Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1310 ggr
[Anunnaki]
0

Djurskyddsrättegång framflyttad igen!

Jaha så blir det några månader till för en stor djurbesättning inkl katter att leva i en bedrövlig misär för en rättegång har blivit inställd igen. Läs här. Vi borde skicka mail till länsveterinären i Dalarna att han enligt lag ska ingripa utan att vänta på någon rättegång.

Gunlog
0

Men, alltså, ärligt talat. Vem blir förvånad, egentligen?

Det HETER bara att vi har en djurskyddslag, men jag undrar om den VERKLIGEN finns……….

Det enda som skulle misskötas och utrotas är väl människan i så fall, eftersom denna art är "mordisk"…

Ta nu inte åt er personligen och hoppa på mig. Förstå vad jag skriver…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Debattia
0

Håller med dig ! Någon som kan sätta ihop en skrivelse så kan vi använda oss av den,kanske??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gunlog
0

Den skrivelsen är gjord på 5 röda.

"Alla som missköter sina djur ska få djurförbud för all framtid, betala ALLA omkostnader som behövs för att kunna göra det bästa för djuret/djuren. De ska svartlistas på ALLA berörda ställen, tex så att vid ev vet.besök av nyskaffat djur, har veterinären fulla rätten/skyldigheten att OMEDELBART omhänderta djuret. De ska också få känna på EXAKT samma behandling som de har gett till sina djur, INKL: att behöva stå i sin egen avföring upp till magen under lika lång tid som djuret/djuren ev. gjort."

Så. Klart.

Tillför gärna om ni vill…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Debattia
0

Jag skriver under…

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[Anunnaki]
0

Här är en tidigare artikel och  en artikel till om det djurskyddsärende som nu för andra gången är framflyttat. Förra gången berodde det på att en hovslagare på orten sade sig inte ha tillfälle att vittna. Annars brukar det gå bra med att vittna per telefon.

Lena
0

Det är stor skandal hur det går till i vårt land. Som ni skriver finns Djurskyddslagen bara på pappret. Det sägs att vi har världens bästa djurskyddslagstiftning, men det hjälper ju knappast när den inte efterlevs.

Ska man inte skriva till Jordbruksministern också. Påminna honom om hur verkligheten ser ut och väcka upp honom ur sin slummer nu när det är valår och allt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
0

Här är mailadressen till länsveterinären i Dalarna som faktiskt ska utfärda djurförbud i ett fall som detta.

olle.rydell@lansstyrelsen.se

Vi borde skriva till honom om att ta sitt ansvar för dessa djur, något som han borde ha gjort för länge sedan.

chigak
0

Det är verkligen fruktansvärt hur det går till så fort det är djur det handlar om. Då verkar det som det inte är så noga…