Majken & Co söker nya hem
Mina hittekatter söker nya hem, jag vet att det finns många katter här som är hemlösa och söker hem redan, men jag vill ju ha bra hem till mina bebisar så därför chansar jag och lägger ut dem här också.
Första kom Majken och hennes 3 ungar som var hemlösa, tillsammans med två bröder som redan fått hem.
Sen kom systrarna Humla & Blomma några veckor efter.
Alla katter är avmaskade, vaccinerade 2 ggr, kastrerade och idmärkta.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Majken hittades hemlös tillsammans med sina 3 kattungar.
Majken har troligen haft ett hem tidigare eftersom hon inte var helt vettskrämd när hon kom in. Hon tros vara ca 2 år gammal och gått hemlös i samma område sen hon var 7-8 månader. Hon är lugn och stillsam, inte särskild bekymrad av människor trots att hon är lite misstänksam ibland. Hon verkar ha en förkärlek för män, både min pojkvän och den veterinär som kastrerade henne spann och kelade hon med. Hon satt snällt stilla medan veterinären gav henne lugnande spruta i muskeln inför kastreringen. Hon är väldigt fin och snäll mot andra katter, de två andra hemlösa kattungar hemma har hon accepterat dem som sina egna. Majken är en vacker och go tjej, väldigt lugn och snäll.
Hon är avmaskad med stronghold, vaccinerad 2 ggr, kastrerad och id-märkt (örontatuering).

Impi är en vacker liten flicka som hittades hemlös tillsammans med sina 2 syskon och mamma Majken.
Fått födelsedatum 2008-05-13, hon var ca 4 veckor när hon kom till mig.
Hon var från början en liten tuffing som aldrig tackande nej till mat och kom fram och sniffade försiktigt, men eftersom hennes ögon började rinna efter ett tag var jag tvungen att fånga in henne 2-3 ggr/dag för rengöring och det har gjort henne misstänksam mot människor, hon förstod inte att det var för hennes eget bästa, men nu har hon varit bra i flera månader och veterinären tyckte hon såg fin ut vid sista vaccineringen och även vid katreringen.. Nu har hon äntligen börjat återgå till sitt förra jag och är mer framåt och nyfiken. Med hjälp av lite mjukmat kommer hon gärna fram och äter. Vägen till hennes hjärta är troligen genom gottigott och lek, laserpekaren är väldigt spännande.
Favorit platser är att ligga i är små krypin så som transportburar, lådorna till klösträden osv. Då känner hon sig trygg.
Hon skulle vilja ha ett hem med tid och omtanke för att igen få bli den lilla tuffing hon en gång var. En social kattkompis som visar henne hur trevliga människor är hade inte varit fel.
Hon är vaccinerad 2 ggr och avmaskad 2 ggr. Hon är id-märkt (chip) och kastrerad.

Miramax hittades hemlös tillsammans med två systrar och mamma Majken.
Fått fördelsedatum 2008-05-13, han va ca 4 veckor när han kom till mig.
Han är en stooor och väldigt snäll kille, som aldrig gjort en fluga förnär. Men en blyg kille som behöver lite uppmuntran, trots det gör han framsteg hela tiden och blir mer och mer nyfiken på oss människor. Han är en liten "stalker", förföljer en och sitter på avstånd och studerar vad man gör. Han har alltid varit lätt hanterlig och inte gjort större motstånd när man avmaskat och vaccinerat honom, utan håller sig lugn.
Han är vaccinerad 2 ggr och avmaskad 2 ggr, allt detta tog han med större fattning än sina systrar, trots att avmaskningsmedlet inte var det godaste han smakat. Han är id-märkt (chip) och kastrerad.

Två söta svartvita systrar söker ett kärleksfullt hem tillsammans. De är upphittade i Kållered där de var hemlösa.
Fått födelsedatum 2008-05-13, de var bara ca 6-8 veckor när de kom till mig.
I början var Humla tuffast av de båda syskonen och skyddade sin syster, men hon har visats sig vara lite mer försiktig än vad man först trott. Men hon är nyfiken och lekfull, fast tar lite mer tid på sig att utvärdera situationen innan hon ger sig in i leken. När hon väl börjat leka släpper hämningarna. Humla vill gärna kela och är snabbt framme när man lockar på henne. Humla är en väldigt vacker katt med en vacker profil, hon har en mjuk och len päls.
Blomma som var fegast i början och gömde sig bakom sin syster, är nu ett lekmonster och väldigt nyfiken. När hon leker har hon inga hämningar och kan leka överallt, en liten hoppetossa blir hon när hon leker. Blomma har blivit en pussfia som älskar att gosa, leka och upptäcka nya saker, tycker det är mysigt att sova i sängen. Hon är väldigt smart och ser direkt när något har kommit till i huset och är snabbt framme för att undersöka det. Medan andra katter står och jagar fiskarna i akvariet genom glaset på framsidan tog det henne bara någon minut att hitta hålet ner till vattnen på ovansidan. Blomma har ett söt svart ansikte och vita morrhår, hon har vit lite varstans under magen och på några tår på varje tass.
Laserpekare är en favorit leksak för båda. Varje gång man öppnar dörren och kommer in kommer de fram och inspekterad en nyfiket, när man tömmer lådan står Blomma bredvid och tittar intresserat. De är nyfikna och sociala, och vill komma till ett bra hem där de kan får busa och leka.
De funkar jättebra med andra katter och skulle inte ha något emot nya vänner, men vill framför allt vara tillsammans.
Båda är vaccinerade 2 ggr och avmaskade 2 ggr. De är id-märkta (chip) och kastrerade
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Man kan läsa mer om majken och hennes ungar och se bilder här på min hemsida
http://www.geocities.com/angassow/Majken_och_co.htm
och mer om Humla och Blomma här
http://www.geocities.com/angassow/Humla_och-_Blommas_sida.htm

Så fina missar du har! Puttar för dessa sötnosar. :)
jättesöta.. blir nyfiken på impi…men bor i stockholm var bor ni alla.?

#8 Transport brukar ju ordna sig om du är instresserad..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Idag låg nästan alla hittekatter i soffan och sov. Tre katter får det plats i en fotölj upptäckte jag i morse när jag skulle gå till jobbet, gottegrisar är de, typiskt att jag haft sönder min kamera.
Putt!

Skulle inte haft en gran i år men råkade vinna en gran som lyser i alla färgen när jag var på liseberg den 23/12, det tyckte katterna var väldigt roligt att titta på.
Och julklappar har de fått allihopa, leksaker, godis och mat. Nu sitter jag här en Blomma på axel och andas ut efter julfirandet.
Putt för majken och hennes vänner……

Nu har jag äntligen skaffat mig en ny kamera, så här såg det ut i går morse när jag skulle gå till jobbet. Miramax, Humla & Blomma låg och sov i en fotölj i datorrummet. Gottegrisar som slipper gå upp kl 6 och jobba, bliv minst sagt lite svartsjuk.

Här är en bild på Miramax oxh Humla, de är ungefär lika gamla men Miramax är en stoor pojk.
Nu har jag äntligen fått lite bra blider på Miramax också, det var ju typiskt att den gamla kameran skulle gå sönder när han började bli så nyfiken. Men Miramax är ett litet busfrö, jag hade klätt granen med polkakäppar och dem hade han stulit och tagit ner i källan för att gömma. Nu finns det snart polkakäppar överallt utom i granen där de ska vara.
Så fina Putt för vännerna!

Vi har inte haft någon tur i hemletandet.
En kille mailade och frågade vart vi bodde, efter det hörde vi inget.
Idag ringde en trevlig tjej som tom hade vana av hittekatter och var intresserad av Impi, samtalet bröts och jag försökte ringa upp flera ggr men ingen svarade.
Nyss ringde en snorvalp (förstod inte fört att det var en snorvalp, tyvärr) och jag berättade om katterna, helt plötslgt började han hånskratta i telefon slängde luren i örat på mig. Ingen vidare trevlig upplevelse, synd att de hade vett att ringa från skyddat nr.
Nu känns det inte alls roligt att försöka hitta hem till trollungarna.
Fy faderen, så elakt……..

Majken & Co sökerfortfarande hem. Nu när jag börjat förlika mig med att de alldrig kommer att flytta, så ringer en och vill titta på dem i morgon. Nu fick jag istället ångest för att hon kanske vill ha en av dem som tigigt som jag hoppas att hon vill ha någon, samtidigt som jag är rädd att jag ska sälja någon till ett dåligt hem utan att veta om det. Det här är nog bland det svåraste jag gjort, att söka hem.
Hur vet man att man väljer rätt hem?
tala om för personen som är spekulant att du kommer att ställa massor av frågor till h..n.
Skriv upp va du ska fråga om,
Ex hur katten kommer att få bo
Om det blir en ensamkatt
arbetstiderna - om katten kommer att bli mycket ensam
Inställningen de har om katter - om den ska få springa fritt - kastrering- id märkning- försäkring
eller få ett innätat utrymme och bli innekatt - då behöver den sällskap av en kompis.
Det är jättemånga frågor som du vill ha svar på,
Alla frågor du ställer är ju för kissens bästa.

Imorgon kommmer det en och hämtar Impi om allt går väl. De kommer ända från värmland ca 20 mil en väg för hennes skull. Jag hoppas allt går bra och de kommer trivas med henne. Hon kommer bli innekatt, med en kattkompis hos ett pensionerat par. Det låter som ett bra hem, hoppas bara jag inte missat något och att de verkligen förstått att det är en del jobb med henne som är lite skygg.
Det låter som ett kanon fint hem, kanske dom kan skicka dej ett foto längre fram och berätta hur det går.
Det är jättekul att höra från kattungeköpare.
Hoppas det gå r bra!

Sonen sa att de kunde ta ett foto längre fram när hon växt och maila och tala om hur det går.
Paret hade även inglasad altan, hade sin förr katt med ut i trädgården när de rensade ogräs i sele osv, De verkar skämt bort sin förra katt rejält och det är precis vad Impi behöver.
Jag hoppas allt går bra, nu är de på väg i bilen och komer om en timme ungefär, jag sitter på helspänn med blandade känslor glad för Impis skull hon behöver ett hem med mindre katter och mkt mer tid, samtidigt som jag kommer sakna henne. Imorse när jag gjorde ordning maten och vände bort blicken en kort sekund var hon snabbt där och försökte stjäla min frukost, åt lite ur min hand, vi hade ett "magic moment". Hon var den första jag möte på när jag gick upp, hon stod i dörrposten och tittade på mig.
Så fint!
Visst är det med blandade känslor man lämnar ifrån sej en "kompis"
Varje gång jag ska lämna ifrån mej en unge har jag sån oro. Gubben min säjer varje gång jag har en kull och tiden närmar sej för leverans DET DÄR SKA DU SLUTA MED,,, (att föda upp ungar) jag blir totalt förstörd av separationsångest. Men jag ser till att ha en bra kontakt med kattungeköparna, jag tror även de tycker det är bra att jag bryr mej, kontakten är oftast, att det är dom som kontaktar mej, jag blir lika glad varje gång jag hör något om katterna jag levererat.

Nu är Impi på väg till värmland och jag har separationsångest. Men det verkar bli bra för Impi, tydligen serveras det räktårta på kattens födelsedagar och mkt gott som kokt kykling mm, passar nog gourmanden Impi utmärkt.
Sonen som var och hämtade henne hade med sig kamera och videokamera och filmade syskon och mamma.
Min sambo säger samma sak, det blir inga mer hittekatter om du inte klarar av att sälja dem. Ska han säga som skulle sälja vår första duvunge Poo, det ringde några stycken men ingen dög och sen valde han att behålla henne. I våras fick vi en till duvungen, efter Poo som vi kallade Bebis, som jag hittade ett hem till i Vadstena, de tyckte vi kunde skicka upp henne med buss, men min pojkvänn tyckte synd om bebsi som skulle behövt åka en varmbuss som inte går rakavägen och stannar här och var så han gick med på att köra hela vägen upp. Han är minsann blödig han med, tack och lov hade inte velat ha det på något annat sätt.
#28 Det låter ju som om Impi kommer att få ett kanonbra hem! Förstår dock att det är svårt för dig att skiljas från katterna. Känner igen oss själva där, vi är nämligen världens sämsta jourhem på så vis att katterna blir kvar här. Så nu är det fullt hus med våra 9 katter..
Det är jättefina katter som du har därhemma! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så glad jag blir över att du hittat ett så bra hem till Impi! Minns när hon var liten som en tuss, vettskrämd i buskarna ute på hisingen. Tur hon och hennes familj och kompisar fick komma till er. I Värmland kommer Impi säkert trivas gott :) Men jag förstår också din saknad Icna. De träffar en rakt i hjärtat..

Alla katter är jättefina, finns ingen katt i världen som man inte skulle kunna älska bara man lärde känna dem :) Men självklart är mina katter allra finast 

Två goa systrar som söker ett hem tillsammans, men att hitta någon som vill köpa två katter verkar nästintill omöjligt och jag vet inte om jag har hjärta till att sära dem. Sociala mystroll, Humla ligger på mig och sover under natten, vill gärna att man ska vakna så man kan kela lite, och Blomma vill gärna sitta på axeln och gosa när man sitter framför datorn, knäet funkar det med men är inte lika mysigt som axeln.

Miramax är nog den jag helst vill hitta hem till, så fort som möjligt eftersom han är på mina fåglar, visserligen brukar de lära sig med tiden och han är ju inte så gammal, men det är jobbigt att hela tiden ha ett vakande öga som inte alltid hänger med, stackars duvorna har fått offra några skärtfjärdar redan.
Miramax är den som är försiktigast och blygast, men mest nyfiken. Han har börjat att leka med min sambos fötter och han får klappa honom på natten. Mig nöjer han sig med att lukta på och ligga på mina ben i fotändan av sängen ibland. Som sagt han är en liten "stalker", som tycker om att titta lite på tv ibland.

Majken skulle nog trivas både som ensamkatt eller lika gärna med andra katter, hon har fungerat med alla katter hon träffat hittills. Hon är en liten soffpotatis som tycker om att äta och ligga i soffan. PÅ nätterna hittar jag henne ofta i min garderod. När det är matdags springer hon runt benen på mig och blir extra kärvänlig, men kärvänlig är hon ofta endå bara hon får bestämma takten och lukta lite innan man börjar klappa. Majken är en lite rultig dam som tar det som det kommer, kan vara stor i orden men snäll på jorden. Har ett häligt spinn.
Så fina dem är.

Så fina missar. Hoppas verkligen att det dyker upp någon som vill ha mer än en misse. :)

Oh så många sötnötar :) så fina de är :)
Putt för de små!
Oj så söta kissar.
Där skulle jag vilja
ligga o gosa hihi

Idag när jag vaknade var jag omringad av katter, ialla fall 4 stycken, bland annat Humla som låg på mina ben och sov, när jag vaknade ville hon självklart gosa och kela, sen kom Miramax och la sig vid mina ben, lekte lite med mina fötter och la sig sedan till ro längre upp vid benen och luktade på min hand. Så jag började klappa honom på tassarna och han nafsade lite försiktigt på min hand, jag arbetade mig upp mot hans hals och fick klappa både hals och kinder på honom, något som jag aldrig fått göra innan, min sambo får klappa honom ilbland, men inte jag. Jag blev så glad, men det är ju typiskt att katter ska lägga sig så långt bort så man måste sträcka sig och knappt når, det måste vara någon konsperation bland katter att man ska sträcka sig längre än vad man är för att få klappa dem. Mysigt och väldigt glädjande var det.
Sen när jag gick upp komma alla hittekatter och spann en serenad för mig, alla ville gosa, även Miramax fast han strök sig mot detandra katterna och på min lilla toalett där man knappt själv får klatts skulle alla katter promt med in. Jag blev så full iskratt när jag förstod vad det handlade om, MAT skålarna var tomma och jag hade legat och dragit mig lite för länge enligt dem, helst ska man ju gå upp kl 06 och mata. Annars brukar jag inte blir så uppvaktad på morgonen.

putt
Ensam - men stark!

En bild på Mamma mjaken och dotterns Sini som har erövrat en fotölj i vardagsrummet. Jag håller med dem husse kan sitta på golvet.
Idag pratade jag med en tjej som var intresserad av en katt, med erfarenhet av skyggisar. Än så länge låter allt bra, men vi får se om hon fastnar för någon av godbitarna här hemma, ev var även hennes mamma ute efter två katter till sitt hem på landet, så jag håller tummarna för Blomma och Humla.
Samtidigt som jag helst hade behållit snuttarna själv, vi har fått in rutiner nu, på kvällen när jag går och lägger mig kommer Blomma och gosar, när jag vaknar har Humla tagit över morgonskiftet och ligger och vänta på mina ben att jag ska vakna och vill gosa å mysa.

Nu fick jag ett mail från en kvinna som var jätteintresserad av Humla och Blomma, och mailet verkar var jätteseriöst, och det enda jag gjorde när jag läste det vare att börja storgråta. Man kan ju tycka att det borde vara av glädje, men det var ren sorg för jag kan inte tänka mig mitt hem längre utan mina små älsklingar.
Fast jag vet att det är bäst för dem eftersom Blomma och Molly inte kommer så bra överrens, är jag självisk och vill ha dem kvar. Tänk så fel saker kan bli när det ställs på sin spets, har gått och önskat ett hem till dem, men nu när det närmar sig önskar jag att ingen annan vill ha dem, vem ska annars sitta på min axel när jag sitter framför datorn om inte Blomma.
Man ska visserligen inte ropa hej förren man kommit överbron iof, men det känns som vi kommit fram till bron nu ialla fall. Fjantigt jag vet, och ingen runt mig förstår varför jag blir ledsen utan jag borde ju bli överlycklig som "blir av med några katter". Nej jag får skärpa mig nu när jag skrivit av mig lite. Jag tillhör nog kategorin dåliga jourhem.

Idag blev jag glad när jag pratade med Impis nya familj, efter att ha liggat under soffan i två veckor började hon komma fram och nu har hon sin bästa vän i den andra katten Mimmi, de leker och sover tillsammans. Jag ser fram emot att få bild på impi och hennes nya vän. Impi är framme på dagarna och har en stor aptit, kanske inte så konstigt mer tanke på godbitarna som serveras ex kalkon och annat gott. Det enda de var lite oroliga över var att de inte fick klappa henne eller lyfta, men det är inte så konstigt eftersom hon är lite skygg av sig, de enda råden jag kunde komma med vara att muta med leka och gott och låta det ta den tid det tar. Vilket de förstod. Att hon endå luktar på deras händer är ju en bra början. Har ni några bra råd jag kan ge dem?
Kvinnan som var intresserad av Humla och Blomma var här igår med sin son och hälsade på. Får se vad hon tyckte om dem när hon hör av sig, eftersom de gömde sig och visade sin osäkra sida vet jag inte vad jag står med dem. Sonen fick dock klappa på Blomma, men hon tyckte det var lite otäckt, men jag sa att det beror bara på att de inte kände dem och det går över när man lär känna trollen. Mig spelar det igentligen inte någon roll om de ångrar sig, det blir med tid för mig med gosungarna som jämt sover med matte, men för deras skull hoppas jag att de vill ha dem för det verkar som ett bra hem.

Åh då får vi hoppas på mer förstående folk…. Små söta flickorna!

Alla söker fortfarande hem, men nu känns det viktigast att Miramax och Majken får hem.
Miramax eftersom jag inte kan tillgodose han behov för att få honom riktigt tam, tror en mindre flock hade passat bättre med mer tid till att engagera sig i just honom, nyfiken och framåt är han redan, en buse som vill vara med men inte kela och bli klappad, han har sina stunder när han går att klappas av min sambo på nätterna, Men mig nöjer han sig att lukta på och bli klappad lite på tassarna möjligtvis lite på hals och kind men sen är det stopp. En snäll pojk som söker en snäll familj.
Majken behöver också hem och kanske i första hand här hemma, nu är det hon och min Molly som inte kommer överrens och eftersom jag fick väldigt ledsamma besked för några dagar sedan att Molly har ett gravt hjärtfel vill jag inte utsätta Molly för med stress än nödvändigt och att få hem till Majken skulle lugna ner det för Molly. Annars är Majken en lättsam katt, som passar med alla andra katter här hemma, ligger gärna i sängen eller i soffan och sover, gosar på eget initiativ och blir väldigt tillgiven när man håller på med maten till dem. En katt som inte gör mycket väsen eller ställer till oreda. En tolerant och vacker dam.

ja nu var det ett tag sen nån skrev i tråden och troligen tittade här.
Miramax, Majken, Humla & Blomma söker fortfarande bra och kärlekfulla hem.
Humla och Blomma sover på mig under nätterna, Hinner knappt in i sovrummet innan Blomma är i säng för lite nattgos innan jag somnar.
När klockan ringer på morgonen är Majken, Miramax, Sini, Humla och Blomma snabbt inne i rummet, Majken sitter på golvet och spinner en stund innan hon hoppas upp i sängen och kelar, vill bli kliad på hals och bakom öronen. Blomma och Humla är oftast i sängen annars så brukar de snabbt komma in, Humla står och trucker sitt huvud i sidan på mig för att jag ska kela med henne. Blomma slänger sig på rygg och vill att man ska klia magen, och om man kela med nån annan så är hon snabbt framme och klämmer sig imellan. Miramax Vill gärna bli kliad på brösten, han kan ligga och krama handen medans man kliar honom.
På dagarna ligger Humla och Majken och sover antigen i min garderob(måste skaffa garderobsdörrar) eller i källan, medans Blomma och Miramax gärna sover i soffan tillsammans med Sini.
puttar för denna tråden samt för bilder såklart, har du annonserat överallt, t.ex djurhem, blocket m.m
Maggan47

Jag har haft annons ute på blocket ett par gånger, men inte haft nånstörre tur där, tycker det är för dyrt, men har annons hela tiden på eniro och abc-annonser. Många som hört av sig från eniro, men verkar mest vara "mailkompisar".
Var i Ullared för ett tag sen och hittade ett "kattgym" kunde inte låta bli att köpa det till trollen(kostade ca 50 kr där såg ett liknade i göteborg efteråt, annan färg bara, då kostade ca 150 kr, gjorde alltså ett fynd). Alla katter var väldigt imponerade och nyfikna, Miramax fattade direkt hur man skulle använda det :)

vilket häftigt kattgym, har Ullared någon nätsida tro, måste kolla, bor för långt bort i 08 landet, vilka sötnosar du har
Maggan47

de har ju en hemsida, www.gekas.se , men inte så man kan beställa dock. Annars får du göra som mina kusiner i stockholm, ta en buss-resa dit hehe
Sini, Miramax syster, godkände också kattgymet