Jag har en korkad katt
Hemma hos mig går en stor ruffig hankatt som uppenbart inte har någonstans att bo. Han muckar med mina katter och nu när det är kallt försöker han ta sig in genom kattluckan. Han har stått länge på kö för en plats på Katthemmet och nu, lagom till när SMHI varnade för kylan blev det äntligen hans tur. Lättad tog jag med en fälla hem som har stått laddad med tonfisk nu i tre dygn. Katten vägrar såklart att visa sig, men den korkade Flea har jag lyckats fånga tre ggr nu. Varje gång ser han lika förvånad ut och gråter ynkligt tills jag släppt ut honom igen. Börjar undra om han är korkad eller om han bara har otur när han tänker. 
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Så typiskt……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

haha, hoppas rätt katt går in snart, de brukar väll inte gå på det tre ggr i rad,,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det låter som min grannes katt, vet inte hur många gånger han har suttit i fällan (minst 10 ggr) under årens lopp, han äter upp maten i godan ro och väntar sedan på att bli utsläppt. Ingen panik där inte
. fast han fick inte blötmat hemma hos sig så det kan ju ha varit en av orsakerna

håller tummarna för att rätt kisse snart går in!!
Du kan inte ha en alltför korkad katt, för jag tror jag har den mest korkade. Vi kallar henne "blondin i kattformat" - ursäkta ni som är blondiner…
Tanja är den enda katt jag vet som kan gå vilse i ett påslakan, som inte fattar var ytterdörren är (efter 9 år) utan jamar rakt in i väggen när hon vill ut - eller som ställer sig i dörröppningen och skakar av tassarna (Först höger framtass, sedan vänster framtass, därefter höger baktass) fast inte när hon kommer in utan VARJE GÅNG INNAN HON GÅR UT!
Men hon är en hejare på att jaga möss, vilket troligen går mer på ren instinkt…
Kram Mew2
PS Lycka till med kattinfångandet!

#5 Hehehe!! Ja det var en säregen kisse!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#5 Jag är både blondie och heter Tanja - kanske därför jag har otur när jag försöker tänka 
Ja det där är väl ändå för typiskt. Tänk om de kunde förstå sitt eget bästa de kära hittekatterna.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Eskil från Eslöv förstod sitt bästa han gick in i fällan gång på gång.
O nu myser han i Bumbis o lilltassens underbara o omtänksamma vård.
Tror inte han går i en fälla igen nu dock
hi hi!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
dom är smarta dom små djuren(L)
Hej Johnnys Girl, har du ingen "rollmopp" du kan hålla Flea sysselsatt med medan du är på kattjakt, hehe..?
Det är onekligen kallt ute nu även, för en kisse av den rejäla sorten du föredrar…
Mee är väl den mest korkade katten på Hittis just nu i alla fall. Och ja, hon har gått i jannes grävlingfälla tre gånger. två gånger när vi gillrade för mård och en gång när vi gillrade för henne. hon är ju från början en katt från granne….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....