Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1029 ggr
Ankie
0

OT, Tips att få i Rödis pencillin

Hjälp med smarta tips att få i Rödis pencillin. Han ska ha en kvart 2 ggr per dag. Han är fasiken omöjlig, det går inte med knepet att ta han i nackskinnet å lyfta upp han å sen öppna munnen å stoppa in tabletten med tablettingivaren. Han spottar ut den, fattar fasiken inte. Så tror jag att vi har lyckats å sen när vi släpper taget så spottar han ut den, meeen va?! Godis som han älskar och som har gått förut, funkar inte heller. Inte heller å gnida in pillret i kattmynta.

Vi har krossat å blandat med malt och kletat på tassen men han slickar inte i sig nu, han vägrar. Men va sturks å envis va? Vet någon hur man överlistar en katt?

tuska
0

krossa den mellan två teskedar häll på lite grädde rör om, långt ner i halsen ska skeden med gräddblandningen, stoppa sedan en godis i munnen på rödis. Så har jag fått gjort med en av mina katter som är stört omöjlig att få i tabletter.   Det kan lyckas

Lena
0

Det finns även en produkt på Apoteket som ser ut som kattgodiskula. Man stoppar in tabletten i "kulan" och ger det sedan till katten. Ska visst smaka bra samtidigt som det döljer smaken på tabletten. Kan ju vara värt ett försök.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

jasså gör det! Men det ska jag kolla upp.

susdus
0

blanda pulveriserad tablett i räkost- helt oslagbartSkrattande

martdat
0

pussa, i med tabletten o annafall med nospussar, funkar här i allafall,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

har kladdat med kaviar nu, men räkost ska jag prova imorrn å pussarna  på kvllen haha