Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 990 ggr
[iurochskur]
0

*LÅST* Hjälp i en akut situation!

Eftersom jag fått veta att en katthona väldigt akut behöver hem så sätter jag in en annons här.

Katten är smoke färgad och väldigt fin, född Ca 2008-07-27. Det är som jag skrev väldigt akut och jag kan ordna skjuts från Västerås till stockholm/Enköping/Sala om en snäll själ kan ta sig an henne.

P.s maila mig så kan man få mera ingående info:

hamsterlady_no1@hotmail.com

Hawknestgrove
0

Putt för flickan!"!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

du har förmodligen hört dig för på katthem i din närhet?

puttar denna

Mymlan
0

Bild på katten..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[iurochskur]
0

Japp, katthem tar inte emot den eftersom det är en innekatt m.m. Här kommer bild på henne.

Ankie
0

åh men så typiskt då, finns det ingen som kan hjälpa denna tös då

puttar denna akuta situation

kattassen
0

Vad har du för historia för denna lilla goskisse?

Varför är det akut om hon är en innekatt? Ägare? osv.

Ett hett tips är att du annonserar på Djurannonser.ifokus samt olika annons-sajter ex. Blocket etc.

Vill också nämna att hittekatter.ifokus inte är en sådan annonssajt för omplaceringar av katter med ägare utan har fokus på hemlösa katter.

Nu vet jag som sagt inte vilken historia denna katten har (och därför undrar jag) men vill bara nämna detta.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gunlog
0

Putt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Ankie
0

putt

[iurochskur]
0

#6 Jag går inte ut med all info här utan man får pma eller maila.

Jag hoppas någon kan ta hem tösen då hon förtjänar att få ett gott hem med livet framför sig. Hade min sambo tålt katter hade jag absolut inte tvekat.

Tizzla
0

Har alltid önskat mig en smokekisse…och denna tjej är ju totalt SÖT! Synd bara att hon bor så långt bort och att jag nog faktiskt inte har plats för en till just nu Gråter

Ankie
0

puttar för söta fröken, det är allt jag kan göra och hoppas att det ger resultat

russin
0

Jag har aldrig hört talas om att katthem inte tar emot bara för att det är en innekatt - däremot att det brukar kosta en slant att lämna in en katt.

[iurochskur]
0

#12 Västerås Katthem sa till mig att om katten bor inomhus tar dom inte emot, dom tar enbart emot misskötta eller upphittade katter. Vid flertalet tillfällen då jag försökt hjälpa en katt har jag fått samma svar.

Och dom som tar emot sådana här katter har lång väntetid. Tid är vad denna katt inte har.

kattassen
0

Ni måste givetvis ordna med en större annonskampanj för denna kisse. Ut med lappar i brevlådor, affärer, Blocket ja överallt. Som jag sa innan så är inte hittekatter iFokus en omplaceringssajt för ägda katter. Ägaren - vad gör h*n??

Jag tolkar din sista mening som att katten är avlivningshotad?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

russin
0

#13 - okej. Givetvis är katthem olika beroende på plats mm. Hoppas allt löser sig.

Lena
0

Tråden låses. Hänvisar till våra sajtregler:

Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. 

Har du en katt som du behöver omplacera hänvisas du till iFokussajten Djurannonser iFokus Gäller även de föreningar eller privatpersoner som hjälper andra kattägare att omplacera sina katter.

www.katter.nu har också ett bra annonsforum för omplaceringskatter. En annan god idé är att sätta ut annons på blocket. Flygblad i affärer och liknande i området där ni bor kan också vara givande. Glöm inte foto och att ta betalt för kissen.

Lycka till!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer