Räddad från stormen ,veckan efter ledsnade de
Den snälla, gosiga unga hankatten skulle avlivas men inte hos någon veterinär.Som tur är dök de upp en bekants bekant som kunde ta honom.Han ville att den skulle kastreras först och familjen som hade tagit in honom åkte till veterinären med honom och sedan hämtade jag honom och satte in honom i mitt badrum.Det gjorde jag på lunchen och då sov han fortfarande.Det var oroligt att jobba på eftermiddagen då jag inte visste hur han mådde men vi kunde inte lösa det på annat sätt.
När jag kom hem från jobbet hörde jag att det var någon som skrek i lägenheten och ljudet kom från badrummet. 6 av mina katter satt och tittade på badrumsdörren. Men de fick inte följa med in.Lillkillen blev glad när jag kom och spann och gosade med mig.
Jag åkte iväg med honom till den som skulle ha honom tills annat hem hittas och när han kom fram släpptes han ur buren och sedan hälsade han på hemmets katter utan problem.Sedan försvann han ett tag men återfanns i köket med nosen nerkörd i matskålen med fisk.
En stund senare undrade jag vad det var för ljud som hördes under bordet. det var kissen som hade hittat en mus och det hördes att han tyckte att det var HANS mus.Det här hemmet kanske inte blir permanent men han kommer att ha det bra där och blir inte övergiven eller utslängd igen.
Förresten så blev lilla Sparven nog intresserad av honom. Hon låg hela kvällen i transportburen där han hade legat.Hön är liten i storlek men är ändå 6 månader och kanske börjar hon intressera sig för pojkar.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Så skönt att kissen räddades från döden! Det gör mig alltid så glad att höra om en kisse som på grund av vänliga människor får möjlighet att leva vidare.
Många rosor både till dig och stödhemmet.
Ge även lilla Sparven en kattkram!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Underbart att läsa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vilken underbar kisse, lyckiliga den som får honom……
//annbritt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna