Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 987 ggr
Ankie
0

Många djurskydd skriver ju avtal....

Ja, jag såg en annons på blocket om två kissar som behövde ha ett nytt hem, de var köpta på djurskyddet för ett år sen. Hmm tänkte jag men är det inte så att i vissa avtal står det att djurskyddet tar tillbaka katten om det visar sig att den nya ägaren inte kan ha kvar katten av vissa skäl eller om det är frågan om avlivning då ska katten tillbaka. Ivarjefall är det så hos några djurskydd jag känner till.

Jag skrev då å sa detta att de kanske tar tillbaka katterna om de nu inte kan ha de kvar, jag fick svaret att de hade flyttat och att personen nu inte ville utsätta de för det igen. Ja vad säger man!! Verkar som många tycker att djurskyddet inte är nån bra miljö att ha katter i, undrar om det är för att katterna inte får vara ute eller vad beror det på egentligen?! Ja jag kan inte låta bli att få mig en tankeställare.

Vad skriver ni i era avtal egentligen? För mig är det viktigt att ett avtal följs men så verkar det inte vara för många :(

Debattia
0

Antingen tyckte dom det var dåligt eller så tyckte dom kanske synd om katten skulle sitta i en bur på ett katthem när den nu varit fri ett tag. Det brukar stå i kontraktet att katthemmet ska kontaktas om man inte längre kan ha kvar djuret. Vi har då skrivit in det i vårt kontrakt.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!