OT Julmarknad hos Haga
Det anordnas julmarknad hos Haga veterinäreni Malmö den **3, 10, 17 december mellan kl. 12-18.
**
SkåneKatten, hantverkare och jag skall stå och sälja där och det blir nog mycket handarbete.
Ni är välkomna att hälsa på oss där i en mysig gammaldags miljö på landet och julmarknaden är i en lada.
Där skall finnas glögg att köpa och det är Haga som står för det och pengarna dom får in på glögg och dyl. skall gå till en pott som skall vara till katter som kanske på grund av olycka får stora veterinärkostnader så kan Haga hjälpa till med att betala lite från potten.
Vilket fint initiativ! Det är väl första gången, eller?
Hagaveterinären är toppen! Hoppas alla som kan kommer och att mycket pengar kommer in.
Ja jag tror det, har inte hört om det innan.

Haga har sponsrat Rädda Kattens julkort i år också, det är en veterinärklinik utöver det vanliga. Trevligt initiativ!

håller med, toppen veterinär,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag har lagt in tiden i #0 p.u.a Crisse!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tack för hjälpen Kattassen.
Det skulle vara roligt om jag kunde träffa fler av er som är medlemmar här på Hittekatter under dom 3 gånger julmarknaden är för jag skall försöka vara där varje gång.
Jag skall sälja julsaker, saker för katter och med katter, gammalt och nytt och pengarna kommer jag att gå in och lämna direkt till klinikchefen för att få ner mina veterinärskulder. Så jag hoppas att vi ses på Haga i December.

stort stort lycka till!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tack Mariann

förlåt ett pucko….men är detta i Malmö?….
….jag kan TVINGA min dotter dit….hoppas jag….
#9#
Det skulle jag kanske skrivit att det är i Malmö. Säg till din dotter att hon kommer för jag tror det blir trevligt där.
Åh vad trevligt det låter, synd att det är så långt borta.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ja visst låter detta trevligt. Jag skulle gärna varit där men jag ser i almanackan att det visst är torsdagar em och då blir det extra svårt att få in i vardagsschemat dessvärre.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Crisse, jag noterade inte att det var torsdagar alla tre dagarna. Det kan vara svårt för många att komma dit, särskilt de som arbetar. Skulle det finnas möjlighet att lägga någon av dagarna i stället på en lördag? Klinikchefen bor väl i närheten och skulle kunna öppna upp.

ska försöka få henne att gå dit….bara bra för henne att det är torsdagar… tror inte hon får sin kille med sej nämligen… ska KRÄVA att hon köper min julklapp hos dej….
#13#
Dom har nog gemensamt kommit överens att det skall vara om torsdagarna.
#14#
Ja säg åt din dotter att hon i alla fall kommer och kollar om där är något jag har som hon tycker om. Jag vet inte men tror att jag är den enda med julsaker. Jag har även en del äldre saker som bl.a. ett blåvitt Göteborgskrus i perfekt skick med boxbom med röda bär i.
Så här är det…
Haga föreslog oss SkåneKatten och någon mer kattförening att göra något i december för att göra hemlösa katter synliga.
VI.. på SkåneKatten tyckte detta lät kul och kollade runt bland våra kontakter och föreslog Haga att göra en marknad av det hela. Haga tyckte det hela lät jättekul och vi bestämde dessa dagar 3, 10, 17 december. Orsaken till att vi valt dessa dagar är att Haga har inte öppet under helgerna OCH att vi vill inte konkurera med den försäljning som sker på torgen i Malmö under helgerna i december.
Skulle det vara så att det finns mycket folk när klockan är 18.00 så fortsätter vi så klart!
Kks har valt att göra sin grej en annan dag.
Vår tanke är att detta ska vara en marknad för husdjuren. Det kommer, precis som crisse säger finnas en del hantverk, bakverk, foderleverantörer som pratar foder, korvgrillning, Sockerbagare kommer finnas den 10:e som visar hur man gör marsipanfigurer, vi kommer visa upp katter.. mm
Vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer någon av dagarna.
Detta är alltså SkåneKattens marknad i samarbete med Haga veterinären, där vi bjuder in olika aktörer.
Åh då hoppas jag på mycket folk för kissarna sksull!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#17 Det hoppas vi allihop! :-)

Låter som en bra ide, hoppas fler vetrinärer följer efter sen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag tittar garanterat in, torsdagar är ju min inlämningsdag för kolonikatterna! Ser fram emot det.

Vad roligt! Jag vill med dit. Kan man ta sig dit med buss? Eller kanske jag kan samåka med någon?
Hagaveterinären är verkligen fantastisk. En av hittekatternas bästa vänner hade de varit, om katterna bara visste sitt eget bästa. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lägger in en länk ifall någon vill kolla närmare var Haga Veterinären finns. Ligger en karta på deras sida.
Tyvärr kan jag inte komma. 

Vad jag förstår finns det inga kollektivtrafiksförbindelser i närheten.
Någon som ska dit? Som jag kan möta upp i lund, malmö eller någonannanstans, och kan tänka sig att ta med mig i bilen?
Jag tänkte också fråga om det går bussar dit. Jag bor i Malmö på Holma.
Nej det går inga bussar dit vad jag vet.

Kanske någon som ska åka dit med bil vill ta med både mig och morgaine i sin bil, om vi har möjlighet samma dag?
Vad jag kan se så ligger detta i Oxie och buss 32 går dit.

mjo, men det ligger väl på en gård en bit ifrån oxie, jag vet inte hur lång promenad det är. Jag sökte på skånetrafiken från lund till den adressen, och då skulle man få gå en timme eller nåt. Men skånetrafiken kanske inte tänkte på buss 32.

då har jag fått lära mej lite geografi… trodde det låg I Malmö….
så min dotter lär inte dyka upp tråkigt nog…. inget annat på gång inne i Malmö?….
Det ligger söder om Malmö. Buss 32 går från Södervärn. Detta är Malmös stadsbussar.

Minsann! Konstigt att inte den dök upp som förslag på skånetrafikens hemsida när jag sökte till den adressen. :S

Såå mysigt det ser ut! Ser fram emot att botanisera bland sakerna nästa torsdag!
Åh så fint!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....