Ordförande Swedish Meat vanvårdar egna grisar
http://www.metro.se/2009/11/24/44433/larm-om-vanvard-av-svenska-grisar/
Det finns bara ett sätt att få slut på sånt, bli vegetarian!
Bilder på vanvården:
Stöd djurrättsalliansens kampanj!
Bli vegetarian kanske är att ta i, man kan ju alltid sluta äta griskött 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
En god början på att bli vegan är att utesluta allt som kommer från grisar. Själv slutade jag att äta kött och fisk 1977 och är sedan 2000 vegan men att lägga om sina matvanor tar lite tid. Gör man det för fort blir det lätt bakslag. Kolla gärna på min hemsida för där har jag en del måltidsförslag och recept för både vegetarianer och veganer. Och en del om katter!

tur man inte äter så mycke griskött pga sjukdomen =) , men älskar kött men tycker synd om djuren så är en hel del dubbelmoral där men antar att jag inte är själv
#2 Alla slags djur inom djurindustrin har det dåligt.
#4 Det är just pga den dubbelmoralen att djurindustrin finns kvar, och att djuren lider, varje dag, miljoner av dom.
Finns jättebra alternativ till kött. Jag har lurat många med detta :)

#5 japp ja vet , men krävs andra krafttag i detta med , 1 person gör ingen skillnad men 100 000 tals gör skillnad , vi får göra en offensiv i att sluta äta kött =)
sen kan jag tycka att allt hänger på HUR man hålelr djuren i köttindustrin med , det är väldigt avgörande om det är mer humant eller om dom ser det som en pengahög vilket alla gör tyvärr , är väl bara jägarna som är mest human vad gäller att få ner djuret
# 6 Jag tycker man ska börja hos sig själv… skulle du äta en hund eller en katt om någon annan gör det också? ;)
det borde ju kännas jättebra att inte sponsra denna verksamhet… och det är bättre för miljön (att köpa sojakorv som kommer från låt säga USA är forftarande 95% miljövänligare än att köpa svensk kött) och det är hälsosammare för din egen kropp.
Fick idag förressten djurrättsalliansens rapport om grisarna i brevlådan… otäcka bilder kan jag lova… väldigt mycket lidande som har förmörkrats i många år …

Jag kommer precis från ett infobord vi hade i lund idag, om detta. Vi visade filmen, delade ut flyers och endel rapporter.
Om det är någon som vill ha rapporten så har jag den som pdf och det borde gå bra att jag mailar den till de som vill ha.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#6 nej men, det är som att säga att bara för att en person räddar en katt gör inte det någon skillnad. det gör ju all skillnad i världen för den enda katten! det är detsamma för varje djur som slipper genomlida ett liv i köttindustrin.
ta en kik på den här länken så får du se något som kanske förvånar dig. 
http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/faktabas/Veganism_konsument/livsmedel
Det är kvalificerad djurmisshandel hela vägen och att Eskil säger att han är uppriktigt ledsen är nästan ett hån mot djuren.Nu får det vara nog med blundandet och girigheten.

risken finns att jag kanske lägger av med kött i framtiden då jag ska operera magen en bypass tror jag dom kallar det så man kan ju inte äta nått efter det och ska sluta röka med så tror dom 2 omställningarna i mitt 40 åriga liv får räcka för dagsläget =) är 2 stora utmaningar iaf för mig
Det tråkiga är väl att äta vegge inte direkt är så billigt , grönskaer och frukt har ingen vidare hållbarhet och soja produkterna är inte direkt billiga , tyvärr komemr djur alltid lida så länge människan finns på jorden , den dagen människan försvinner och djuren tar över först då är det balans i naturen och som det ska vara med

kan tycka att såna ställen stänger man med omedelbar verkan , inte svårare än så , sen åtalar man personen direkt sen river man byggnaden och djurförbud med ständiga oanmälda besök
det är för slappt i sverige , dom tar inte djurhållningen på allvar och det vet dessa personer så dom kan fortsätta som inget har hänt och klarar sig fasen alltid
#11 jag menar inte att vara bråkig och besserwissrig, hoppas du förstår.
men jag måste säga att jag det finns dyrare kött än sojaprodukter och grönsaker kan man köpa frysta för längre hållbarhet. plus att man lär sig så småningom att laga riktigt bra mat utan att använda soja- eller quornprodukter i varje måltid. jag är student och har därför snålt med slantar, men kan ändå utan problem äta vegetariskt.
lycka till med dina projekt! att sluta röka till exempel är ju fantastiskt bra.

Dessutom kan man köpa extremt billiga torkade linser och bönor, som är väldigt nyttigt. Sålänge man inte har en sån där överkänslig mage som blir supergasig av en enda böna. Vilket min mage är. Men det struntar jag i! Hellre att några människor rynkar på näsan åt mina pruttar än att jag dödar en massa djur.
De har ju en film på sin hemsida, som dagoe tagit upp innan. www.ettlivsomgris.se Den finns på startsidan.

ingen fara , tycker det är ganska intresant att prata om , det gynnar ju djuren i slutändan =) , ko som katt som hund djur är djur . Samt roligt o prata om annat än katter med =)
Jag kan inte förstå varför myten om att det skulle vara så dyrt med vegansk mat.
En fullvärdig måltid kan man göra med nedanstående livsmedel
- potatis
- bönor/linser i någon form
- bladgrönt ju mörkare dess bättre
- rå rotfrukt
- knäckebrödssmörgås
Till detta kommer matfett och om man känner för det någon helvegetarisk grädde och eventuellt en lök. Det som bestämmer tiden är ju koktiden för potatis men den är ju lika oavsett vad man äter till.
Jag skulle kunna fixa en sådan måltid för en tia per person. Byter man bönor/linser mot kött skulle bara köttet kosta bortåt tian skulle jag tro.
Kolla gärna mina måltidsförslag och recept här
# 14 Hennum, kan du kanske ladde upp PDF-et här i ett inlägg? Så kan alla ladda ner den utan att behöva maila dig. :)
Tråkigt att tanken att vegomat är lika med tråkigt mat ff är kvar… man kan laga såååå himla go mat utan djurlidande :)
Jag håller just på att göra en helt vegansk matsedel för julhelgen så att vi inte behöver fundera på vad vi ska för mat. Den är inte riktigt färdig men jag delar med mig av den i alla fall. Vi äter alltid fänkål på juldagen och alltid bönor och potatismos på nyårsdagen. Det har bara blivit så. Smörgåspålägg är hemgjord bönpastej, hummus och kanske en linspastej.
Första året som jag inte åt vanlig julmat var det lite tomt men jag hade tur för jag väntade mitt första barn och mådde illa ganska ofta så mat var ingen höjdare i alla fall.
Håller med om att det är fruktansvärt och människor som behandlar djuren så borde inte få ha kvar verksamheten. Tror bara inte att det löser sig genom att man försöker övertala folk att äta enbart vegetariskt. Är det inte bättre att sponsra de ställen som faktiskt tar väl hand om sina djur och bara köpa till exemplel närproducerat ekologiskt eller vilt? Sedan äter ju katterna kött också och de vill nog inte bli veggisar… det borde finnas något djurvänligt märke på marknaden men jag har inte hittat ett än, vad ger ni katterna?
Närproducerat garanterar på intet sätt att det är god djurhållning. Jag har flera förskräckliga fall runt omkring mig. Men de får EU-bidrag och utmärkelser för sin djurhållning. Riktigt hemska fall kanske går till åtal efter något decennium men då ser advokaterna till att rättegångar ställs in och när det äntligen blir rättegång har det gått så lång tid att ingen kommer ihåg någonting med frikännande som följd. Och djurplågeriet får fortsätta.
Jag vet djurhållare som åker runt och får mögligt hö av bönder som i alla fall ger djuren bra mat, jag vet djurhållare där det är tjocka buntar av papper med anmälningar, inspektioner, förelägganden, viten hos tillsynsmyndigheterna men djurplågeriet fortsätter, jag ser dagligen köttdjur som går i hagar som som är så söndertrampade så att djuren sjunker ner flera decimeter i sörjan, jag ser djur som får höbalar direkt på marken med följden att de både kissar och bajsar i maten och sedan lägger de sig i smörjan, jag har sett hur man fraktat köttdjur flera kilometer bundna bakom en traktor mm.
Krav-märkning tar mest sikte på att livsmedelskonsumenten ska få giftfria livsmedel.
Så har vi missekatterna. Som situationen är idag med många som äter kött kan man ge dem köttbiprodukter av god kvalitet. Kanske få lite slaktavfall av någon jägare. Fast man ska vara medveten om att det för kommer mycket fult ute i skogarna under jakt med skadeskjutningar, jakt när solen håller på att gå ner. Med goda jägare som inte chansar är nog vilt alltid ett bättre alternativ än kött som kommer från djurhållare. Mjölk är inget undantag när det gäller dålig djurhållning.

Aha, kan man ladda upp pdf här, det fattade inte jag :P
Ska göra det när jag är hemma igen.