Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1547 ggr
[GunillaR]
0

OT - Kattvakt behövs en vecka

Jag vet inte om man kan göra så här på sajten. Får man inte det, så får ni smiska mig på fingrarna.

Jag ska resa till Grand Canaria den 19 december (lördag) och kommer hem den 26 (lördag)

Det är en liten lagom busig helt oemotståndlig kattfröken som jag bor hos. Vi bor i Malmö.

Någon som kan ha en idé?

Jag har inte råd att lämna henne på kattpensionat, men däremot skulle jag kunna tänka mig att göra en kattmålning till den som kan hysa in lill-flickan.

Hon är ett halvår nu.

miasofia
0

Kostar inte så mycket på ett kattpensionat? 

Känner du ingen skolungdom som kan bo hos dig den veckan..

Tänkte på att dom har jullov då…

Kattskatt
0

#1 Med tanke på att det är just julveckan så tror jag inte folk är så sugna på att bo borta, de vill nog fira jul med sina familjer.

Kanske du kan hysa in lillflickan hos någon?

[GunillaR]
0

Min tanke var att Zenita kunde få vara hos en annan familj som ändå ska vara hemma den veckan.

Jag känner inga skolungdomar.

Kruxet är att min bror och hans fru ska resa vid samma tillfälle och deras barn som bor i nästa kvarter är då självklara kattvakter. Min son ska jag resa tillsammans med så där blir det ju ingen kattvakt.

Jag ska fråga grannarna som bor ovanpå. De är inte kristna så de firar inte julen.

Kattskatt
0

Hade du bott närmare så kunde hon ha fått fira julen hos oss. Men nu får vi hoppas att någon i dina trakter vill låna henne. Lycka till!

minja
0

Här finns en kattvakts lista http://kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=173242 Du kankse får napp där.

essut50
0

Kattpensionat kostar mellan 80 - 100 kr per dag, mat ingår. Det är billigt tycker jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

Jag har haft en kisse här i mitt studentrum innan, Kaj, och han trivdes bra. Dock kommer jag åka hem om vid julafton, så det känns inte så bra att lämna katten då. Kommer ju vara hemma mesta tiden, men det är heller ingen i korridoren som firar julafton här. Om det inte hade varit över julafton så hade jag kunnat ta det. :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[GunillaR]
0

# 6 - Ja det är ju inte mycket pengar. Jag ska kolla dem som finns i Malmö. Jag har ju ingen bil så det får ju ligga nära.

Hawknestgrove
0

MEn då är ju HEnnum ett skapligtalternativ. OCh en dag kan ju faktiskt en kisse klara sig bra själv. Om du inte hittar kattpensionat. MEn vad gör du, om du inget hittar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

Jag skulle tro att jag på julafton kommer göra som så att jag åker till bollerup på dagen på julafton och åker hem på dagen därefter. Så katten blir väl själv ett dygn eller så. Visst klarar en katt det, men det kanske inte är det roligaste. Men om du tycker det duger så kan vi absolut göra så! Han kommer ha möjlighet att springa runt i korridoren och köket när jag är hemma, få köttbitar och grejer av mina köttätande grannar. ^^ Kaj blev ganska bortskämd när han var här. Var inte jag tillgänglig för kel så var någon av de andra i korridoren det, alla i min korridor älskar katter.

Hawknestgrove
0

Hennum, kissen kanske tycker det är skönt att få lite lugn och ro. Sätt på Disney åt honom…..Tycker det verkar vara en toppenlösning

[GunillaR]
0

# 10 - Det låter ju som ett bra alternativ. Var bor du?

Hennum
0

hehe, disney? :P Kanske lejonkungen.

Ja, morgaine, jag bor ju i lund då, så det är ju inte så långt från malmö. Om du vill kan du ju komma och lämna henne här, så får du se hur hon kommer ha det, i annat fall kan jag säkert hämta henne oxå om du har ont om tid.

(kom på att jag hade skrivit han förut, förlåt tjejen! Skäms att kalla dig pojke, vilken förolämpning. ^^ )

[GunillaR]
0

Det är ju en liten dam, men jag visar inte detta för henne att hon kallas för "han" och "honom". Detta är ju en prinsessa som är på väg att bli drottning Glad

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja sätt katten framför tvn med en påse kattgodis… OCh en flaska kattmjölk. Skönt att få vara ensam! PArty!

[GunillaR]
0

Ha ha den va go Glad

När matte är borta så dansas det på borden!

Hawknestgrove
0

japp

Hennum
0

hehehe. :P jag kan riktigt se framför mig hur prinsessan sitter och spelar tvspel i min fotölj med en liten tiara på snedden, drickandes kattmjölk. Inte för att jag vet hur hon ser ut, men ändå. ^^

[GunillaR]
0

Så här farlig kan man vara!

Hennum
0

näää… jag vill nog inte att den prinsessan kommer hit. *springer och gömmer mig bakom hamstrarna* :P Hon är aldeles för läskig! ^^

Hawknestgrove
0

så vacker kisse!

[GunillaR]
0

# 20 - Ja det är ju en jättefarlig panter.

Och visst är hon vacker, min lilla prinsessa.

maggan47
0

så här vill hon ha det, lilla prinsessan, glöm tiaran, hellre godisFlört

Maggan47

[GunillaR]
0

Åh vilken härlig attityd!

Får hon det så här hos Hennum tro? Hennum, jag ligger däckad i svininfluensan och har inte orkat kontakta dig!

Hennum
0

Ajaj, krya på dig morgaine!

Något godis får hon inte här, och inte pepsi heller. det är inte nyttigt. :P Men hon kan få kattgodis däremot, och en leksak eller två. ^^

Fotöljen jag har är inte lika lyxig heller :/