Håll nu tummar för Mee....
Är Mee den maskade eller svart-vita kissen ?

Har lilla Mee flyttat inomhus?
Det kommer att gå bra! En av mina hittekatter var "katthatare" men rätt som det var en dag så funkade det. Nu är hon en i gänget.
Den maskade. Vi har tre inne. Arne som är gråvit, Esther, som är svartsköldpadda och Pipis, som är svartvit. Hittills, så är det tjejerna som är sura. Så det här är ett prov, som vi hoppas, hoppas ska gå. så hon slipper bo i husvagnen, för det är ju väldnas kallt. Ok, hon har ju haft det tämligen gosigt i sitt överskåp med värmedyna, men vattnet fryser ju.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag håller tummarna så hårt jag kan
Vacker kisse:)

Å ett litet försök till inneliv för lilla Mee
. Hoppas det blir bra det är lite ogästvänligt i husvagn just nu. Kvicksilvret skall krypa långt ner nu några dygn framåt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja i natt var det minus 21 här. och nu blir det ännu kallare. det är 20 minus nu…..

Hoppas att de kan samsas nu,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Håller också tummarna för Mee
ja än så länge, så har Arne varit den som är lugnast. Han har tom gått på lådan som vanligt. tjejerna surar.
Hoppas det går vägen. Hon är en snygging den kissen!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Heja Arne!! Visa vart skåpet skall stå för tjejerna så att Mee får vara inne med er!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hoppas o hoppas det ska funka med Mee inne.
Häxan hoppas också det skickar massor av förhäxade nospussar fulla av vänliga o gillande tankar till alla 4 kisarna.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Snygg katt!
Det är så tyst ute i köket….. Hon sover…. hon kan väl knappt fatta att det kan vara så varmt!

å vad kul o spännande att höra….hoppas nu det går riktigt fint….du gunilla vet ju hur minn hjärna är…. som ett såll….men mee är kastrerad va?… tänkte att annars kanske det är det som tjejerna känner…
ja o my håller tummar o tassar just nu……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
haha, ja lilla tösen blev kastrerad och tatuerad i våras. JAg sålde en hel hoper gamla porslinsfigurer och vaser på Tradera , som bara hade flyttat med mig i 30 år ouppackat. det är ingen mager kisse, ska jag tala om… trots att hon varit utomhus. Liten rulta!

Åhhh..jag håller verkligen tummarna för att det ska fungera att ha Mee inne i värmen..nu får hon ju känna tryggheten i sin egen bur,,och ha ytterligare en bur där inne att gömma sig i..detta måste vi bara tro på, att det ska fungera!:-)

hon är så fin så jag förstår att husse har svårt att släppa henne….. nu täpper jag till silen i skallen…. mee är kastrerad…. mee är kastrerad….
Jag håller en stenhård tumme att allt ska gå vägen:)
Ja tyvärr så fcik jag ta ut transportburen. hon kröp bakom den och bakom kisslådan, så buren tog jag ut, den tog så mycket plats också. MEn jag la in hennes Monsifuskpäls och ett sånt där mjukt krypin och så la jag hennes Snugglesafe under filten. Hon har ätit lite, men inte gått på lådan än. Nu ligger hon och titta rpå oss här inne. valde köket, för där är det alltid liv och rörelse och en massa vanliga oljud från micro, diskmaskin och spis och man är ja alltid där till och från. Tror att sovrummet hade varit sämre. för där är ju ingen på dagarna.

tar lite tid för henne att vänja sej vid miljön…..tror du gjorde bra val med köket…
ja det är ju där vi äter och där jag är när jag lagar mat och vi passerar alltid köket ut till hallen om vi ska ut elelr på toa.
Aww! Hoppas hoppas hoppas allt funkar nu! Söta lilla Mee.

Håller alla tummar jag kan! Mina och andras!
Tiana, tackar via Monsi för väskorna! Ska sätta mig och fixa applikationer på de som inte är fixade av Monsi ännu!
Jag håller också allt,tummar,tår och kissarna håller tassarna. Så skönt för henne få komma in i värmen och få lite sällskap ,även om hon nu fräser lite tror jag ändå hon ligger och myser.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Å så skönt för lilla Mee att komma in i stugvärmen. Härliga nyheter på nattkvisten.
Håller också tummarna för att det ska gå bra med Arne, Esther och Pipis.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
ja hon är lugn och fin. Det som bekymrar oss, är att flickorna inte vågat gå förbi för att gå på toa än…. För det får INTE hända några olyckor…..

hur har det gått?…. har tjejerna knytit upp knuten o varit o kissat?… hoppas på succé…
Rapport.
Surtjejerna sov hos oss i sängen hela natten. Sen har jag burit dem ut till toa och då har de kisssat, fått beröm men banne mig, de får gå från toan själva. Pipis har börjat bli lite mer framåt, Arne låg på köksstolen hela natten och kollade in bruden. Nu flyttade jag maten( just nu får ALLA samma mat) ut till den platsen som buren stod förut. så är de hungtiga, så får de vackert passera för att få något i sig. Sen har Pipis gått självmant på toa i dag och även Arne. Så nu får bara surpuppan Esther foga sig. OCh sånt matvrak som hon är, så kan hon nog inte motstå länge. OCh lille Mee gick på lådan efter att jag hämtat upp lite begagnat från hennes låda i husvagnen. Nu gömmer hon sig längst in i kattkrypinet. MEn det ger sig nog.

blir glad över det jag läser…. tror o hoppas att tjejerna kan vänja sej vid att den snygga bruttan ska bo med er alla….ett steg i taget…

Brunetter är alltid trevliga!! Det kommer de att komma underfund om vad det lider… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja jag vet bara ine, hur länge jag ska ha henne i buren. Vill att hon ska känna sig trygg, samtidigt som jag tycker det är lite synd om henne på det lilla utrymmet.
det ger sig nog, med kissarna, här har jag inte sett skymten av Saga sedan i går, men någonstans är hon, där det är trångt, vilken lycka för lilla vackra Mee att få komma in i värmen
Maggan47
Jag håller alla mina tummar, det kan ta lång tid innan de ens accepterar/blir vänner. Man ser ju om det går eller inte alls går. Alla är individer vissa kan acceptera andra vägrar totalt..
Jag kan hjälpa en vuxen katt sedan den dagen Sture *11 år* vandrat vidare är han som inte alls accepterar andra vuxna katter, kattungar har alltid funkat bra.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tack vänner. JA Den som surar värst nu är ju Esther. MEn hon får väl acceptera att gå förbi Mee om hon ska ha nån mat.
Det kommer helt säkert att gå bra det här. Ett par dagar till så kan du nog släppa ut henne från buren. Ett tips är att köpa en Feliway adapter och sätta i kontakten i köket. Det brukar underlätta i den här typen av situationer.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Häxan skickar flera förhäxade nospussar till alla kisarna.
Ducktiga kisar som gör framsteg.
Tror som andr bra att låta henne vara kvar i buren et tag till.
I allefall till Ester har börjat bli sig själv, bättre att skynda långsamt.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
ja hon sitter där och ser så förnöjd ut. utom i dag, när jag städade. Då var hon vettskrämd. KRöp ihop bakom sovpåsen. JA funderar på att köpa en Feliway. Såg att jag ändå måste upp på apoteket, för Esther kräktes mask i dag. mössen från himlen ni vet….
Nu vet jag inet hur det ska gå. Mee har kommit på hur hon ska ta sig ur buren och hon springer och gömmer sig i badrummet bakom tvättmaskinen. HAr tagit henne och satt tillbaks i buren, men hon rymmer. Hon är inte sällskaplig alls, trots att hon ar hur gosig som helst i natt och hölle JAnne sällskap i soffan när han gickupp och läste. Vad kan ha hänt? Ska vi strunta i att hon är sån? nu är hon skitsur på mig för att jag tvingat tillbaka henne i buren. OCh NEj, jag kan inte stänga in henne i något rum, då vi inte har några dörrar här. Ska köpa Feliway i morgon, men tvivlar på att det hjälper. HAde spray, som jag gav två puffar i buren med, hjälpte inte alls
Har Pelle skvallrat att det går att rymma?
Så synd då det verkade gå åt rätt håll innan. Det är besvärligt när de inte vill samsas. Har ni ingen möjlighet att bygga en nätdörr? Eller har ni helt öppen planlösning?
Går det inte låta hene få vara på sitt självvalda gömställe då och låta henne få arbeta sig ut därifrån själv framöver ?
I och med att hon håller sig undan, så kanske det inte blir någon bråk med övriga katter innan dom vant sig vid varandra.
ja enda dörren vi hr som kan stängas är ju badrumsdörren och där inne är det inte speciellt varmt. Vi har ju inte några element här. Så vi måste ha öppet.
Nu har hon legat och gosat i soffan med JAnne en stund, men hon kråmade sig så, så hon ramlade ner…
Sen blev hon lite osams med Arne nyss. hon fräste och han klöste.
Lo-katt, min tanke också. ÄR det bra? är bara så orolig att hon inte äter eller går på toa. Sen är ju det så kallt bakom tvättmaskinen i badrummet på golvet.
OCh sätta nätdörr på sovrummet, är ingen hit heller, då blir det ett jämrans liv här. Flickorna är ju så vana att sova hos oss och Arne kommer att riva i den dörren, så vi får ingen ro.

#46 Jag skulle nog också försöka låta henne sammanstråla med de andra lite försiktigt. Att sitta i en bur är ju inte hennes melodi som är van att traska runt. Skulle nog mina också protestera mot. Det går inte att skärma av något rum/tvättstugan eller så nattetid så hon kan slappna av några timmar om dygnet och att ni inte behöver oroa er för slagsmål när man inte kan övervaka?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
har ingen tvättstuga. och som sagt, tyvärr, går inte, vi har bara två rum och kök och kan inte stänga sovrumsdörren, då fryser vi ihjäl. Har ju inga element i huset, värmer med kaminer två stycken. Nä, får försöka hoppas det blir lungt i natt, som det var under natten som var och blir det bråk, då får det bli buren som jag får tynga ner med något.

Jag skulle också låta henne komma fram från bakom tvättmaskinen i sin egen takt. Det var ju kallt i husvagnen också om jag förstod det rätt och kallare än det var där är det väl kanske inte bakom tvättmaskinen? Det går inte att lägga något på golvet så hon har något värmande under sig?

Jag hade nog låtit henne vara , hon känner sig kanske mer trängt om hon sitter i en bur o de andra är lösa, blir det spott och fräs emellan dem så löser de det troligtvis själva, Jag har en argbigga här som bråkar och fräser och flyger på nykommlingar, men de brukar lösa det själva så småningom, det låter offta värre än vad det är.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Var inte alltför orolig, kan säga att Daisy morra, frästa å slog mot Moa i 2 veckor, hon var INTE glad åt henne. Men idag går det hur bra som helst.
Jag tror det är bättre låta henne vara ur buren och ge det lite tid för när hon är instängd kan de inte göra upp. Man blir lätt så orolig som matte. Jag var jätteorolig för jag tyckte det var så länge men ibland behöver kissarna lite mer tid att acklimatisera sig med det "nya" Du ska se det kommer gå så bra så när de fått vifta lite tass och bråka lite för att göra klart vem som bestämmer vad 
Jag tror också det bästa vore att släppa henne lite mera lös och låta uppgörelserna få ha sin gång. Det är en process som inte går att hoppa över. Det brukar allt gå bra i de allra flesta fall när alla katter är kastrerade, fast man får räkna med en hel del morr, fräs och jagande innan rangordningen sitter på plats. Räkna med en upp till fyra veckor. Det är dock värst de första dagarna.
Ja lite mera rapport här. Täckte över buren med en filt i går, men hon är Zombie. De andra bryr sig inte alls, hon existerar helt enklet inte. Feliway, in my %@ccc}€. Hon dricker gärna mjölk och sås från köttbullar och har ätit två skivor kokt skinka och knaprat några torrisar. Kisst i sin låda varje dag. Nu öppnade jag burdörren och hon gick och lade sig bakom tvättmaskinen med en gång. MEn nu struntar vi i det. hon får komma fram när det passar. Det finns mat och vatten och sås inne i buren och det var ju från buren hon gick. Så nu får damen sura bäst hon vill. Hon är hur go som helst när man kelar med henne, mjölktrampar i luften och spinner högljutt. Så det är väl en knut som måste lösas upp. Hon vill ine ens leka med fjäderpinne….
Gunilla vad jag märkte här hos oss när vi skaffade Feliway adaptern vara att det tog ett tag innan det gav resultat. Men sen har det verkligen gjort allt bättre i kattgruppen så ha tålamod låt det ta nån vecka eller två innan du utvärderar Feliwayen. Håller tummarna för att alla kissarna ska trivas tillsammans framöver!
nu ligger Mee upppå soffan med Janne. Jag var ju mest rädd att hon skulle bli sjuk och uttorkad. MEn nu får hon komma i sin takt. Vill hon inte äta, Ok sk*t i det då. MEn jag vet att hon älskar skinka och falukorv…..
men hon är kelig mot er, och känner sig trygg, mat får hon ju i sig i alla fall, med de andra katterna komer det, men kan ta tid
kram och lycka till
Maggan47
Oh ja. nu har hon varit på lådan i badrummet alldeles själv. hon har även fattat hur man använder vattenfontänen. JAg blev tvungen att sätta nosen på kupan, så hon skulle förstå, men sen drack hon glatt. Plus att hon fick lite skinka och mjölk sen förstås!
jag ska väl berätta ,att jag har sakteliga "strippat" ner kojan. Hon behöver den ju inte. Men jag tar bort lite saker i taget.

Människor ligger på spikmattor, katter på kompostgaller! 
Stackars sinnessvaga katt……
gör det!!!!