Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 8690 ggr
änglaflickan
13

Lite OT, tips på hur man får i katten vetrimoxin..

Min Kiara som antagligen fått en infektion efter att hon blev kastrerad ska nu äta vetrimoxin i 7 dagar, morgon och kväll. Den är i pasta form i spruta. Jag har provat att ge henne ur sprutan i munnen men hon spottade ut allt, fick inte i sig nånting. Sen provade jag att blanda det i mjukmat, det fungerade bra igår men idag så vägrar hon äta trots att hon borde vara hungrig.

Tips mottages med största tacksamhet, vet ju att ni är många här som är erfarna och duktiga!

tervmatte
3

Det finns två sätt:

* kleta vetrimoxin på framtassar så slicker hon i sig det så småningom

* be veterinären om tabletter istället och stoppa in dem i halsen på kissen

Vetrimoxin är för kletig och katter får panik av att få en stor mängd klet i munnen på en gång, plus att det ska visst smaka apa…

Lycka til

SaraC
2

Jag har kletat på pasta på mina och låtit dem slicka i sig det. Det funkade hur bra som helst.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

susdus
2

min ena hankatt var helt hopplös att få i antibiotika, så fick jag tips om att krossa tabletter o blanda med lite räkost, helt oslagbart!!!

änglaflickan
3

Tack för era tips =)

Jag kletar penicillinet på Kiaras framtassar, sen rusar hon frustrerat runt i hela huset en stund, men hon får i sig det mesta så småningom i alla fall. Hon mår mycket bättre nu så någon effekt verkar det ju ha =)

susdus
1

det va skönt att höraGlad

Josefa
3

Vetrimoxinpastan smakar lever, så smaken brukar katterna gilla. Men större katter ska ha så stor mängd av den, så det blir äckligt att få den i munnen.