Här snackas det för fullt!
Jag insåg i helgen att de tre katterna som just nu huserar hos mig numera är pratglada! Fast på helt olika sätt. Jag skrattade gott åt dem igår kväll.
Madame, hon pratar hela tiden. Vill hon ha hon ha något, eller bli klappad eller bara för att hon är uttråkad: kurrpurrmau säger hon. Pratar både med mig och kompisarna.
Poseidon, lillpojken har varit tyst hittills men har börjat bli könsmogen tror jag. Han pratar inte med mig, utan låter när han har kommit på något spännande, en lek eller liknande. I morse började han spinna med när han lade sig under sängen, och det är ovanligt. Ändå har han bott hos mig sen han var 4 veckor gammal.
Esmeralda har ju självklart pratat med och uppfostrat sina ungar. Hon har dock varit tyst sedan de andra flyttade men har nu börjat igen. Hon är blygast av dem alla och pratar inte med mig eller de andra två, utan muttrar och kurrar för sig själv när hon ska gå och lägga sig någonstans 
ha ha ha visst är de underbara de små liven, det är det bäst med katter att de är så stora personligheter.
Låter som en underbar samling

Gos bollar!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
haha ja den enda som pratar riktigt här, det är Arne. HAn springer om kring om småmuttrar hela tiden
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hihi.här hemma pratar både Romeo och Julia med mig om vartandra..hihi

Nu har Madame börjat med en ny sak som gör mig så glad! Hon kommer ut i hallen var gång jag kommer hem och tittar lite misstänksamt på mig. När jag fått av mig vinterjackan kommer det ett igenkännande krrprrrkurrmjau från henne, innan hon går in i köket och sätter sig vid matskålen 

Häxan pratar med huse o berättar att han är förlångsam med att ge henne köttbullar.
Hon skriker på matte eller hundarna o låter som en kaffekokare om vi försöker röra henne när husse äter frukost , undrar om det beror på att det råkar försvinna ner skinka mm ner från bordet rakt i ett hungrigt katt gap?
Nej Häxan är inte bortskämd hon bara vet vart hon ska gå för att få det hon vill hi hi!
Kul med lilla Madame Tiana.

Vad roligt med Madame.
Adelle är också en liten pratkvarn; hon har mycket att säga om det mesta. Speciellt på morgonkvisten…

Jag måste bara få berätta så jag lånar min egen tråd! 
Madame tycker om mig! Hon tvättade precis min hand när jag kom in i vardagsrummet och undrade om hon ville bli klappad.
Vilken lycka! De är en sån källa till glädje ibland dessa små 

ÅÅÅÅÅÅ vad underbart o kul Tiana
Grattis!
Köpa lott i dag?