Mysepysen ska flytta
Jag fick ju fyra kattungar i somras dom ni alla säkert vet.
Jag har inte annonserat ut mina missar utan det har liksom blivit så att jag känt att när rätt hem dyker upp då vet jag det.
Ena missen flyttade till en musiklärare i byn där han blir innekatt och bortskämd till tusen. Kravet var att ej vara ute då mycket tung trafik går förbi där de bor.
Den andra damen som flyttade ska strax in och kastreras då hon inte ska bli mamma. Kravet var att hon skulle kastreras så snart hon vuxit på sig lite. Och så kommer också att göras. Även denna dam bor i byn, men på ett avsevärt lugnare område. Hon bor ihop med två kastrerade herrar där hon går som prinsessan på ärten. Hon får vara både ute och inne. Och hon trivs med det.
Sedan har jag hela denna tid haft en hona och en hane kvar hemma. Honan ska flytta till Stockholm och bli innekatt i en lägenhet där så snart tjejen får eget. Hon har det lite struligt med den biten just nu. Men jag har ingen brådska. Hon får stanna om så är. ;-)
Sedan har vi Mysepys, en liten (läs stor) kille som älskar att kramas och kurrar högljutt. Han kommer springande om man ropar på honom och bara formligen avgudar gos. Han är lite speciell på något vis denna kille. Även Helen (evangelin) fastnade för honom då de var här. Tanken har varit att han flyttar om/när jag hittar rätt hem. Myseys är en kung, han ska ha all uppmärksamhet och vill att man ska ägna sig massor åt honom. Nu har detta hem dykt upp. Tjejen som ska ha honom får en ny lägenhet första februari så han får vänta med att flytta tills hon komit i ordning i lägenheten.
Han är garanterad att få vara innekatt. Och jag har blivit lovad att han får sova vart han vill. Hon ska införskaffa ett spesciellt kattträd åt honom som han tycker om. Och han ska ha bra kvalite på sitt foder.
Allt känns jätte rätt och jag har fått löfte om att komma och mysa med honom när jag vill.
Så trotts att jag vet att jag kommer sakna honom så vet jag att jag faktiskt kan gå och hälsa på om jag vill. Och det känns bra.
Detta är bara ett litet sätt för mig att skriva av mig min separationsångest tror jag. Och kanske för att dela med mig till alla de som står med huskattsungar och tror de måste vräka bort dem till kreti och pleti för noll och ingenting. Mina kattungar är född den 30 juni så de har nu passerat det gulligaste stadiet när alla tror de bara måste få iväg sina oavsett till vem.
Jag behöll mina och de har nu alla fått underbara hem. Enträgen vinner, men mina missar ska ha det bästa, och om jag inte kan behålla dem så åtminstone det näst bästa;-)
haha, lite skryt där, men jag blir så otroligt överbeskyddande mot alla mina djur. Jag är sådan, en liten hönsmamma. Men hur som, det går att hitta bra hem. Utan att annonsera bort dem för en krona tassen i dagspressen.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
buhu….han är ju min ju….Mys! Spring hit fort…
Helen

Nej men Helen, inte uppmuntra missen att springa så långt. Tänk vad mycket trafik han ska bli utsatt för då. ;-)
Audiatur et altera pars
Men, men TA BUSSEN!!!
Skulle vara kul med ett foto på den missen Mysepys.
Jenna
Så härligt att läsa att det ordnat till sig så bra för kissarna med nya hem och allt. Vist är det så att det finns ett bra hem för varje kisse om man bara vågar vänta in det.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ÅSAF: hur går de me makarna skygg==
vilka bra hem alla verkar fått, foton tack, och undrar också, över makarna skygg
Maggan47

Makarna Skygg är borta. Har inte sett ett enda spår. Har varit runt till de hus som finns långt in i skogen. Ingen har sett dem. Varit runt till stall och frågat. Ingen har sett dem. Ingen har heller reagerat över att det försvinner mer foder eller något.
Dessa missar kommer snart att gräva ett stort hål i mitt hjärta. Jag vill veta vart de är. Ovissheten är fruktansvärd.
Tack för att ni bryr er och frågar. Jag är lite dålig på att skriva om dem då jag bara blir ledsen över att inte ha något att berätta.
Men jag har inte gett upp. Och kommer aldrig göra heller. Dessa missar är smarta, de vet att det finns massor av mat åt dem hos mig. De kommer tillbaka, så länge inte jag eller någon annan hittar dem döda så tror jag på att de kommer hem.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Underbar du är som matte.
Mvh Ambrosia

Favorit sovplatsen när matte ine är i soffan eller fotäljen då sover han här:-)
Ja om han inte tycker jag ägnar för mycket tid åt datorn och för lite åt honom. Då kommer han och liksom smågnager på mitt ben tills han får mig att sluta skriva och bara bry mig om honom.
Audiatur et altera pars
va fin han är å liten:) är det också en hittekatt?

#13; Nej han är efter min stallkatt som missade ett piller en dag. Så det blev en dags fördröjning. Efter telefonsamtal till veterinärer blev jag garanterad att inga misseungar skulle kunna bli resultatet av detta.
Hmm, behöver jag säga att veterinärerna hade fel?
Audiatur et altera pars
hahha en de behöver u inte:) han va sööt som socker

Lite vemodigt att räkna ner dagarna tills han flyttar. Men jag vet att han får det superbra och tjejen som ska ha honom kommer varannan dag och myser med honom här hemma nu.
Så jag får se att de verkligen funkar ihop. Sedan är min tanke att om han får ett super hem så kan jag faktiskt hjälpa fler vilsna katter också. Så lite kall beräkning är det. Finns så många som har det dåligt.
Han tackar för berömmet helenal. ;-) Fast han säger att det inte hjälper. Han gnager på uppmärksamhet ändå :-)
Så god natt mina vänner nu ska jag mysa.
Audiatur et altera pars
varför ska han flytta då=

#17: För att han får ett bra hem. Och jag får då mer plats och kan hjälpa andra som behöver akut hem tills jag hittar bra hem till dem. Alla kan man inte behålla hur gärna man än vill. Då blir man snart en kattsamlare, och det var inte riktigt mina framtids visioner. ;-)
Audiatur et altera pars
vilken fin tanke.bor hans nya matte nära dig=

#19: Ja det gör hon. Och jag kommer kunna hälsa på så ofta jag vill. Bara att gå en proemenad så är jag där. Känns jätteskönt. För han är en riktig mysmisse.
Audiatur et altera pars
ska hn vara innekatt?

#21: Det var kravet jag hade. Och han också. Han har blivit tvingad ut på våran altan ibland i somras. Han bara skakade på sig och smet in till soffan igen ;-)
Så han är en innekatt med stora krav på klösträd och egen soffa. Ja, och så måste han få en egen kudde i sängen. ;-)
Audiatur et altera pars
hihihi gulligt!!! han sover alltså i sängen:)?

#23: Japp men jag får sova där också, ibland om jag sköter mig. ;-)
Audiatur et altera pars
hahaha,mina katter over där ute.. dem har en egen säng/loft där dem sover åså sover dem i hundens bur eller i fötöljerna.