Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1066 ggr
grundig
0

*Låst*Pluttan söker perm hem/ Flyttat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har Pluttan hemma från Hoppet som söker ett permament hem nu och gärna snarast

Hon är 18månader ca ,ID märkt,vaccinerad,kastrerad,avmaskad

en söt liten tjej som gärna vill gosa och nyfiken av sig , problemet här hemma vad jag hittils upplevt är att hon inte går ihop med min hona då min hona är alfahona och blir galen när hon ser pluttan , har även upplevt blod i avföringen 1 gång av 5 , hon äter samma foder här som hon gjorde på hoppet , sen har hon gjort utanför lådan 2 ggr av 5 , vet inte där heller varför hon gör det om det är protest på något

hon verkar inte klara stora ytor till att börja med , förra hememt var det rally i trappan så hon flög utför så dom våga inte ha henne kvar där

ja det var väl i stora hela , vill ni veta mer ? ja skriv ett inlägg , denna tjej är en av dom som finns kvar på hoppet så hon bör komma iväg till nån som har tålamod och ser henne som en liten utmaning , i gengäld får ni en urgo tjej och massa gos tillbaka

cala01
0

Pluttan har alltid skitit på golvet så länge hon var på Hoppet, jag tyckte det var lite bättre när hon hade ungarna samt när vi hade klumpes finkorniga sand. Hon är väldigt noga med att det ska vara rent och fint i sanden tror jag.

grundig
0

jag har koll och tar bort så fort hon gör i lådan , det märkliga är att hon inte alltid gör det på golvet , gjorde ren lådan men iaf på golvet , ska byta sand idag o se om det lir bättre , körde klumpens den där på plastsäcken som är kass tycker jag så ska testa everclean ist

cala01
0

Åk upp till granngården och handla. fick en 6 kilos kartong everclean när jag var dit igår och handlade saker till katterna.

Vi provade med lite klorin i lådan men det blev inte konsekvent så jag vet inte om det hjälper. Skurade med citronmedel på golvet också men det var likadant med det. Det blev inte testat ordentligt.

cala01
0

puttar, någon som kan ge Pluttan ett hem?

martdat
0

har med en som bajsar jämte lådan här, jag har nu satt dit en helt tom låda o ska se om det passar damen bättre, när lag lyffter i henne så bajsar hon i allafall, det gör hon inte om jag lyfter över henne i den med sand, då kniper hon ijen o sticker, så kanske värt att pröva,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

grundig
0

Pluttan har flyttat så tråden kan låsas

Inlägget är låst för nya kommentarer