Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: ros-ris
Läst 1373 ggr
Lena
0

Dagens ros till Kattstatus Gisele!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är lite dåliga på att ge varandra uppskattning här på sajten. Vill därför påminna om att vi har en kategori som heter Dagens Ros.

Jag vill ge dagens ros till en av våra medlemmar som arbetar i det tysta. Det är Gisele som är initiativtagaren till att Kattstatus - för ett bättre kattliv har fått nytt liv igen.

Kattstatuskampanjen startade på Svenska Katters sida för flera år sedan. Det var ett samverkansprojekt där flera kattägare gick samman och arbetade fram ett informationsmaterial för att höja kattens status. Med åren höll projektet på att dö ut. De som var engagerade då hade slutat och severn materialet låg på fungerade inte längre.

Gisele upptäckte detta och började dra i trådarna för att rädda materialet och projektet. Efter mycket hårt arbete lyckades detta och Kattstatus har nu fått nytt liv på ny domän och med nytt material.

Under hösten har mycket nya saker tillkommit. Om ni klickar på den här länken kan ni botanisera på Kattstatus sajten och ta del av affischer, flygblad, foldrar och annat material som ni kan använde i ert arbete för att höjja kattens status. Det finns även en hel del artiklar på sajten.

Jag ger Gisele en liten uppmuntran i form av dagens ros. Tack för ditt tålmodiga arbete!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Här kommer också en uppmuntran med ett helt fång rosor…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

[Gisele]
0

Å tack så mycket! Glad

Naquita
0

ja, dagens ros från mig med..kattstatus är viktigt!!

kattassen
0

Blommor från mig!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Grattis !  Det är du värd och mer där till!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gullimat
0

Rosor härifrån också

Alexej
0

Grattis:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus