ÄNTLIGEN!! DV I GT!!
Såg den precis …va kul att det vart av.
Nu får vi se vad som kan komma ur det här.
Bra jobbat Miranda
Tassar i massor från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Bra att GT skriver om detta! Det borde vara skottpengar på Berndt Ekelund, ett sånt j-a as rent ut sagt!
Jättebra artiklar om DVs besinningslösa hantering av katter i Göteborg! Bra jobbat!
/Pelusa
Det var ju toppenbra att artikeln blev publicerad! Ser även att diskussionerna runt artikeln tagit full fart inne på Expressen. Nu får vi se vad som följer på detta. Det är ju pinsamt vilka kommentarer föreståndaren för Djurens Vänner i Göteborg ger. Det finns bara en sak - stäng verksamheten med omedelbar verkan! Åtal bör även väckas.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bra jobbat tycker jag. Bra att Expressen tog upp fallet.

Jättebra!
Varför kallar dom sig "djurens vänner"? Vilket skämt! URK!
säger bara, med sådana "vänner". behövs inga ovänner Maggan47
Ja detta var ju mycket bra! Bra att det kommer fram. Skulle vara bra att veta vart alla dessa föreningar finns?
Äntligen…när han läser detta själv måste han ju att han sååå tydligt framstår som en lögnare. Vilket alla andra som läser också ser. Bra!! Hoppas det blir rättsliga påföljder.
Helen

Hur bra som helst! Man borde tapetsera hela stan med artiklarna så hela Göteborg får veta vad sysslar med!
Ja, jag blir inte förvånad, detta är nog mer vanligt än man tror..Det har blivit så lätt att bara skjuta eller på annat sätt avliva katterna..Då är liksom problemet löst..Katten behöver inte ett nytt hem, kostar heller inget, å skapar inga problem längre…Visst skitenkelt…Jag tänker då på bl.a. Djurskyddet i S-hamn…
Nog är vi människor egoistiska, tänker bara på oss själva..Att vi är det största problemet på vår jord, f.. va det glöms lätt bort…
Har läst artikeln och förfasats hur det kunnat få fortgå.namnet dv. är ett hån mot katterna ,fruktansvärt.

Miranda, jag är så lycklig nu så det finns en seriös risk att jag börjar gråta av lättnad. Du vet vad jag tycker om Djurens ovänner. Så jag hoppas innerligen att detta är början på slutet för den föreningen. För jag avskyr den. De håller på med djurplågeri men får pengar från människor som tror att de ger pengar till något bra. Snacka om att de känner sig lurade nu. Kolla pm de kan tänka sig att lägga ut en länk till er förening, i anslutning till artikeln. Så de som vill donera pengar till någon trevlig förening kan göra det direkt. Bugar och torkar ögonen av lättnad. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Har ni läst kommentarerna på artikeln på GTs hemsida? Vissa är nästan lika skrämmande som Djurens Vänner….

Vilken bra, men samtidigt otäck artikel! Hoppas nu att detta verkligen leder till något oxå och att det inte bara rinner ut i sanden.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har läst kommentarerna och märker att det finns de som är mycket lågt stående varelser,men vi vet ju också att det finns psykopater och djurmisshandlare redan så det avskummet förvånar mej inte.
Djurens vänner är tydligen inga "vänner"
/DianaK
#14 Ja det är tyvärr alltid fallet när en liknande debatt startar på en mer allmän sajt. Man blir ofta mörkrädd och undrar vad det är för land man lever i. Men jag tror det är ganska många som bara är ute för att provocera också. Jag skulle skriva några väl valda ord där förut, men det fungerade inte. Fick någon form av error…
hela tiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"