Lilla Mirre har ont, hjälp behövs
Mirre är en kisse som också hon kommer ifrån de norra delarna av Göteborg.
Från samma ställe och buskar kom gubben Oliver, Lina, flertalet ungar och Miro (lyckades hitta hennes ägare för nån vecka sedan via en bild på en sida, Miro hade på nåt vis hamnat där i buskagen på jakt efter mat, men kommit ända från Lerum).
Häromdan fick jag syn på den hopkurade Mirre, klockan var kring midnatt.
Hon såg så ynklig ut och nu förstår jag mer varför.. Hon har en tandköttsinfammation i munnen och det luktar väldigt illa både från mun och öronen. På hennes högra sida i överkäken är tandköttet mörklilarött vid några tänder. Sedan har hon ett större bråck på magen, man kan kupa handflatan runt.
Veterinären har gjort en första akut bedömning och säger att tänderna är det hon just nu hade varit mest orolig för. Mirre måste ju ha riktigt ont och hon sticker ut tungan titt som tätt.. vet inte varför men det kanske beror på just dessa besvär.
Känns lite jobbigt att behöva be om hjälp med pengar till hennes veterinärvård men detta är såpass akut och jag hinner inte spara ihop till detta helt själv. Så om någon här vill bidra med en slant till Mirres vård så är jag jättetacksam. Det finns en bokad tid på måndag (den första lediga tid de hade) och jag har fått en första preliminär kostnad på 2600 kronor. Då åtgärdas bråcket i samband med kastreringen och de tar röntgen på tänderna. Hon blir även vaccinerad och id-märkt.
Vad kostnaden sedan blir för tänderna har jag ingen aning om. Vet inte vad som mer behövs göras förrän röntgen är gjord.
UPPDATERAT
Nu har jag ordnat ett konto hos veterinären och det är:
Bankgiro: 5784-7592
Postgiro: 466256-5
På meddelanderutan skriver man mitt Kundnummer: KO 1442
Viktigt även att skriva att gåvan ska tillfalla lilla Mirre
Tack så mycket för era bidrag!
//anebit
Här kommer en bild på lilla kissen
Men så söt!!!
Puttar för denna stackars kissen!

Å så vacker katt!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Kurran, just nu är jag jättepank men vi kommer att göra allt så att du få ihop lite pengar för kattstackaren.
Sorry, menar naturligtvis Kusten. Sitter här och pimplar lite mousserad och skriver ihop en artikel. Då blir det lätt fel.:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men på vilket kontot ska pengarna sättas in?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
5 - Åh tack snälla snälla, nu blir jag alldeles rörd.. är så orolig för henne och har inte kunnat sova
Kusten… du har PM
7 - Kontonr är 3100 21 46380 och det är Nordeas bank. Jag redovisar självklart veterinärvården sedan glömde jag att skriva i första inlägget. Tack igen så jättemycket, Alexej
Kusten, självfallet skickar jag över ett bidrag till veterinärkostnaderna. Det sker under morgondagen. Du gör så mycket gott för våra stackars utekatter.
11 - Tusen tack så mycket annebeate, jag ska berätta för Mirre (hon ligger hopkurad i en korg och bryr sig inte nämnvärt om smällarna ute som tur är) att det ser ljusare ut nu tack vare er hjälp här. Tack även till vänliga mymlanbus! Kramar, Maria
Sorry Kusten, skrev fel nam under #5:)

puttar för söta Mirre
En liten slant kommer in senast vid lunchtid den 2/1. Tack för det du gör för katterna!!
Jag har satt in en hundring idag.

så fin misse är..skulle så hemskt gärna vilja hjälpa till ekonomiskt..men måste vänta lite med utlägg. tyvärr, eftersom självriskkostnaderna uppgick till ca 2.200 i samband med Josefins sjukdom..jobbar inte, så det blir hål i plånboken..men jag kanske kan få återkomma längre fram..
putt för missen!
Hoppas att alla som har en liten slant över skickar ett bidrag till Mirres veterinärkostnader. Kusten är en kämpe när det gäller våra utekatter.
Kommer ett bidrag från mig också och du borde ha pengarna den 2/1. Självklart vill jag hjälpa lilla Mirre så hon snart kan må mycket bättre.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Putt! Får se vad som händer lite längre fram i månaden!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten du har PM från mig. Bidrag till lilla Mirre. Lycka till med den jättesöta katten Mirre och stort Grattis till utnämningen av månadens medlem. Du har du verkligen förtjänat. Kram till dig
Lilla söta Mirre behöver ju komma iväg till veterinären snarast när hon har ont i munnen bla.Kan inte avstå mer än enhundralapp just nu men den går till Mirres mun.Tar några dagar innan den kommer till ditt konto.
Vi har själva här nyss varit med en uteföddkatt till veterinären av orsak att den saliverade mer än normalt åt med svårigheter och ofta lipade med tungan den katten fick diagnos stomatit och ska åter till veterinären andra veckan januari för uppföljning av där utförda åtgärder.Försäkringsbolag är inte villiga att betala för munproblem tydligen men vi får väl se katten är försäkrad av stödhemmet. Kostnaden blev över 2100 kronor i vart fall hitills men huvudsaken är att katten inte har smärta i munnen.
Det är inte billigt hos veterinären så varje litet bidrag är säkerligen mycket välkommet.
alla bäckar små…
Tror också att alla bidrag tas säkert tacksamt emot för även mindre belopp blir bra summor om många bidrar. Skönt för lilla Mirre att få hjälp med både tänder och öron som säkert gör ont.
En överföring från mig är gjord.
Hoppas allt går bra och att Mirre snart mår bra igen!
Pengar kommer imorgon hoppas jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ni är ju helt fantastiska!! Tack känns för futtigt att säga.. men i brist på ett bättre uttryck så säger jag ändå varmt TACK allihopa som vill hjälpa Mirreflickan. Vad underbara ni är. Det känns så mycket bättre nu när man vet att veterinärbesöket på måndag kan bli av och att man får utrett vad som behövs göras. Tänk vad skönt när hon slipper smärtan. Tack vare er kommer det bli så nu och jag är er evigt tacksam. Ska under morgondagen ta reda på hur mycket som kommit in och skriva det här. Kram från Mirre och Maria :)
Hej! Här kommer en redovisning på inkomna medel på kontot, kollat alldeles nyss. Otroligt vad generösa ni är! Jag kan inte riktigt tyda vem som givit vad alla ggr, för namnen står inte alltid med, men vill att ni ska veta att jag och Mirre är tacksam mot er alla.
Nu hoppas jag att det inte ska behövas så mycket mer utan att veterinären ger ett hoppfullt besked på måndag efter röntgen och att behandlingen inte behöver ta så lång tid. Viktigast är att hon blir smärtfri så fort som möjligt nu. Jag skriver här så fort vi är hemkomna från besöket.
Stort tack ska ni ha allihop!
2009-01-02
LILLAMIRRE
400,00
2009-01-02
CRISSE
100,00
2009-01-02
LILLA MIRRE
300,00
2009-01-02
L.MIRRE, A-B
300,00
2009-01-02
MIRRE HAMPEL
100,00
2009-01-02
LILLA MIRRE
300,00
2009-01-02
LILLA MIRRE
100,00
2009-01-01
Lilla Mirre JONSSON,ELSIE-MARIE
100,00
2009-01-01
Mymlan-Mirre JOHANSSON MALIN
500,00
2008-12-31
Mymlan-Mirre JOHANSSON MALIN
300,00

åh. hoppas hon blir bra! Önskar er lycka till så mycket det bara går!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Så bra att det ordnar till sig för lilla gumman…
Kram
Malin
Har nu även fått in:
2009-01-05
DESTANY
200,00
Varmt tack för bidraget!
Mirre är inlämnad på kliniken i morse. Eventuellt måste all behandling läggas på tänderna (som är mest akut) då det troligtvis inte räcker till att operera bråcket, men vi får se vad dom säger efter röntgen. Jag håller er uppdaterade efterhand jag får veta mer.

#33 Fast det ska vara destiny
Står om det i tråden "Kusten - månadens medlem".
Hoppas det går bra med stackars Mirre.
34 - Aha, tack snälla Destiny 
Ja, hoppas det går bra. Veterinären trodde kanske att de skulle behöva dras några tänder men jag hoppas inte det :(

Får hoppas det går bra i dag och att hon får behålla tänderna.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Är så ledsen nu, tårarna bara rinner.. har precis fått ett samtal från veterinären. Hon vet inte om Lilla Mirre går att rädda, de ska ta blodprov. Antagligen måste också alla tänder dras.. har svårt att smälta allt detta nu.. för riktigt så här illa trodde jag inte det var
Har fäst mig så vid henne redan. Vill ju att hon ska få ett bra liv, hon är ju så ung, så glad och full av liv ännu också så det känns så orättvist.
Vet ringer sen igen om hur det gått. Så får man se hur man måste gå vidare. Hon pratade om tre behandlingar med narkos för tänderna om blodprovet visade att de kunde gå vidare
Bara gråter nu, denna lilla kisse har gjort så stora avtryck i mitt hjärta att det känns som att hon alltid bott där.

Jag har ju bara sett henne på bild men fäste mig vid henne direkt. Stackars liten Mirre
, hoppas fortfarande det kommer att gå bra för henne.
Hoppas det går att rädda henne!
Åh Kusten vilka tråkiga besked. Jag hoppas att detta ordnar sig trots allt.

ALLA tänder???? stackars både dej och kissen,,, håller tummarna
Åh Kusten nu gråter jag med dig och och förstår att det var ett jobbigt besked att få. Hoppas ändå att det går att rädda lilla Mirre och att blodprovet visar det då kan de ta de värst angripna tänderna först för att sedan ta de resterande behandlingarna.
Du kanske minns vad jag berättade om min älskade änglaknodde som miste alla sina tänder och klarade sig bra ändå för han hade en enorm livsvilja.
Nu håller vi alla tummar och tassar här för att lilla Mirre också har det och att hon kan behandlas.
Kramar om dig i tankarna och tänker på dig och Mirre.
Tröstekram till dej
Jenna:(
Tack för ert stöd. Har även haft ett långt givande samtal med Bumbis.. tack vännen. Och din änglaknodde emjon ger stort hopp i detta, det känns tröstande.
Nu har veterinären ringt igen och är väldigt glad över att det ser ljusare ut. Hon hade fina blodprovsresultat, inget FIV t ex som vet. ville utesluta och hon har fått tre tänder uttdragna till en början. Det var två större tänder i överkäken och en tand i underkäken. Sen blir det kraftig penicillinkur (från och med imorgon) i två veckor och sen tillbaka för att troligtvis dra fler tänder och åtgärda bråcket. Hon hade även skabb i sina öron och det har tösan fått en stronghold mot.
Ska hämta Mirre om ett par timmar och kommer skriva här och berätta hur hon mår. Det blir till att inhandla tandvänlig mat nu också. Tack alla goa här som stödjer Mirre så hjärtligt!
Lilla gumman då… vilken tur att blodproverna såg bra ut, nu håller vi tummarna för att lilla gumman klarar penicillinkuren bra.
Kram till dig och kissarna Kusten
Många tankar till lilla Mirre och dig
/Malin

Blev så glad så nu rinner tårarna på mig.
Tappra Mirre, det kommer att gå vägen.
Tack Kusten.
Åh vilken tur att detta vände och blev till glad läsning till sist.
Men en undran hur gör man då om katten får alla sina tänder utdragna, får de vara utan tänder då och kan de äta vanligt? Men då kan man väl inte släppa ut de för då har de ju inte något att försvara sig med.
Det finns väl inte löständer för katter än va?

låter mer hoppfullt nu i allafall,
Nu rinner glädjetårar här och vad bra att det ser ljusare ut nu. Får lilla Mirre också smärtlindring till en början så blir det också lättare för henne. Hoppas att hon svarar bra på medicinkuren och så underbart att hon är i din kärleksfulla vård. Det måste finnas en mening med att du hittade henne så hon kunde få hjälp.
Kramar om dig igen och pussa Mirre och de övriga kissarna på nosen.
Jag blev först alldeles förfärad när jag började läsa dina inlägg från i dag Kusten men tack och lov ser allt mycket ljusare ut igen för Mirre, denna underbart söta lilla kattflicka. Att hon får så kärleksfull vård av dig Kusten betyder oerhört mycket när det gäller att få lilla Mirre frisk och vi är många många som tänker på henne. Ge henne en puss från mig också och du själv är värd en bamsekram.
Min Moritz 6 år har 8 tänder borta p.g.a FORL. Det går alldeles utmärkt. Han äter t.om torrfoder, om än lite långsammare.
Lycka till lilla Mirre…
/Maria
Hoppas denna kisse klarar allt detta bra!! Håller tummarna för er.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Nu är lilla Mirre här hemma igen och hon är bra vinglig fortfarande. Det första hon gjorde var att "vingelrusa" fram till matskålen och äta nån tesked av mjukmaten. Fick hålla i henne och sen lägga henne vid elementet på mitt täcke. Hon är rätt kall om tassarna så det är kaske bäst jag kollar tempen på henne.
Nu sover hon med smärtstillande i sig.. hon hade en del blod i mungipan som jag torkat bort och är tufsig på ena sidan huvudet. Det är en sån näpen syn, svårt att inte bli berörd. Jag fick hålla tillbaka tårarna när jag hämtade henne förut..
Mirre fick med sig smärtlindring för tre dagar och imorgon ska det hämtas ut antirobe, antibiotikan.
Det togs olika blodprov idag som skulle vara nödvändiga, bland annat för att kolla hälsostatusen samt feLV och Fiv.
Veterinären hade hunnit åka hem när jag hämtade kissen men jag ska ringa henne i övermorgon och boka en ny tid om två veckor för de ville samtidigt göra en koll då på hur antibiotikan verkat.
Förhoppningsvis har det gått att samla ihop ytterligare en slant till Mirre då. Idag gick det på 4364 kr och av den summan är 3500 betald tack vare er. Jag har en skuld på dagens besök som ligger på 864 kronor och den summan måste vara betald innan den 20:e då fakturan går ut. På söndag ska jag stå några timmar på ett torg och se om det går att sälja lite smått.
Imorgon har jag lyckats scanna in fakturan så ni kan se beloppen och jag vill tacka alls så mycket för att ni gjorde Mirres akutvård möjlig idag. Ni är Mirres änglar och mina hjältar.
Älskade lilla Mirre, pussa henne från oss! 
Åh så skönt att hon är hemma igen och hoppas nu att det går bra för denna tös.

Absolut största kramen till dig och Mirre!
Vi får försöka hjälpas åt med de sista pengarna. Härinne märks det definitivt att alla är villiga att hjälpas åt när det behövs 
Var inne och fjäskade hos Emma med lite kattmat från Svenska Mässan idag 
Mvh

Jag blir alldeles rörd av Mirres och din historia, tänk att en katt kan gå igenom så mycket lidande, man blir alldeles kall inombords. Hur mycket återstår av Veterinärkostnaderna..?
Så skönt att lilla Mirre är hemma igen och blir ompysslad.
Av dagens faktura återstår 864 kr att betala. Hoppas alla som kan skänker ett litet bidrag så dessa 864 kr kan betalas in.
Så skönt att det vände och ser mer hoppfullt ut nu för lilla Mirre!

Jag tar de där 864:-, ge mig bara kontonumret och annat nödvändigt så fixar jag det omgående. Jag har Swedbank så det kanske tar några dagar för överföringen att synas..? :)
/Therese
Fy fasiken, uräkta svordomen, vilka underbara människor det finns här på hittekatter! 
Är fattig för tillfället men kan stötta efter nästa lön….
Tack å Mirres vägnar, alla varmhjärtade, generösa människor!
Therese, vilken generös och godhjärtad person du är.
Stort tack till dig!
TessG: Underbara du :-)!
JAg sätter in en slant till för den fortsatta vet.vård på Mirre.
Mina tårar rinner och jag känner så mycket för denna lilla katt som trots att hon har ont är så go! Hoppas er all framgång och det här kommer att lösa sig.
Min lille rädde Ramses behöver lite av den tilltro Mirre har! Men den kommer :-)
*kram till er*

Mat har jag, husrum likaså, så det finns inget annat som kan anses vara viktigare än att hjälpa denna stackars kisse. Alla drar vi våra strån till stacken :)
Hittade även kontonumret i första inlägget så jag gör en överföring till det kontot. Ta hand om Mirre nu! :)

Har ett litet problem med överföringen, jag ska ange om det är till ett bankkonto eller personkonto? Jag har ingen aning :(
Någon som vet hur man gör?
#66 bankkonto

Tack! Då var det det fixat :)
Håll på att tappa kaffekoppen när jag såg Tess och Tinas inlägg. satt och funderade hur jag får ihop lite pengar för Mirre.
Vilka fantastiska människor det finns och alla som redan gav pengar innan.
Hittekatter hjälper inte bara katter, den ger också så mycket glädje och tro på medmännskligheten. Att ge av sina pengar till ett okänd "kattkräk" bara för att man vill hjälpa det är fantastiskt. För ingen av oss är milljonär.
Och Kusten, en katt klarar sig bra utan tänder. Jag har sett en katt med nästan inga tänder kvar och den åt bra. Bara mosar maten lite.
Ger Mirre en stor puss från oss alla! 
Vad underbart Tess att du kunde ta de resterande beloppet på denna faktura. Vi andra som kan och vill kan då ge bidrag till nästa behandling. Till dess har jag fått påfyllning i plånboken och kan ge mera till Mirre för jag vill verkligen att hon skall få alla chanser till ett bra liv.
Stor kram till dig Kusten och nosgos till Mirre som nog är en fighter.
Åh OCh MArianne11 har via mig skickat en slant också! Hon köpte mina Fortekor

Jag är så glad att det kommer att gå bra för Mirre. För det kommer det tack vare alla generösa människor här och inte minst tack vare Kusten. Nospuss
till söta Mirre.
Lite avis på Kusten som får krama Mirre. 
Kära jössanes!! Jag tror knappt det är sant! Nyp mig någon.
Vilka otroliga människor ni är, det är helt enormt..
TessB - vad fantastiskt givmilt! Herre du milde, underbara människa.. Hade jag kunnat hade du fått en stor varm kram på riktigt. En sån där innerlig som stannar kvar länge.
Detsamma gäller även er andra som hjälpt till och hjälper Mirre på olika sätt. Jag vet att ni inte har det gott ställt någon av er och förstår att ni verkligen gör detta från hjärtat.
TinaBe - Tack så mycket goa Tina!
Marianne11 - Tack Marianne, så snällt av dig!
emjon - Du är då för härlig, fina vännen min.
kappa - Du har också bidragit stort och ska ha ett jättetack!
Alexej - Känns hoppfullt, det är precis som bumbleboo, bumbis och emjon även berättat för mig vilket ingett tröst. Håller med dig om detta med generositeten här som gör att man tappar både haka och annat.
Mirre pussar tillbaka till alla som vill ha en Mirrepuss och hälsar att hon nu fått i sig den mest osmakliga medicinen i mannaminne men att det gick bra till slut.
Det betyder så mycket detta, för Mirre naturligtvis, men också någonstans för att återfå tron på människan och få förnyad kraft genom det.
Alla som bidragit eller som brytt sig om på ett eller annat vis vill jag gärna ha adress till om ni vill lämna ut den. Någon gång under vårkanten eller innan ska jag skicka något till var och en av er. Ska hitta på nåt speciellt.
Hälsningar Maria och en just nu slumrande Mirre som verkar återhämta sig från "medicinchocken" :)

vad jag är glad att pengarna kom till rätt ställe… satt här o bet mej lite i tungan för att kontot är länsat…..
å en så vacker dam…..ser ju ut som min JuliaFnulia…..puss från oss båda…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Lilla sötnosen då…. :)
Så underbart go hon är lilla Mirre och dina bilder gör att hjärtat blir alldeles varmt. Duktiga tösen som tar sin äckelmedicin och vi skickar nospuusar till henne.
Ikväll är det dags för oss med Mysan om allt fungerar som det skall.

Så jättesöt Mirre är. 
Lille goskissen, tvättar sig…….
Hon är verkligen jättesöt! Vilket charmtroll!

Finaste kissen! Underbart vacker! :) Hoppas att hon blir frisk nu och får behålla hälsan länge länge.
Och ni behöver inte tacka mig, jag ser det som en självklarhet att hjälpa till när djur/människor lider, främling eller vän spelar ingen roll, hjälper vi varandra så berikar vi våra egna liv så mycket mer :)
Mirre kikar in och hälsar gokväll. Pratar jag till henne så vet hon knappt vart hon ska ta vägen för då är det kurrande och trampande så det står härliga till. Hon välter sig så hon hamnar upp-och-ned och så börjar hon om igen.
Men idag verkar hon ha ondare om jag ska gå efter hur hon sticker ut tungan, för det gör hon ofta nu. Och hon är känslig kring munnen så där aktar jag mig för att nudda. Hon är förståeligt nog inte så pigg på att äta men jag har vispat ihop mjölkersättning och då smakade hon i alla fall. Smärtlindringen är lite sötaktig så den blandar jag i samtidigt.
TessG - Det är en så underbart osjälvisk inställning. Du med flera som ställer upp så helhjärtat för andra, är rätt sällsynta. Men här på sajten verkar osjälviskheten vara ett av de stora ledorden. Ni värmer gott i hjärtat ska ni veta. Kramar om
2009-01-07
LILLAMIRRE
864,00
1.204,00
2009-01-07
MARIANNE11
140,00
340,00
2009-01-07
FR.RAMSES
200,00
200,00
Här är redovisning på de senast inkomna summorna till kissen.
Tack så mycket! Imorgon ska jag betala skulden till veterinären och sedan är det 340 kronor som är kvar till nästa behandling.
Varma hälsningar Maria och Mirre
Så fin kisse… Blir nog bättre när det är läkt i munnen, ska du se!
Så underbart söt lilla Mirre är på bilden du skickade i kväll och så väl omhändertagen hon blir av dig Maria. Det värmer i ens hjärta.
Här kommer en kvittokopia på inbetalat belopp idag till veterinären, rosor för att du gjorde det möjligt TessG.
Har rosat er hjälpsamhet på klinken idag :)
Vill slutligen sända er en kvällshälsning även denna kväll från Mirre. Jag är orolig igen för det är så svårt att få i henne medicinen nu. Får hälla ut innehållet i kapslarna och lägga det i nåt godare flytande och sen lägga det på benet så hon förhoppningsvis slickar i sig det. Men det är inte så lätt att lura tösen alla gånger.. funderar på hur jag ska få henne att tycka om medicinstunderna.. hmm..
Det är ju så viktigt att hon får i sig allt, även om det är äckligt så är det ju för hennes livs och hälsas skull.
Mina tankar finns hos dig och Mirre och jag förstår att det inte är så lätt med medicinering och de flesta kissar är ju inte lättlurade.
Vad tycker lilla tösen om tonfisk kokt fisk fiskbullar?
Pussa lilla Mirre på nosen från oss och säg att hon behöver sin medicin för att må bättre.

Det är så roligt att se bilder på Mirre. Hon ser verkligen ut att njuta av din omsorg Kusten. Även om hon inte gillar sin medicin. 
Nospuss på söta Mirre. 
Min Beata har nästan inga tänder, efter misshandel är dom borta, och kraftiga infektioner i munnen har också bidragit, men hon äter blötmat, med god aprit, mosar med gaffel bara, så det är lättare att äta, och lite torrfoder för babysar gillar hon, tar tid, men hon maler på, medicin ger jag i foderspruta, direkt i munnen utblandat med lite tonfiskspad
krossad såklart, synd att du inte fick flytande pencillin, fick jag sist, i pastaform, och det var lättare
lycka till Maggan47 som tyvärr inte kan bidra med pengar just nu Beatas HCM och SkrållanSigrids inflytt gör ekonomin ansträngd

Hur går det för lilla Mirre?? Blir hon bättre?? :)
Kanske går det lättare för Mirre att äta om maten är lite värmd så den blir ljummen mankan ju även koka djupfryst fisk och finfördela den som sen serveras varm med det osaltade fiskspadet på fungerade bra med enkatt som bara hade fem tänder kvar på grundav Forl det slank ner direkt.
Ni är så goa som tänker på Mirre
Maggan - så hemskt att din Beata blivit misshandlad
Så gott att veta att hon är hos Dig nu och blir ompysslad.. Jag har nu fått göra som du gjorde och använda foderspruta blandat med lite godare vätska. Det går okej men hon spottar ut litegrann. Har inte gått på annat vis det sista.. fick ta henne till veterinären och be om hjälp men de kunde inte heller ge direkt via mun. Efter medicingivning så lägger jag henne på filten och klappar henne tills hon spinner och så stryker jag lite mumsgott vid mungipan som hon slickar i sig så den beska smaken försvinner. Hon är tröttare nu. Kanske biverkningar?
Ska värma maten lite nästa gång, tack för tipset brutt. Jag ska ändå iväg på några ärenden om en stund och kan passa på att köpa en bit torskfilé.
TessG - Det är nervöst fram till nästa veterinärundersökning.. jättenervöst. Men hon är säkert bättre nu i munhålan. Måste tro det, vill inte tro något annat :)
Destiny - Tack, jag ska försöka vaska fram några fler bilder om några dagar då jag återigen får lånat en kamera :)
Nosapussar från Mirre

Åh blir helt varm i hjärtat av alla som är så hjälpsamma. När är nästa vet undersökning?
94 - Om en vecka, då medicinkuren är slut, ska hon på återbesök och jag tänkte att de då kunde ta en titt på tänderna utan att hon är sövd först och kanske kunna se ifall antibiotikan gjort någon förbättring av läget och vad som är nästa steg att göra för att Mirre ska bli bättre.
Om inte det skulle gå (på grund av känslighet kring munnen) så hoppas jag att hon då, ifall det ekonomiskt är möjligt, kan sövas i samband med kastrering då de även åtgärdar bråcket. Det hade varit bra om hon samtidigt hade fått gjort den tandvård som behövs för att slippa sövas ner en extra gång. Men vi får se hur det blir och vad som är möjligt.
Vill tacka så mycket för insatta belopp som tillkommit och det är:
150 kronor från Malin Johansson och 100 kronor från okänd :)
Med de tidigare 340 kronorna blir det nu hela 590 kronor till Mirres nästa veterinärbesök. Ni är så otroligt gulliga.
Lägger in en "gammal" bild på Mirre. Men i skrivande stund ligger hon i en Bumbisbädd och ser ut att planera hyss..
Då får jag komma ihåg dig också när det kommer pension! Inte mycket, men välment… Hm… får gå upp på magasinet tror jag och kolla lite.. HAr en massa vackra blomvaser, som jag skulle kunna lägga ut. De skulle vi kunna dela på , till KAttkedjan och krisse! HAr ju aldrig blommor i huset ändå…..
96 - Hawk, du är för goo. Ja blommor går det inte att ha här heller, de blir lätta byten!
Det dumma är att jag skulle lagt ut traderaauktioner ikväll men har glömt nicket för det var längesen jag var där sist (den andra och mer riktiga anledningen till att jag glömt beror på total förvirring). Det som är ännu dummare är att jag inte kan få fram nåt nytt användarnamn och lösen för jag har inte kvar min gamla e-postadress dit uppgifterna skulle ha skickats och när jag söker nytt medlemsskap så säger tradera att jag redan har ett medlemsskap på mitt personnummer.
Ska ringa traderafolket och prata med dom så jag får sålt det som ändå inte används. Bland annat lite fat och sånt. En och annan smurf blir det också bara jag får nys om vart de gömt sig.
Så skönt att veta att lilla Mirre blir så väl ompysslad av dig Kusten
Ja kusten, det går att få fram Man är ju tvungen att uppge personnummer, så där kan du få hjälp. De brukar vara väldans hjälpsamma.
MEN DÅ SÄGER VI SÅ Vi delar mina blomvaser på 3, som jag har! Kusten, Crisse och KAttkedjan! Nettot alltså. Lite går ju själva auktionerna på, emen det betalar jag själv, det blir så lite!

putt
Tack för putten Stefan!

Å vad fin hon är lilla Mirre! Nu är pengarna slut för tillfället men hoppas att ett litet bidrag kan ges när kontot hos veterinären är klart och lönen dunkar in nästa gång.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
103 - kattassen, tack för din vilja att hjälpa, varje litet öre är varmt välkommet till Mirrepirre:) Jag ska till veterinären i eftermiddag och ska se till att det blir startat nu. Sist pratade vi om det och de tyckte alla det var en bra idé men vi kom aldrig så långt så att något blev helt klart att användas. Det var för mycket kunder och folk, men idag ska det nog vara lugnare på kliniken.
Hej alla snälla Mirrehjälpare,
Nu har jag ordnat ett konto hos veterinären och det är:
Bankgiro: 5784-7592
Postgiro: 466256-5
På meddelanderutan skriver man mitt Kundnummer: KO 1442
Viktigt även att skriva att gåvan ska tillfalla lilla Mirre
Tack så mycket för era bidrag!
Trevlig helg! Nu hörs vi på söndag
Tack Hawk!! En trevlig helg får också du ha. Kram!

#101 Varsågod.
En slant från mig och Kajsa kommer i nästa vecka.
Sätter oxå in en slant nästa vecka när lönen kommer..

Å så bra med konto hos veterinären, det skall jag lägga in tillsammans med Haga nere i Skåne så det kan bli en liten slant när vi gör iordning månadens räkningar i början av veckan.
Jag skickar också över en slant till Mirre.
Åh tack Stefan, Kajsa, essut, kattassen, annebeate!
Mirre ger er en stor puss:

Om jag vill ge både till Mirre, Theo och nu svartvite "sloköra" från Lövgärdet, går det att använda samma konto men skriva olika namn på insättningstalongen?
Nu när det är flera kissar som behöver hjälp kanske vi kan ha ett samlingsnamn till kontot och Kusten kan bestämma hur hon bäst fördelar pengarna. Det är ju alltid så trångt för meddelande och då slipper man göra flera inbetalningar.
En liten tanke från mig……….
Nog tycker jag att det kan vara ett konto för "Kustens katter", så kan den katt som mest behöver det få vård. Jag är säker på att Kusten kan prioritera klokt och använda pengarna där de bäst behövs.
Samlingsnamn är bäst… man kan väl bara skriva kissarna :)

Satte en liten slant till Mirre idag
Du har PM Kusten :)
Kram
Kramar till er för de nya Mirregåvorna, ni är så snälla.
Här kommer den senaste uppdateringen:
100 kronor är insatt till LILLA MIRRE (Snickan)
200 kronor är insatt från VIVIAN E
150 kronor är insatt från JOHANSSON MALIN
Tidigare finns på detta konto 590 kronor
Vad som finns hos veterinären som är specifikt till Mirre, förutom 50 kronor från Hawk vet jag inte exakt. Men det ska jag kolla upp imorgon bitti.
Kan annars berätta att Mirre är lättad över att slippa medicineringen, hon kan börja slappna av lite igen och piper inte till när hon hör medicinskåpet öppnas. Så jag hoppas verkligen att hon ska slippa mer medicin lilla gosiga kattflickan.

Putt! Hur mår hon?

Hur mår lilla Mirre nu
Hej, jag skrivit i fel tråd om Mirre, det blev i tråden "Stackars katter". Naturligtvis skulle jag uppdaterat här i hennes egna tråd också.
Veterinären ringde mig och berättade att hon var så glatt överraskad över det goda resultat med penicillinen, det räckte att bara dra en tand till som var kraftigt inflammerad och eventuellt kommer ännu en tand att behöva dras längre fram. Den tanden ska nu baddas med en slags lösning (lösningens namn står i den andra tråden "Stackars katter"). Hon fick bråcket bortopererat och det gick bra, nu går hon med tratt i cirka 10 dagar.
Mirre och jag tackar er fantastiska för att ni hjälpt henne så otroligt mycket. Vi glömmer er aldrig.. Nu tror och hoppas jag, med er, att hennes hälsa ska hålla i sig. Det luktar inte längre stark infektion om henne och ögonen är piggare och klarare, hon purrar så fort man rör vid henne och då välter hon över på sidan och är bara så otroligt mysig. Det är en försiktig och snäll tjej som man lätt blir förälskad i :)
Letar nu efter ett permanent hem till lilla Mirre-pärlan. Någonstans hos någon som gärna låter mig hälsa på nån gång.. det känns konstigt, så svårt.. att behöva "släppa iväg henne" men samtidigt är jag så otroligt glad. För det betyder också att hon är frisk nog att leva vidare. Så tack alla ännu en gång!!
Här kommer hon med en natthälsning:
Oh så vacker hon är lilla tösabiten… :) *LOVE* så skönt att hon börjar att friska på sig nu lilla gumman!
Eloge till dig Kusten som jobbar hårt för de utan egen talan..
Kram och kraft till dig
/Malin
Imorgon ska jag till veterinären på em med Theo och då ska jag samtidigt få redovisningspappret för gåvorna med mig hem, nu ska det vara bokfört och klart. Det tog lite tid att få det färdigt men jag har inte kunnat påskynda det mer än vad jag redan gjort. Men håll som sagt utkik imorgon, då dyker det upp både här och i tråden "Stackars katter" samt i tråden om Theo.
Nospussar Mirre, Maria och missarna
125 - Gulliga gulliga Malin, tack för allt,
Mirre ger en stoooor
BAMSEKRAM

En så vacker liten Mirre. Kan tänka mig att hon är glad när smärtan och infektionen äntligen börjar avta. Lukten kan ju inte vara så trevlig för henne heller, de har ju trots allt bättre luktsinneän vi har, även om de ibland verkar gilla hemska lukter ändå. :)
Krya på dig-kramar till lilla Mirre! :)
Så söt hon är Mirre. Hoppas hon mår bra snart.
Hej, i tråden "Stackars katter" (jag får inte till länkarna med blå text så de fungerar) finns gåvoredovisning upplagt ikväll och i det kommer även komma in inscannade betalda fakturor imorgon.
Purr och tasshälsningar Mirre som nu blivit en mästare på att "tratta" omkring både högt och lågt.. :)
Så skönt att det går bra för henne!
Underbara Mirre så glad jag blir vilken skön bild på vacker kisse 

Putt
Ensam - men stark!
Hon bär den med värdighet 

Så söt hon är lilla gumman.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vad skönt att höra att hon mår så mycket bättre! 
Håller tummarna för att hon ska bli helt återställd och kan få leva det liv hon verkligen förtjänar!
/Therese
Söta trattgumman.
Nospuss
Duktig tjej!
Den här insamlingen har inte uppdaterats av de ansvariga sedan 09.02.04. Utgår därför ifrån att insamlingen är avslutad.
(För att en insamling ska få ligga kvar på sajten krävs att arbetet med katterna uppdateras kontinuerligt på forumet.)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

139 - Jag är ju då "de ansvariga". Insamlingen för Mirre är givetvis över. Startade annan tråd där redovisning för kustkatterna fortsatte, eftersom trådarna blir för långa lätt. Har inte haft något klagomål på mina redovisningar, tvärtom. Tycker jag skött dem bra ; ) Hur kom det sig att denna tråden hamnade i solljuset ett år senare? Mirre mår hur som helst fortsatt bra idag, om någon undrar!

#140 Lena går just nu igenom alla insamlingstrådar som ligger ute. Som du kan se är det fler trådar som fått en förfrågan om aktualitet därav formuleringen som användes i inlägget (en del har ju flera ansvariga).
Då vet vi att just Mirre-insamlingen är avklarad
och att lilla Mirre är piggelin igen!

Okej, det kan jag förstå. Men såg efteråt även att hela insamlingen för Kustkatterna tagits bort från Godkända insamlingar.
Har inget hört om varför insamlingen är borta.
Arbetet för kustkatterna fortsätter hela tiden och jag försöker att skriva om det regelbundet (även om det inte är i hundranittifart just nu. Måste andas emellanåt för att orka, något som flera av er omtänksamma härinne sagt åt mig att försöka tänka mer på).
Senast kring nyår och en vecka därefter togs lilla kattungen och mamman in från centrum t ex. Skrivit om detta. Innan det om Vide. Om jag inte glömt någon däremellan. Fakturor finns som kan scannas in rätt så omedelbums om det är där skon klämmer. Samma sak med redovisning för inkomna gåvor. Men då bör detsamma gälla för alla som får medel via Hittekatter, att det redovisas öppet härinne. Lite si och så med det har det allt varit..
Katter som till exempel Mirre har fått stor hjälp via många på Hittekatter och om man vill underlätta för dessa är det fortfarande väldigt tacksamma katter som tar emot ett bidrag då och då.
Agrias prispengar går åt fort i och med svårare sjukdomar hos katter som inneburit inneliggande vård på bland annat Blå Stjärnan. Naturligtvis inträffar alla sådana akutfall på helger. Kommer det in en sjuk katt, vilket varit mer vanligt än ovanligt, täcker inte försäkringen som tecknas upp och då drar tusenlapparna lätt iväg. Tuva har en eventuell cancer i munhålan som det ska tas prover på i det närmaste.
Det rullar på här på den västra kusten, just nu en kustremsa i kyligaste vinterskrud.

Insamlingen försvann då den var kopplad till denna tråd om Mirre vilken då är inaktuell. Dessutom hänvisade den till din gamla inloggning.
Om du sätter ihop en ny tråd med aktuell status för Kustkatterna med lite uppdaterade förhållanden så lägger vi ut insamlingen igen kopplat till ditt nya medlemskap. 
Kusten. jag ska ge dig ett bidrag när lönen kommer den 27/1.
Hör av mig till dig.

Kusten, vi har verkligen inte glömt bort dig på något sätt 

Vi kommer att fortsätta att stödja ditt fantastiska arbete.
Vi har verkligen saknat dina trådar här inne på hittekatter, men du har gjort klokt i att vila dig, precis som vi uppmanat dig många gånger. Välkommen tillbaka!
Vi sätter in ett bidrag så snart vi kan.
BAMSEKRAMAR till Dig från oss