"HEMMA"Känner mig som Sveriges sämsta Kattägare.
Jag har panik, Min nya kattflicka Isolde rymde för en timme sedan, Det är en del hantverkare i mitt hus nu och jag har sagt till dessa att jag har katter som inte få går ut, och de vet om detta, men idag när jag inte var hemma har tydligen Isolde sprungit ut precis innan jag kom hem..
Hon har visat sen hon kom hit att hon vill vara ute, och jag har tänkt lära henne att vara ute till våren, när hon blivit kasterad men det är hon inte ÄN, för det har hon tid för nästa Vecka, så jag har PANIK. Hon har vatt borta en timme och jag och mina kompisar har letat och letat.
Hon hittar inte här, och jag gråter och gråter, jag tror nämligen inte hon hittar hem? gör hon det? när hon aldrig vatt ute innan?
Jag känner att jag få panik och känner mig som Sveriges sämsta kattägare.. Även fast inte vad jag som släppte ut henne så känns det som mitt fel.
Kan man efterlysa henne redan, mina hantverkare var väldigt ångerfulla samtidigt som de menade "Att hon kommer tillbaka"
panik.
Bor du i hus ?
Troligtvis ligger katten och trycker i närheten och vågar inte komma fram. När det blir mörkt ute och det tystnar mer så är chansen större att hon vågar sig fram. Finns det möjlighet låta dörren stå öppen så hon kan springa in själv ifall hon vågar smyga sig närmare ?

Ja jag bor i hus, och jag har dörren till altanen öppen, dock bygger det fjärrvärme i hela området, så det är massa oljud och grävskopor som jag tror skrämmer iväg henne.=(
Men arbetsdagen slutar inom några timmar, så förhoppningsvis lugnar det ner sig ute. Då är läge att dels enklare höra henne om hon svarar när ni ropar och dels enklare för henne att våga sig fram.

ja hoppas det. för hon är väldigt tam och älskar människor att vill alltid att man ska bära henne..
oj lycka till. Såna klantiga hantverkare…. Fy fsen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja de går ut och in mycket, men det har gått bra hittills.
Hur lång tid ska man vänta innan man polisanmäler henne som försvunnen`?

Sätt ut mat vid huset så att hon håller sig där. Hon finns säkert i närheten och gömmer sig. Kommer fram när det blir tyst och mörkt.
Kanske måste det till någon form av fälla för att få in henne. Katter som är tama och sociala inne kan bli som förbytta när de kommer ut.
Håller tummarna stenhårt för att ni får in henne.
Och du är definitivt INTE Sveriges sämsta kattägare. Du gör ju allt för att hitta henne.

Fy vad tråkigt
Tror dock du kommer hitta henne snart, hon gömmer sig nog i trädgården, tror inte hon vågar gå så långt. Ropa på henne, prata med grannar och sätt ut mat. Du får nog tag i henne igen ikväll!
åh men martina hon ligger säkert o trycker i närheten som andra sagt. Ring mig om du behöver!

hoppas att du hittar henne, troligen finns hon i närheten ännu, stäng in katterna nässta gång det kommer hantverkare, såg de henne smita så hon säkert är ute så hon inte gömt sig inne? Förstår du är orolig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#9 ah emma jag kommer snart ringa gråtandes…
#10 yepp det såg henne rymma det försökte ta henne och då sprang hon vidare…

Har du en husgrund som det går att komma in i?
Där låg min framlidne Alex och tryckte i tre dagar när han bodde hos min syster. Kika in med ficklampa o kolla om det finns kattögon.

#12 nepp ingen husgrund att komma under, dock gräver det fjärrvärme här så jag går och tider i gångerna hela tiden, även pratat med killarna som jobbar att de ska hålla koll.
Jag har vatt på alla som jag träffat, och ring på hos folk, och nu ska jag ut igen.
Försök tänka på alla ev platser runt omkring huset, där det går att klämma in en liten katt. Dom kan gömma sig på alla otänkbara ställen när det är rädda och ofta nära hemmet.
Jag hade själv för länge sedan en enormt stor ungkatt (8 månaders kille på runt 4 kg) som råka smita ut och han bara försvann. Jag letade och ropade i 3 dagar utan resultat och var helt förtvivlad. På kvällen 4:e dagen så gick jag åter ut och ropade och letade och helt plötsligt hör jag ett ynkligt jamande - och det var rakt under mina fötter !
Jag bodde vid en träddunge och han hade lyckats krypa ner i en osynlig håla under en sten och där hade han säkerligen tryckt alla dessa dagar. Bara 20 meter från huset. Han blev så lycklig när jag äntligen hittadee honom. Jag hade då gått i stort sett över honom säkert 50 gånger och ropat dessa dagar, men han hade inte vågat göra sig hörd då han var så rädd.
Så sök både nära och en bit bort på alla omöjliga ställen. Gärna i mörket med ficklampa, då man då lätt ser reflexerna i kattögonen.

ingen kisse i sikte?….*hoppas*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
hoppas också, tror inte heller att hon är så långt borta, utan bara ligger och trycker någonstans
Maggan47
Jag kände mig också som världens dummaste när jag strulade och en katt som vi hittat och som var i dålig kondition lyckades smita ut efter att ha varit hos mig cirka tio dagar. Men efter drygt en vecka satt hon på yttertrappan och ville komma in!
Sätt ut mat som luktar mycket som tonfisk ihop med något billigt för man vill ju inte göda kreti och pleti med vad som helst.
Hon kommer nog skulle jag tro för hon är nog i närheten.

vad snälla ni är som peppar mig, Jag har polisanmäldt Isolde försvunnen, och nu gör jag lappar som jag snart ska iväg till ett tryckeri och koperiar upp,
Dock funkar inte att anmäla henne försvunnen på KKS blir fel hela tiden=(
Jag behöver era peppningar kom precis hem från doktorn och tydligen har jag lunginflammation och till början på en bihålleinflammation suuuck.
Om du inte har gjort det, sätt upp lappar i varje trappuppgång.
En av mina grannar hade en katt som rymde från balkongen, och han hade letat och letat och letat. Men ingen katt.
När jag kommer hem sent på kvällen ifrån bion, ska jag bara gå upp och hämta hunden för en promenad. Ser en efterlysning på porten med bild, och gissa vad jag hittar uppe i trappen?
Jo, grannens katt, som fick återförenas med husse mitt i natten. Troligen så har hon gömt sig inne i mitt trapphus när dörren stått öppen och inte vågat sig fram förräns det blev tyst och mörkt.
Hade inte lappen suttit där så hade jag ju inte haft en aning om vem som ägde katten och vad jag skulle ha gjort av den.

Ja lappar ska upp överallt , och även i tidningen.

Håller så hårt i tummarna för att din kisse snart är hemma igen..! Du ska inte anklaga dej själv..det är så lätt hänt nÄr man har hantverkare hemma..tror inte att misse gått långt..hon ligger säkert i närheten och trycker..antar att du också informerat dina grannar så dom kan vara behjälpliga att leta..

Håller också hårt i tummarna för att lille kissen sitter och trycker någonstans utanför och snart vågar komma fram så att hon kommer in i värmen igen.
Önskar dig all lycka med letandet.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh, så jobbigt för dig Martina!
Men det är absolut inte ditt fel! Och du är ingen dålig kattägare!
Vi håller alla tummar och tassar för att lilla Isolde snart är inne i värmen och tryggheten igen!
Kram Druke

kram kram… hoppas du snart får upp spårning på henne..

ingen Isolde har varit ute och letat och letat. pratat med folk, hundägare. grannar. delat ut lappar och bara vill att telefonen ska ringa..

rackarns otur att du ska behöva vara sjuk samtidigt…. se till att klä på dej….håller tummarna att hon snart är inne så du får ägna dej åt ditt tillfrisknande…
Stackars dig. OCh j******a hantverkare!
Det är ingens fel för katter är både slugare och snabbare än vi tröga människor. Har man katt kan det bli så här.
Jag har två helsvarta katter, en slank honkatt och en muskulös hankatt. När jag var bortrest en gång hade jag ordnat så att alla hankatter skulle vara i tvättsugan med tillgång till kattluckan medan alla små fröknar skulle vara inne hela tiden som jag var borta. En av fröknarna, den kolsvarta, skulle dessutom vara ensam i ett rum.
När jag kom hem fann jag den svarta hankatten i rummet där den svarta honkatten skulle ha varit medan honkatten var försvunnen.
Efter en vecka kom honkatten hem och allt var frid och fröjd.
Ett halvår senare fick jag förklaringen. Den svarta honkatten hade öppnat dörrarna och när kattvakten kom hade den lilla svarta snabbt som ögat rusat ut. Kattvakten hade sprungit efter och snart hittat en svart katt liggande i en hög med hö i ett gammalt växthus. Så bra, hade kattvakten tänkt, medan hon resolut tagit in den svarta katten och stängt in den.
Problemet var att det var fel svart katt så där fick jag förklaringen långt senare. Men jag sade inget. Det är ju svårt att se skillnad på två olika svarta katter.

Nu har jag även lagt ut annonsen på blocket, tidningen, mängder med lappar är ute. polisanmäld. Vad ska man mer annonserar?
Det är storm varning i Växjö stackas stackas isolde, hoppas bara att någon har tagit in henne.

Åh, stackars dig Martina. Förstår din förtvivlan. När min kisse försvann för några år sedan kom hon tillrätta genom att jag hade delat ut lappar i brevlådorna i kvarteren runt omkring. Du bor ju i ett villaområde, precis som jag. En granne hade av misstag stängt in min kisse i ett förråd. Hoppas att dina lappar och annonser ger resultat snart, eller att hon kommer hem själv. Håller alla tummar och tassar!!!

Tänkte på Isolde när jag körde hem, fy vilket väder, såg tyvärr anonsen på blocket när jag kom hem,, Dv s gästbok kan du ju skriva i,,,
prata med vaktmästarna i bostadsområdena o be dem hjälpa dig, håller tummarna,

#31 jag har skrivit i gästboken i dv. Ja växjö hem är ju runt överralt de ska jag prata med tack för tipset!
Om hon är rädd och trycker någonstans kan det ju ta ett tag innan hungern tar över och hon vågar sig fram. Jag håller tummarna!

ISOLDE är hemma igen, det ringde en man som bor en gata ner från mig, som jag varit och pratat med som lovat att kolla runt för han är mycket ute och går. Och nyss kom hon ditt och satt och jamade..
Så jag sprang ner och hon ropade på henne och lilla Isolde kom springande mot mig, och sen bar jag hem henne och nu sitter hon och äter som aldrig förr. Äntligen är hon hemma.
Yahoo - vilka härliga nyheter
Åh, vilken tur! Jag har lidit varje gång jag går in för att läsa denna tråd… Är så glad för din skull!
Ge kissen en hel massa extra-mys från oss alla!
men så underbart 

kanon….vilken bra nyhet…kan säga att min huvudvärk lättade av dina goda nyheter….

Åh, va underbart!!!!!

Härligt! stäng in katterna nu om det kommer hantverkare fler ggr,

En sån underbar läsning!
GRATTIS till både dig och Isolde.
skriver "Hemma" i rubriken.

Nu vill Isolde inte lämna mig och min pojkvän i sikte hon går efter oss hela tiden och vill vara i våra knä och mysa hela tiden..
Vi är så glada.

Det låter underbart. Hon är nog så glad att vara inne i värmen hos er efter 2 dygn ute i kylan och utan mat.
Hoppas att hon lärde sig att man inte ska springa ut så fort dörren är öppen. 
Åh, vad härligt! Pluttnosen 
Lycka till med henne i fortsättningen!
Vilken härlig känsla.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vad härligt att hon är tillbaka i värmen o tryggheten igen!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
UNderbart. OCh de klantiga hantverkarna borde be om jätteursäkt och ge dig en stor ask choklad och lilla Isolde extra fina mat!

#34 Men vilka underbara nyheter!! Nu är hon säkert glad att få vara inne i det torra igen..ute är ju så blött o så kallt..
UNDERBART!!!
säger också underbart, och kommer det fler hantverkare, stäng in katterna i ett rum, samt texta en lapp, katter här inne, Öppna inte dörren
Maggan47

när jag jobbade med städ så var jag i folks hem o byggstädade, vi hadde anonserat om tiden och även bett dem stänga in ev husdjur,,, jag hadde massa saker som skulle in i varge lägenhet, att en katt rymmer är ett ögonblicksverk om man samtidigt ska hantera arbetsmaterial,,

jag och pojkvännen firade ikväll och köpte extra go makrill och tonfisk till alla katter så det är så nöjda alla ligger och sover nu utmattade över allt mat=)
Härlig läsning!!
Grattis att gumman kommit tillrätta!
Åh vad härligt, jag blev så glad när jag så "hemma" i rubriken !
Underbart!