Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1955 ggr
Skabbilusk
0

Vi har plats för två omplaceringskatter!

Hej!
Mitt namn är Emma och jag har tillsammans med min flickvän ett litet omplaceringshem här hemma.

Vi har nu under vintern blivit av med väldigt många katter så nu har vi plats över för att ta hand om några nya katter.

Vi bor i jönköping så det vore bra om det var i närheten eller om det kan ordnas med transport. Vi har bil men inte mycket pengar att betala bensinen för!

Vi tar väldigt gärna hand om en dräktig katt eftersom det alltid är trevligt att ha små bäbisar att ta hand om.
Jag har även väldigt mycket tid över och går hemma eftersom jag är arbetslös.

Vi kan inte ta emot några katter som är sjuka eller som behöver isolering eftersom vi inte har tillgång till det.

Så om någon har någon misse som behöver ett hem hör av er!

Vi kan ta in dom omgående!

Mvh
Emma

Martina747
0

låter ju jätte bra! kanske Linköpingskatter…

Lena
0

Det är alltid lika glädjande när någon erbjuder sig att vara jourhem. Det finns många katter därute som behöver plats. :) I Linköping finns det flera stycken t.ex.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Martina747
0

emma - naquita har också många katter som behöver komma in..

Lena
0

KKS söker stödhem i den här tråden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Skabbilusk
0

Jag letar mest efter katter som någon privatperson har.
Jag har haft mycket kontakt med katthem och är lite trötta på allt prat hit och dit.

Så jag letar efter något mindre eller en privatperson. :)

Josefa
0

Hehe, då ska du nog inte skriva här…

liinah
0

Ja vi har hur många kissar som helst som behöver komma in i värmen… Gråter 

Har skickat pm till dig.

Imasy
0

men det finns väl många privatpersoner som hjälper hemlösa här på sajten? Alltså som gör detta i privat regi utan inblandning från katthem menar jag.

Bellisen
0

Vi har en katt här som behöver nytt hem. Men det kanske är för långt mellan Jönköping och karlskoga?

Praxis
0

Kolla tråden Hornbachskatterna, där finns katter som behöver komma in. Tror inte det är någon kattförening inblandad där?

Skabbilusk
0

Ja vad jag vet så finns det många " privat personer" som har katter som behöver hem och hjälp.

Tack för alla tips. Ska kolla upp det med en gång! :)

Lillan7704
0

Vi har också katter som behöver stödhem.. Finns i Höganäs just nu men jag kommer ifrån Jkpg och har släkt och vänner kvar där så det blir resor uppåt med jämna mellanrum. =)

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

och även Eslövskissarna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men jag tänkte och funderadelite pga att du hade skrivit på katter iFokus att ni hade fått klagomål på er lägenhet pga att ni hade tre katter och att den katt som ni hade innan jul behövde nytt hem omgående,hur går det med det? Kan ni ta emot katter då om ni har fått klagomål tänkte jag?

russin
0

En annan tanke jag fick, är att ni skriver att ni kan ta två katter - men gärna en dräktig hona. Hur gör ni om denne katthona får 6 ungar ? Då blir det många att ta hand om och som tar upp mycket plats ?

majvi
0

Om det inte finns pengar til bensin, finns det pengar till veterinär ?

Katten kan bli sjuk, en dräktig katt kan få komplikationer vid förlossningen och söker ni bara katter som redan är kastrerade och vaccinerade?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

russin
0

Den här tråden gör mig lite misstänksam, så jag länkar till deras andra inlägg på katterIFokus - hoppas det är okej. Jag vill dock att man ska tänka sig för både en och två gånger innan man lämnar en katt dit med den bakgrunden.

Här är tråden AKUT !!! Utslängd katt söker nytt hem OMGÅENDE

Skabbilusk
0

Ja!
Vi fick klagomål och blev nästan vräkta. Men jag kontaktade hyresrättsföreningen och allt är uppklara nu.

Det var någon som hade gått in i våran lägenhet och tagit kort med sin mobilkamer.

Men allt är uppklarat nu så därför kan vi ta in flera katter. Vi har även pratat med hyresvärden och vi ska få ha hur många katter vi vill.

Jo men om vi ska betala flera hundra kronor i bensinpengar har vi inte råd att gå till veterinären sedan om det skulle vara något.
Därför känns det bättre att spara dom pengarna och därför kan vi inte betala bensinpengar.

Men nu har vi hittat några katter som vi ska ta in!

russin
0

#18 - okej, då vet jag. Tyckte nämligen det lät väldigt suspekt med klagomål på förstöring av lägenheten pga 3 katter - och att ni själva fick sådan panik över det ! Man får knappast panik om inget stämmer och blir man nästan vräkt, så måste det verkligen sett bedrövligt ut hemma hos er. Man blir inte vräkt bara på hörsägnen.

Tyvärr så känns det för mig som alldeles för många frågetecken under kort tid, för att våga sätta en kisse hos er, då problem hopat sig så tätt inpå. Fast ni verkar ha löst det ändå och fått hem katt - hoppas den kissen inte behöver åka ut med panik…

martdat
0

#18 fasst ett vertrinärbesök kan ju lansa på många tusen, några hundra kommer man inte långt på . kan man inte lösa vetrinärvård så är det bättre att vänta att ta in nya djur tills ens ekonomi blir bättre,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.