Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 1198 ggr
Mettan
0

Namninsamling mot DV i Gbg

Glad
**Hej!Jag undrar om Hittekatter i Fokus kan tänkas stå bakom en namninsamling mot DV i Göteborg?
Jag har Anette Cedergren och hennes samarbetspartner Shalini Persson bakom mej. Shalini kommer att ta hand om namninsamlingen den 28 februari. Hon kommer sedan att överlämna den till åklagaren. Så här har jag skrivit om inszmlingen i presentationen
------------------------------------------------------------------------
Denna namninsamling är en protest mot att Djurens Vänner i Göteborg, avlivar 90% av de katter de får in för omplacering och att det dessutom görs med inhumana och icke godkända metoder, UTAN veterinär närvarande eller av person med med godkänd utbildning.
Andra katthem avlivar HÖGST 10 % av katterna, och bara om det verkligen är befogat.

Namninsamlingen kommer att överlämnas till juristerna Anette Cedergren och Shalini Persson, som i sin tur kommer att överräcka allt till den åklagare, som kommer att handha fallet.

Detta räknar vi med kommer att ske i slutet av februari 2007.
Mettan Baltze i Landskrona
-----------------------------------------------------------------------------
Tydligen vill de helst att man hänvisar till en hemsida för en organisation och det kan man väl verligen säga att detta är, eller hur?
Mettan
**

miranda1
0

Tycker att en namninsammling är bra, den ger åklagaren ett signal att allmänheten inte godkänner vad DV i GBG håller på med.

Även jag har kontakt med Shalini Persson och vi (Göteborgs Katthjälp) ska göra en anmälan mot DV i samarbete med Shalini.  Har precis skickat iväg alla anteckningarna från miljöförvaltningen till henne.

/Miranda

Mettan
0

Toppen Miranda!
Men problemet är att jag måste hänvisa till en hemsida, som innehas av någon organisation. Kan vi kanske få låna er?

vanessa
0

Här har du en sida http://www.namninsamling.com/site/ som har namninsamlingar. Sedan så skriver du text som Miranda tycker är bra. gärna med länkar. Där går dessutom många in av andra anledningar och kan läsa och se för att sedan skriva under. /Vanessa.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

En namninsamling är jättebra. Hittekatter i Fokus är ju en fristående sida - ingen organisation finns ju bakom på det sättet. Annars är det inga problem för mina del att vi skriver insamlingen i hittekatters namn så att säga om det bara accepteras.

Här står riktlinjerna för namninsamlingar på den sajt som #3 tipsar om*: http://www.namninsamling.com/site/petition_intro.asp

*mycket bra sajt dessutom.

Det är viktigt att man inte skriver på ett sådant sätt att man kan råka ut för förtal. Lurigt med DV i GBG eftersom ordf. aldrig står för vad han säger och att ord står mot ord hela tiden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

hittat och skrivit på Maggan47