Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 7903 ggr
Debattia
0

Pälsbollarna i Helsingborg !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startade den här tråden för hjälp till katter på en koloni i Helsingborg. Under tiden tråden rullat har det hänt en hel del. 

Kattängeln Josefa har räddat många kattungar där mammorna blivit överkörda eller försvunnit på annat sätt och ungarna blivit övergivna.

Josefa söker bra hem till sina skyddslingar !!!

Vill du hjälpa oss i arbetet med katterna ?

Vi behöver hela tiden ekonomisk hjälp till de som är sjuka samt de som måste kastreras,vaccineras o.s.v!

Vi har konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . Ekvändan 2 . Helsingborg. "PÄLSBOLLARNA" Bank-giro 5142-4976.

Viktigt du skriver namnet på inb,kortet så pengarna går till katterna och inte till kliniken !!!!

Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !

SÖKER DIG SOM VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA OSS MED! TRANSPORTER- INFÅNGNING.- VI SKRIKER EFTER TILLFÄLLIGA OCH PERMANENTA HEM. ANNONSERING,KOPIERING.O.S.V. Här har vi de andra trådarna. Har blivit en hel del nu under ett par år.

Jag redovisar kontot i min blogg..

Pälsbollar i Helsingborg,Höganäs med omnejd.

Här är lilla Bianca som är född i mitten av maj. Lite blyg för nuya ansikten men absolut inte skygg och ohanterbar.Kommer att kastreras,märkas och vaccineras innan hon flyttar till ett permanent hem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Finns en kattfamilj ,mamma och två ungar som springer ute och har ingenstans att komma in..Har någon möjlighet hjälpa denna familj så dom slipper leva ute  och hemlösa?

Debattia

lilltasen
0

Puttar för din lilla familjen

Hawknestgrove
0

Putt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Blå vita Beatrice är syster till Bianca. Det var en familj som köpte ett hus på landet och där fanns många övergivna katter.Kommunjägaren  var där och sköt av.Dessa btvå klarade sig.Fanns ingen som kunde ta hand om dem skulle de också skjutas och på den vägen är det.Beatrice är en lugn kelig kattflicka.Är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.. Hade varit suveränt om dom fått komma till ett och samma hem.

Debattia

Debattia
0

Rosina är en svart sköldpaddsfärgad liten katttös. Född i maj/juni.

Hittades som liten,liten kattbebis och blev flaskmatad. Har nu växt till sig och är en riktig skönhet.Hon är snäll och mycket kelig..Är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.. Söker också hem hos en riktig djurvän.

Debattia

russin
0

Vilken sötnöt hon ärKyss

Debattia
0

Visst,påminner hon inte lite om Lo ?

Debattia

russin
0

Lite;) Paddor är så fina tycker jag.

Debattia
0

Puttar !

Debattia

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Debattia
0

Välkommen till Hyllinge.ICA/Maxi i helgen om ni har vägarna förbi eller inte så långt att ta er dit. Kommer stå där lördag och söndag, FRÅN KL 10 TILL 18 .Informera om Pälsbollarna i Helsingborg. Har lotteri på hemstöpta ljuskronor och vackra tavlor.

Debattia

Lillan7704
0

Hör av dig Debattia!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Det har hänt en hel del sen jag skrev nu.I helgen var vi ute och informerade om kattens dag.Träffade både de som älskade katter och de som hatade dem..Fick lite nya kontakter som man får se vad det bär med sig.Hade lotteri på tavlan somsyns till höger om bordet,lottade också ut några tomtar som vi fick gratis från affären.

Debattia

Debattia
0

Här är kattungen som flyttade in utan att fråga om lov,Pyret.

Har växt till sig litegrand och blivit kompis med de övriga katterna.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp lite för annonsering om hem och ekonomisk hjälp till alla hemlösa som vi måste veterinärundersöka och kastrera.

För tillfället har vi en kattmamma med en nyfödd unge där ute som vi inte har något stödhem till.

Vi har en kattmamma med två ungar ,varav två ungar fått ett hem och kommit inomhus.

Vi har två kastrerade kattfröknar som klarat sig från kommunjägaren,alla deras kompisar är avlidna.Den ena är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt,den andra väntar på att få bli det.

Två halvstora kattungar som lever utomhus,några matar dem nu och har satt dit en låda så dom ska ha någonstans att krypa in,dom är halvskygga.

Någon som vill ställa upp och hjälpa oss på ena eller andra sättet ?

Debattia

Josefa
0

Salsa, den sista av 4 kattungar som behöver ett nytt hem, av dem som hittades i en igentejpad kartong på Landskronas tågstation.

Debattia
0

Är det bara Salsa kvar nu utav de fyra??Hur gammal är hon nu??Har blivit så stor !

Debattia

Josefa
0

Ja, de andra 3 har flyttat till nya hem. Hon är ca 16 veckor.

Debattia
0

Det är också en riktig sötnos!! Tänker på den hemlösa mamman och hennes lilla unge,det är 5 grader kallt ute i kväll…

Debattia

Josefa
0

Bebisar som så småningom kommer att behöva nya hem

russin
0

Oj - vilken hög med småttingar

Martina747
0

hur gamla är det fina katterna på senaste bilden?

Josefa
0

Det är ungar från olika kullar. De yngsta är ca 6 veckor nu.

Det de har gemensamt är att de är moderlösa och uppfödda med flaska.

Debattia
0

Hoppas verkligen dom ska få hem de små liven.

Har sett en gul,vit katthane här omkring ett tag och häromkvällen såg jag han hade ont i sitt ena framben. Cyklade runt bland grannarna och frågade om någon ägde honom.Det visade sig att det är en familj som matat honom på altanen sen han var unge och aldrig brytt sig om att ta in honom.Han kallades vildkatt. ger han nu mat i transportburen så jag ska kunna fånga honom och ta han till vetten. Han är skygg men,men… Det ska ordna sig i alla fall.

En annan skyggis som gått ute i flera år och som tagits in, fick åka till vetten  i dag och han var så illa åtgången så där fanns ingenting att göra,tyvärr. Han är nu i regnbågslandet hos de andra kissarna….Gråter

Debattia

Lillan7704
0

Rynkar på näsan

Pälsbollarna i Höganäs

russin
0

Debattia - kissen fick i alla fall en värdig död, istället för att långsamt plågas till döds i smärtor. Nu kunde den få somna in istället och slippa sina plågor.

Debattia
0

26. Ja,man måste se det så men det känns inte bra när det inte går som man tänkt sig för det lilla livet !!!

Debattia

Debattia
0

Såg Lillan startat en tråd med Pälsbollarna i Höganäs.Vill därför klargöra att vi är ett nätverk,dom har Höganäs och vi Helisngborg,arbetar var och en för sig med katterna men har hemsidan gemensamt.. Dom har konto till en vette i Ängelholm och vi i Helsingborg. Vi träffades i och med när vi fångade in de 14 kattungarna från en sjuk man i Ängelholm..

Debattia

Debattia
0

Puttar upp ifall någon har möjlighet hjälpa oss med några katter eller skänka en liten slant till oss. Har en kattmamma med sin lilla unge som behöver komma in i värmen. Två kattungar på c:a 5 månader samt deras mamma som behöver någonstans att bo. Två halvstora kattungar, har varit tre men en har fått ett hem. En kattmamma med 7 ungar behöver hjälp! Två unga honkatter so men familj flyttat från,dom är tabby,heltama.

Debattia

piffkryddan
0

Putt!

Debattia
0

I  fredags placerade vi en kattfröken i ett permanent hem och det verkade mycket bra,dom ska ev ta en till ifall det funkar med deras hund. Kanske också kan ställa upp och vara stödhem?

I dag,lördag har jag stått på Loppis och sålt lite samt informerat om katterna,hoppas det ger lite napp??

Debattia

Debattia
0

De katterna jag skrivit om innan,tre ungar,en mamma med sin lilla unge.Har två av kattungarna kommit in i dag.Den ena var så rädd så han bet hål på toasladden så tjejen fick ringa rörmockaren som kom och stoppade läckan samt satte dit ett metallrör.I morgon bitti ska en annan tjej åka dit och se om hon kan få in den tredje som nu är ensam kvar,har hittat stödhem även till den. Men tyvärr är mamman och lilla ungen kvar ute i kylan fortfarande. Har i alla fall även hittat stödhem till de två andra kattungarna och mamman som håller till på en altan samt ev ett hem till en tam vuxenkatt.Så lite har dagen gett i alla fall.Nu är det bara alla de andra kvar..

5 kattungar och en mamma.

Två halvvuxna honor som dom flyttat från.

Svart,vit kattunge som måste ha ett akut hem efter helgen.

Två kattungar vid Fredriksdal. Kommer förmodligen inte ihåg alla just nu men ingen glömd.

Debattia

lillmymlan
0

Så ni jobbar och står i… eloge till er!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Josefa
0

Putt

Drunknad mus

russin
0

Stackars musen - den ser lite uppsvälld utTungan ute

maggan47
0

som sagt, vad ni jobbar för alla dessa frusna katter, hoppas loppis gick bra

Maggan47

Debattia
0

Fy på dig Josefa!Dränka möss !!Skäms

Jo, loppisen har väl gått bra fast där var inte lika mycket folk som förra gången,är mycket aktiviteter på gång i hela Helsingborg.

Fått lite kontakter,delat ut info och hoppas någon som hör av sig med hem o.s.v. och inte bara med övergivna katter. Tom fått in lite pengar .

Träffade en tjej som tagit hand om fyra skyggisar  hon plockat in från stadens gator,den sista för bara ett par dagar sedan en vilsen liten undernärd kattunge med brutet ben. De andra hon tagit in hade haft kattsnuva ,loppor och jag kommer inte ihåg alla sjukdomar dom hade haft men två av dem hade p.g.a. sjukdomarna blivit av med varsitt öga.

Pratade också med mattanten från Munkkolonin,hon hade gått där och matat i 18 år men nu hade dom varit där för ett par dagar sedan och skjutit av alla katterna sa hon.Själv har jag svårt tro dom hittade alla,men ,men vilka kattöden det finns.

Fått kontakt med en som ville skaffa sig en svart liten kattunge och undrar hur det har gått ?Är faktiskt lite nyfiken just nu på det.

Debattia

Josefa
0

Jo, en liten svart kille har åkt ikväll.

Ramses som hittades dumpad på en soptipp i Bromölla när han var ca 10 dagar gammal åkte till nytt hem idag.

Munkatanten ska du inte tro på. Hon pratar en massa goja. Jag var där uppe både idag och igår. Idag såg jag visserligen ingen katt där, men igår var de där. Vet inte hur många gånger hon antingen anklagat mig för att jag haft mördat katterna som hon säger, eller att jag skickat dit jägarn.

Det går två tanter där och matar katterna, och de är världens ovänner. Du anar inte hur mycket dessa två tanter har retat upp mig, och varandra med för den delen. 

Det senaste året har där bara funnits 3 katter där. Plus att den gamla honan ev har ungar någonstans. Hon var dräktig och fick ungar för kanske 2 månader sedan. Men jag vet inte om de har överlevt. De har inte visat sig än vad jag vet.

Debattia
0

Här är Winnie som fick ett permanent hem i fredags.

Debattia

Debattia
0

38.Vad kul för lilla gubben att han nu fått ett eget litet hem och får busa med den andra tonåringen.Hoppas du har rätt ang kolonin.Frågade henen flera ggr varför hon inte ville kastrera honan och sa lite av vad jag tyckte,men då fick jag inget svar.Hon köpte en varm kappa av mig i alla fall.

Debattia

Gullimat
0

Ja, dessa mattanter.

Som ni jobbar på, och att det ger resultat också. Eloge till er

maggan47
0

vilken liten sötnos som hittat hem

Maggan47

huskatt08
0

Tycker ni är en förebild med erat idoga arbete för alla hemlösa/utsatta katter.

Tack för förklaringen till två trådar…jag blev aningen förvirrad Skrattande

Debattia
0

Tack för ni puchar  oss,det värmer. Men tror ni arb lika mycket själva med hemlösingarna..Ett jobb som aldrig verkar ta slut.

Har nu ett säkert stödhem så vi kan ta in familjen,bestående av en mamma och hennes två ungar,ant tisdag eller onsdag.Så slipper dom gå ute och frysa längre i alla fall.

Men vi söker med ljus och lykta efter ett hem till kattmamman och hennes nyfödda unge,Har fått in två halvstora ungar från hennes förra kull,en hona och en hane.Kommer kort så småningom.

Säger heller inte nej till en liten slant på kontot !Flört

Debattia

Debattia
0

Sverigedemokokraterna har nu skrivit en motion till fullmäktige om djurskyddet och vill ha kommunalt djurhem.Det enda partiet som skrivit en motion hittills.

Debattia

Josefa
0

Jaha, då får man kanske börja tänka omObestämd

Martina747
0

#45 har du läst motionen? är det enbart renrasiga katter som får bo på det katthemmet?

#46 jag hoppas verkligen du skämtar. SD är farligt för hela Sverige,

Josefa
0

Ähum, kanske inte för katternaOskyldig

Martina747
0

#48 med tanke på vilken människosyn som Sd har så tror jag verkligen inte att de kommer göra speciellt mycket för djuren oavsett vilka motioner de skriver ,med tanke på att många personer i partiet inte ens vet vad en motion är.

Och det är tragiskt att du ens sa att du övervägade att rösta på SD.

Debattia
0

Jag har tagit kontakt med alla politiska partier eftersom jag inte är någon rasist och de enda som svarat mig är Folkpartiet och Sverigedemokraterna.Sv har nu lagt in en motion och det gäller alla husdjur,katter och grisar o,s,v,De kräver ett bättre djurskydd samt kommunalt djurhem.Nu ska jag ta kontakt med dem alla igen så får vi se om även de övriga behagar hjälpa till och motionera.

Debattia

Josefa
0

Jamen, suck. Det där orkar jag knappast svara på. Speciellt med tanke på att jag själv är andra generationens invandrare, och större delen av min släkt faktiskt kommer från spridda delar av världen.

Och sedan det där med att många av partimedlemmarna inte känner till vad en motion är för någon, det gäller nog de andra partierna också.Men det är inte politik vi ska diskutera här.

Debattia
0

I kväll har mamma katt och hennes två ungar kommit inomhus .

Sätter snart in kort på dem. Så har vi hittat ett hem till en annan liten kattflicka som vi har i  stödhem.Rättare sagt så har stödhemmet hittat det.Lite solsken bland alla kattmoln.

Debattia

maggan47
0

så härligt med lite sol, det tackar vi för, skönt att mamman och hennes ungar kommit in

Maggan47

xray
0

Debattia!

Är bara lite nyfiken… Har du fått tillbaka JP eller vad har hänt?

Debattia
0

JP är inte tillb här hos mig utan kvar i sitt nya hem där vi hoppas han följs upp och att vi får info om hans fortsatta liv.

Debattia

martdat
0

finns det nån länk till där man kan läsa vad det står i motionen? Toppen med politiker som vill ha kommunalt djurhem !!!!Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Vet inte om man får göra så här men i så fall får jag ta bort det.Här är motionen.

Motion angående kommunalt djurhem i Helsingborgs stad.

Vi Sverigedemokrater anser att kommunen bör inrätta ett djurhem och därmed ta ansvar för de djur som är hemlösa, överges eller far illa. Kommunen har inte längre ansvar för djurskyddstillsynen, men däremot ansvar för om ett djur orsakar olägenhet för människors hälsa. djur . Allt fler djur far illa och de etablerade djurhemmen har ofta inte plats för ett omhändertagande. En veterinär ska vara kopplad till verksamheten och utföra eventuell vaccinering, kastrering och märkning mm. Inget friskt djur ska behöva mista livet på grund av hemlöshet. Idag är våra djur inte skyddade tillräckligt enligt den gälande lagen och det behövs förändringar i den.  I den finländska djurskyddslagen ha man slagit fast att kommunerna ska ha djurhem och ta ansvar för hemlösa djur. Ett kommunalt register med bild över omhändertagna djur bör finnas så att sökning efter ett förlorat djur underlättas.  Detta register kan även användas för omplacering av djur och utvecklas till att ingå i ett nationellt register . Idag finns det allför många aktörer vilket försvårar ett återfinnande. Ett kommunalt djurskyddskonto kan upprättas, där privatpersoner och företag kan lämna bidrag för att bidra till finansieringen av verksamheten .

att   ge miljönämnden i uppdrag att undersöka möjligheterna för att starta upp ett kommunalt djurhem med de förslag som framgår i motionen.

Debattia

Debattia
0

i dag har vi kastrerat två katter samt vaccinerat och märkt dem så nu är dom helt färdiga för nya hem så nu är det bara att leta och hoppas man ska finna dem någonstans..

Tyvärr lever mamman och den lilla kattungen fortfarande ute.Har inte hittat något till dem ännu och nu är här vinter med snö och allt vad det innebär.

Ska hjälpa till och fånga in en skyggis som har en skadad svans samt saknar päls ovanför den ,haltar. Ska ta den till vetten och går det bra finns det ett hem att ta in den i. Den har även två syskon som blivit omhändertagna och fått ett hem.

Debattia

martdat
0

#57 tack, googlade tidigare o hittade det,

#58 hoppas du hittar bra hem fort till dem,

Gullimat
0

Som ni arbetar på.

Hoppas ni snart hittar någon som kan ta in Mamman och hennes lille unge.

Debattia
0

Ja, man tänker på dem hela tiden nu när kylan har kommit och vänder ut och in på lösningarna men än har där inte dykt upp någonting.

Vad tycks om motionen ???

Debattia

Josefa
0

Superflirt från Janne

martdat
0

#61 Toppen tycker jag,

tyvärr har övriga partier problem att samarbeta med SD offta så det kan innebära ett problem, Hoppas attt de denna gång kan vara sakliga o tänka på djuren,

piffkryddan
0

Putt

Debattia
0

Å,vilken härlig liten Janneman.. Håller med om att partierna borde kunna gå samman i en sån här fråga och tänka seriöst på djuren.

Kattmamman är fortfarande utomhus med sin lilla unge. De två kattungarna vid Ikea finns också kvar därute. Var dit häromdagen och passade på att fråga de som säljer julgranar utanför om dom hade sett någon katt där och dom har sett två kattungar,en svart och en grå. Dom kommer fram och visar sig om kvällen, vi har ordnat så dem ska vi kunna fånga in..

Debattia

Hawknestgrove
0

OJ! JA SD får mig i vanliga fall att få rysningar, men detta….. Oj så bra!!!!!

Debattia
0

I går gick det ena lilla livet in i fällan,det var den grå kattungen,tog ungefär bara en halvtimme så var han inne och luktade på kycklingen.Nu är det bara den svarta kvar därute utav dessa.

Debattia

Josefa
0

Stackars lilla bebis som är ute alldeles själv nu.

Men naturligtvis skönt att en av dem gick i fällan.

Hawknestgrove
0

hoppas den lilla svarta också kommer in!

Debattia
0

Vi kämpar på men har tyvärr inte fått in den svarta kattungen ännu,ej heller mamman med den lille. Tack och lov har det blivit varmare ute nu.

Pälsbollarna i Helsingborg önskar alla övriga kissar,mattar och hussar en  riktigt God-Jul !!!!

Debattia

piffkryddan
0

Vilken söt Janne.

Puttar o hoppas de sista får komma in i värmen nu.

MariannE11
0

putt

Lena
0

Håller tummarna för att den sista lilla ungen med mamma också låter sig fångas in.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Thiah]
0

Wow vad imponerad jag blir av er alla på denna sida. Så ni kämpar och jobbar.

Massor massor av pussar och kramar från oss här hemma

Debattia
0

Tack alla ni som puttar oss !!

Ett nytaget kort på den objudna gästen,Pyret.

Debattia

Debattia
0

Ville sig inte förra gången.Får se om jag lyckas nu med kortet på Pyret.

Debattia

Debattia
0

Vill bara visa stoleken på lilla Pyret i förhållande till fullvuxna Maja.

Debattia

Gullimat
0

Liten Pyret, men som ändå har växt sen man såg honom först. Puss på dig objudna gästKyss

Lycka till med dom som ännu inte låtit sig fångas

MariannE11
0

puss på pyret…*kär*….Kyss

lillmymlan
0

Vilken sötnos! :)

*Nalle Puh*

Debattia
0

Håller med om att det är en riktig godbit.Gullimat ,vill bara berätta att det är en tjej.

Vackra Beatrice har fått ett permanent hem i dag.Lycka till lilla gumman !!

Debattia

Debattia
0

Det var solskenshistorierna..Nu kommer det vanliga! Kattungarna som vi tog in till ett stödhem har rymt. Har bett dem sätta ut mat och måste dit och försöka få in dem igen..

Debattia

Josefa
0

Vilka kattungar är det som rymt? Den från IKEA?

Eller de 5 svart/vita?  Alla 5? Eller vilka ungar menar du?

Debattia
0

Vi plockade in två kattungar och deras mamma nu före jul.

Debattia

Debattia
0

Här är kort på de saknade kattungarna.Mamman i bakgrunden och hon är nu hemma hos mig. Tycker det är hemskt och fruktansvärt.Hoppas verkligen vi får tag i dem igen.

Debattia

Lillan7704
0

Varifrån rymde dom? Så folk vet vart dom ska hålla ögonen öppna..

Pälsbollarna i Höganäs

martdat
0

hoppas rymlingarna kommer in ijen,, hur lyckades de med det?

martdat
0

lite ot, men jag stötte ihop med sd s samuel elgemalm på stormarknaden i dag och bad honom att kolla upp vad hans kolegor i helsingborg skrivit ihop och sedan lämna in en liknande motion i växjö, jag vill med ha komunalt djurhem, han tyckte det var en god  ide och lovade att kolla upp, hoppas att han får tummarna ur o gör det oxå.

Debattia
0

Dom rymde för stödhemmet hade ett fönster öppet som dom kunde hoppa ut genom. Kattflickan ska ha kommit in igen ,men kattpojken är tyvärr fortfarande där ute och i kväll är här jättekallt och i morgon kommer många djur att bli skräckslagna p.g.a. alla nyårssmällar.

Jättebra att fler lägger in motioner om kommunala djurhem för det behövs verkligen,bra av dig att gå på politikerna.

Debattia

Debattia
0

Vi Pälsbollar i Helsingborg önskar er alla ett Gott Nytt År !!

Hoppas verkligen dessa godingar kommer få bra och seriösa hem under 2010.

Debattia

lillmymlan
0

Men vilka sötbollar :)

*Nalle Puh*

Debattia
0

Dom är från 12 veckor och uppåt.De som blivit lite äldre är kastrerade och klara för en ny bra framtid.

Debattia

Debattia
0

Dom är så fina och goa så dom är farliga för sig själva.

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh så fina och hoppas de hittar den anra rymmaren. Åh, så sur man blir när man får höra om sånt slarv!

Debattia
0

Ingen av dessa godingar hade haft någon framtid om dom inte blivit omhändertagna och fått komma in i värmen hos en riktigt stor djurvän.

Debattia

Debattia
0

Dessa kattungar har hittats övergivna,mammor har blivit överkörda.Några placerats i en kartong på en tågstation. Några blev utslängda i garaget för dom skulle avlivas.

Debattia

lillmymlan
0

Men kolla!!!! Vilka raringar Kyss

*Nalle Puh*

Debattia
0

Tack och lov har vi en av eldsjälarnas största eldsjäl här i Helsingborg som räddat livet på många kattungar och hjälpt dem till bra hem.Hon är värd mer än alla diamanter  i världen. Hoppas nu bara på bra hem till de små liven när de fått en ny chans till bra kisseliv…

Debattia

Josefa
0

Tack D, de diamanterna lär jag väl inte få förrän i mitt nästa liv. Nu går alla pengarna till katterna.

Ocea
0

Oj oj så söta kattungarna är. Kämpa på med alla underbara hemlösa kattungar. Och jag hoppas att inte för många stackars djur får jobbigt nu under nyår.
Ska försöka från och med januari skänka lite pengar till alla små katter. Ska bara försöka byta bank först.

Och jag önskar verkligen att jag hade kunnat ställa upp som stödhem men har man föräldrar som vägrar så får man stå ut med att lida med alla satckars katter som är hemlösa nu i vinter. :/

Gott nytt och och en massa krama till er alla här som kämpar för katterna. Ni är mer än guld värda och förtjänar allt. Håller tummarna om djurhem, det hade behövts!

// Carolina

Josefa
0

Putt

Söta Bianca vill inte vata med på bild

Debattia
0

Bianca är för go på det kortet !Flört

Debattia

Debattia
0

Rosina har också fått ett permanent hem.Lycka till lilla stumpan !!!

Jag tyckte hon såg mycket yngre ut i verkligheten än vad hon ser ut på kortet, men vacker är hon !!!

Debattia

Debattia
0

Lisa ! Tack så mycket för att hjälpen och för att du tänker på oss. Jag har tagit kontakt med  dem men inte fått något svar ännu. Nu har det ju varit så mycket helger och så ,kan kanske vara därför .

Nu blir det som vanligt igen och nu ska vi kastrera en pojke och en kattflicka i veckan.

Debattia

Gullimat
0

Lycka till RosinaKyss

Josefa
0

Svart/vita Mohair flyttade också tillsammans med Rosina

Josefa
0

Och lurvet Sirenen har flyttat till samma tjej som har den sista av de kattungarna från Hässleholm/Röstånga som en man hade instängda i sin källare som det fanns en tråd om förra vintern/våren här inne.

Gullimat
0

Lycka till Mohair och SirenenKyss också

Josefa
0

Och Harriett har flyttat hem till samma tjejs syster och hennes katter och sambo

Gullimat
0

Lycka till HarriettKyss

Jätteglad åt att det börjat röra på sig för dina o Debattias katterSkrattande

Gullimat
0

Är Sirenen en av dom två som låg mitt på vägen ihopkurade?

Debattia
0

Var det Sirenen som låg på vägen ??

Lycka till godingarna:::Mohair,Sirenen och Harriet.. Jätteskönt att några nu fått permanenta hem. För dem har detta året börjat bra.

Hoppas även de andra ska få nya hem nu också. Skrev fel innan för det är två flickor som ska kastreras nästa vecka och ingen pojke.

Debattia

Josefa
0

Ja det är en av demGlad

Sagolika
0

Passar på att fråga här också om någon av er är i behov av en barnvagn att köra katter, sand, foder etc. i?

Barnvagnen finns i Helsingborg (Stattena), jag skänker bort den och jag behöver bli av med den snarast.

Debattia
0

Tack för att du tänker på oss.

Jag har en sittvagn som jag brukar använda mig av,men jag ska fråga de andra ,de kanske behöver en?

Debattia

Sagolika
0

Anordnar ni loppisar också? Har ev. saker till det med. Annars har jag kanske något till ett sådant lotteri som brukar anordnas här inne på forumet.

Debattia
0

Jag brukar ha loppis för att få in lite pengar till mat,sand,annonser,resor o.s.v. Blir det bra pengar brukar jag skicka en del till veterinärkontot också för där finns det största behovet.Jag brukar också ha loppis i idrottshallen, mm,då har jag även info om kattproblematiken med mig som jag delar ut och pratar om.

Debattia

Debattia
0

En nyss omhändertagen kattdam. Det är en äkta skyggis.Döpt till Sollie.Ska kastreras på onsdag.

Debattia

Debattia
0

Här kommer en till,också en vuxen kattdam.

Debattia

Debattia
0

Lilla Pyret som växer så det knakar.

Debattia

Debattia
0

Här gör Pyret reklam för pälsbollarna.

Debattia

Gullimat
0

Som ni jobbar på. Jättesöta kisar alla, men Pyret i pälsen slår det mesta

Debattia
0

Vi jobbar på men det gör du och de andra här inne också. Tror vi alla har fullt upp med kattproblem. Skulle vilja kunna hjälpa fler..

Debattia

Debattia
0

Vi är i stort  och akut behov av ett bra stödhem just nu för Theo och Thildas stödhemsmatte har åkt in på lasarettet. Dom är 6 månader.

Theo är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.Thilda ska göra samma prosedyr på fredag.

Debattia

Debattia
0

Puttar !!!

Debattia

Debattia
0

Håller tummarna för att jag får inte den skygga damen i transportbur i morgon bitti då hon ska till veterinären…

Debattia

MariannE11
0

hålla tummarna att du INTE ska få in henne i buren?…Förvånad… jag håller tummarna för det du vill….

Debattia
0

Det gick åt skogen !!Rynkar på näsan

Debattia

Hawknestgrove
0

asch……

Debattia
0

Det är som vanligt! Ett steg fram och två tillbaks.Tungan ute

Debattia

Debattia
0

Ska bli intressant se om det går som planerat i morgonför då är bestämt att två honor ska till vetten och kastreras,märkas och vaccineras.

Skyggisen är mer rädd för mig nu sen jag försökte tvinga in henne i transportburen så hon måste få tillbaks förtroendet för mig igen,hoppas jag..

Debattia

Gunlog
0

Jag puttar bara för att få in tråden i "Mina inlägg" så att jag kan lätt kan putta igen!

Kram på er alla!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Debattia
0

Tack för puttarna !Glad

Idag gick det som planerat. Nu är syskonen Theo och Thilda helt klara för nya hem och likaså den ena kattungen utav de som gick ute. Det var dom som rymde genom ett öppet fönster.Tack och lov så kom den ena till rätta,tyvärr går den andra kvar där ute och vi vet inte var?

Ikväll har två av våra katamarer varit ute och försökt fångat in två skyggisar som är sjuka men det gick inte få in någon av dem i fällan.Dom ska försöka i morgonkväll igen.

Finns här ingen i Helsingborgstrakten som känner för att ställa upp som stödhem till oss ???? Du är verkligen välkommen om du har den möjligheten…..Pm:a mig i så fall….

Debattia

chigak
0

Härligt att höra att det gick bra med Theo, Thilda och kattungen. Håller tummarna för att de som går kvar ute och behöver komma in låter sig fångas!

Debattia
0

Tyvärr gick det lika dåligt i kväll.Hankatten var in en bit i fällan och gick ut igen.

Har fått info om en svarthonkatt med lite vitt på bröstet som sökt sig till en familj,har gått där sen i somrast.Hon är heltam, verkar  inte vara öronmärkt. Dom ska kolla upp om hon är chipsad samt ta kort på henne och skicka till mig så jag kan sätta ut lite här och där sen. Dom sätter också upp i sitt närområde.Familjen dit katten har tagit sig kan inte ta in den p.g.a. allergi.Så hon håller till utomhus hela tiden oavsett   styrkan påkylan. katten finns i Billesholm. Finns någon som känner igen och saknar denna katt. Tänk om den har sån tur!!!

Finns någon som kan hjälpa till och ta in den tillfälligt tills vi hittar de rätta ägarna eller hittar ett permanent hem till henne???

Debattia

Debattia
0

Välkomna att titta in på vår nya hemsida!!!!

Debattia

chigak
0

Jag ska genast kika in på denGlad

Debattia
0

Den är inte helt klar ,det är vissa luckor som inte går att öppna ännu men det kommer,det kommer…Cool

Debattia

chigak
0

Debattia den är jättefin!

Debattia
0

Tack för det,var skönt att höra..Glad

Finns här ingen i eller kring Helsingborg som kan ställa upp och ta in en tam honkatt medans vi letar hennes matte,husse eller ett nytt permanent hem ?????

Debattia

Sagolika
0

Fin hemsida Debattia :)

Det stod inget under priser. Kan du berätta hur mycket ni tar för katterna? Jag har en god vän som kanske kan vara intresserad av att köpa en av katterna ifrån er.

Sagolika
0

Har skickat dig ett PM, Debattia.

[GunillaR]
0

Ni får ha lite tålamod så kommer hemsidan att bli klar. Det är jag som "snickrar" på den och ska försöka få den klar i morgon måndag.

Kram!

Debattia
0

Jättebra du presenterar dig så nu kan jag skryta med att det är du som gjort hemsidan..Glad

Jag ska kolla pm:et..

Här kommer något riktigt akut !!!

Ett par har köpt ett hus av kronofogden.Dom flyttar inte dit förrän i april. När dom var där och tittade hittade dom 5 katter.Dom tror det är en mamma och hennes ungar,i två omgångar.Dom ska ringa veterinär för avlivning.Jag har bett dem vänta och lovat försöka hitta nå¨got till katterna. Snälla,finns någon som kan ställa upp och hjälpa till här?? Man kan klappa katterna.

Kommer också göra en egen tråd om detta.

Debattia

Gullimat
0

Vilken fin hemsida ni gjort, med underbart söta Pälsbollar, och en solskenshistoria om Keille 11 år, det värmer i hjärtat. Önskar så att man kunde hjälpa er, jo jag kan hjälpa, med ett bidrag.

Debattia
0

Tack så mycket Gullimat ! Det är solskenshistorierna som hjälper till så man orkar fortsätta för mest är det bara elände ,tyvärr…

Glömde skriva att de akuta katterna finns i Helsingborg.

Sen de andra två katterna har dom nu försökt fått in i tre dagar utan att lyckats. Den ena är jättesjuk.Det finns en dam där som inte har alla hönsen hemma och hon bara saboterar för dem.Hon skrämmer bort katterna och hotar med att ringa polisen.Den ena tjejen hade svarat :att det kan jag göra och tagit upp telefonen och ringt till sin kusin som är polis men han svarade inte.

Debattia

Josefa
0

Jadu, den k******en har jag fått leva  och bråka med de senaste 10 åren. Hon kommer sättandes så fort hon ser mig där.

Debattia
0

146.Det är djurplågeri hon håller på med .Av allra värsta graden.Hur kan hon neka så sjuka katter att få komma in och få veterinärvård?? Helt sjukt!!

Debattia

Josefa
0

Så skönt att någon annan här också har träffat henne. När jag försöker förklara för folk hur hon är så får jag uppfattningen att de tror att jag överdriver.

Det är därför jag har plockat kattungar där utan att ta mammorna. De är oftast i samma skick om inte värre än de två är, som nu går kvar där. Ungarna kan man kasta sig efter och sedan stoppa under jackan och springa. Innan k***ingen hinner fram. Med diverse bit- och klösmärken som följd.

chigak
0

Men det låter ju som en hemsk människaSkrikandes

Gullimat
0

Den k***ingen skulle man vilja sätta stopp för

Debattia
0

Man kan inte fatta hur denna människan tänker ?De t är nu dessa två sjuka katter som går kvar där.Hon ska skrämma bort oss som vill hjälpa dem. Vi är välkomna dit med kattmat men vi får inte bry oss om katterna.Hon skriker och skrämmer bort dem så de inte ska kunna fångas. Tjejerna som var där berättade att en dag när dom kom hade hon presis matat ,då låg där brödbitar i mjölk.Var tar då kattmaten vägen??Kan man undra..Man har svårt tro det finns såna här människor??? Det är hennes fel att där varit en stor kattkoloni och kommunen har varit där och skjutit av.KKS har räddat flera stycken därifrån förut.

Debattia

Sagolika
0

Ring polisen, förklara att ni vill hjälpa katterna (de borde bli glada över att slippa katterna där), begär poliseskort och be dem omhänderta kärringen om hon bråkar. Polisanmäl henne för att hon hotar er!

Josefa
0

Sagolika du var med för några år sedan. Kommer du inte ihåg hur de förstörde då? Polisen har också redan varit inblandad, eftersom hon förstörde så när KKS och kommunen skulle plocka in katterna.

Polisen kan knappast bura in henne för att hon springer runt och flaxar med armarna och tjoar om man står där och vill ha in katterna i fällan.

[GunillaR]
0

Polisen kan väl ta in henne i bilen för lite "utfrågningar om störande av ordningen" under tiden som ni plockar in katterna.

Debattia
0

Polisen kunde låna oss en bedövningspil till henne. Hon hotade tjejerna med att ringa polisen och en av tjejerna har en närstående som är polis så hon tog upp telefonen och ringde honom och sa tanten att:Det kan jag göra.Tyvärr svarade han inte ,annars hade han kommit dit men jag vet inte om det hade hjälpt någonting.

Debattia

Ankie
0

ja du stackars katter som alltid är de som får sitta emellan

Debattia
0

Ska polisen få in henne i bilen får dom nog komma en hel patrull.Oskyldig och det handlar inte om hur många kilon.

Debattia

Josefa
0

Problemet är bara det att katterna spatserar inte in i fällan bara för att man ställer den där. De har varit med om fällor förr, så de är ganska misstänksamma. Så fällorna måste stå där ganska länge innan de vågar sig fram. Jag har alltså suttit där i timtal för att försöka övertala dem. Så glad man blir då när kärringen kommer flaxande. Börjar man sen skälla tillbaka på henne så skriker hon på hjälp!!! Och säger att man hotar henne.

Debattia
0

Ja och man vågar inte lämna fällan där för då har man kanske ingen fälla kvar sen….

Debattia

Lillan7704
0

Men…! Vilken människa! Helt otroligt… Förvånad

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Hon slog sönder kommunjägarns fälla och hon släppte ut katter ur fällan när han hjälpte till att fånga katterna till KKS.

[GunillaR]
0

# 162 - Det verkar ju som det är hon som behöver vård, psykiskt.

Finns där inga snälla män i vita rockar nuförtiden som kommer och tar hand om sådana där?

Josefa
0

Hon behöver vård! Gör en hel del andra saker som inte rör katterna, som en normalt fungerande hjärna skulle inse vara tokigt

Josefa
0

Alla sätt är bra utom de dåliga tycker Timotej…

Gullimat
0

Då får man väl plocka bort maten när hon varit där och sen sitta nattvak, och hoppas hon behöver sova någon gång.Cool

Behöver ni hjälp ställer jag upp.

Debattia
0

Så fin hon är Timotej… gullimat !!Vi tackar för ditt erbjudande och man vet aldrig för hjälp behöver man ju alltid.Jag pratade med en av tjejerna som varit där och försökt fångat in i går och hon blev bara blekare när hon pratade om det.Vi får se om här blir något nu i helgen ?

Debattia

Debattia
0

Det är jättesynd om katterna som ska behöva gå kvar där ute i kylan nu när det är så kallt också.När dom har möjlighet få komma in i värmen,vilket inte är så himla vanligt när det gäller skyggisar.

Debattia

essut50
0

Har nu satt in ett litet bidrag som kommer till kontot den 28/1..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Essut ! Tack så enormt mycket för bidraget!! Det kommer väl till pass ska du veta.. Vi har nu kastrerat,vaccinerat och öronmärkt 6 katter på sista tiden och nu ska vi göra likadant med 6 katter till.De som har blivit övergivna vid ett hus som sålts på  aktion…

Debattia

Gunlog
0

Vill bara varna för att det kommer kyla igen i veckan som kommer. Jag menar ner mot -10 till -15 grader…

Josefa
0

Nej, munkisarna måste komma in!!! Har M varit där något med fällan de sista dagarna?

Gunlog
0

Håll koll på vädret… Gå in på SMHI:s hemsida och håll koll… Jag bor här nere i södern, och det är KALLT!!! Speciellt när det blåser, som nu…

Debattia
0

Gunlog ! Hörde också det skulle bli kallare och det låter alls inte kul med två sjuka katter därute som hindras få komma in.Det är tillräckligt svårt få in en katt i fällan än att där ska springa tvåbenta djur och sabotera också. Katterna som blivit frånflyttade hinner vi nog få in innan kylan kommer i alla fall…

Josefa! Fällan står hemma hos mig och M fick ta bärgningsbilen hem.Jag har inte hört något sen så han i bilen kanske var jättetrevlig.Oskyldig Har heller inte hört av den andra M .Dom måste i så fall hämta  fällan…

Debattia

Tizzla
0

#70 Hur har det gått med mamman med liten bebis och IKEA-ungen?

Debattia
0

175.Med mamman och bebben har det inte gått så bra.Dom har fått en frigolitlåda dom kan krypa in i  och får mat. Har tyvärr inte kunnat hjälpt dem med mer.Två av katterna på samma ställe har fått permanenta hem.

IKEA-ungen har visat sig vara 4 st. Har presis skrivit en akuttråd om dem..

De två sjuka katterna görs försök i kväll igen att få in dem i fällan..

Det är ju så kallt här nu…

Debattia

Ankie
0

ojoj tänk om det kunde finnas fler stödhem, stackars missar :(

Tizzla
0

Vilket elände det är Gråter

Kallt och oväder på ingång.

Debattia
0

En äldre dam har haft 11 katter.Har flyttat till äldreboende.Någon har tagit hand om några katter,några ska ha rymt. Nu springer där 4 små kattungar vind för våg.En kattängel i Helsingborg har lovat ta in dem så  nu är det bara hoppas att det ska lyckas med planeringen..

Debattia

Debattia
0

Har startat upp en ny tråd om Pälsbollarna i Helsingborg med redovisning av kontot.Så ni kan stänga den här tråden.

Pälsbollarna i Helsingborg !

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer