Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 5201 ggr
Sotingetroll
0

*LÅST* Vad kan det vara!?

Hejsan! Min mamma har en utekatt som blivit dålig och jag tänkte höra om någon av er andra kattmänniskor har en aning om vad det kan vara.

Symtom:
Tycker det ser ut som om hon inte kan lyfta huvudet riktigt, huvudet liksom hänger lite och hakan inåt. Hon går väldigt vingligt och konstigt och gör det helst inte alls. Hon ligger alltså bara stilla om man inte rör på henne. Hon byter liggställning men det är också allt.

Hon har fått vätska genom spruta och blivit erbjuden mat, hon reste sig upp och gick till tallriken när maten kom men eftersom hon inte riktigt kan kontrollera huvudet så hamnade mest nosen i maten och hon backade då och lade sig igen. Försökte mata henne men hon ville inte ha.

Hon myser när man klappar på henne, kurrar och trampar med tassarna. Har kollat pupiller och de reagerar som de ska för ljus, har klämt överallt men hon börjar bara kurra. Jag tycker hon ser aning blek ut i tandköttet.

Vi har pratat med veterinär men hon hade ingen aning om vad det kunde vara..

Har ni någon aning?

Kusten-
0

Hej Sotingetroll. Säg till din mamma att hon ska ta katten till en veterinär akut. Det är bara genom att åka in som det kan bli en ordentlig bedömning, allt annat blir spekulationer. Även fast det kan gå att gissa rätt, blir det ändå bara en gissning. Det behövs nog en del provtagningar för att kunna fastställa orsaken till varför hon mår dåligt och vinglar/inte kan gå alls. Just nu lider katten och det är inte okej att vänta med att hjälpa sin katt till veterinären när den så uppenbart behöver hjälp.. den är helt beroende av sin ägare där. Jag antar att veterinären som ni pratat med också rådde din mamma till att åka in. Lycka till önskar jag kissen, hoppas allt går väl!

Josefa
0

Åk till veterinären om ni inte redan gjort det. Kan vara hjärnblödning.

tuska
0

Berätta vad veterinären kom fram till för diagnos, hoppas kissen får hjälp fort.

sandra1977
0

tycker oxå att det låter som hjärnblödning…min älskade Asta fick jag avliva pga det..symptomen är ganska lika det du beskriver men hon kunde inte resa sig alls..stödde sig inte på frambenen..men var oxå somdu säger kelig,den korta stund innan hon togs bort..Gråter

Josefa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Fredman fick hjärnblödning för 3 år sedan. Två gånger efter varandra pga djursjukhusets felbehandling!!! De visste inte vad det var första gången eftersom det var en lördag och de därför inte kunde röntga? hjärnan, och gav honom då bla kortison som gjorde att kärlen blev skörare och han fick en blödning till 2 veckor senare. Andra gången sa min egen veterinär att jag skulle försöka ha hand om honom själv hemma, eftersom hjärnblödning måste läkas av sig själv. Så länge jag fick i honom mat, vätska och hjälpte honom på lådan kunde han vara hemma.

Han repade sig, men  håller huvudet lite på sned och har lite svårt för att hoppa allt för högt upp.

Sidentass
0

Åhhh stackars kisse…ni måste ta er till veterinär snabbt nu..åk redan idag innan det är helger igen..viktigt att ni får veta vad det är kissen lider av..

tänker på er..

Lisabell4
0

Håller med tidigare talare. Hoppas att katten kommit till veterinär innan långhelgen. Tycker inte detta låter bra alls. Veterinären ni pratat med borde bett er åka in med kissen.

Ankie
0

Hur går det med missen?

MariannE11
0

puttar o undrar jag med…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Gunlog
0

Alla ifokusar:

Om det nu är en utekatt, är det inte mer symptom på en förgiftning som gått på balansen eller nervsystemet?

För mig liknar det mer det, eller något med öronen…

Jag bara undrar…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

tuska
0

Det kan oxå vara en smäll den fått mot ryggen huvudet.

Hoppas katten kommit till en veterinär för en undersökning

Sidentass
0

Undrar hur det går..hur mår kissen..har ni fått en tid hos vet?

Hawknestgrove
0

Vill påminna mig om en kisse i programmet Hitta hem, som hade sånt och det var helt  enklt bara näringsbrist…. Så där fick kissen en spruta och så  löste  det upp sig. HAr för mig att det var i den alalra första om gången. Nån mer, som kommer ihåg det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Som #1 skriver är det omöjligt att avgöra vad det kan vara så här över internet. Till det behövs en kliniska undersökning av veterinär. Symtomen tyder på något neurologiskt, men det är många olika tillstånd som ger neuroligska symtom. Det kan vara en förgiftning, en hjärnblödning, vingelsjuka eller som #13 skriver någon form av näringsbrist. Men det kan även vara något helt annat. Det är bara en kunnig veterinär som kan avgöra. Den här typen av symtom tillhör dock de mer allvarliga och man bör därför inte vänta med besöket.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

ja jag hoppas, att kissen fick komma till vet nu, för hur det än är, så kan man ju ine greja med det själv.

casandra70
0

Hur kommer det sig att ni inte omedelbart vid denna upptäckt tagit katten till vetrinär!!??

Djurplågeri kallar jag det!!!!!!!!!!!!!

Mymlan
0

Ja, hur går det?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Gunlog
0

Till TS: Jag, och andra med mig tycker att ni ska kontakta en annan veterinär, om ni inte redan gjort det. Katten måste bli ordentligt undersökt, som #1 skriver. Det är möjligt att katten lider av det, utan att ni ser det. Det kan vara därför den spinner så ovanligt mycket när den blir klappad, eller när ni kommer i närheten. Katten MÅSTE iväg igen, annars är det som #16 så klumpigt uttryckte sig…

Om ni andra läser ordentligt så står det faktiskt:

Hon har fått vätska genom spruta och…

Då får man ju förmoda att katten har varit hos vet som inte kunde avgöra vad det var, vilket också skrevs.

Läs 2 ggr innan ni skriver er reaktion, #16 var väl lite väl grovt. Det står ju klart och tydligt att de varit i kontakt med vet.

Tänk er för innan ni skriver. Det är ett flertal trådar de senaste dagarna som blivit helt fel pga att folk skriver så negativt och fult.

Man kan skriva på ett helt annat sätt, och inte vara så otrevlig.

Hjälp till i stället för att hacka på folk, så som tex #1 har skrivit.

Josefa
0

Fått vätska med spruta tolkar jag som att de själva gett den vätska med spruta i munnen. Speciellt när TS skriver det i samband med att h*n skriver att de försökt ge den mat som inte funkade så bra.

Ankie
0

vart tog trådskaparen vägen? Funderar ju hur det gått med katten

Sidentass
0

Hur går det för missen…?? Kan inte släppa detta..undar fortfarande om missen varit hos vet för att få det hela undersökt..?

Sotingetroll
0

Diagnos okänd, men fått vård i hemmet och är nu nästintill helt återställd igen.

Naquita
0

#22 ingen veterinärvård?Förvånad

Lena
0

#22 Det låter ju bra att kissen har tillfrisknat. Jag utgår dock ifrån att ni haft kontakt med veterinär.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

chigak
0

Jag säger samma sak som du Naquita, ingen veterinär?  Undrar hur det är med den stackars katten egentligen.

Sotingetroll
0

Fick ingen veterinärvård eftersom de inte visste vad de var.

Och hon är nu helt frisk igen, får vara ute tillsammans med de andra katterna på dagen för första gången idag. Så nu mår hon bra igen.

Kusten-
0

26 - Det är just därför man tar katten till veterinär; för att de ska kunna undersöka och hjälpa katten. Låter i mina öron inte alls bra att katten inte fick vård och att den dessutom redan är utsläppt.

kattassen
0

#27 Ja - det är väl då man blir riktigt orolig och kanske ser till att söka upp någon annan veterinär isåfall om den förste inte kan göra någon bedömning.

Bra att katten mår bra igen, men om något kommer tillbaka… lova då att uppsöka en annan veterinär i såfall!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sotingetroll
0

#27,28

Eftersom vi inte bor centralt så har vi inte speciellt mycket veterinärer att välja på så det går inte bara att välja och vraka.. Eftersom vi dessutom såg att hon blev snabbt mkt bättre så såg vi ingen anledning att ränna runt halva Sverige. Självklart kommer vet kontaktas även nästa gång om det händer vilket jag inte hoppas på.

Gunlog
0

Vad jag har kunnat läsa mig till, har det haft med öronen att göra…

Men, jag är ju ingen veterinär…

Skönt att hon mår bra igen!

Håller tummarna att hon håller sig frisk!

Josefa
0

Kan lika gärna ha varit en liten hjärnblödning

Kusten-
0

Det är förstås sant att det inte är helt lätt att välja veterinär över dagen om man bor mer ensligt. Skönt att höra att katten bättrat på sig men blir ändå lite fundersam. Kanske missupfattade jag dig ovan när du skrev att den inte fick vård och tog det som att ni inte hade varit iväg med katten till veterinär, ber i sådana fall om ursäkt.

Förmodar alltså att ni besökte en veterinär och att denne gjorde undersökningar men inte hittade något. Hade veterinären alls någon fundering åt något håll, vad det kunde bero på? Ni måste ju vara oroliga för att det ska hända igen. Jag hade inte varit nöjd med ett helt blankt svar ifrån veterinären utan åkt de extramil det hade krävts för att komma till någon annan i såna fall. En andra bedömning från en annan veterinär kanske inte hade gjort skillnad, eller också hade det gjort all skillnad. Lycka till framöver

raggorgeous
0

Måste faktiskst säga att det ltåer helt galet om det nu är så att katten inte fick åka in och BESÖKA en veterinär och bli ordentligt undersökt!! NÅT galet var det ju!!

Jag hade åkt direkt!! Självklart.. kosta vad det vill och avsett milavstånd!!

Skönt att hon är bättre…..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

catfoot
0

Ja, vilken tur att kissen blev bra av sig själv…

Fick nästan dåndimpen i början på tråden, när kissen inte fick komma till vette..jag bor själv fler mil från vetten, men skulle aldrig tveka att åka in om nån av mina missar haft det som du beskriver kissens sjukdom…

Hoppas innerligt att det inte händer igen…

Puss på nosen till lilla kissen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

jonnyjonsson
0

min känsla är att kattens symtom kommer från ett fästingbett.

Om symtomen kommer åter så ha det homeopatiska medlet

helleborus niger i åtanke.Hade  för inte så länge sedan en hund med märkliga symtom,bla.förlamning i tungan,kunde inte dricka,fick medlet och blev bättre på några dagar.mvh r

tuska
1

# 35   Kunde inte veterinären ställa någon diagnos på din hund ??? Så det va därför du vände dej till en Homeopat ?

Ett blodprov på djur ska väl visa om det är en fästingburen åkommaObestämd

jonnyjonsson
0

Jag är homeopat.Det var en patient till mig som tog med sin hund till min praktik,de hade då redan varit hos vetirinär,hunden hade också varit inlagd på djursjukhus.Bettet hade slagit sig på hjärnhinnorna,

Kusten-
0

Hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite. Och absolut ska man åka in direkt när något alarmerande dyker upp. Jag hade heller aldrig tvekat att åka in.. Och en sak man inte ska glömma är att hålla sina katter försäkrade om man vet med sig att man får problem att bekosta veterinärbesök med vård som kan dra iväg i kostnader, vilket brukar kunna ske förr eller senare.

tuska
0

#37   Dåliga veterinärer som inte kunde se att hunden hadde fästingburen hjärhinneinflammation tycker jag. Det brukar inte vara obotligt och blir mer och mer vanligt på både folk å fä.

berätta vad Helleborus niger är för dunder kur

Hawknestgrove
1

Helleborus niger är julros

jonnyjonsson
0

Ja,det kommer från julrosen och är verksamt på hjärnhinnor och njurar,men då i homeopatisk form,inget annat!!

kattmatten
0

Katter får inga symtom på fästingbett som hundar får.
De får inte borrelia heller av någon anledning. Fästingar är mest ett irritationsmoment för katter.
Däremot känns det tämligen tveksamt att ge en katt preparat som härhör från julrodor med tanke på att de är giftiga för katter.

Du får ursäkta homeopaten, men jag är ganska skeptisk mot er typ av verksamhet på djur.

Mymlan
1

#42 Jag tar sådant för kvacksalveri

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tuska
1

Uj Uj Uj  Julros som katter dör av om dom får i sej giftet från den julblomman.Skrikandes   Låter livsfarligt för våra kissar

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blanda inte ihop julros och julstjärna nu. Detta är julros.

anebit
0

Jag vill inte ge mig in i nå diskussioner nu, men homeopatmedicin är utspädd ca 200 ggr och kan inte jämföras med blomman som det är gjort av och ges droppvis.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

tuska
0

jaha….Skäms  det där va julrosen, blandade i hop de tu.

kattassen
0

#45 Sådan julros har jag i trädgården blommande så vackert nu i -15 grader. Märkliga växterFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

tuska, det är lätt hänt! Gjorde jag med förut!

Josefa
0

Men både julros och julstjärna är farliga för katter.

kattmatten
0

Jag har sett alltför många djur som blivit "hjälpta" av homeopater (som faktiskt inte har någon veterinärmedicinsk utbildning) som veterinärvården sen fått in.
Instämmer i epitetet kvacksalveri och det gör exempelvis SKK också.

jonnyjonsson
0

De som kommer till mig har redan varit hos veterinär,men inte kunnat få ngn hjälp!! Nästan all homeopatisk medicin kommer från giftiga växter eller djur…tex skallerormar mm.det är liksom en förutsättning för behandlingsprincipen,däremot är medlen mkt utspädda,dvs tusentals gånger.Homeopatisk medicin är mkt effektivt och skonsamt för barn och djur.

kattmatten
0

#52 men du har fortfarande ingen veterinärmedicinsk utbildning = du ska inte jobba med att "bota" djur

jonnyjonsson
0

Så du tycker inte att människor som redan varit hos veterinär och inte kunnat få hjälp,ska kunna söka alternativ hjälp??..Om valet är avlidning eller en chans att prova ngt annat,så tar du hellre ihjäl ditt djur?

Som jag sa tidigare jobbar jag med människor,men ibland frågar patienter om sina djur.som när en kvinna kallade på sin vetrinär för en halt häst,1800 kr för ordet "vila" hästen blev inte bättre,snarare sämre,efter en alt,med beh, kunde hästen gå redan dagen efter.

Josefa
0

Ähum, den hade kanske kunnat gå även utan behandlig dagen efter.

Eller vad fick den för behandling? Inte något starkt smärtlindrande väl? Då blev den ju inte hjälpt direkt. Bara bedövad.

Jag tror väldigt mycket på naturmedel, som lindring till olika symptom och förebyggande. Men mycket av det homeopatiska tycker jag verkar lite väl fantastiskt.

jonnyjonsson
0

#55 ,jo,säkerligen..formodligen placeboeffekt också.

Symtombehandling så som smärtlindrande undertryckande medel använder vi inte oss av inom alt.med.behandling.Synd att du missat en så fin terapiform som homeopati,i mina barn har tex aldrig  ätit pencillin,utan alltid fått homeop. med om de varti sjuka i ngt.

I skrivande stund ringde telefon,en ung hind med akut diskbråck,vetr. kan inget göra,går ej att operara!!..ska jag ge familjen och hunden en chans,eller ska jag hänvisa till att jag inte är vetrinär och be dem aliva den istället?? Har genom åren alltid haft katt,har 2 hankatter nu..även de föremål för homeop med.

Jag har glad att jag inte har den fördömmande synen som några på hittekatter tycks ha..Hoppas de inte hamnar hos er,då lär de väl godtyckligt avlivas om och när ni kört fast..

Josefa
0

Men diskbråck läker ut av sig själv med vila och värme. Det behövs väl ingen avlivning där?

jonnyjonsson
0

Hur länge tycker du då,att familjen ska vänta,hunden är i nuläget förlamad i bakpartiet.Ett diskbråck kan till viss del självläka,men felställningen kommer att kvarstå och med tiden ge nya problem.

Svårt att gå djupare i diskussionen eftersom det kräver en djupare medicinsk förståelse på ett embryologiskt plan.Om livets mittlinje och det s.k embryologiska notochordets inverkan på vad som ska bli vad i kroppen och vart saker ska sitta och dess inverkan på organsystem.

simzonites
0

Är själv utbildad och diplomerad Djurhomeopat. I vår 2,5 år långa utbildning består 1/3 av veterinärmedicin, undervisning sker av veterinär. I utbildningen ingår även etoligi - läran om djurs beteende. Det är av största vikt att ha kännedom om djurens sjukdomar för att kunna behandla på rätt sätt samt att veta när man ska hänvisa till veterinär iställer eller att samarbeta med veterinär vilket jag personligen tycker är något vi ska sträva efter. Homeopatin och veterinärmedicinen ska komplementera varandra. Besök gärna förbundets hemsida www.rkdh.org (Riksförbundet för Klassisk Djurhomeopati).
Det är väldigt synd att homeopatin fått ett dåligt rykte, men precis som inom alla områden finns det seriösa och kunniga personer likväl som mindre seriösa och mindre kunniga.
Jag som djurhomeopat behandlar inte människor enbart djur. Jag ser också att det är av största vikt att djuret får en riktig diagnos hos veterinär innan behandling inleds. Jag har veterinärer som hänvisar till mig när de inte kan erbjuda någon effektiv behandling till exempel vid protestkissning och där till exempel uvi har uteslutits. Homeopatin är till väldigt stor nytta vid behandling av psyskiska problem där den traditionella veterinärmedicinen inte alltid har så mycket att erbjuda.
Rädsla hos många hittekatter, vaccinationsbiverkningar osv är några områden där homeopatin fungerat väl på det katthem som jag brukar hjälpa till på. Som kattuppfödare har jag också under åren insett nyttan av homeopati i samband med förlossningar och tiden där efter både för honan och ungarna.

Läs gärna om etiska rekommendationer för djurhomeopater på www.rkdh.org

/Lotta

Josefa
0

Jag hade en cockerspaniel för många år sedan som fick diskbråck. Kommer inte riktigt i håg hur lång tid det tog för honom att bli bra. Men bra blev han. I början fick han ha hjälp när han skulle uträtta sina behov osv så det var jobbigt. Speciellt då för honom eftersom han var en väldigt livsglad kille. Men samtidigt …om man ger en hund smärtstillande medel så kan man ju glömma att den hunden håller sig så lugn som den behöver vara.

Så det var värmedyna, lite lätt massage och blåsning med hårfön som gällde.

Lena
0

#58 Naturligtvis ska man ge en andra chans om möjligheten finns. Tror att alternativa behandlingar i framtiden kommer att ha en helt annan status. I Sverige är det tyvärr alltid motstånd mot allt som är lite annorlunda än det traditionella, medan det i många andra länder finns en annan öppenhet. Tyvärr är inte alla veterinärer så kunniga på katter som man skulle önska. Allt är med andra ord relativt.

kattmatten
0

Jag tycker ni homeopater ska läsa på den nya lag som gäller från 10-01-01 om vilka som får arbeta med djursjukvård.
Djursjukvårdare är numera ett yrke som kräver legitimation och surprise, ni finns inte med alls.

Sotingetroll
0

En fråga, om jag som djurägare skulle vilja att mitt djur ska få en chans med naturmedel eller homopat medicin ska jag då inte få testa detta? Allting är väl upp till var och en?

Aloevera är väl ett naturmedel som enligt vissa funkar kanon och andra inte alls, ska vissa personer få bestämma vad andra ska ge sina djur?

När jag var liten var jag ett s.k öron barn alltså jag hade öroninflammation nästan varenda dag, skulle jag få penicillin varenda dag skulle jag snabbt bli immun, så jag fick homopatmedicin, det funkade VARENDA gång på mig. Det hindrade att det sprack och alltså slapp jag den värsta smärtan.

Så jag tycker inte ni som är emot homopatmedicin ska vara så otroligt elaka mot de som är för det. Alla har olika åsikter och det får man faktiskt respektera.

kattmatten
0

Elaka? Tyvärr jag har inte mycket till övers för sånt djurplågeri.

Sotingetroll
0

#64 Vad är djurplågeri? Jag förstår inte hur du får det till något sådant?

Sotingetroll
0

Ska förtydliga att jag tror inte man tar sitt djur ENDAST till homopater utan självklart först till en veterinär som kan ge diagnos osv. Men varför ska det vara så farligt och DJURPLÅGERI att välja en sista utväg?

Gunlog
0

Vissa tycks glömma snabbt vad tråden handlat om från början…

kattmatten
0

Inte bara djurplågeri, det är faktiskt olagligt att behandla djur.
Så står det som sagt  i lagen om vem som får utöva behandlingar på djur. De enda som får behandla djur - förutom veterinärer- är de som är godkända som djurvårdspersonal och dit hör inte homeopater. Godkända förutom djursjukvårdare med utbildning är numera endast sjukgymnaster och leg. sjuksköterskor med kompletterande utbildning.

Så hur ska en kvacksalvare kunna komplettera en veterinär? De får inte ens lagligt behandla djur.

Gronstedt
0

#68: Det är inte automatiskt förbjudet att "behandla" djur för alla sin inte är djursjukvårdare, så länge man inte påstår sig ställa diagnos och inte påstår att man kan bota djuret. Detta gäller massörer, homeopater och alla andra alternativbehandlare. Det samma gäller för övrigt för humanvård.

Det står alltså var och en fritt att säga till exempel "Enligt min uppfattning lider detta djur av *åkomma*, och inom *alternativmedicinsk disciplin* skulle denna åkomma behandlas med X." Man måste göra tydligt att man inte är legitimerad, att man inte ställer diagnos och att man bara informerar om den alternativmedicinska disciplinens uppfattning. Sedan är det upp till djurägaren att välja om man vill tro på det.

Elise79
0

Börjar inte denna tråd urarta nu.
Alla hr rätt till en egen åsikt ang medicinering, det viktigaste är väl att en veterinär anlitas först och i det fall ingen hjälp kan fås därifrån så är det väl bra om det finns annan lösning.

Eftersom djuren har blivit friska så kan det väl inte kallas djurplågeri?

Dessutom finns det så många andra djurplågare mitt framför ögonen på er så sluta hoppa på de som försöker att hjälpa skadade /behövande djur!

Vidare så tror jag att tråden handlade om en katt som var sjuk och matte önskade tips gällande diagnos/ordinering och eftersom katten nu är frisk så tycker jag att ni får öppna en ny tråd om ni önskar fortsätta disskution ang homeapat lr inte. Tack!!

Misan
0

#42 oj vad du är ute och cyklar (förlåt inte elakt menat) Jag har haft två katter med fästingburna sjukdommar (elichios=fästingfeber)

När jag kom in med Sune till Bagarmossen så kunde de inte hitta något, han hade så ont i hela kroppen så att man kunde inte ta i honom. De tog massvis med prover men kunde inte hitta något fel. Jag sökte själv efter eventuella sjukdommar och kom fram till Fästingfeber men fick då till svar av Bagarmossen att katter kan inte få fästingfeber bara Borelia. Jag fick tjata och kräva att de skulle ta proverna och jag var totalt idiotförklarad av veterinären. När provsvaren kom var veterinären tvungen att be mig om ursäkt för han hade extremt höga titrar av fästingfeber. Efter ca 8-9 veckors medicinering fick han somna in för det hade gått för långt och det tog för lång tid innan han fick rätt behandling. Gråter

Någon månad efter att Sune hade fått somna in tyckte jag att Pricken var konstig, inte alls som Sune men hänging, visste inte om det berodde på att hans livslånga kompis var borta men för säkerhets skull åkte jag till Bagarmossen igen för att ta ett blodprov på honom. Får då en ny läkare som talar om för mig att katter kan INTE få fästingfeber????!!!!?? Även Pricken hade fästingfeber men med låga titrar vilket gjorde att det inte var någon fara för hans liv och det gick att behandla.

Så snälla säg inte att katter inte kan få vissa sjudommar detta gör bara att katterna inte får rätt vård.

Gunlog
0

Du har alldeles rätt Elise79.

Eftersom inte folk tänker på vad det handlat om från början, och trots att vi är 2 st som reagerat nu, så föreslår jag att tråden låses. Någon annan som håller med?

Gronstedt
0

Så länge skrivreglerna följs och TS inte ber att få den låst, så finns väl ingen anledning att låsa den? Det är väl också upp till TS att bedöma om avvikelserna från trådens ämne blir för stora?

Elise79
0

#73 Men snälla, bara byt tråd - vem som helst kan starta en ny tråd.

Det förvirrar folk som ser trådens ämne "vad kan det vara" och som liksom jag går in för att försöka hjälpa.
En ny tråd med relevant ämne öppnar även för fler åsikter från intresserade personer som kanske tom kan tillföra mycket!

Så vänligen, vi kan väl respektera varandra utan att låsa trådar eller leka paragrafryttare..?

Tack för vänligheten! =)

Sotingetroll
0

Eftersom det då var jag som startade tråden så ber jag om att få den låst?

kattmatten
0

#69 Hårklyverier, ja det är sånt man brukar ägna sig åt för att komma runt lagar. Oavsett så är det olagligt att behandla djur utan att vara djurvårdspersonal.
Massörer behandlar inte sjukdomar.

Gronstedt
0

#75: Om du vill att tråden ska stängas, så kan du be någon Medarbetare göra det.

#76: Och när man inte vill beakta lagens bokstav och syfte, utan bara sin egen åsikt om hur lagen ska tolkas, så kallar man alla invändningar för hårklyverier. Massörer utför behandlingar som påverkar förlopp vid skador och sjukdomar. Precis som alla andra alternativmedcinare.

Lena
0

Tråden låses härmed på TS begäran.

Inlägget är låst för nya kommentarer