Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 858 ggr
razcat
0

Äntligen ett stort framsteg :)

Sedan skygga Villemo kom till mig för ca 3 år sedan har hon visserligen utvecklats mycket men det har varit stört omöjligt att få in den lilla damen i en bur. Jag vet inte hur många gånger jag har fått avboka tider för vaccinering för att Villemo inte går att få tag på. Villemo behöver dessutom ta bort tandsten men jag har inte vågat boka någon tid eftersom jag troligtvis inte kommer få iväg henne i alla fall.

Idag var jag ledig och bestämde mig för att åka iväg på drop-in vaccination. Jag tänkte att jag nog skulle få med mig Nova och Alwa men jag började med skyggisen Hector. Hector hade redan gömt sig i klädkammaren eftersom jag hade dammsugit tidigare under dagen. Han var stel som en pinne av skräck och var bara att plocka in i buren. Upplyft av att det hade gått så smidigt med Hector gjorde jag ett försök med Villemo. Jag lyckades få in henne i klädkammaren och stängde dörren. Då sprang hon själv in i buren som sedan bara var och stänga. Veterinärbesöket och resan dit och hem gick utmärkt. Villemo är på strålande humör och pigg och lekfull och verkar tycka att det här med veterinären var en baggis. Hector däremot tycker inte att matte är en snäll person längre så där kommer det nog att krävas en hel del fjäskande de närmsta dagarna. Nu är det i alla fall fritt fram att boka tid för Villemos tandsten och det är så otroligt härligt att äntligen ha hittat en metod som fungerar!

Sidentass
0

Men vilken lycka att det kunde gå så bra!!! Så hålls tummarna här också för att Hector snart ska förstå att det inte var så innivassen farligt iallafall..han blir nog snart en glad kisse igen:-)

monsi
0

Oj! Vad bra du äntligen kom på en bra lösning.

Lille Hecktor kommer nog över det hela med hjälp av något gottFlört

Det sägs ju att vill man vinna en kises hjärta så går det via magenSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad