Avlivningsorsak
Vilket är de "värsta" avlivningsskälet ni har hört när det gäller unga friska katter?
Jag har hört många och här är några vanliga (utan inbördes rangordning):
1. Har inte tid
2. Skall resa bort
3. Skall köpa ny soffa
4. Skall flytta
5. Allergi
6. Graviditet
Denna info kommer alltså direkt från veterinärkliniker där katter lämnats in för avlivning av just ovanstående skäl.
Kommentarer?
Köpa hund är en också. Har hört om folk som inte vill ha kvar sin katt på grund av att de köpt hund och det funkar inte.
//Pia

Det finns ingen som är "värst"
alla är lika illa tycker jag!
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Anser att alla skäl är lika illa..:-(
Jag har själv många gånger blivit uppringd av unga tjejer som har en eller kanske två katter som är mellan 6 mån och kanske två år. Problemet är att tjejerna nu fått en pojkvän som inte tycker om katter så katten måste avlivas såvida inte jag tar fram trollspöet som jag inte har.
Så finns de tjejer som ska börja plugga och därför flytta till något studentrum därman inte får ha katt.
En tredje variant är att man fått jobb och det fungerar inte med katten när den nu måste vara ensam hemma medan matte jobbar!!!! Det finns de som ringt mig för de vill ha katt och katten kommer inte att behöva vara ensam för vederbörande är arbetslös.
En orsak är också när de flyttar från hus till lägenhet och inte ens provar om kissen tycker det är ok med flytten. Ett skäl är också när kissen blir könsmogen och de inte vill lägga ut pengar för kastrering men då slängs den ut istället.
Blir både arg och ledsen över alla anledningar för det tyder på hur många olämpliga kattägare det finns.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
# 5
"Blir både arg och ledsen över alla anledningar för det tyder på hur många olämpliga kattägare det finns." Tyvärr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alla ovannämnda anledningar är enbart dåliga ursäkter förutom Allergi…För det kan dock vara sanning i det, det får man avgöra från fall till fall.
Häpnar över att människor inte tänker efter före det skaffar katt, det är trots allt ett åtagande för många år det gäller.

lika dumma alla, o jag har hört dem alla, till o med den med ny soffa,,,
Ett till som jag däremot absolut inte gjorde, min dotter var jättejobbig när hon var yngre, asbergers mm, vet jag nu, Det socialen tyckte att jag skulle göra för att komma tillrätta ,med dottterns problem var att avliva alla katter så min dotter fick mer uppmärksamhet!!!!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ahh, klöser på tapeterna,,, dessa hadde inte ens tillgång till klösbräda,,, blev avlivade inte ens ett år gamla, gissa vem som var förbenad,,,
sen finns ju alla de som slås ihjäl nyfödda för ett de har fel färg,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
åt alla…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....