Billig frakt till Kompis?
Mison har sytt bäddar till Kompis!!
OCh naturligtvis letar vi billig frakt, om Kompis vill ha bäddar. Annars så skickar hon dem till mig för försäljning delvis till Kompis förstås. MEn jag tyckte, att det vore ju toppen om de behövde bäddar och så hade jag för mig, att någon här hade kontakter med billig frakt! Min hönshjärna komer inte ihåg om det var Schenker eller DHL. MEn snälla, hör med Mison, för det är ju urdunt att slösa pengar på dyra frakter om det finns folk som kan fixa det för kompispris!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hör med David Gunilla;)
//Pia
Ok
Ok, putttar för fler som kanske vet?

Varifrån skall transporten gå? Minns inte var Mison bor
Nära Stockholm?
Man kan ju lägga ut en tråd på djurtransporter ifall någon skall åka sträckan så kanske man får skicka med ett paket?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
arboga
Jag vet inte om det är mig ni menar.
Min styvdotters sambo jobbar på DHL. HAN kan bara få rabatten, ingen annan… Han måste skicka från sitt eget lager för att få rabatten, och han jobbar i Malmö…
Men, helt riktigt: hör med David!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
gjort det……Nu får vi se, om kompis behöver fler bäddar själv, ellr om jag ska sälja dem.Vill ju ha klartecken från Kompis först. Det är ju lite duimt om de får bäddar till sina katter och får felr än de behöver, när vi kan sälja resten!

hihi, jag syr och syr tills jag får besked om åt vilket håll jag ska skicka…
om dom vill, kan dom ju få önska annars… hur många dom vill ha…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

#7: Om det är lättare, så tycker jag att du ska försöka sälja de kanonfina bäddarna och sätta in pengarna till Kompis i stället! Jag köper gärna en, men då måste de ändå skickas så det blir ju lite tokigt.. 
Jag har skickat en sovgömma, men jag ska göra en till och sälja på Budera, när jag gjort färdigt väskan till katt-tillbehör. Jag tror att Kompis behöver pengarna bättre just nu.
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Ok, Mison och Engla. Ta kontakt med David. För det första, för att se om de ska från MIson till Kompis. Det är ju ingen ide att dra igång ett jättemaskineri om Bäddarna hellre kan säljas. OCh i andra hand, så ska de ju ner till mig för försäljning till förmån för Kompis. Så oavsett, så kanske David kan hjälpa med billig frakt. För posten är ju apdyrt!

På SKS forum finns en tråd omKatthemmet.
I den längst ner på sida 2 finns det någon som skriver följande: Kanske det går att samordna med Arboga?
Hej alla i Stockholm. Tidigt på söndag morgon går en bil från Västerhaninge till Emmaboda. Han som kör har sagt att om sakerna får plats i hans bil och om ni kan komma förbi Västerhaninge innan han åker ner skulle han kunna ta med sig en del. Eller allt beroende på vad det är och hur stort utrymme det tar. Ring mig gärna om detta låter intressant, 073-4259144.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hej!
Vartifrån ska sakerna skickas?
Är det i Stockholmsområdet så ska vi ordna en transport i slutet av jan, så får du det till katthemmet i Haninge så tar vi medbäddarna =)

En säck som väger mellan ca 7,5-8.5kg kostar 225kr att skicka med posten.
Arbåga ligger mitt i landet nära Örebro O kummla.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Jag har kontakt med DavidE som förhoppningsvis kan hjälpa.
Men transport får lösa sig - sakerna ska ner hihi. Har kontakt med en grymt driftig person så vi oroar oss för transporten och ni ser till att det kommer till Katthemmet.
Ska kolla om jag känner någon i er närhet som ska till sthlm i jan.
Men kan du bara rodna skjuts till sthlm så vore det guld =)
posten för övrigt ska du inet kolla, det är superdyrt. Schenker och dhl är billigare..
Ett paket på 5 kg kostar 90 kr men schenker. Men då är det vissa mått som gäller
#12 Mison! Jag har ordnat skjuts från Arboga till Sthlm, så får bäddarna vara med i det vi skickar ner i slutet av januari!!
PM:ar dig så snart jag har mer info från chauffören =)
*jag har visst lite kontakter ändå hihi =)*

Både schenker o DHL har vissa mått annars kostar det mycket mera.
posten kostar det lika oavsett höjd mm
#23 Kolla din mail Monsi =)
Hur vi sen ska få ner det till Kompis behöver ni inte oroa er för - ner ska det!! Det ordnar vi! =)

#24 Det är mison som har bäddarna o behöver billig frackt.
Du är inte den förste eller den siste som blandar ihopa oss.
Jag har redan skickat mina två säckar från skåne.
#24 NU blev det fel - MISON, har PMat dig =)

haha, och jag har pm:at tillbaka…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Hoppas det är okej att jag frågar i denna tråd, men kan man köpa dessa bäddar någonstans? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#28 Det är vår medlem ksofia som tillverkar bäddarna. Det verkar som att hon gör det på beställning för olika ändamål. Mitt tips är att du PMar henne och fråga. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kisarna älskar Bumbis o mison bäddarna
Ett tips är att ni ringer åkare där ni bor och frågar om de kan ta med grejer. Det finns ett stort centrallager i Kalmar så en del lastbilar hämtar saker där, och kan ha plats på vägen dit. Sen är det väl bara ett par mil till katthemmet.
Förklarar man situationen så ställer nog några upp gratis.
Ok hoppas att mitt budskap nådde fram och att det löser sig!