Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1212 ggr
zolyx
0

Upphittad kattunge Höör

Den 28/12 hittade vi en liten kattugne på gatan utanför huset. Kattungen är ljust röd, troligtvis en han och cirka 8 veckor. Känns du vid honom kontakta mig.

/zolyx

Lena
0

Stackars liten! 8 veckor och ute i den kylan.

Tips om du inte gjort det är att kontakta polisen. Sätt upp lappar i området. Kontakta katthem och föreningar. KKS t.ex. Du kan även skriva om kissen på deras hemsida. Sedan finns det en sajt som heter Kattpolisen.ifokus där du kan annonsera om den upphittade kattungen.

Har du något foto på kissen? Sätt i så fall även ut detta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zolyx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är anmäld hos polisen, det är lappat och annons finns på annan kattsajt samt meddelande till KKS (dock ej uppe än).

Josefa
0

Vilken fin kisse.

Lena
0

#3 Instämmer - det var en riktig liten goding!

#0 Hur verkar den till sättet? Verkade den van vid människor när ni hittade den? Funderar på om den har en ägare eller om det kan vara en hemlös katt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
0

Var det inte i Höör någon hade sett röda ungar vid någon tågstation?

Josefa
0

På ett industriområde var det. Naquita startade tråden. Folk har varit och letat efter dem men inte sett till dem.

Lena
0

#5 & 6 Oj då skulle ju kunna ha ett samband. Verkar ju inget vidare annars om det är en ägd 8 v kattunge som ägaren låter vandra fritt i den här kylan. Om den nu inte smitit ut av misstag vill säga.

zolyx
0

Han var inga problem alls att locka in. Behövde bara sätta mig på huk och prata lite snällt. Han spann så fort han kom upp i famnen. Han är inte heller förkyld eller rinnig i ögonen och verkar inte ha öronskabb vilket ju annars är vanlig med hemlösa katter. När jag fick syn på honom så följde han efter ett par med en hund som skällde på honom och han gick fortfarande efter. Så han ger intryck av att vara van vid människor.

Magen är ju helt rinnig på honom och han är rejält mager. Magen går dock på rätt håll. Han är inte heller allmännpåverkad utan pigg som attan och äter ordentligt.

Inlägget om kattungarna vid industriområdet vid stationen är det enda någorlunda matchande som jag hittat efter åtskilliga timmar på nätet. Vi bor ungefär en kilometer från stationen i Höör så det är inte osannolikt att han skulle kunna vara en av dessa och att mamman kanske har varit van vid människor och att han bara är för liten för att hunnit bli skygg.

monsi
0

Sån söt nos!

Länk till Tråden Josefa skrev om Här

Hoppas de andra bäbisarna är hittade också.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

xray
0

Jag och Lillan körde till Höör och spanade efter "kattungarna", men efter lite snack med folket på industriområdet visade det sig att ungarna var ca året gamla. Men självklart, där det finns en katt finns det ju fler katter!!