Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2315 ggr
Debattia
0

3 små dumpade kattungar i Lund !

Det finns tre små kattungar i Lund som blivit dumpade utanför ett hus.Dom är mellan 10 -12 vekor. Heltama.

Dom som bor i huset kan inte ta in dem. Finns här någon som kan ställa upp och ta in dessa kattungar.Det är verkligen akut!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

russin
0

Varför händer allt så långt bort:(

Naquita
0

har en kattintressent till 2 hankattungar, är det några där?

Debattia
0

2. Detta är så akut så här har nog ingen kollat något kön? skulle din intressent kunna ta in dem så länge tror du?alltså alla tre ??

Debattia

Mison
0

Bland mina volvokatter är det 2 hanar.. men dom är inte leveransklara förrän till jul tyvärr…

Varför händer allting så långt bort… Jag har verkligen knökis just nu, men några kattungar hade kunnat gå att knö in.. bland mina andra…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Praxis
0

Matar någon katterna nu? är det centralt i lund?

Debattia
0

Den ena av dem har fått ett nytt hem nu.Så nu är bara två kvar.Det är en hona och en hane. Fam har nu tagit in dem i grovköket så dom slipper springa längre utomhus i alla fall.

Dom hade kommit rullande nedför en trappa..Var för små för att kunna gå i den. Kan ju undra om det är där dom dumpat dem ??Dom har satt upp lappar,ringt polis o.s.v.men det är ingen som verkar rå om dem..

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh putt för de små!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

ojojoj. ska fråga min pojkvän genast om hans mamma kan ta hand om dem!

bra att de har någonstans att vara nu i allafall, så de inte springer ute.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Debattia
0

8.hade varit jättesnällt om hon kunnat ta dem.. Tror dom varit innekatter för dom är heltama och jättefina i pälsen..

Debattia

maggan47
0

hur kan man bara göra så, såklart någon dumpat dom,Skäms eftersom dom annars inte vore tama, tur att någon så länge tagit in dom, så dom inte springer vind för våg ute, bebisarnaKyss

Maggan47

Debattia
0

Puttar !

Debattia

kattassen
0

Usch vad ledsamt att läsa sådant härRynkar på näsan Känns som dumpning men man vet ju aldrig. Ingen mamma-katt i sikte?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Mison ! Tack så enormt mycket för erbjudandet !Tänkte bara ifall Hennums svärmor bor i Lund..

Verkar inte finnas någon mamma till dem…

Debattia

Debattia
0

Puttar !

Debattia

russin
0

Om Hennum bor i närheten, kanske dessa små kan skickas med till Norrköping på måndag med den lilla utstötta (om den hinner fångas tills dess).

Just små kattungar kan jag hjälpa med ifall det behövs.

Debattia
0

Jätte,jätte snällt av dig!!!Hoppas den lilla också ska bli infångad nu i helgen..

Debattia

Hennum
0

Det är sant. Jag bor ju i lund.

Kan någon på något vis upprätta kontakt mellan mig och de som har kattungarna ?

Mitt telefonnummer är 0761888595.

Debattia
0

Jag kan ordna kontakt mellan er och det finns en som kan köra kattungarna till dig. Vill ni ha kontakt med de tjejerna i Svalöv som jag skrev om i den andra tråden ?

Debattia

Debattia
0

Kan jag anse detta som helt klart att katterna kan köras till dig Hennum för vidare transport till Lokatten på måndag ????

Jag känner mig lugn och glad för att det är du Lokatten som tar emot dessa kissemissar!

Debattia

russin
0

Tack Debattia - dina ord gjorde mig glad:)

Dom är så välkomna och är dom som nämnt tama och även sen visar sig friska, så kommer livet här gå som på en dans:) och det blir lättare hitta egna hem åt dom framöver.

tervmatte
0

Och lastbilshytten är stor nog att rymma flera kattburar :-) Så kör på

Nu fick jag också veta att min man ska visst till Malmö och så passerar han Lund på vägen hem.

Hennum, är det du som kommer lämna över katterna till min man? Han kommer passera Lund rund halv sju tiden på kvällen.  Var kan ni träffas? Min man föreslår att ni kanske kan träffas vid den nattöppna Statiolmacken, vid Be Ge Lastbilar utmed E22, vid rondellen till Staffanstorp ? Vet du var det är? Jag PM dig Glenns tel.nr. och så vill vi gärna ha ditt, så kan ni hålla kontakt med varandra.

Maruska

När kan du/ni hämta katterna? Vill ni hämta de på natten (vi är nattmänniskor ;-)) eller dagen därpå?

Jag klistara in samma inlägg i Svalöv tråden

Debattia
0

Detta låter ju bra. Då kontaktar jag tjejen som har kattungarna och frågar om hon kan köra till denna mack,skulle det kunna fungera så? Kanske bra om hon får telenumret till er också.Vad säger du om det ??

Debattia

Hennum
0

Ja, det känns som sagt enklare om de kör katterna till macken själva. Kommer ha svalövskatter hos mig redan som ska köras till macken oxå, men det är ett litet rum och svårt med många katter.

Debattia
0

Har pratat med tjejen och det går bra ta katterna till lastbilen vid den macken. men jag har inte fått exakt vilken dag klar för mig,vilken dag eller kväll var detta??

Debattia

russin
0

Finns det transportbur till dessa kattungar ? Tänkte bara det kan bli knivigt om dom kommer med ungarna i handen och lämnar över domFlört. Måste tänka på allt.

Hennum
0

Måndag kväll handlar det om. Vad jag förstått.

tervmatte
0

Japp, måndag kväll runt 18.30 kör min man genom Lund och kan då stanna och ta upp katterna.

Har ni löst det med transportburar? Min man kan alltid ta med sig dem tillbaka till Lund, Malmö eller Helsingborg men problemet är det att burarna hamnar enda i Norrköping och där är vi typ två gånger om året… (Alltså vi bor i Målilla, norr om skåne och söder om norrköping)

Hennum
0

Transportburarna för svalövskatterna är fixade vad jag förstått.

tervmatte
0

okej

Debattia
0

Dom som tagit in dom dumpade har en musbur för bil,uppfattade jag det som.Den är genomskinlig på sidorna och luft ovanpå.Dom kan vänta ett tag med att få den tillbaks.Lät som den var rätt stor.tror ni det går bra med den buren?

Debattia

russin
0

Då är det klart att dessa två åker med på måndag ? Så jag vet vad som väntarSkrattande tervmatte - jag PM:ar dig.

Debattia
0

Detta  är klart. Dom kör till lastbilen på måndag kväll,kl 18.30,kanske ringer innan för dom har fått telenummer..

Dom visste var platsen var också. Tänk att de små liven nu ska bli Norrköpingsbor!!! Ni ska veta att hade dom inte fått komma någonstans hade dom nog inte haft så stor chans till en bra framtid.. Jag är er mycket tacksam !!!!!Glad

Debattia

russin
0

Det är trevligt i Norrköping - säger LokattenCool

russin
0

En tanke dök upp här. Dessa skulle köras och hämtas samtidigt som dom andra vid pressbyron. hur blir det om dom vid pressbyrån inte fångas ? Faller allt då med dessa eller ?

Debattia
0

Nu förstår jag inte vad du menar ? Dom skulle lämnas vid en mack.

Debattia

russin
0

Dom skulle ju hämtas och köras upp till Norrköping, samtidigt som pressbyråkattungarna. Undras hur det blir nu - ingen aning om ifall denne chaufför vill/kan åka två vändor ifall det inte blir några infångade katter denna helg. Det var så jag menade.

Måste kolla upp detta.

Debattia
0

Så du menar han åker extra för att hämta katterna då?

Debattia

russin
0

Pressbyråkatterna skulle ju åka med lastbilen från Skåne till Hultsfred, för att där hämtas av en i bil från Norrköping - samtidigt skulle dom två tama dumpade ungarna få åka med hela vägen.

Nu riskerar det bli två vändor Hultsfred-Norrköping om inte pressbyråkatterna fångas denna helg. Det var så jag menade. Jag är ju inte den som har med hämtningen att göra, så jag måste kolla upp detta - jag har PM:at och frågat.

Det har alltså inte med lastbilsrutter att göra, utan den biten dit lastbilen inte åker - mellan Hultsfred och Norrköping. Jag har ingen aning om ifall hon som skulle åka ner och hämta pressbyråungarna vill/kan åka två gånger om dom kommer vid olika tillfällen.

Livet är lite rörigt ibland.

Debattia
0

Okey ! Då väntar jag på besked !!!

Debattia

pia-app
0

Jag tror säkert att vi kan få hjälp att hämta i två vändor . Ska försöka ta kontakt med henne som skulle hämta under em. Ska bara stå på Loppis först för att samla in pengar till katterna.

Debattia
0

Okey ! Kan jag då hoppas på att det som bestämdes innan gäller fortfarande.. Pia-app, jag brukar göra som du,stå på loppis och dra in lite pengar..

Debattia

russin
0

Tack snälla pia-app.

Debattia
0

Då blir det som bestämt då ????

Debattia

pia-app
0

Ja alla katterna 3 från Svalöv och de andra två kan vi ta. Jag får bara inte tag på Maruska så att vi kan kolla upp när hon kan hämta dom i Hultsfred, Om du ser det här eller om någon har kontakt med henne så hör av er.

Debattia har du kontakt med dom som kör första biten ?

Debattia
0

Jag har ju tyvärr bara tel nr till de med lastbilen…

Debattia

alskadeida
0

Hej.

Behöver ni hjälp så hör av er. Vi finns dygnet runt och kan hjälpa direkt.

Men behöver hjälp med att få katten till oss om det är långt bort.

www.kattungehjalpen.panatet.se