Dags att flytta hemifrån
Blåbär och Björnbär är några av de kattungar som räddades då tre kattmammor och deras 13 ungar skulle avlivas.
Kattungarna är födda utomhus i somras och är nu drygt fem månader. I början var de skygga men nu är de helt tama, orädda samt otroligt sociala och spinner så fort man kommer i närheten av dem.
Blåbär och Björnbär är dessutom hundvana. Kattungarna är vaccinerade, avmaskade, öronmärkta och kastrerade.
**Blåbär
**Grå (blå) honkattunge med vit haklapp och vita tassar, halvlånghårig och silkesmjuk glänsande päls.
Blåbär var först skyggast av kattungarna i sitt jourhem, men är nu den keligaste och mest sällskapliga. Blåbär är en lugn kattunge som tycker om att kramas och bli klappad samt sover gärna i sängen. Blåbär är också dataintresserad och brukar ligga framför tangentbordet och håller reda på muspekaren på dataskärmen.
**Björnbär
**Svart hankattunge med lite vitt på halsen, korthårig och silkesmjuk glänsande päls. Lång nos, stora öron och höga ben. Björnbär är den livligaste och busigaste kattungen i sitt jourhem. Björnbär är ovanligt nyfiken, snäll och orädd. Björnbär är tycker mycket om att gosa och bli klappad. Björnbär gillar att bära omkring på saker, allt från små glasstenar till jättestora nallar.
Det låter som helt underbara katter! Om vi hade husrum för flera kissar då skulle jag inte tveka en sekund.
Blir så nyfiken på Björnbär. Har du något foto på honom också?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilka underbara namn, Blåbär och Björnbär! I like! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#Milda makter vilken söt katt! Ser ut som en svart variant av våran Linus. Älskar katter med lång nos och stora öron. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bägge bären är otroligt läckra
Det var det bästa blåbär(gillar inte blåbär annars) jag sett.
Mums med dessa bär.
Jenna

Nämen åhhh..säger jag bara vilka goingar!!! Det var dom läckraste bär jag någonsin träffat på…vad underbart att dom kommit att bli så tama o sociala..förstår att det känns svårt att skiljas från sådana här små raringar..vet själv hur det bär emot när den dagen kommer och det är dags att ta farväl..svårt såväl när man haft egna kullar eller om man tillfälligt haft hittekatter som inneboende gäster…Björnbär påminner väldigt mycket om vår "etterpetter" Spirit..tänk så lika katter kan vara varandra…
Önskar Björnbär o Blåbär all lycka o välgång iför framtiden, kommer säkert att gå som en dans efter vistelsen hos dej:-O)
Sidentass
vilka vackra ögon!! vill du helst att dem kommer tillsammans? vet du hur de gick för dem andra 13 kattungarna=

Ohh, vilka läckra små bär du hade där.
Undrar också lite över de restrerande kattungarna och de vuxna. Vad hände med dem?
Jag kan säga att hade jag inte makarna skygg hade de fått flytta till mig på en gång ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Får jag fråga var björnbär finns? Vi har börjat prata ny katt hemma

Oh, vad dom var söta allra helst blåbär. (har haft och har svartvita katter men ingen grå) *ler*

Någon undrade hur det gick för de andra katterna. Fyra kattungar hade redan avlivats. Vi bad om hjälp att försöka rädda alla katter, men ingen hade möjlighet att ta hand om någon vuxen katt eller kattunge.
Vi lyckades ändå rädda nio kattungar och hitintills har fyra fått egna hem. Katterna finns i Stockholmsområdet.
Jag har varit jourhem åt många vuxna katter samt nyfödda kattungar med tam mamma, men inga katter har varit så underbart gosiga, kramiga och sällskapliga som Blåbär, Björnbär, Körsbär och Slånbär.

Den lilla honan ser ju ut som en skogis! Hon borde va lätt att omplacera! :o)

Har ni hittat något hem till dom jag känner att det är lite långt att flytta dom också pratar vi här hemma om en vuxen katt. En katt som man vet vill vara inne och det är en ren inne katt vi vill ha. Annars var lillebjörn hur söt som helst…..
#12 Härliga namn de har de små kissarna! Vilken tur de hade som kom till er och fick leva vidare. Tänk så svårt katter har det i Sverige med alla dessa avlivningshot svävande över deras huvuden hela tiden.
//Lena
Om de finns kvar så vill vi ha dem! :)

Underbara namn. De snor jag rakt av. Och sedan så är de så söta. Underbart att du kunde rädda dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det vore väl skönt om de fick nya hem.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja hur har det gått med bären? Så bra att #16 kan ta dem om de ej har fått hem ännu.
//Lena
Ja, om jag får ett svar snart så tvekar vi inte en sekund att ta hand om dem. Vi är hur sugna som helst på att ha katt igen, och vore det inte underbart om vi fick göra en god gärning på kuppen?
Hoppas på att få ett svar snart iallafall. Önskar alla god jul och ett gott nytt år också!
Just det, tänkte bara säga att om du kollar det här når du mig via min mejl, captured_@hotmail.com
#21 Det finns många andra kissar som behöver hem på andra håll. Om bären inte finns kvar kan du säkert hitta trevliga kissar via någon av katthemmen. I vilken del av landet bor du?
Håller tummarna!
//Lena
har dem fått nytt hem?
Hej, vi har letat efter en busig lillasyster till vår Charlie jättelänge och tror att Blåbär hade varit perfekt. Finns hon kvar och var finns hon i så fall?
Veronica
många som är intresserade juh:)
Hur har det gått med kattungarna?
Jag kan berätta att jag har hälsat på Nisse som är en av de överlevande kattungarna.Han söker också nytt hem.Finns i Uppsala.
11 december 2006
Nisse är en svart-vit lekfull cirka 6-8 mån gammal kattkille som skulle avlivas men hamnade hos mig. Är nu kastrerad, vaccinerad och id-märkt. Nisse söker ett eget hem, gärna med andra katter. Nisse är en supergosig "stångkorv"på mornarna. Priset för katten är 700 kr.
Hör av dig per telefon 0735-789186 om du skulle vilja bli husse/matte till Nisse. /Lena

Kanske är han syskon med någon av bären?
Jag träffade Morris också.Det var hennes syskon som avlivades så hon är lite mer skeptisk till människor. Jag har för mig att hon bodde själv i en häck innan hon fångades in. men hon vågade sig fram för att smaka på osten när 4 jollrande katttanter satt och åt.Morris är en randig söt tjej.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.