Katthjälpen i Sundsvall
Fick ett jättetrevligt samtal nu från Lena Lindgren nu från Sundsvall. Vet inte om ni kommer ihåg historien.
Vill att katterna placeras i hem
Kortversion: Det finns Sundsvalls Djurhem, fast de har inget katthem utan jobbar med jourhem. Jossan, som var Medarbetare här, jobbar där. De tar inte emot skygga katter utan hänvisar till kommunskytten som inte drar sig att skjuta av diande kattmammor.
Och det fanns en stor kattkoloni mitt i staden som nu skulle skjutas. Några, bl.a. Lena försökte allt för att rädda dessa katter.
Och jag är så glad. De bildade en förening och hittade en plats hos en kattälskande skrotplatsägare och hans familj. Alla katter i kolonin är kastrerade nu. 30 av de har kommit in på det nya katthemmet och en del har blivit utplacerad. De andra lever som TNR-katter och tas in efter möjlighet.
Kommunskytten hann skjuta av 6 katter men nu har kommunen fattad att det finns andra sätt än att bara skjuta av problemet. Tom Sundsvalls katthem har tydligen godkännt att det är möjligt att en katt kan överleva som TNR-katt också i Sundsvall.
Katthjälpen har nu startad en hemsida och är väldigt stolt över en artikel om skygga katter från…Johnnys girl!!!
Fast den ligger lite fel nu under Bilder. Men hemsidan är under uppbyggnaden.
Blir fadder i föreningen och stöd deras kamp för skygga katter. Det ska jag göra!
http://www.katthjalpen.se/Katthjalpen/Valkommen.html
En stor ros till Katthjälpen som visar att det är möjligt att starta från Noll och få ihop en förening som räddar liv på skygga katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vad bra att nån vill hjälpa skygga katter, det är inte så vanligt har jag hört.
Nu är jag fadder.
Hoppas fler vill bli fadder åt dom.
jag med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Toppen!
Nu är jag också fadder… :-)
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puttar upp tråden, fler som vill bli faddrar.

dax att putta upp tråden igen.

Jag med--- blivit fadder…
Härligt att kissarna får leva!

Önskar Eslövs komun kom till samma slutsatss att det finns flera alternativ.
Underbart kisarna får leva super bra jobbat av alla inblandade.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

puttar upp Sundsvall
Så underbart att det finns människor som ser de skygga katterna med och ger de samma chans som de tama!
Det är jättekul att höra att det har bildats en ny förening i Sundsvall som engagerar sig för skygga katter. Välbehövligt i dessa delar av landet. Minns ju mycket väl diskussionerna som förekom runt kattkolonin när ordf. för Sundsvalls Djurhem gick ut i massmedia och sa att det var humanare att avliva alla skygga katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så himla bra arbetat av dem däruppe i Sundsvall kommer ihåg det här hur katterna skulle skjutas och förstår hur hårt den nystartade föreningen fått kämpa för katternas rättigheter all heder till dem.
Klart att man ska bli fadder till en av sötnosarna.