En överlevande från Katternas Auchwitz berättar
Här kommer citat från en fånge därifrån
"Ja vet hur dom behandlar dom. har sjäälv tagit en katt/flera där från. min senaste katt som ja har nu va nerdränkt i sin egen bajs å full med mask å skabb i öronen.. ja har lagt ut över 2000kr på henne nu.. och dom första veckorna så såg man henne inte ens för hon va så rädd å inte våga komma fram"

puttar upp! Kolla bilderna!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det är ju inte klokt!!
Något för Djurskyddet !
Kan någon som bor närmare där göra en anmälan till länstyrelsen?
Och att de gör ett besök oanmält??

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja håll denna låga levande!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag ryser i hela kroppen.
De drar sig inte för någonting:
De verkar tro sig stå över alla lagar och rättfärdigar sina olagliga insatser med att andra har fel. Har sett bilderna från Boxhult, vore de kattvänner så skulle de väl använda grejerna, bilderna inifrån säger allt egentligen, vissa ska inte hålla på med djur.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Fy så hemskt… 
Sprid så mycket ni kan!

Bilderna, är det en privatperson som tagit dom?
Om inget, så kan jag anmäla detta till länstyrelsen där.
Man är ju anonym. Här måste reageras snabbt!

Finns helt enkelt ord..även svärorden är för lama här..
Hej
Bilderna är tagna av en privatperson.
Det är anmält till:
Länsveterinären
Miljökontoret

Tack Tvillingman för svaret!
Dra åt äckelh*lvete!
Det är ju så vidrigt grymt!
- Vi kan inte driva ärendet vidare, säger djurskyddsinspektören Josefine Karlsson till Boras.expressen.se.
Jag förstår inte vad hon menar här riktigt? Är det vad säckarna med kattlik gjorde på Åke Röjlands tomt som de inte kan driva vidare?
Jag känner mig lite förvirrad här… 
16.Djurplågeri och att lura människor på pengar är väl fortfarande straffbart i Sverige?Vad är det dom inte kan och varför kan dom det inte?
Det där verkar vara citat från en artikel 2007?
Man kan ju fundera på varför inte Hälsovårdsmyndigheten reagerar mer. Det där stället lär visst också ligga precis på där Borås stad har hela sin vattentäkt. "Fint för grundvattnet med lite tillskott?" om man ska vara krass.
Puttar upp
Det har förekommit så mycket konstigheter i det här ärendet sedan 2007.
När anmälan kom in till Miljöskyddskontoret var de ute, men djurskyddsombudet hade "glömt nycklarna", varav djurskyddsinspektören ifrån kommunen åkte hem och skulle komma tillbaka två dagar senare. Gissa vad? Fanns inga kattlik kvar då. Är det inte så myndigheterna ska jobba? (ironi)
Polisen som utredde det hela efter polisanmälan behagade aldrig att åka ut och titta på de tre platser där det fortfarande gick att se hur katterna hade haft det. Trots att flera personer påtalade det både till polis och åklagare. Det hela lades ner i "brist på bevis". Det var då 2007-2008.
Så nu hoppas vi att det äntligen händer något. Men med myndigheternas tillåtelse har katter fortsatt mördats trots att de absolut känt till vad som pågått. Tillståndet blev ju indraget för snart 1½ år sedan, men bara ett knappt halvår efteråt fick föreningen ett nytt tillstånd som nu åter är indraget, men enligt föreningen så "fortsätter de arbeta så gott det går trots att det massiva förtalet gjort det svårt för dem".
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Undra hur det gick för den här katten som blev misshandlad i förningens lokal
Misshandlade katt i föreningens lokal (2007-06-29) http://www.gt.se/nyheter/1.741889/han-misshandlade-en-katt-i-djurens-vanners-lokal
// David
Det är helt sjukt detta, vad jag inte kan förstå är vad som driver dessa människor som agerar som Åke.
En annan tanke som slår mig är att det måste finnas fler personer inblandade, det är omöjligt för en person att driva föreningen ensam.
Som jag har förstått det är detta uppmärksammats hos Länsstyrelsen och Djurskyddet. Vidare vet jag inte hur det har gått, men jag antar att det tar tid. Dock tror jag inte att det finns anledning till mer oro för katterna, Åke har många ögon på sig nu och ett agerande på något sätt från hans sida vore otroligt dumdristigt.
Även föreningen Djurens Vänner tar avstånd från detta, det är endast enskilda föreningen i Boxhult som agerat på detta sätt - enligt DV.
Men Metro verkar tycka synd om djurombudet, en artikel idag: Läs artikel här
När jag frågar Metro om de är helt omedvetna om Västnytts reportage och de uppgifter som cirkulerar så svarar Metro: "Vi har inte missat vad som skrivits tidigare / men det är än så länge ord mot ord / det finns heller inga domar / han har alltså inte dömts för några brott / I lagens mening är han då oskyldig. Min uppgift är inte att döma, utan att berätta vad vi vet har hänt. I det här fallet: En anmälan har kommit in, en polisanmälan har upprättats, den anklagade har fått ge sin version."
Att det i vågskålen faller att de inte alls låtit någon på motsatt sida komma till tals är i så fall - i rättvisans namn - frappant?

när det gäller djur verkar metro ha en konstig inställing överhuvudtaget, för ett par år sedan kunde man läsa om att man kunde skaffa en kakadua om man ville ha en färgklick i höstmörkret(?)! För det första så är djur inga inredningaprylar, för det andra så är knappast kakduer färgklickar, de flesta är helt vita vissa med orange/gult på huvudet, den som mest kan jämnföras med färgklick är rosenkakadua som är rosa, men den bilden de hade med var en grön lite goja, amazon tror jag den heter. För det andra så tycker jag att det är vannsning att säga åt folk att ska kakdua, det är nog en av de svåraste fåglarna att ha, skriker och skränar, inget lämpligt husdjur i lägenhet eller för nybörjare(eller kanske överhuvudtaget, tror få kan tillgodose deras behov).
Läste alltid metro förr, men undrar hur seriösa de är när man läser sånt.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
#23. En liten "grina ut i pressen" historia. Och i sann journalistisk anda så lyssnar man inte med de andra, de som "inte är riktigt kloka". Eller den person som beskylls struntat i att lämna in handlingarna (eller iofs, det är ju han själv så…
)
Och visst låter det fint "säger XX, djurkonsult". Precis som om föreningen anlitat ett proffs på djurskyddsfrågor att ordna upp saker. Hmpf.
// David
Metro är ju inte en seriös tidning eftersom man köper in artiklar. Desperata journalister som har en bra rubrik verkar kunna sälja in vilken skit som helst. I samma anda har man inte heller några journalistiska ambitioner. Det är ytterst få om ens några skrivande journalister anställda.
Puttar upp
Sprid budskapet vidare så att trycket på föreningen ökar ytterligare inför deras årsmöte.

När är årsmötet?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
putt!!!!
lagt ut detta på face nu
ÄNTLIGEN
Nu är det klart.
Västnytt tar upp det i kvällssändningen:
Detta har hänt under dagen;
11.00 Föreningens revisor lämnar in polisanmälan personligt hos polisen.
19.00 Riksförbundet offentliggkorde att Boråsföreningen är utesluten ur organisationen Djurens Vänner.
Fritt fram att få ut detta budskap till så många som möjligt.
Gör Er en härlig tv - stund 22.15
// David
Låter perfekt, hoppas nu att de får djurförbud också.
Slutet på Djurens Vänner i Borås
Djurens Vänner i Borås utesluts
Borås
Publicerad 7 januari 2010 - 20:55
Uppdaterad 7 januari 2010 - 21:05
Djurens Vänners Riksorganisation har nu beslutat att utesluta Djurens Vänner i Borås ur Riksorganisationen. Samtidigt polisanmäls en tidigare styrelsemedlem av Boråsföreningens förtroendevalda revisor för misstänkt trolöshet mot huvudman samt ekonomiska oegentligheter för egen vinning.
Enligt Rose-Marie Andersson som är vice ordförande i Riskorganisationen är detta är första gången någonsin som en lokalförening utesluts ur riksorganisationen.
Västnytt har tidigare avslöjat att Djurens Vänner i Borås fortsatte att ta hand om djur trots att föreningen förlorat sitt djurtillstånd. Föreningen har också polisanmälts av länsveterinären för att dom inte redogör för vad som händer med djuren som dom tar hand om. Nu anser Riksorganisationen att Djurens Vänner i Borås förbrukat sitt förtroende och också förstört för Djurens Vänners föreningar runt om i landet.
- Djurens Vänner i Borås har fått så många chanser, men när föreningen vägrar att följa våra stadgar och dessutom bryta mot djurförbudet som länsveterinären utfärdat så såg vi ingen annan utväg än att utesluta dem, säger Rose-Marie Andersson som är vice ordförande i Djurens Vänners Riksorganisation till Västnytt.
PUH! Det var ett bra beslut.
Synd bara att det är försent för de katter som fått sätta livet till