Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1285 ggr
Fagerljung
0

Hittekatt söker hem, HBG

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som kan inhysa en svart/vit, långhårig kattunge? Gissar på cirka 16 veckor gammal. Upphittad för 30 minuter sedan i Hbg. Jag kan omöjligt ha kvar den med 4 katter redan, samt att jag har stambyte i lägenheten.

Hoppas på en lösning för denna katt!

Josefa
0

Var någonstans i Hbg kommer den ifrån?  Hemlösing, dumpad eller bortsprungen?

Tänker mest på om den kommer från någon av kolonierna med förvildade.

Fagerljung
0

Hittad på Fredriksdal.

Josefa
0

Verkar det vara en tamkatt? Den ser ganska rädd ut, men det kanske inte är så konstigt. Det springer iofs en del hemlösingar på Fredriksdal. Verkar den ha sprungit ute länge? Har du kollat med polisen?

Fagerljung
0

Det är ingen tamkatt. Den har varit ute länge av att döma av dess hull och tovor.

Josefa
0

F*n också. Jag har så fullt här. Lämnade visserligen iväg 2 kissar i torsdags och en kommer och tittar ikväll, men jag behöver ju inte fylla igen hålen alldeles på direkten.

Tänker bara på att Pellevinken jag har,  också kommer från Fredriksdal, så det kan vara ett syskon. Färgerna stämmer, fast Pellevinken är korthårig.

maggan47
0

och f-n att jag bor i Stockholm, inte nästgårds precis, finns inte någon närmare, för ut kan den inte släppas, bebben

Maggan47

Ankie
0

puttar denna

Josefa
0

Hur har det gått med kissen?

maggan47
0

undrar också

Maggan47

Debattia
0

I dag berättade en man han hade sett en svart,vit kattunge nu i flera dar som sprang på Fredriksdal.Han kunde inte fånga in den eftersom han hade hunden med sig. Försökte övertala honom ta hem den men det kunde han inte sa han.

Det kan också vara en från kolonin för där finns en randig och en svart,vit kattunge,C:a 8-10 veckor trodde hon som matar dem,där finns också 6 halvstora katter till.Jag har telenumret till hon som brukar mata ifall det kan vara till någon hjälp.

I vilket fall måste kattungen tas om hand på något sätt.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Josefa
0

Putt

Sagolika
0

Nu ligger den ute på Blocket såg jag. Hoppas det dyker upp en lämplig köpare till den lilla.

Fagerljung
0

Det kommer förmodligen en kvinna och tittar på katten idag.

Den är gravt undernärd, har aldrig kännt något liknande…

Josefa
0

Kolla upp så hon verkligen vet vad hon ger sig in på om det är en riktig skyggis.

Annars kan den få komma till mig. Kan inte riktigt sluta tänka på den. Lämnade iväg en liten madam i går kväll.

Fagerljung
0

Kattungen åkte nyss, kom till ett jättebra hem :)

Josefa
0

Berätta mer.

Josefa
0

Hoppas det inte är samma kvinna som ringde mig i fredags. Hon ville gärna ha en kull ungar på kissen, innan den kastrerades. Så det blev ingen katt från mig.

maggan47
0

puttar upp för denna fråga från Josefa

Maggan47

Debattia
0

Puttar också upp för info om hemmet och om det var den kvinnan ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Fagerljung
0

Nej, det var inte samma kvinna. Hon brydde sig inte om könet på katten.

Fick ett sms av familjen vid middagstid. Kissen uppför sig precis som att hon alltid bott där. Följer med dem i varje rum och är kelen och äter bra. Det blev bra det här!

maggan47
0

härligt att läsa, ännu en katt som funnit sin människa

Maggan47Kyss

Gullimat
0

Tyckte du skrev det inte var någon tamkattFörvånad

Hawknestgrove
0

Oj1  Vilket solsken!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Josefa
0

Den kvinnan som ringde mig sa inte direkt att hon ville ha en hona att avla på, utan det var när jag började prata om kastrering som hon försökte prata bort det hela, och sedan kom det fram att det hade varit kul med en kull. Eftersom hon haft katter förr som fått ungar.

Hawknestgrove
0

ja såna har ringt till oss med. Nope, de får inte köpa.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....