Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1391 ggr
chigak
0

OT Imorgon ger vi oss ut på vägarna=)

Imorgon bär det av på katttaxi runda för mig och min man.Glad Vi börjar med att ta med oss Leo till hans nya permanenta hem i Nybro. Där får vi med oss Samira som ska bli stödis hos oss. Efter det bär det av ner till Naquita i Ronneby och där får vi med oss en hel hög med katter. Sedan blir det avlämningsrunda som börjar i Malmö sen  vidare till Linköping där vi lämnar av katter och möter upp med hemmet i Norrköping. Vi får då med oss Lisa som ska bli stödkatt hos LinaK. Sen bär det av hemåt och lämna Lisa till LinaK.

Sen ska det vara Samira och en till katt kvar som ska vara stödisar hos oss. Om jag lyckats lämna rätt katter på rätt ställe vill sägaSkrattande

destiny
0

Oj! Förvånad En imponerande runda. Håller tummarna att rätt katt hamnar på rätt plats. Flört

ksofia
0

Lycka till!Skrattande

russin
0

Oj, tänk om mammakatt i Skåne med ungarna kunde fångas lite snabbt och kanske kunnat få åka med er till Norrköping.

Simson
0

Vad underbara ni är som ställer upp så stort!! Trevlig resa både tvåbenta o fyrbenta!! Kör lugnt!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

essut50
0

Ni är helt underbara….Lycka till…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

Oj, vilken sträcka och så många katter!Glad Lycka till under morgondagen, kör försiktigt!

lillmymlan
0

Lycka till i morgon !

Vilka raringar ni är!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

anebit
0

… Så underbara ni är som ställer upp för dessa små hittekatters skull.

Lycka till att lämna av rätt katt på rätt plats.  Flört

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

EmilyRaven
0

Ja! Lyckades ni få in dom idag alltså! Vad glad jag blir! Skrattande

Härligt att ni kan göra en sån fantastiskt bra insats med att köra. Jag tar tåget till Linköping och möter upp. Vilken tid på dagen rör det sig om ungefär?

maggan47
0

vilken runda, och vilket engagemang, var startar ni någonstansSkrattande

ni får väl göra en lista och pricka av vartefter, ni måste berätta om resan sedan, ni vägens och katternas egna riddareKyss

Maggan47

chigak
0

Emma håller på och försöker få in mamma katt nu under natten så håll tummarna nu för att hon låter sig fångas så familjen kan åka med oss på rundan imorgon.

Vi startar i Habo utanför Jönköping. Vi sitter och myser med Leo i soffan nu. Är ju hans sista kväll hos oss.

Druke
0

Åh! Jag önskar er och alla katter lycka till! Glad

Naquita
0

Fatta vad mina energiknölar har gått varma för att knåpa ihop denna resa..*fniss*

TACK chikag.

Klockan 08.20 ringde mobilen, mammakatt satt i fällan=) Nu är hon här och alla kan åka idag!!

maggan47
0

vilken lycka att även mammkatten kommer med, var ungarna infångade innan, och var hamnar den familjen

Maggan47

russin
0

Vilken långresa. Hoppas allt går som det är planerat :)

LinaK
0

Ska bli spännande och se hur katten Lisa reagerar på våran lilla flock Flört Hon blir väl chockad på köpet. hehe

Verkligen helt underbart snällt av Maria att skjutsa och fixa med detta. Hade jag haft körkort hade jag givetvis ställt upp jag med, men den enda jag kan göra är att bidra med en bensinpeng Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Druke
0

#13 Är det mammakatt från pressbyrån i Svalöv?

tuska
0

Ni alla är ju bara för bra. som kan ordna och ställa för så många behövande katter   Stor kram till er alla.

chigak
0

Pust nu är vi äntligen hemma… Allt har gått bra men vi har varit iväg nu sen kl 8 imorse så vi är allt lite trötta.

Vi började med att köra med Leo mot till Nybro. Jag skulle vara så käck och la en handuk över buren så han inte skulle vara rädd. Han jama som en tok och for omkring så buren höll på att välta. Hihi han ville titta ut, blev så lugn när jag tog bort handduken så han kunde spana ut genom rutanKyss Där vi lämnade Leo tog vi med oss Samira från vanvårdsärendet i Ronneby. Efter att ha vänt upp och ner på soffan fick vi in henne i buren. Samira ska vara stödis hos oss. Därefter åkte vi till Karslkrona och vände på soffa igen… Hihi. Där var det dags att hämta Pelle och Blyger som också kommer från vanvårdsärendet. Pelle ska vara stödis hos oss och Blyger är hemma hos Naquita. Hos Naquita fick vi med oss en hel drös katter. Inez som vi körde till Malmö, Sturköfamiljen som vi lämnade till stödmatte i Linköping och Moa från Sturkö lämnade vi också i Linköping.

Alla katterna har varit superduktiga och inte sagt ett ljud på hela resan. Jag fick göra en utryckning efter Malmö… Nån i lilla familjen bajsade i buren, jösses vad det stank. Men det låg precis vid dörren och mamma katt var såå duktig. Tittade bara på mig och lät mig torka upp i buren.

Där vi lämnade Moa fick vi med oss Lisa som ska bli stödis hos LinaK, hon övernattar hos oss till imorgon då de kommer och hämtar henne. Så nu har Figaro massa kompisarGlad

EmilyRaven
0

Superbra jobbat idag!

# 14 Maggan47: Familjen är hos mig! Dom är helt underbara. Alla tre har ätit, druckit och gått på lådan. Mamma-katt är rädd men verkar vara så otroligt snäll, precis som den lilla blå kattungen. Den svart/vita lilla tjejen är pigg och orädd. När jag hämtade lite mat i köket nu var det fullt bus på kattungarna.

Startar nog en ny tråd så småningom om ni vill följa familjens utveckling! Glad

essut50
0

Underbart att resan gick bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan47
0

#20 klart vi vill följa lilla familjen, är det Sturkökoloni katter, har en själv från den kolonin, som fångades in förra sommaren a 6 månader gammal, och bilder förstås,

säger också som alla andra vilket pusslande med alla katter, Lycka är det när det går att samordnaKyss

Maggan47

chigak
0

Ja när vi åkte från Naquita hade vi 7katter i bilen. Naquita fick sätta namnlappar och vart de skulle lämnas på burarna så att allt blev rättSkrattandeObestämd

destiny
0

Så skönt att allt gick bra. Skrattande Ni är guld värda som ställer upp så här. Kyss

Simson
0

Vad härligt att läsa att ni kommit hem igen o allt gått bra!!

Instämmer med föregående akrivare att ni är guld värda!!! Hurra för er!!

Lycka till alla tassar!!

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

denna lilla sötnos åkte med mamma o brorsan till Emilyraven igår:)

Naquita
0

Söta mycket lilla MammakattKyss

Naquita
0

Här hemma busar Inez enda kattunge kvar, söta LUNA….Hon fick komma upp i huset igår, hon tyckte inte att Blyger var någon rolig kompis efter att brorsan flyttat..

Ingen som är på jakt efter en alldeles egen knasig sötnos?

chigak
0

Nu sitter Lisa i transportburen och väntar på att hennes nya stödhem ska komma och hämta henne. Hon var så duktig och gick in i buren på en gång. Bara jag flyttat på Pelle som låg på henne… hihi

Simson
0

Hehe! Ville Pelle hon skulle stanna eller var han bara ute efter en extra snygg kudde??! Skrattande

LinaK
0

Nu är Lisa hos oss Glad Det har gått bra, hon får vara i vårat datarum den första tiden.  Hon ligger bakom skrivbordet såfort man kommer in. Men hon har varit på kattlådan, ätit mat och druckit vatten.
Hon är även hunnit med lite hyss. Vält ut vattenskålen i matskålen så att all mat blev förstörd. Tungan ute Förstår inte hur hon bar sig åt. hehe
Så hon fick en stooor vattenskål med platt botten nu. Och det gick bra.

Hon har varit på lådan och kissat och bajsat också Glad Legat i fotöljen har hon också gjort. La en vit filt där igår och den är helt svart av hår nu.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

emjon
0

Vilken resa ni gjort och tack för att ni ställer upp för de hemlösa kissarna. Härligt att läsa om alla kissar som blivit räddade och fått komma till olika hem det värmer otroligt i hjärtat.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

russin
0

Fy dig visa bilder på en sådan sötnos - Luna är helt underbart söt ju.

Jag ska inte - jag ska inte - jag ska inte…