OT. Diarre hos katt...
Ja jag fattar inte alltid är det nåt fel på missarna. Nån av katterna har riktigt diarre men jag vet inte vem av de. Det är riktigt ljust och tunn diarre och mycket, jag ser det när jar rensar i lådan. Hmm hur gör jag nu.?! Får börja smyga på de igen när de sitter på toa. Var det fisk man skulle ge om de hade diarre eller vad kunde man ge för att få stopp på det
är de pigga och du märker vem det är, så sätt den på fasta i minst 12 timmar, helst 24. Du kan ge kallt te med lite honung i att dricka. Efter ett dygn, så ge morotspure. antingen om du köper färdig som barnmat, elelr om du gör själv, kostar ju nästan gratis. Du kokar morot i så små bitar som möjligt gärna i micro och mosar med matberedare eller med gaffel, Blanda i liiiiiiite olja och liiiiiite, liiiiite salt.de flesta kissar gillar konstigt nog morotspure. Och sen kan du sakta köra på med kokt fisk (vit) typ pollock eller hajmal (billiga sorter)elelr med rå nötfärs. Kör den dieten och minska moroten lite efterhand. Sen kan du sakta köra över till vanlig mat igen. Trevis har jag hört ska vara väldans bra att strö över maten också. MEn allt deta är ju bara sånt som gäller om kissarna är pigga för övrigt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....