Nödrop Somalikatt i Kalmar
såg detta få kattforum, kopierar rätt av, hoppas det funkar, känner mig osäker på om han platsar här, men det är inte ägarn som letar hjälp, han sitter redan hoss vetten men vetten vill inte avliva, radera om det inte platsar,
Hej,
här kommer bilder på Oliver en 9-årig viltfärgad somalikatt som skulle avlivas p.g.a. att den markerar. Veterinären tror dock att det beteendet enbart fanns hos kattägaren för att de hade så många katter. Han befinner sig nu på Läckeby Djursjukhus i Kalmar och veterinären säger att han inte har markerat en enda gång där.
Han borde få en chans att visa att han inte gör det om han inte har en massa katter omkring sig. Veterinären vill inte avliva honom eftersom han är fullt frisk.
Vill du ge honom ett nytt hem eller känner du någon som kan göra det? PM:a mig
Hälsningar
Thérése Westerlund

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

pma altså inte mig utan gå in på hittekattsakuten på
http://kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=184638 om ni kan hjälpa o pm trådskaparn där.,

Han ska vara kastrerad,
Kan du inte lägga in det här meddelandet på de olika raskattsidorna på iFokus, samt skriva en annons inne på Djurannonser iFokus. Skriv även om honom på Katter iFokus. Tona ned avlivninghotet och skriv nödrop i rubriken samt att det handlar om en Somali.
Låser inlägget här då det inte är en hittekatt/vanvårdsärende.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"