Ännu fler hemlösningar!!!
Idag var jag hos veterinären med Vidar, av diverse orsaker. Det gick förvånansvärt bra. Duktiga lilla pojken.
Något tråkigt däremot - en halvskygg katt (korthårig, bruntabby) sågs av en kvinna som sade det till dem i receptionen. De reagerade inte så jag sa till kvinnan att jag ville titta. Den var nog inte helt vuxen, och lite rädd. den sprang bort bakom huset. De i receptionen sa att det finns endel vildkatter där. (varpå jag påpekade att det inte finns vildkatter i sverige) Detta handlar om Lundabygdens Djursjukhus ute på Gastelyckan, ett industriområde typ.
Jaha… vad ska jag nu ta mig till? Jag har fullt upp med svalöv och så hjälper jag tjejen som berättade om den grå-vita magra katten här i lund.
Katten ifråga såg inte ut att må jättedåligt. Pälsen verkade ok och inte mager. Men det är så kallt och de blir ju bara fler o fler…
Hopplöst. :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Man skulle ju önska att åtminstonde de som jobbar på ett djursjukhus slutade att kalla förvildade tamkatter för vildkatter det blir så missvisande som om hemlösa katter verkligen vore vilda djur och inte husdjur.Man kan kanske i alla fall hoppas att det vid ett stort djursjukhus finns människor som bryr sej om hemlösa frusna katter annars vet jag inte hur det är ställt.

Ja..visst känns det hopplöst när det bara dyker upp fler och fler som verkar herrelösa..usch ja..och nu mitt i denna vinter dessutom..:-(
Man skulle kanske kunna slå upp ett stor plakat på djursjukhuset där man upplyser om att det finns stackars katter i dess närhet som behöver få tak över huvudet och en varm soffa att ligga i…får man sedan kontakt med intresserade vore det kanske dags för att börja försöka fånga in…

De har en anslagstavla där man går in. Kattstödet i Lund har en liten rivlapp där. :) Skulle kanske sätta upp en om katterna där med, och om det är någon som är intresserad av att hjälpa en katt kan jag ställa upp med fälla. Men jag har verkligen inga pengar. Vi har helt slut med pengar till svalövskatterna, så kan knappast ge mig på något i lund nu med.
Jag önskar jag var händig!!!
(Så jag kunde göra saker att sälja alltså)

De katterna i svalöv känner vi inte till… verkar inte vara samma som de vi frösöker hjälpa. Vart håller dessa katter till och vem har larmat om dem?

nä, de katterna har jag aldrig sett heller. Dom ser ju inte ut att må bra alls. :(
Stackars kissar se ut att må dåligt:(
Ni kan kontakta Katthjälpen i malmö.Dom har fått info om dessa katter men har själva överfullt.. Snälla ! Hoppas någon kan hjälpa dessa också?
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

okej. vi ska ta kontakt med dem.
Det är ju fullt möjligt att det finns en annan koloni i svalöv.
Usch, koloni 2 i svalöv och en djursjukhuskoloni i lund. plus alla andrak kolonier man inte ens vet om exakt, men de finns där.
Vad ska vi ta oss till allihopa? det är så jobbigt att veta om specifika katter men inte kunna göra ett dugg för dem…
*beklagar mig* :)
#11 ja va hopplöst det måste kännas och veta om att så många katter behöver hjälp å ej kanske kunna rädda alla :(
stackars katter…..
Dom här ser ju ut att må mycket sämre än de andra I Svalöv som har fångats in. Stackars missar:(