Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 599 ggr
[helenal]
0

Kanske inte får lägga ut de här

men tycker det var fruktansvärt att sälja mamma och unge pga avv dem skulle köpa hund? de har ju inte ens testat innan om hunden och katterna funkar ihop…:/

http://www.blocket.se/vi/10503396.htm?ca=15_s

Tezza
0

Gud vad lågt. Jag skickade i väg ett mail på en gång. Blir så förbannad……

[helenal]
0

verkligen!! göra sig av med katterna för att de ska skaffa hund!!! d¨vet man hur mkt dem e värda:(

Lena
0

Neej inte nu igen! Blir galen på dessa människor som gör sig av med katterna bara för att de ska skaffa hund.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenka
0

Stackars små katter. Hoppas dom inte får för sig att skaffa ett annat djur sen och då gör sig av med hunden :/

evamojje
0

Jag skickade oxå ett mail …här e en kopia av vad jag skrev.

Hej
Såg er annons på blocket och jag vill bara säga att jag tycker ni borde skämmas som säljer era katter för att skaffa hund. Om ni har en sådan syn på hur man kan behandla djur så borde ni inte ha någon form av djur.
Eva Svensson

Jag hoppas att fler mailar dom och säger ifrån

Förbannad Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Nu har jag skickat ett svar.

Hej Madde!
Jag är Sajtvärd för www.hittekatter.ifokus.se Där jobbar vi för att höja huskattens ställning samt att hjälpa hemlösa katter, vilka finns i stort överflöd i Sverige. Jag blir därför beklämd när jag ser att du säljer dina underbara katter för en billig penning. Dessutom av den anledningen att ni ska skaffa en hund. I mina ögon känns det inte rätt och jag förstår inte riktigt hur du tänker. Jag hoppas nu att du ser till att katterna kommer till ett riktigt bra hem. Hör gärna av dig till mig så kan jag ge dig lite bra tips för hur du kan gå tillväga för att hitta det goda hem som katterna är värda. Jag bor själv i Göteborgsområdet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

jätte bra skrivet båda två,men är det ingen kille som vill sälja katterna? hade för mig att det stod adde inte madde:)

förstår inte ens att man kan skriva pga ska skaffa hund.. att man ens vågar skriva en sån sak. Varför kan dem inte ha båda två samtidigt då?

[helenal]
0

Såg din annons på blocket och tycker det rent ut sagt är förjäkligt att sälja katterna pga av hund. Jag hade två katter innan och har nu skaffat hund men inte säljer jag mina katter för det!! USCH!

Titti
0

"Nämen, hur kan man sälja sådär fina kissor!" (Första tanken)Förvånad

Jag blir så Gråter när två underbara kattor blir utbytta mot en hund. Dom försöker ju inte ens att ha både kattorna kvar och hund. Skulle nog fungera.

(När jag började sällskapa med min sambo, så hade hans mor 3 kattor och 2 hundar och bra gick det, varav den ena hunden och en katt var min sambos)

[helenal]
0

Hej Helena!
Blir lite upprörd över ditt mail som du skickar utan att ha tagit reda på fakta varför jag säljer. Jag ska skaffa jakthund eftersom jag är jägare. Mamma katten hatar hundar och det går inte ihop. Sen så är min brorsdotter allergisk mot katter och det är svårt för dom att komma hit. Jag är uppvuxen med djur och vet hur man behandlar djur. Så snälla. Ta reda på fakta innan du yttrar dig.

så svarade han mej.

Puma77
0

Ursäkten är i mina ögon dålig. Visst allergi är en sak men Jag har två bröder och en brorson som är kattallergiker. De kan inte komma hit utan att få besvär och jag tänker på att se till att jag inte drar dit katthår när jag åker till dem och det fungerar utmärkt. Sen om han nu ska skaffa jakthund vilket han skaffar en valp antar jag så kan det mycket väl gå bra. Min pappas yngsta hund som är 5 år gillar inte katter utan blir helt vansinnig tills jag fick min så nu går det mycket bättre.

Han skrev lite underligt i sitt meddelande, varför skrev han inte från början att det var allergi? För att det inte var den största anledningen givetvis i så fall hade de inte skaffat katt från första början. Att katten inte gillar hundar har nog att göra med att hon inte är van vid dem eller att det hon träffat varit för intensiva att de skrämt henne så hon går på deffensiven.

//Pia

Tezza
0

#10 Jag fick oxå ett svar som såg ut ungefär som ditt Helenal, fast i det stod det inget om någon allergiFundersam Stod inte heller något om att ena katten inte gillade hundar.

Tezza
0

Hej du theres!
Det handlar inte om att sjunka lågt. Jag är helt enkelt jägare och ska
skaffa jakt hund som kräver väldigt mycket tid. Jag vet att hundar och
katte
funkar ihop så snacka inte om det med mig som är uppvuxen med alla
slags
djur. Det är du som får tänka om som djur vän. Så ta du och ta reda på
lite
mer fakta innan du skriver!!!

Så här såg det ut i svar nr1

Titti
0

Hmmm.. Jag blir i alla fall fundersam. Fast det förstås. Situationen blir ju lite annorlunda när man får veta att "mamma katt" hatar hundar och att brorsbarnen är allergiker.

Jag känner en familj som har flera kattor som även har en hund.

Och dessutom känner jag pälsdjursallergiker som inte drar sig för att komma och hälsa på mig, fast jag har en katt i huset. (Min mor är också allergisk mot kattor, men hon kan inte stå emot deras charm)

Kan ju föresten berätta att en av kattorna som bodde hos min svärmor, var rädd för hundar. Därför valde hon att bo i garaget. (som jag skrev om i #9. var föresten våran förra kisse Miran)

PS! Skulle ha varit bättre om det skulle stått "Säljes p.g.a allergi." Man behöver ju inte skriva att man ska köpa hund istället ju. Ds!

Tezza
0

Att du ens orkar bry dig att skriva ett sånt här mail! Vi slänger ju
inte ut
katterna på gatan. Vi bryr oss, därför hoppas vi på en annan
kärleksfull
familj åt katterna.Jag tycker att du ska ta reda på fakta innan du
anklagar
folk.
Mvh Helena

svar nr2

undrar varför jag fick 2 svar…

Titti
0

Klickar man på länken nu så får man meddelandet:

"Varan är redan såld och annonsören har tagit bort annonsen."

Så antingen ändrade han sig eller fick kattorna sålda till ett nytt, bra hem. Glad

Puma77
0

Kan alltid hoppas att någon annan tog hand om dem, någon som verkligen uppskattar dem som individer och värdesätter dem.

//Pia

Engla
0

Jag missade inlägget på Blocket helt eftersom det togs bort innan jag hann läsa det. Bra brev du skrev, Lena. Förhoppningsvis kom katterna till ett bra hem.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

gejsa
0

Man får ju hoppas att han inte slänger ut katterna eller avlivar dom i i stället nu. Han/hon (hann inte läsa annonsen) kanske blev rädd när så många mejlade honom. Ledsen

evamojje
0

här fick jag mitt svar ifrån adde på blocket

Hej Eva!
När folk som du skriver och påpekar behandligen av mina katter utan att ta reda på fakta är helt otroligt. Saken är den att vi ska skaffa jakt hund eftersom jag är jägare och mamma katten hatar hundar. Min bror har massa hundar och dom går inte ihop. Sen så är min brorsdotter allegrisk mot katter och det är svårt för dom att hälsa på. Jag är uppvuxen med djur och precis hur man behandlar djur. Så ta reda på fakta innan du yttrar dig.

Mch adde

Jag är ledsen men jag tycker att han låter ännu mindre trovärdig nu.

Hoppas att katterna får ett bra hem iallafall

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Jag har också haft mailkontakt med annonsören. Det är lite olika anledningar bakom varför katterna behöver omplaceras. De erkänner själva att de formulerat annonsen lite fel. Främsta anledningen är tidsbrist menar de då de båda kommer att arbeta mera. Vovven kommer att var amed i arbetet då mannen är jägare.

Hur som haver har de tagit bort annonsen på blocket. Jag har gett dem rådet att annonsera på www.katter.nu och www.katt.nu samt att ta ordentligt betalt. Om mamman inte är kastrerad ännu att kastrera henne samt se till att båda är vaccinerade.

//Lena

gejsa
0

Ja, man får ju hoppas att dom lyder ditt råd Lena. *suck!*

evamojje
0

Hoppas att dom lyssnar på dina råd Lena.

Oavsett så borde dom skämmas för sitt agerande.

Lena
0

#21 & 22 katternas matte som skrev till mig verkade verkligen bry som om sina katter. Det verkar med andra ord inte vara lika illa som det såg ut i annonsen. Dessutom förstod jag att de tagit illa vid sig av kritiken. Nu får vi hoppas på det bästa!

//Lena

[helenal]
0

jo visst men va tror dem om dem skriver säljs pga av hund? isf borde dem sagt anledningen i annonsen från början.

Lena
0

#25 Ja man tycker ju att folk borde tänka efter lite innan hur de formulerar en annons.

//Lena

[helenal]
0

precis!men hoppas katterna hamnar i ett bra hem!

[Ambrosia]
0

Ler. Jag tyckte det var underbart att ni skrev till annonsören.

Bra jobbat.

Att de mailat med Lena och tagit till sig kritiken låter bra. De har förhoppningsvist fått dem att tänka till lite.

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia

Lena
0

#28 Hörde aldrig något mera sedan men förhoppningsvis tänkte de till. Många gånger gör folk dumma saker utan att tänka sig för. Det är tyvärr särskilt vanligt när det kommer just till katter. Antagligen för att det är så många som tycker det är helt okey. Då blir vår roll ändå viktigare.

//Lena