Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 769 ggr
miranda1
0

VD Britt Lindström ger 50 000 kr till djuhemsfören

Från djurhemsförenings hemsida:

2000-09-16:
"Fredagen avslutades med gemensam middag där Malmö Djurens Vänner stod för kvällens överraskning. Ordf. Britt Lindström hade uppdraget att ifrån Djurens Vänner Malmö överräcka en gåva till Djurhemsföreningen på 50.000 kr. vilket applåderades av Djurhemsföreningens styrelse och kursdeltagare. Djurhemsföreningens ordförande tackade för gåvan och försäkrade att gåvan och de värmande orden gav nytt "bränsle" för att arbeta med och för övergivna djuren."  http://www.djurhem.se/dhfnytt4.htm

Och så har DV Göteborg ingen pengar att anlita veterinär? Tänk på att det här med ihjälgasning har pågott i ca 25 år…. Ekelunt har alltid sagt att de saknar penger till veterinärvård.

Fundersam

/Miranda

Pelusa
0

Mycket avslöjande! DV som hävdar att de enligt stadgarna inte kan/får ta betalt och bedriva "handel" har alltså i själva verket en övervinst på minst 50 000 kr!

Var kommer pengarna ifrån tro? Vem betalar DVs avlivningsverksamhet?

Anslag från Djurskyddet som sponsras av kommunerna förstås! Eller….?

Fy donc!

*Pelusa mår illa och kräker litet*

vanessa
0

Så han har alltså gasat ihjäl katter i 25 år! Vilken människa, om man nu ska kalla honom för det. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

Ja Vanessa, att han gasar ihjäl djur är inget nytt, det har varit ute i pressen flera gånger i alla fall i 1984, 1996 och 2000.

Därför blir jag lite irriterad på att de övriga DV föreningar gjör som det är första gången de har hört talas om det…..

/Miranda

Lena
0

#3 Nej det här är ingen nyhet, jag som bott i Göteborgsområdet sedan 1986 har läst det i tidningarna flera gånger.

När det gäller DV i Malmö verkar de inte ha kris på pengar då de har anställd personal som sköter verksamheten på djurhemmet. Ordf. tyckte inte det fungerade med volontärer så de hade gått över till att anställa istället.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ambrosia]
0

Det luktar muta!

Ambrosia