OT mus inne där det bor 4 katter
Vi var till en kompis å hälsade på och där bor det oxå 4 katter. De berättade att katterna hade suttit å tittat under kylskåpet hela dan, då vi kom dit så tog vi å stängde in katterna å killarna tittade vad som fanns där under, mycket rikigt där satt det en liten mus. Vi stängde in oss med katterna vi och grabbarna fick tag i den lilla musen. Ja de satt den i en kartong och vad skulle de göra med den lilla.. Det enda vi kom på var att ta ut den, ja de tog å satte den i snön. Åh jag som är sån djurälskare, men annars hade väl katterna fått tag på den. Jag gick å tittade å jag tror att den låg där död i snön
, men dör den så snabbt i kylan? Trodde möss klarade kyla?! Jag som är sån djurvän men vad skulle vi ha gjort…..
Kan det vara så att musen var så pass skadad redan innan ni fick tag på den?
Tänkte ju att smådjur kan ju dö av en chock.
Åh, stackars lilla mus. Den hade trotsat rädslan för katterna och smugit sig in i värmen, och så kastar ni ut den.
Hur lång tid efter att den satts ut var du och tittade till den? Den kan ha spelat död pga chocken. Gå ut och titta en gång till om den ligger kvar än.

vet inte om möss klarara kylan, men jag hadde nog hafft ihjäl den, elr bett nån annan ha ihjäl den, vill inte ha varken möss elr råttor att äta upp huset, har fått ha ihjäl en mus som katterna fångat inne, o tre råttor jag fångat med fälla i garaget, jag tycker med synd om dem, men man kan inte ha dem att käka upp husen, tror tyvärr att ena råttan hann frysa ihjäl innan den blev avrättad, satt över natten i fångstburen, naturvådsverket sa att den kan sitta kvar i buren upp till ett dygn, men när den skylle sjutas så var den redan död, tror nog fXXn att den frösit ihjäl,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#2 Huset är stort och den kan ha varit där inne ett tag. Det fanns ett hål som kom från taket och ner till bakom kylskåpet. Från det att han satt ut den i snödrivan så gick det nog 2 timmar när jag tittade om den var kvar, och det var den. Jag är hemma nu hos mig. Men vad menar du att vi ska göra med den då? De vill inte ha den inne…. katterna kommer ju att göra slarvsylta av den stackarn, ja hur man än vänder så blire fel….
En tanke som slog mig, lever ite mössen också i flock? Tänkte att om det finns en så kasnske det finns fler?
#5 är det så? Jag har ingen aning, men usch då bara det inte kommer en till.
Råttor brukar ju alltid vara ett gäng, så jag tänkte att mössen också kommer i en flock?
2 timmar efter. Då var den säkert död.
En av mina katter kom med en helt vettskrämd mus en gång. Den såg inte ut att ha några skador, men var helt stel. Ögonen stirrade skräckslaget på mig när jag tog upp den. Funderade på om jag skulle stoppa in den till ormen (om bara får frusna möss), men jag kunde inte. När jag satte ut den så vinglade den först iväg några steg, men när den kom på att den var fri så satte den av av bara f*n.
En annan gång kom en av de andra katterna in med en mus som också var helt stel av skräck. Den fick tillbringa natten i en bur på balkongen. Det var sommar och varmt ute då. Den var definitivt inte stel på morgonen när den släpptes ut.
Åh ja du jag kommer nog säkert att drömma marddrömmar om denna mus. Jag är ju en djurvän ut i fingerspetsarna så när de satte ut den i snödrivan så trodde jag att den skulle klara sig
. Inne hade den ju definitivt inte gjort det….