Kattunge på vägen!
Idag när jag körde bil såg jag en liten katt som låg brevid vägen. Det såg konstigt ut så jag stannade för att kolla att den inte var påkörd.
Den verkade Ok men när jag klappade den så upptäckte jag att den var mager som ett benrangel. Magen var dessutom uppsvälld.
Jag kunde ju inte lämna den där så jag tog med den hem. På måndag anmäler jag till polisen, vad skall jag göra mer?
Den är kelen så den är ju van vid människor. Jag har känt efter chip men kan inte känna nåt. Dessutom verkar den inte vara äldre än kanske 15-16 veckor. Nu är den i mitt garage och den var jättehungrig!
Skall ta en bild på den imorn
Tack för att du tog hem katten…Sätt ut annonser i olika katthem…Kanske den bara har kommit bort får vi hoppas.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Underbart att du tog hand om den, tänk på att ge lite mat men ofta nu eftersom den är så mager, magen klarar inte av för mycket på en gång.

tacka dej innerligt för att du tog hem kissen. Blir så otroligt glad över en sådan insats…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kattungen verkar må bra. Den är glad och har ätit det den fått men en sak är konstig.
Den har druckit upp allt vatten som den hade i skålen över natten. Mina två vuxna katter dricker inte ens upp en skål tillsammans på en dag.
Det har ju regnat mycket så den borde ju inte vara uttorkad, eller?

men chippet kan du inte känna med fingrarna, du måsste kolla med en chipläsare, lille kisse, tur du fann den,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tänkte ringa Blå Stjärnan på måndag. Dom lär väl ha en chip-läsare.
Stackars liten. Tack för att du tog dig an lillkissen. Kolla med Polisen om den är anmälld försvunnen, sätt upp lappar överallt i det området där kissen hittades, annonsera på internet (t.ex. Blocket).
Har du möjlighet att ta en bild på kissen så vill vi gärna se lillskiten ;-)
Var hittade du den?
#5 Ibland kan man känna chippet. Jag känner den på 3 av mina 6 katter :-)
Har man lite tur kan man känna chippet men ibland kan det ha vandrat lite så det inte är i nacken rakt av.
Hoppas allt går bra med lill-kisse som hade en liten vakande ängel som såg till att du passerade och såg h*n.
Som Tervmatte säger, sätt lappar överallt, annonser, kontakta även veterinärer i närheten och be att få sätta upp lapp. Matbutiker är en bra plats för dit kommer vi alla förr eller senare. Har du något katthem i närheten sätt annons på deras hemsida
Lycka till
Katten låg brevid vägen när jag körde från Svaneholm till Borås.
I närheten finns ett område som kallas Radhusgatan. Det har varit med i en tråd tidigare på den här sajten om övergivna kattungar som svalt ihjäl i det området för en tid sen. Många boende i området är socialt utslagna med missbruk av olika slag.
Jag lägger ut en bild på den så fort jag kan men ni får vänta lite till för kameran laddar fortfarande. 

#7 jo klart det kan va undantag men inget man ska lite på menar jag, jag känner inte chippet på min,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#10 Helt rätt
Man ska alltid vända sig till en veterinär eller polis för att få chippet kollat.
Mager med uppsvälld mage tyder på massor med inälvsmask på den lille kraken:( Tur du hittade den:)

Vilken tur lill-kissen hade när du fanns till hands!
Stor heder att du ville ta dig an honom. Usch du säger att han låg vid vägen; man kan väl inte befara att han trots allt blivit touchad av en bil? Det betyder ju inte att han är skadad men kanske borde bli undersökt av veterinären i allafall. Nog bäst kanske att du åker till Blå Stjärnan på måndag och låter göra en snabb undersökning och chip-avläsning mm. Avmaskning låter som en god idé, samt mat i små portioner.
Hoppas det går bra!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nu har jag givit honom (för det är en kille) första avmaskningsdosen.
Han är pigg och gosig men det bekymrar mig att han fortfarande dricker jättemycket. Nästan två stora skålar med vatten har han druckit upp. Kan det vara njurfel eller nåt i den stilen? Ska ringa veterinären på måndag.
Jag kallar honom Kurre så länge för han spinner konstant.
Borde jag bada honom? Han är verkligen genomlortig! Händerna blir alldeles sträva och bruna när jag klappar honom.
Han verkar lös i magen också….
Hoppas han blir frisk och att jag kan hitta hans ägare.
Här kommer i alla fall en bild
Men jösses så söt han är - vilka underbara ögon
.
Kan du inte prova först att gnida honom med en blöt (i varmt vatten, så handduken är varm och skön) handduk för att försöka få bort värsta smutsen. Kanske borde han få vänta en vecka med bad, för det har varit mycket nu för den stackaren.

vågar inte säga varför han dricker så mycket… någon som vågar gissa eller vet?..

Å vad fin har är - lille sötnosen!
Jadu det är svårt att veta varför han är så törstig
Man kan väl bara misstänka att han ätit en hel del hm.. "skit" när han varit ute och kanske fått i sig något olämpligt därav den kassa magen i allafall. Ge honom ett bra foder som är lättsmält. Jag fick tips till Ludde om magen är eländig så bör man ex prova Hills I/D eller W/D. Jag är ingen kostexpert men det är skonsamt.
Kolla med veterinären i morgon är mitt tips!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
vilken sötnos, och helt underbara ögon, som sagt, tror också du ska blöta handduk bara och tvätta av honom med den, hur gammal är han tror du
Maggan47
Nu har jag tvättat honom med en handduk så gott det gick. Han älskade det! Så nu är pälsen lite bättre i alla fall.
Många goda nyheter nu!
Han har inte druckit mer än vad som är normalt i natt så nu är jag inte orolig för det längre.
Han är piggare också, lekte lite med en boll igår.
Och det bästa… Djurhemmet Tigerharen trodde att dom kunde ta in honom om det inte någon ägare hör av sig! Dom hade en vild kattunge som behövde en lekkamrat som gillar människor och Kurre är så social som man bara kan bli!
Jag pratade med polisen idag och de hade ingen kattunge anmäld försvunnen. Polisen jag pratade med tyckte jag skulle släppa ut honom igen så att han kanske hittar hem!!!
Jag har kollat annonser i tidningen också men ingen matchar.
Ringde djursjukhuset och jag kan gå dit ikväll med honom och kolla om han har något chip.
Nu återstår bara att vänta och se om nåon sett mina lappar och ringer om honom.
Jag tror att han är ung, kanske knappt 4 månader men djursjukhuset kanske kan ge mig ett bättre svar.

Men vilket litet goknippe!! Det hela hade nog sin mening med att just du skulle komma i hans väg..vågar inte tänka på vad som kunnat ha hänt den fina missen annars! Tänk så glad han måste vara över att få vara inne i värmen, bortom alla faror som råder därute i trafiken..man undrar allt vad missen har för historia bakom sig när han var i så dåligt skick från början..
men vilket dåligt råd, av polisen, släppa ut kattungen, så han kanske hittar hem, vet ju inte alls hans historia, med tanke på hur han såg ut, när du hitta honom, 
vore väl toppen om han fick en skygg kompis att leka med,
Maggan47
men vilken fin katt, vilka ögon….
Kom precis hem från veterinären….
Han hade tyvärr inget chip men han fick en hälsoundersökning också så det var ju värt mödan att åka dit. 
Han är fyra månader och har precis börjat få sina permanenta tänder.
Han är mager och fortfarande uttorkad men veterinären trodde att det skulle ge sig för han är pigg och glad och verkar frisk i övrigt. Han är verkligen tacksam för att ha fått komma in och fått lite sällskap för han spinner konstant.
Underbart. Och tänk att Tigerharen kunde ta hand om den lille vore ju fint!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vilken fin parvel….
skönt att korten är lagda på bordet genom ett veterinärbesök som talade om läget,…
Ingen har hört av sig om den lille än….
Idag flyttar han till sitt jourhem och en jämngammal lekkamrat.
Lille Kurre har piggat på sig och den stora, uppsvällda magen har minskat lite nu. Igår tappade han mjölktänderna i överkäken.
Jag kommer att sakna mitt lilla vägkantsfynd men jag kommer att hålla koll på honom på Tigerharens hemsida.
Åh så kärt att få höra detta!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....