Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 1824 ggr
[Gisele]
0

Älgar i Rastgården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bidra med en liten solskenshistoria idag Glad

Mina föräldrars kisse Tussie (från Katthemmet) har den senaste veckan fått besök av två älgar i sin stora rastgård. Idag lyckades min pappa fota besöket, de var utanför rastgården men ändå på tomten. Förra veckan kom de så nära köksfönstret i jakt på äppelträdet, att de nästan slog huvudena i fönstrena…

Tussie tycker att det är mycket spännande…

[Gisele]
0

En till bild.

Lena
0

Vilka trevliga besökare! De ser ut att gilla läget. Nästan som den där gevalia reklamen om oväntade besökare…

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Gisele]
0

Ja, jag har skämtat med mamma att de får ringa veterinären och beställa tid för id-märkning och vaccinering av sina "nya" husdjur. De trivs jättebra på tomten, de låg länge i snön och goade sig sa mamma. Det är en ko och kalv, som nu vuxit upp och blivit en ko den också.

Imasy
0

Hihi, det var ena ovanliga besökare :)

Men ligger de i snön, eller har ni sjukt mycket snö på gården?

[Gisele]
0

Det är jättejättemycket snö på Alnön nu, men just här ligger älgarna ned.

Imasy
0

Ah tänkte väl ;) De har ju ganska höga ben, så jag undade om ni hade en sisådär 3 meter snö på gräsmattan ;)

susdus
0

oh gisses, dom e allt bra mäktiga! fina kort!

Druke
0

Hihi Skrattande

Ankie
0

hahaha

Debattia
0

Vilka mysiga vinterbilder !!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gunlog
0

Och vad sade Tussie då?

Öppna, mamma, så ska jag nog skrämma bort dom!

…eller? Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

anebit
0

Så mysiga bilder!  Men jag tycker så synd om djuren när det är så mycket snö, dom har så svårt att få tag på mat.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
0

Man kan väl hjälpa dom också med mat. Här hjälps alla djur som kommer i närheten nu i kylan.

[Gisele]
0

#11 Första gången älgarna dök upp på tomten så hittade mina föräldrar Tussie på övervåningen. Hon vägrade gå ner till frukost på morgonen. Det var då de tittade ut och hittade älgarna i trädgården. Men nu tycker hon visst att det är spännande. Hon är ute i rastgården också, men jag tror nog att mina föräldrar kollar noga först så att det är "ledigt". Hon har inhägnad rastgård på framsidan av tomten och på baksidan.

#12 Dessa älgar rör sig nu i ett tättbebyggt villa-samhälle. Jag är faktiskt förvånad själv. Det är en bra bit till riktiga skogen. Så det är gott om mat till dem i trädgårdarna. Lite för gott om mat tom säger min morbror, deras magar är inte så starka att de klarar så mycket. De kan bli lite omtöcknade av det, så kanske är det därför de sov så gott på tomten. Min pappa har bestämt att inte ringa jaktlaget, utan låta dessa vara. Och då är han ändå jägare själv.

Gunlog
0

Jag fick höra att man ska sortera sina sopor lite annorlunda nu.

1. "Ätbart"

2. "Icke ätbart"

Allt ätbart ska man slänga ut i skogen så att djuren kan äta och ha en chans att överleva…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.