Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1808 ggr
Lena
0

Upprop! Auktionsobjekt för Kompis?

Glädjande nog är det ett mycket stort intresse för att på olika sätt hjälpa Katthemmet Kompis efter den tragiska branden. Många har berättat att de planerar eller redan är igång och tillverkar olika saker som ska säljas på auktion för Katthemmets räkning. Eller lägger in redan färdiga saker på auktion. För att inte missa någon skulle vi behöva komma i kontakt med dig som stödjer Katthemmet Kompis på detta sätt. Du kan skriva i denna tråd eller PM.a mig eller Engla.

Tack på förhand! Ni är underbara som hjälper katthemmet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i mitten på januari lägger jag ut denna tavla av Anneli Pettersson på Tradera!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Gunilla: Det är minst mitten på januari NUUUUUU!!! Jag vil HAAAAAAAA!!! Lägg in länk!!!!!! Gud så SÖT!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Simson, den är underbarSkrattande. MEn jag vill inte lägga ut den nu, då januari är en fattig månad. OCh konstnärinann har krävt att den inte får gå under 1500 kr. Hennes tavlor säljs där hon bor för mellan 2000-5000 kr, så vi beslöt att jag lägger ut den den15:e-, så att alla får en chans att få lön igen. Lägger den på tvåveckorsintervall. MEn reservationspris. Alltså får vi inte in 1500 så säljs den inte. Så håll utkik, det blir ju på fredag jag lägger ut den! HAr redan författat en bra text!

Simson
0

Kanske jag får buda på större väggar också??? =)

Hawknestgrove
0

Inte dumt. Vem har det? Å andra sidan, du kan väl hänga tavlor på dörrar och i taket hahaha!

majvi
0

Tavlan är MIN.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Åh det verkar kul och lovande att lägga ut den! Storlek 50*70cm

Puma77
0

Jag skulle så gärna vilja ha den men har inte pengarna. den är så himla läcker :(

//Pia

Hawknestgrove
0

ja den är ursnygg. HAr frågat Anneli om den är inramad nu. OCh om den har glas. Oväsentligt, men bra att ha med i beskrivningen! Förresten, den kan ni få tjuvtitta på här!

**Då Katthemmet Kompis brunnit ner under nyårshelgen, så lägger jag ut extra auktioner för deras skull. De är i stort behov av kattmat och kattsand så stötta dem i denna svåra stund och denna tragiska början på året.
Auktionen gäller en underbar oljemålning på duk av konstnärinnan Anneli Pettersson från Färjestad. Hennes egna ord om målningen:
Så roligt kunna hjälpa till mitt i det allt tragiska.. Storlek: 50x72 cm Tavlan är målad i olja Katterna är mina egna jag har målat av ,Skorpan , Sture och Svullo, gjorde en skojiga tavlan på dem .. Skorpan " den översta katten" kommer från Kattvärnet i Nybro i början på 90-talet , tyvärr gick hon bort 2007.. men fick 14 trygga år hos mig.. Tänkte det kunde passa bra med en katt tavla.. Utropspris är svårt säga , när jag säljer mina tavlor i denna storleken tar jag allt mellan 2000 -4000 :- Frakten behöver du inte tänka på… jag tar den biten, så det är bara meddela mig sen … vart den ska skickas.
Blir ditt bud vinnande sätter du in pengarna på mitt bankkonto, så vidarebefordrar jag dem till Katthemmet Kompis . Alternativt att du med fördel för både din och vår skull använder dig av PaysonGaranti, då tavlan skickas från Anneli Pettersson direkt och inte från mig. Hon är så storsint, att hon bjuder på frakten dessutom. Du kan kontrollera mig, genom att kontakta Katthemmet Kompis, så du vet att jag är ärlig. Du bidrar därmed till att hjälpa katter i nöd! Kan det bli bättre? Du hjälper samtidigt hemlösa, lidande och sjuka katter till en ny chans i livet!
Vi tackar hjärtligt för att du stöttar Katthemmet Kompis i dessa svåra tider!
Gå även in på deras Katthemmet Kompis blogg
Vill du titta vad vi har mer? Vi har en liten webbshop, där du även kan köpa direkt! Där går nettobehållningen av leksakerna just nu oavkortat till Katthemmet Kompis
http://kks-salutorget.blogspot.com/

Lycka till med budandet!**

Puma77
0

Oljemålningar har oftast inte glas eller inte alltid inramning. Trälist kan det vara på en del men de är fina att ha på väggen oavsett. ;)

Jag blir så otroligt sugen på att börja måla när jag ser denna tavla.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nä, men garanterat, så är det nån som kommer att ffråga mig om det. så därför så har jag frågat Anneli så kan jag lägga till det i objektsbeskrivningen.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#10 Med tanke på det lilla du visat tidigare i målningsväg tycker jag nog baske mig du ska göra det, var så himla fina teckningar. Skulle du göra det för hemlösingarna tror jag de skulle gå åt fortare än smör i solksken Skrattande En annan kan bara önska man hade kunnat måla så fint.

Litet tips för stickare/virkare, såg senast jag var på ÖB acrylgarn, 50 gr för 10 kr styck. Dels enfärgat och sen om det var två eller trefärgat (påminnde om raggsocksgarn i färgsättningarna blå å vit ton och en svart å vit ton) Nu är jag inte detaljinsatt i garnpriser men lät som ett vettigt pris i mina öron.

Marga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lagt ut en originalgrafik av Jonas Glock (www.ateljeglock.se ) på Tradera till förmån för Katthemmet Kompis.  Den heter Bryggkatten, jag tycker den är jättesöt! Jag hoppas på många bud Guld i mun.

Simson
0

OJ!!! Jag har just ramat in hans "Våt arg katt"!!!! Så underbar!!! Har för mig att det är hans son som är modellen. Ung rebell. Köpte den i hans atelje en gång i snöyra.

Marga
0

#14 Ja den katten går inte av för hackor Glad. Den finns med på hans hemsida som jag gav länken till tror jag.  Min Bryggkatt är betydligt fridsammare…

Köpte min i hans galleri i Gamla Stan i december när jag var på väg till julmarknaden. Men jag har inte hunnit rama in den och hänga upp den så jag tyckte den kunde passa för en Tradera-auktion.

Simson
0

Än så länge är jag värst!!!! Man får vara glad så länge det är så! Oskyldig

simzonites
0

#1 Jag blev så fantastiskt glad när jag fick mailet från Annelie att hon vill skänka den här tavlan. Jag vet vilken stor kattälskare samt varm och go människa hon är.
Eftersom jag snart ska ha smått och kanske hux flux får ge mig i väg till BB Skrattande så tyckte jag det var bättre att någon annan höll i auktionen på Tradera och lämnade infon vidare till Jenny. Nu hoppas vi på riktigt, riktigt bra bud som ger mycket pengar till Kompis.

/Lotta

Puma77
0

jag fick infot av jenny så Hawknest sköter auktionen sen. Hon och jag sköter ju vanligtsvis KKS auktioner bl.a hawknest har kontakt med Anneli nu med angående tavlan och den är verkligen helt underbar.

//Pia

Mison
0

och bäddar är på väg… jag bråkar med min gamla husqvarna-maskin men håll tummarna för mig… på måndag ska gubben ta med min maskin till en symaskins-försäljare, och försöka byta in den till nåt bättre, och då jäklar… då kan jag sy ÄNNU mer!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

simzonites
0

#18 Jättebra att nig tog er an att hålla i det Glad Instämmer i att tavlan är helt underbar, skulle gärna ha den på väggen här hemma.

/Lotta

Puma77
0

# 20 Hade jag pengar hade jag med budat på den. hade kunnat ge 10.000 för den om jag bara kunde.

Den får mig att bli sugen på att måla igen och är helt i min stil.

//Pia

Simson
0

Jag försöker göra armband att lägga ut för att försöka sälja till Kompis' förmån men det är lögn med pärlor, band o tre katter som jagar desamma!! Idag hade jag lagt ut allt i ordning så satte sig Madicken mitt på brickan o spelade fotboll!! Då gick jag i säng!! SkrattandeTungan ute

Engla
0

Även Louise har en auktion här.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Även Louise har en auktion här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"