väldigt stolt över min granne:)
Hon berättad idag för mig att hennes föräldrar som bor i skåne har MASSA katter som går lösa. Det har tyvärr inträffat massa kattungar för inga är kastrerade. Men hon tog pengar ur egen fick och kastrerade 10 st!! dem fick tyvärr skjuta två st med,för de var så otama att dem inte kunde fånga dem. Men jag är stolt över henne att hon iaf kunde hindra att mer bondkattsungar föddes:)

Ja, det var verkligen bra gjort. Men nu borde ju hennes föräldra förstå att det är så man ska göra, men folk ute på landet är ett släkte för sig när det gäller djur och då speciellt katter. De lever kvar i det gamla att katten ska göra nytta och om den kastreras, så jagar den inte möss. Men jag hoppas att hennes föräldrar skryter lite och talar om för vänner och bekanta hur bra det är när katterna är kastrerade. Hon gjorde verkligen en insats där.

Ja det var mycket fint gjort!
WOW det var imponerande! En stor eloge till denna tjej!!
Helen
Hoppas föräldrarna inser och talar om det för grannar och vänner,
att det är en myt att katten jagar sämre om den är kastrerad.
Har 7 kastrerade katter här hemma på landet. Och nog jagas det här alltid. Allt som det bara går att släpa hem.
Kattägd Jenna

Hon är värd en stor säck med kramar och tack för det hon gjorde. Underbart. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det har jag aldrig hört att det går en skröna om det. Att katterna jagar sämre om dom är kastrerade. Fast jag bor på landet och har 6 katter som alla är kastrerade reps steriliserade.
Bar gjort av tjejjen att ta saken i egna händer och kastrera 10 katter!
Den där myten att katterna jagar sämre om de blir kastrerade är rena rama nyset. Det är istället tvärtom, den bästa rått jägaren man kan få är en kastrerad honkatt. Att kastrater är bättre på råttor än okastrater beror på att de kan fokusera all sin kraft på råttor och möss istället för att ägna sig åt parning, revirstridigheter, månskensonater och andra tids- och energikrävande aktiviteter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

haha, andra tids och energikrävande aktiviteter. Det var ett nytt lite långt och krångligt namn på det. ;-)
Men super bra gjort av tjejen. Tänk om fler var som henne. Jaja, jag vet att det finns fler. Men om alla tog sitt ansvar menade jag.
Underbart i alla fall och hon är värd den största blomsterkvast jag kan finna. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det är hon som har två maine coon katter också. Hon har även en bodnkatt som hon hittade i en soppsäck. så hon älskar katter! underbar trevlig tjej!
Det var en väldigt god gärning av henne :)
#9 Oj stackars kissen som blev satt i sopsäck. Vilken tur den hade som blev upphittad och fick ett bra hem hos din kattälskande granne. Du får hälsa henne och framföra våra tack här från Hittekatter i Fokus.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ska jag göra:)tyärr så fick den katten problem med lugnorna,så den va tvungen att avlivas. Hon tjatade på veterinären att hon ville att dem skulle rädda katten till varje pris men han sa att ena lungan är helt förstörd och tyvärr så kommer den andra ockå bli det. jätte hemskt. men hon har fort kvar hans bror, men han e väldigt skygg. han låg i sängen under täcket när jag va där-