning för det är ett fruktansvärt väder här i Skåneland. Vissa vägar har blåst och snöat igen .o.s.v.Dom har lovat bättre väder i morgon och då åker kommunskytten dit och fångar in. Det är också viktigt dom kommer in annars kan där bli en hel koloni.. Vetten tar emot när som helst och vilken dag som helst så katterna kommer bli undersökta,kastrerade,vaccinerade och öronmärkta innan dom placeras hos någon.
Puttar också för transport till Jönköping !!
Debattia
Puttar !!!
Debattia

Puttar också för stöd eller permanenthem och för transport till Jönköping.
Puttar för i kväll kommer kommunjägaren att försöka fånga in dem. Vet inte var dom ska ta vägen??Det är verkligen akut???
Undrar också om någon ska resa till Jönköping från Helsingborg ??
Dessa katter är inte så gamla .
Debattia

Puttar!
men oj oj ja du jag kan inte mer än att putta. Förmodar att du har tittat på djurtransport?
Putt
Putt
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Puttar också !!!!
Debattia
Puttar upp för hjälp till katterna!!!!!
Debattia
Puttar ! För nu väntar jag bara på att kommunskytten ringer och berättar att katterna är intagna hos vetten. Gudarna vet var jag ska göra av dom?????
Debattia
ojoj jag du kunde jag trolla så skulle jag men jag har heller ingen aning. Finns det verkligen ingen som kan hjälpa? Ja vad ska du göra annars då, släppa ut de igen då?

Du får ha hela gänget nedbäddade i fotändan på sängen Debattia!!
Pälsbollarna i Höganäs
Har inte hört något ännu !!
Debattia
det här är inte samma tråd som din andra Debattia, akut behöver all hjälp, utan är det två helt olika trådar, blir alldeles vimsig jag?
43.Då tycker jag verkligen synd om dem..
45.Jag är redan vimsig..
Kommunskytten har inte hört av sig.tjejen har ringt honom olika tider men han svara inte.Då är det nog lungt över helgen i alla fall.
Debattia

#46 Ok. Trodde inte att dina fötter hade kolat av!!
Stoppa ner dom var som helst i sängen, men vänd inte gumpen till dom bara..
Stackars kisar, ute i de här kylan
Pälsbollarna i Höganäs
Men vad trisst att Katthemmet backade ur när det väl var ordnat med infångandet. Hoppas det löser sig med transport till Jönköping. Har ni skrivit på SKS www.katter.nu ?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Sjuke Vilgot tog vi i transportburen idag iaf.
Fast det blev ju så klart skrivet i fel tråd!!
#50 haha ja du ursäkta om skrattar fler som blir vimsig…. :)
Tack Lena! Ska gå in där och kolla.
Debattia
#52 Det brukar ju röra sig en hel del folk där. Stor chans att någon ska åka den aktuella resvägen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hoppas verkligen jag hittar något till dessa nu i helgen!!!Puttar!!
Debattia
Puttar upp för hjälp till dessa 4 skyggisar !
Debattia

puttar för hjälp

En kvällsputt för Pälsbollarna
Tack alla puttare !
Har frågat många men ännu inget svar . Har äntligen blivit medlem på katter nu.
Debattia
Glöm det förra inlägget!Har varit medlem där sen 2008.
Får bli sista putten för i kväll..Hoppas på något positivt för katterna i morgon…
Debattia
puttar mer kan jag inte göra……
Tack för putten ! Har tagit kontakt med massor av föreningar och jag vet inte vad men fortfarande inte hittat någon lösning !!!
Debattia

Ho,ho alla föreningar, var är ni?
Tyvärr har jag knökfullt:(( Har redan två katter i karantän som skulle avlivas o fler på kö in:((
Varför kan inte fler hjälpa till när vi är 9 miljoner människor i vårt land
ja du detta är inte det lättaste verkar det som, vi får hoppas på nån ängel som dyker upp och kan hjälpa, de verkar ju finnas ibland då ivarjefall..
Ja,jag hoppas också på någon kattängel !!!
Debattia
Puttar !!!!
Verkar lite ljusare nu för transport till Jönköping…
Debattia
putteliputt
Puttar ! Tack för putthjälpen !
Debattia

Puttar för fullt!!!

Puttar härifrån Svedala också
Blir en sista putt här också för nu måste jag jobba.
Söker akut efter någon som kan ta in 4 skyggisar. Pratade med en i går som trodde dom bara var något p å16-20 veckor.
Finns möjlighet för att två får stödhem i Jönköping men har inte hittat någon transport ännu !!
Tack för putthjälp!!!
Debattia
Puttar för hjälp till katterna
puttar
Puttar !
Debattia
puttar

Puttar!
Tack alla puttare ! Puttar också !
Debattia
puttar
putt

Är det inte någon här på sajten vars man brukar köra från Helsingborg och uppåt
puttar
Det verkar inte vara så många här inne som kan hjälpa ett pat skyggisar. Hoppas någon tittar in som har den möjligheten.
Kanske någon som ska åka från Helsingborg till Jönköping också ,eller halva vägen ????
Debattia

puttar

Vart i Jkpg ska katterna?
Min man åker ju Helsinborg-Jkpg ibland men han får ju inte veta om körningen förrens på eftermiddagen/kvällen innan. Går det med så kort varsel? Och han måste bli mött på ett lätttillgängligt ställe i Jkpg eftersom han kör efter tidschema.
Han vet dock att han inte kommer att ha någon körning uppåt denna veckan tyvärr.
Pälsbollarna i Höganäs
Tror det går med kort varsel…
Debattia
hoppas att det ordnar sig
Puttar

Puttar
Pälsbollarna i Höganäs
puttar

Okej. Då ringer jag dig när han har nästa körning uppåt så får vi se om det har löst sig innan det eller inte.
Är katterna inne nu då? Eller måste dom fångas in först?
Och VAR i Jkpg finns stödhemmet?
Pälsbollarna i Höganäs
putt
Hade fått uppfattningen att kommunskytten inte var inblandad längre i dessa katter.Döm om min förvåning när dom ringer mig från kliniken och berättar att där varit en man med en kommunbur och lämnat in en katt. Hade dom inte ringt hade katten blivit kvar på kliniken. Nu har det gått så lång tid så där finns förmodligen inget stödhem längre. Nu har jag en fin hankatt här hemma som jag inte vet var jag ska göra av?????
Debattia

Har skabbilusk hoppat ac?
hon har ju väntat så länge och under tiden blir där ju också katter i Jönköping som det är akut med ,hon kan ju inte hålla platserna hur länge som helst.
Det går ju inte att planera om han ska plocka in katter när han tycker och känner för det.Jag trodde han var avbokad och att vi själva kunde fånga in nu i slutet av veckan då där finns nån kväll ledig.Men icke sa Nicke.
Debattia
Gullimat, jag har försökt att pm:a dig. Hoppas det funkar, din sida är stängd. 
Håll nu tummarna ! Tror jag hittat ett stödhem för en av dem i Helsingborg……
Debattia

Håller tummarna här också

Vi kniper!!
Pälsbollarna i Höganäs
NU FINNS MÖJLIGHET ATT EN TJEJ I VÄSTERÅS KAN TA HAND OM NÅGON ELLER NÅGRA AV DESSA KATTER. I SÅ FALL BEHÖVS HJÄLP MED TRANSPORT MELLAN HELSINGBORG OCH VÄSTERÅS…
Debattia
åh men djurtransport då? Ingen där???
Debattia, jag bor utanför Jönköping och det är ju på vägen mellan Helsingborg och Västerås så jag kan hjälpa till med åtminstone en bit av vägen om jag kan få bidrag till bensin.
jamen du har ju daysis reskassa här ju, kan inte stava till Dayisy heller…. :)
104.Det låter som en öppning eftersom det verkar som Lillans man kör till Jönköping ibland.
Debattia
Vill någon hjälpa till att meddela Josefa att hon har pm?
Men det vore ju toppen om det kan lösa sig till Jönköping då kan jag ta resten av sträckan till Västerås, förutsatt att det klaffar med en dag då jag är ledig och det löser sig med bensinbidraget. Ska höra med Daisy kassan
Ett litet problem är att han får veta med kort varsel när han ska åka till Jönköping,skulle vara ifall kissen eller kissarna kunde vara någonstans i Jönköping tills du kunde plocka upp dem. Jag kan också hjälpa till med reskassan.
Josefa har fel på sin dator så hon kan nog inte komma in här.
Debattia
Oki, pm:ade dig med en hälsning till henne…
Ok, jag jobbar ju på schema så det är ju olika när jag jobbar. Jobbar både dagar, kvällar och helger. Men går det att lösa så hjälper jag gärna till.

Jag har pmat dig chigak
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nu verkar det rätt säkert med Västerås så nu behöver jag hjälp med transport från Helsingborg till chigak i så fall…
Finns någon ????
Debattia
putt för finns någon? :)
Puttar också !
Debattia
Puttar också !
Debattia
Hoppas verkligen jag ska hitta en transport så denna kattkillen får komma till ett hem i Västerås. Det blir ev ett permanent hem för honom.. Snälla…..
Debattia
kollat djurtransport redan förstår jag?
Hade lagt in en annons där men den har tydligen inte blivit godkänd,får kolla upp det.Tycker den sajten har blivit krånglig,man ska skriva vilket län och alla städer man åker förbi.Hoppas jag missuppfattat det..
Söker fortfarande transport till Jönköping!!!!
Debattia
ja men kan inte nån som vet hur den funkar hjälpa dig?