*LÅST* AKUT Måste flytta!!
Nu har jag haft Auzra och Neuzrat på övertid.
Jag kan inte ha dem längre, åker utomlands på lördag, så dem måste flytta innan helgen , eller innan helgen är slut.
Eller om det finns ett annat akuthem i sundsvallsområdet.
Skulle bli supertacksam över all hjälp jag kan få.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

#0 Oj det var kort varsel! Vad händer på lördag om du inte lyckas hitta något? Har du ingen kattvakt som kan komma och hjälpa till ett tag?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag vet, tyvärr, hittade en sista minutenbiljett 3 veckor utomlands.
Känner mig så jäkla dålig just nu, men det fanns visst ett till akuthem i sundsvall någonstans, kanske någon kan leta reda på det.
Det skulle vara underbart.
Det som skulle kunna hända var att jag får ta med katter och resväskor på tåget ner till stockholm, så hämtar livlinan upp dom. Men allt känns så krångligt.
MVH Sofia
Puttar upp! Kan du inte få någon kattvakt???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Min mormor ska bo här i huset och ta hand om mina andra 6 katter, men eftersom dom är skilda åt så känner mormor att det blir för mycket att hålla reda på , då hon är gammal och trött.
MVH Sofia
Vem är djurvakt till resten av djuren (alltså dina 3 katter, hunden, åsnan, kalven, hönsen och fiskarna)? Kanske samma person kan hjälpa?
Själv har jag bara hundar och katter och ändå är en sistaminuten-resa inte ens att tänka på… Jag skulle aldrig kunna få ihop djurpassning på så kort varsel.
#4 Ojdå, såg inte ditt inlägg innan jag skickade mitt!

#2 kan livlinan ta dem så är det ju bra, det är väll ändå de som står bakom katterna om jag minnns rätt?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nu får ingen racka ner på Sofia här. Hon ställde upp superakut när dessa katter skulle avlivas och skrev att det var temporärt!
Vi har puttat i tråden här hela tiden och den som skulle ha den ena av kissarna backade ju ur. Så ingen skugga må falla på Sofia. Vi har ju haft annons ute på Blocket(första på mitt lilla privata annnonskonto) OCh verkligen försökt allt. Så kan någon hjälpa? För Sofia gjorde ju verkligen klart från början, att det var absolut akut och temporärt som hon tog hand om dessa kissar…Ok när hungern är som störst äter F*n flugor, så denALLRA sista utvägen är ju, att du har de små med dig ner till Stockholm….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

livlinan kanske har nån som kan möta så du slipper åka så långt med katterna???
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Tack Gunilla för att du verkligen förstår.
MVH Sofia
Putt för dessa syskon!
Om ni skulle hitta ett akuthem i Gävle eller i närheten där sj-tågen stannar , eller ett i sundsvall så ring mig 0705787162
MVH Sofia
Den gamla tråden #11 är låst då vi inte tillåter annonser med avlivningshot längre här på Hittekatter. Det har vi inte gjort tidigare heller egentligen. Såg dock mellen fingrarna ibland men har nu varit tvungen att göra en uppstramning. Detta då sajten fylldes av avlivningshot från kattägare. Hittekatter iFokus är en sajt för de hemlösa katterna. Vi ger dock gärna goda råd till den som behöver det.
Skulle rekomendera dig Sofia att istället Annonsera på sajten Djurannonser iFokus.
Angående annonser och avlivningshot:
Avlivninghot inte tillåtna på Hittekatter!
Vill förtydliga att det inte är tillåtet med avlivningshot på Hittekatter iFokus. När det gäller annonser med omplacering av katter som har en ägare hänvisar vi till Djurannonser iFokus.
Som titeln antyder är det här en sajt för hemlösa katter, vi jobbar även med att höja kattens status samt med att få kattägare att ta ett större ansvar för sina katter.
Så här står det i "Om Sajten" samt i det välkomstmeddelande som alla nya medlemmar får:
Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu var det ju så, att Sofia har ju aldig hotat att avliva dessa kissar. Som ni kanske kommer ihåg, så var det ett ordentligt pådrag, så att kissarna kunde räddas vid den tiden det begav sig. Sofia och Livlinan räddade kissarna undan avlivning. Sofia var väl inte på en annan sajt och jag kontaktade var det inte så?
Kollade tråden. Sofia stod som akuthem inne på Djurhem i fokus. Där kontaktade jag henne. Hon svarade och hjälpte till. Så snälla hjälp henne nu om ni kan! Hon har ju alltså aldrig hotat med någon avlivning! Det är bara att läsa tråden och följa den.
Så bemöt inte Sofia illa här, för folk som henne är ju guld värda och får hon den uppfattningen att hon har hotat att avliva, då hjälper man ju inte till mera. Skulle inte jag göra i alla fall om jag bara fick bannor för det.
En putt för Sofia!
#17 Vad jag vill förtydliga är att även ärenden där avlivningshotet kommer i andra hand inte är tillåtna på Hittekatter. Vi har dragit åt reglerna sista tiden då sajten blivit överfull av dylika ärenden. Som jag skriver är den här sajten till för hemlösa katter, samt för rådgivning till kattägare. Vi är ingen omplaceringssajt för katter som redan har en ägare. Eftersom Hittekatter iFokus är den enda sajt i sitt slag måste vi värna om vårt syfte. Det finns däremot en uppsjö av vanliga kattsajter. Sedan har vi numera även fått sajten Djurannonser iFokus till vilket vi rekomenderar den här typen av ärenden.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#18 Men vart drar man gränsen? Vad jag kan förstå har de här katterna nu varken ägare eller avlivningshot över sig och då passar de väl hit? Att de tidigare hade båda delarna borde väl inte hindra dem från att få höras på hittekatter nu, för då är det betydligt fler katter som aldrig kan få hjälp här än dessa.
Jag säger inget om att ni vill att hittekatts-sajten ska vara just för de ägarlösa, de är ju de mest utsatta katterna i landet, och ni som ansvarar för sajten bestämmer ju vad som hör hit och inte (även om det innebär att bara gröna katter från haparanda ska få hjälp :-)), men ska dessa katter inte få hjälp för att de i förra ledet hade ägare? Eller har jag missat något?
ja jag vet dår akt ine…. För i och med ,att ägarskapet så att säga övergick till ett jourhem, så är dessa katter hemlösa, om än med tillfälligt tak över huvudet. Sak samma om man ska gå på en hemlös katt, som någon tagit in av ren barmhärtighet.
Risken fins, att alla de fantastiska själar som ställer upp som jourhem lessnar och aldrig gör något mer, om de inte kan få hjälp även här inifrån.
Ja, nnu har jag gjort vad jag kunde. LAgt ut nödrop på både dessa två fina syskon och MUsse på Djurannonser.

Som sagt det är inte lätt med så kort varsel. Gudskelov är ju katterna inomhus i allafall. Mormor får väl i värsta fall försöka överleva dessa två katter också ett par veckor, eftersom situationen är som den är. Lite orättvist att lämpa över dem till Livlinan så här i elfte timmen tycker jag. Att finna nya stödhem görs inte över en natt.
Sofia - försök få mormor att lösa det med dessa två också så får du lite mer tid när du kommer hem att ordna nya hem.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
kattassen, det var via Livlinan som vi fick nys om dem. Om du läser ursprungstråden så förstår du. OCh Sofia sa till i god tid, att hon bara kunde vara ett hem mycket temporärt. Så ingen skugga må falla över henne. Usch, jag hatar att tala om folk i tredje person……
Finns det ingen i Sundsvall eller närheten som kan hjälpa här???
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är naturligtvis svårt att dra gränsen vad som är vad. Men nu har ju dessa katter direkt samband med en avlivningstråd, det gör att jag reagerar plus att det kommer upp så akut med resan.
Goda råd ger vi mer än gärna. Mina råd är här att annonsera på Djurannonser iFokus, www.katt.nu, www.katter.nu och blocket. Sedan får väl Sofia försöka lösa det med kattvakt under sin semesterresa. Det gäller ju oss alla som har ansvaret för katter. Kattpensionat är ju ett alternativ.
Är det idag Sofia reser, eller nästa helg?
PUTT
Sofia har gjort ett bra jobb med att ta emot kissarna, men varför bokar man en sista minut resa när man vet att den som passar ens katter inte kan ta hand om alla katter man har hemma? Det är inte någon akut situation, det är något man har ställt till med själv…
Vet någon hur det gått för katterna? Sofia skulle resa idag och det var ju med väldigt kort varsel!
Om jag förstått det hela rätt är TS jourhem åt föreningen Livlinan/Animal Liberation. TS skriver i #2 att hon kan ta med sig katterna ned till Livlinan i Stockholm om ingen kattvakt infinner sig. Med andra ord fanns det en nödlösning i bakfickan.

TS räddade dessa katter skrev från början att hon endast kunde vara temporärt stödhem.
Konstigt ingen vill hjälpa TS Folk brukade innan kunna hjälpa o fixa saker varför nu inte denna gång?
Tjejen har inte bett om dessa extra katter hon rädda de deras liv, sa ifrån hela tiden att detta bara är en tillfälling lösning.
TS har anonserat på blocket, djuranonser mm, vad mer kan hon göra, hon har redan gjort allt ni skrivit att hon ska.
Katterna är ägar lösa.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
För att döda denna tråden så skriver jag nu att jag hittade ett hem åt dessa katter, dom bor numera hos ett äldre par tillsammans några mil ifrån där jag bor.
MVH Sofia

#31 Du har varit otrolig som kämpat som du gjort. Hoppas att allt är ok med kissarna, och med dig själv.
Pälsbollarna i Höganäs
32# Tack så mkt, just nu har jag faktiskt bara 2 av 10 katter kvar, en vart överkörd och resten har fått flytta till nya underbara hem =)
Men jag känner att jag behöver ta det lugnt på kattfronten ett tag så jag kör med akvarium istället haha
MVH Sofia
eloge till dig, Sofia, för allt du gör.Synd att förra tråden om missarna skulle tystas ner så..
Först erbjuder du din hjälp, sen verkar många vilja glömma att du finns, känns det som.Jag var inte med på den tiden men har läst igenom.
Jag önskar det fanns fler människor som du
#30 Den här 6 månader gamla tråden som du har letat upp låses härmed.
(Det var värst vad du och dina kära vänner har börjat söka efter gamla trådar ur arkivet!
)
Detta kattärende är inte och har aldrig varit ett ärende för Hittekatter iFokus. Katterna Sofia tog hand om var avlivningshotade katter som föreningen Animal Liberation jobbade för. Deras tidigare ägare hotade att avliva katterna när de skulle åka utomlands. Sedan kom de upp ytterligare en gång för att Sofia som jobbade för Animal Liberation i sin tur skulle åka utomlands. Katterna var inte ett ärende för hittekatter iFokus varken från början eller senare. Den här typen av ärenden strider mot våra sajtregler.
#34 Kontakta gärna TS via PM för hjälp med kissen som rymde.