Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1446 ggr
Hennum
0

Ett liv som gris

Här kommer Djurrättsalliansens rapport om grisarna i sverige och deras vardag.

Läs, se och låt er påverkas! :)

På lördag kommer djurrättsalliansen ha en demonstration i malmö mot detta. Kl 11-15. Vet dock inte var.

(efter det har djurens rätt en demonstration mot päls, 15-17, vid triangeln.)

/Johanna

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

brutt
0

Ja du det är inte bara katter som far illa i Sverige en skandal och fruktansvärt hemskt.

kattassen
0

De var på Aktuellt i kväll och vart kritiserade för att de hade väntat i 2 år med att anmäla… Fast i det kan man ju undra var alla djurskyddsinspektörer och veterinärer fanns under den tiden…?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hennum
0

Ja, det ska inte behövas djurrättsaktivister för att anmälningar ska göra. För alla djurs skull så var det bättre att vänta två år och ha ett mer vetenskapligt material där man fotograferat ett 100 tal farmar i hela sverige. Det ger mer effekt såhär och förhoppningsvis förstår alla tölpar att de får skärpa sig, både dem som bestämmer hur mycket tid och pengar djurskyddsinspektörerna har, och de som plågar grisarna.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Dagoe
0

Viset som grisindustrin hanterar denna "kris" bekräftar för mig bara att de inte har och aldrig kommer att kunna känna respekt för djur. Det visar att de inte ens kan visa respekt för deras egna artfränder.

Svensk Köttinformation AB dumförklarar en hel nation genom att ordföranden kommenterar den systematiska vanvården med att "kunderna har glömt bort det nästa månad när de ska köpa sin julskinka". Inte ett ord om att dessa missförhållanden är allvarliga och att man ska skärpa sig.

Annika Bergman, ordförande för Sveriges grisproducenter, påstår att en gris kan bete sig naturligt på en kvadratmeter betong. Hon tycker att gris i djurfabriker har lika stora möjligheter att bete sig naturligt som frigående grisar.

HUR dumma tror dessa människor vi är egentligen????

Visa din makt som konsument, bojkotta köttindustrin!

Mari
0

Kan du lägga in denna PDF inne på djurhem också? Har gjort en tråd om de misskötta grisarna där inne

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Dagoe
0

Jag forstår precis varför djurrättsalliansen har väntat med att anmäla. Det skulle inte hända ett skit om de skulle ha anmält dessa missförhållanden i den mån de konstaterades. Vi härinne vet ju alla hur slö djurskyddstillsynen är. Bonden skulle högst få ett föreläggande som skulle rinna ut i sanden.

Klart de har väntat med att komma ut med all info så att det ska få någon riktigt genomslag. Allmänheten är ju liksom "van" vid den dagliga rapportering i media att någon enstaka bonde har vanvårdat sina djur. Det är ju knappt någon som reagerar på det numera, trist nog.

Jag har DJUP respekt för de som har jobbat i två år med detta, i det tysta. De är riktiga hjältar!

kosta
0

Tack för djuralliansen , tack för jättejobbet ni gjort

Jag var inne på djuralliansens hemsida ,och titta på filmen där, helt otroligt att människor som jobbar med detta kan sova på nätterna.

Jjag blir så  j..la ARG på grisindustrin ,jag har följt grisindustrin i minst 30 år , tack gode gud för att jag vägrat äta griskött i dessa år .

Jag har vetat under alla dessa år vilket fruktansvärt liv alla dessa grisar har , dessa koncentrationsläger de tvingas leva i ,men aldrig trodde jag att det var så här J…LA FRUKTANSVÄRT för grisarna i sverige idag.

Jag som tjatat på folk att köpa svenskt griskött ,om de nu ska ha griskött .

Jag är förbannad o mår dåligt