Ta hem en ny katt?
Jag måste fråga er som har en massa erfarenhet av att ta in nya katter i en grupp…hur gör ni? Vad gör ni om det inte fungerar?
Har själv bara erfarenhet av att ta hem kattungar upp till ca 4 månader (både innefödda och skyggisar) till vuxna katter och det har aldrig varit några problem, men att ta in en äldre/vuxen? En vuxen skyggis i ett hem med både katter och hundar? Är det skillnad (för den som flyttar in och för dem som redan bor där) om det kommer en vuxen? Vid vilken ålder blir det i så fall skillnad? Hur ofta slutar det med omplacering för att det inte fungerar i hemmet/stödhemmet?
Hoppas på många tips, idéer och åsikter…
JA du allt tror jag mest beror på ditt tålamod och ta med i beräkningen att en skyggis är en skyggis! MEd allt som kan följa med! Det är klart, man kan ju inte bara hysta in en skygg kisse till hundar och katter, utan det behövs nog en tid där den behöver vara själv!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack för svaret!
Jo…jag är medveten om att mycket hänger på mig men det är inte den biten jag är orolig över. Envis som synden och tålamod som en ängel
(nåja, kanske inte riktigt, men närapå) när det gäller skyggisar. Det är mer djurens "tålamod" jag funderar på.
Ska en ny kisse vara själv i ett rum (där jag går in och umgås med kissen) eller i en stor bur i vardagsrummet där vi är "hela flocken" för det mesta?