Veterinär äventyr i morgon..
Japp nu ska alla stödisar vacineras och tittas på av Satu. Ringde förra veckan och bokade tid åt 1 katt + 1 kanske katt..
Ebony kommer inte vara några problem att fånga in, hon kommer inte vara lycklig på mig men det kommer gå. Sen har vi Sigge.. =/ Yieks.. Jag undrar om jag ens kommer få in honom i buren. Några smarta råd och förslag på hur? Jag får inte röra honom.
Har ställt fram bägge burarna i tv-rummet så dom får bekanta sig med dom.
Mamma katt har fått kastreringstid senare så jag tänkte ta hennes vacination samtidigt. Kommer bli krångligt nog med Sigge i morgon…
Kommer bli en spännande måndag i allafall =)

När jag ska iväg med katter som inte är helt tama försöker jag få in dom på badrummet. Eller om man har något annat mindre utrymme så duger det lika bra.
Jag försöker få in katten där en dag eller så innan den ska iväg. Den får ha mat, låda mm där. Är katten väl på badrummet brukar det gå hyfsat lätt att få in den i buren eftersom den gärna söker skydd i buren om man försöker mota in den där.
Eller om det är en lite tamare katt kan man kanske lyckas leka in den i buren med en laserpekare. Och sen snabbt som ögat stänga dörren om den.
Lycka till.