Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 6679 ggr
Mison
0

*Låst*JP´s resa inte slut än! Ny tråd!

Nej, tydligen trivdes inte vår älskade stiliga herre som gurka, så nu går färden återigen till skåne…

I morgon, Fredag, bär det iväg, ifall kungen traskar in i buren vill säga..

Hoppas du får det bra nu JP-gubben..

Här kan du läsa hans tidigare trådar:

Första tråden om JP

Lundapågar söker hem

Vem kan ta JP

Lundkakatten JP

"Tyr inne" Lundaktterne JP och Tyr

Tyr släpps ut igen på måndag

Lundakatterna Jp och tyr på rätt väg

Insamling JP

JP och Tyr i säkerhet

JP och Tyr, fortsättning

JP och Tyr söker hem

Katt sökes akut

Rädda JP från vinterkylan

JP - Äntligen hemma!!

NY TRÅD: JPs tråd nummer 16

Alla djur behöver någon som bryr sig!

kattassen
0

Nu kan vi konstatera att respengen är i hamn och nu gäller det att få kontakt med damen så hon är med på vad som händer i morgon.!!

Kör på Mison! Flört (nej inte med bilen… den skall gå lugnt och fintFlört utan med planeringen!!)

Detta är nya tråden för JPs flytt tillbaka till Skåne. Jag låser den andra tråden nu och hänvisar till denna.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Mison
0

Jag ska köra riktigt lugnt och försiktigt…jag lovar…

maggan47
0

bidrar med 300:- till reskassan, fått ditt kontonummer av Essut, syrran härFlört skickar ikväll så får vi se när det kommer in, kör försiktigt nu, och ta hand om varandra, vilken katternas ängel du är, och Debattia, vilken lycka att JP får komma tillbaka till ett ansikte och röst han känner igen, med damen Maja som support, lycka är det, hoppas nu JP samarbetar också

kram Maggan47  

Mison
0

Kattassen, registrerar du token maggan här… hon sätter visst in till mig direkt…

Tack maggan!! Hoppas du mår bättre nu… Jag tänker mycket på dig ska du veta…

Jag ska ta med mig laptopen i morgon, så har ni tur och tekniken fungerar, kanske det kommer livstecken under äventyret….

catfoot
0

Lycka till lilla JP..Kör lungt, Mison…Kram..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mison
0

Hihi, Mison kör alltid lugnt…

Kusten
0

Heja er! Heja Mison och Debattia, heja alla som underlättar och gör JP´s resa till den skånska myllan säker och möjlig! Underbara Debattia som tar emot JP, du är som en klippa av guld.

Men det första riktiga glädjeskuttet kommer att komma först när JP är inne i sin bur igen, när man vet att han inte är hos damen längre och när man vet att han är på väg neröver till sin skyddsling och till sin kompis Maja som man hoppas ska fatta tycke för varandra..

mmm så mysigt det hade varit för de små sötisarna : )

Då börjar ett härligare liv igen, hos någon som förstår, som har kunskapen, hjärtat och tålamodet. Att JP kommer accepteras för den han är är ju så viktigt.

Bamselika kramar! Önskar all lycka till med infångningen och med färden ner, mison - vår alldeles egna lilla "ängel på hjul".. Glad

Mison
0

hihi "ängel på hjul" jag är i alla fall rund, så jag nästan rullar själv…. lilla JP ska få ha det kungligt i bilen hela vägen ner… det lovar jag.. även om jag måste bråka med honom när jag fångar honom…

kattassen
0

Mison - vi gör en sammanräkning med vad du fått in direkt samt vad som kommer "öronmärkt JP" in till Daisy-kontot. Detta jämför vi med vad du får för utgifter.  Går det inte jämt ut lägger jag mellanskillnaden från Daisy-kontot.

Som det ser ut nu så verkar bidragen täcka det hela näst intill.

Mison
0

haha, ja det kanske är enklast…

Mison
0

Hennum eller Debattia, är det någon som har  numret till damen, så jag kan ringa henne i morgon?

Debattia, jag behöver din adress också, så jag vet vart jag ska…

essut50
0

Mison, jag har hennes nummer, så jag har pm dig om det..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

kattassen
0

#11 Jag skulle hoppas att hon kunde bli kontaktad nu i kväll. Hon vill kanske veta lite innan avfärdsdagen.

Mison
0

är det för sent att ringa henne nu, tror ni?

kattassen
0

Nu men inte efter 9 kanske?

Mison
0

Stopp med allting!!! Jag har pratat med tanten och det går inte över huvud taget att hämta någon katt! Hon visste inte alls att vi skulle hämta katten i morgon, hon hade inte hört någonting!!! Nu fattar jag inte alls!!! Är det ingen som har pratat med henne??? Hon var uppriktigt sur…

Hawknestgrove
0

va fan??????????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

nej, hon ska minsann åka bort hela helgen… jag frågade om jag kan komma supertidigt i morgon innan hon åker men det gick inte heller… hon var faktiskt rätt tyken och smått otrevlig…

vem är det som har haft kontakt med henne?? hon påstår att ingen har pratat med henne i telefon över huvud taget… och mailen kollar hon inte varje dag, det har hon meddelat till johanna…

jag håller på för fullt nu och avbokar djurvakter m.m.. hoppas någon som haft med detta att göra kommer in här och försöker reda ut sörjan… jag tror inte alls att hon ska åka bort… det lät som att hon bara sätter käppar i hjulen… någon kanske kan prata henne tillrätta…

annebeate
0

Vad är detta?  Enligt förra tråden hade Hennum fått ett mail från damen att hon absolut inte kunde ha kvar honom. Dessutom har Hennum  skrivit i tråden att hon meddelat damen att JP skulle transporteras till Debattia.

Var skulle JP vara om hon skulle åka bort i helgen?

Debattia, har du pratat med damen i kväll?

Hawknestgrove
0

MEn hallå! Vems är katten? ÄGer hon katten elelr inte ännu?

Mison
0

jag glömde totalt att fråga vem som skulle ta hand om honom under helgen, jag blev så paff, plus att hon va så grinig…

hon sa att hon precis innan jag ringde, hade kollat sina mail, och där hade det stått att någon kommer imorgon..

men att hon har meddelat att hon vill bli kontaktad på telefon eftersom hon inte kollar datorn så ofta…jag fattar ingenting…

kattassen
0

Jag kände en viss intuition att detta inte var riktigt förankrat hos damen. Som jag ser det vill hon både "ha kakan och äta opp den".

Hennes vankelmod var en av anledningarna till att jag har pushat för att hon skulle kontaktas via telefon för att verkligen reda ut hur hon ser på sin situation. Mailet som Hennum fick kan man dock tolka som att hon inte ville behålla JP överhuvudtaget och då borde hon blivit glad att lösningen var nära.

Nåja, detta förvånade mig inte. Hon vill m.a.o. inte låta JP flytta alls kan man tolka det som?Rynkar på näsan

annebeate
0

Debattia har haft telefonkontakt med damen tidigare och jag bad Debattia tidigare i kväll att ringa damen.

Mison
0

jag står fortfarande väldigt undrande…hoppas någon kan lösa detta så jag kan hämta herren i morgon i alla fall..

jag avbokar inte djurvakten än, och inte syrran heller för den delen, inte heller sovplatsen i helsingborg… jag ställer mig standby ett tag… men inte hur länge som helst… djurvakten har 5 mil hit, så henne behöver jag kontakta i något så när god tid…

Hawknestgrove
0

ja att man inte aceptetar internet till fullo, kan man ju ta. ÄR det så här illa, så kan ju faktiskt JP sitta i en bil från när det passar även från i natt. Som jag sa förut, djur saknar tidsbegrepp. Tur i dettta fall.

Mison
0

ja, men det var tvärstopp… han kunde inte hämtas över huvud taget… vi fick "hitta på nån annan helg eller nåt"

Debattia
0

Jag har pratat med damen och fått till svar att det går absolut inte hämta JP i morgon för hon ska åka bort över helgen och kommer inte vara hemma. Frågade då vem som skulle vara hos Sorro och fick till svar att hon ska ta honom med sig,undrade hur hon skulle få in honom i en bur och då sa hon att hemtjänsten skulle hjälpa till.Jag sa att jag tyckte det lät mycket märkligt att hon skulle åka bort med en skygg katt,ta in den i buren ,släppa ut hemma hos någon annan och att hon sen skulle ta in den i buren igen och åka hem. Föreslog att hon i så fall skulle låta Mison hämta den när dom fått in den i buren eller ställa in den hos en granne tills hon hämtade den.Sa henne att jag tyckte hennes förklaring lät mycket mäklig. Då slängde hon på luren i örat på mig. Sa också hon var trött och hade sån värk..Skrikandes Jag är riktigt orolig vad som ska hända JP ??????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

annebeate
0

Skulle vi kunna ringa hennes dotter?

Mison
0

Ursäkta men nu säger jag vad jag tycker och känner..

Jag pratade med "damen" och fick intrycket och magkänslan att hon enbart vill tjura till allting…Hon vill sätta käppar i hjulen…

Ska jag åka o hämta honom ikväll?? Det tar ca 1 timme till västerås?? Debattia, ring o fråga… Jag sätter mig i bilen på en gång…

För detta är konstigt… Det är mycket som inte står rätt till här… JP måste därifrån…

annebeate
0

#29 Om vi ringer och säger vi skall komma slänger hon kanske ut JP i panik.

Hawknestgrove
0

JApp i så fall gör det. Verkar som hon vill göra sig av med katetn. MEN juridiskt, vems är katten?

Mison
0

ja, som hon lät, skulle hon säkert kunna kasta ut honom…

annebeate
0

Jag tycker det är bättre att ringa till dottern i kväll och försöka prata vänligt med henne och höra hur det är med mamman och katten.

kattassen
0

Usch jag får också lite taskiga vibbar av dessa samtal. Helt klart känns det som om hon vill jäklas på något sätt.

Jag tror inte en sekund på att hon med sådan värk skall åka iväg hela helgen och ordna med att Jp skall ut och in i bur och sättas i ny miljö så rädd och skygg som han är.

Hon vill ju inte se honom vara rädd och så tänker hon göra så här! Nej, det "luktar inte gott".

Hur i hela friden löser man en sådan här knut? JP måste ju därifrån helt klart!

annebeate
0

Enda lösningen är att ringa hennnes dotter nu ikväll.

Hawknestgrove
0

ja jag röstar för att dotterna kontaktas. För det luktar pyton. JP kommer att "SMITA"…….

Mison
0

ja han ska därifrån… tänk om hon kunde gå med på att jag hämtar honom ikväll….men hon går väl inte med på nånting, antar jag…jag har fler tankar men dom skriver jag inte här… måste lägga lite band på mig…

Hawknestgrove
0

Tyst

Mison
0

vem har kontakt med dottern?? är det någon här?? vet någon vem som har den kontakten??

annebeate
0

Om vi förklarar att vi förstår att det kan vara jobbigt för mamman med katten, också gett uttryck för detta, att hon varit snäll som ville ta hand om honom, att vi har möjlighet att återföra honom varifrån han kom och där väntar också en annan liten katt på honom och att vi kanske , om mammandamen så önskar,kan hjälpa henne med en lugnare katt och att tranport var möjlig under morgondagen. Så får vi höra vad hon har att säga.

Mison
0

ja, snälla… den som har kontakt med dottern… ring henne…jag hämtar honom ikväll ifall det behövs… fast då får han sitta i bur tills vi åker, men bättre det än inte alls….

annebeate
0

Mison, jag har skickat Pm till dig. Det vore bra om du ringer om ni skall bestämma något.

Sidentass
0

Men snälla nån vilken historia det blivit av detta..här blir man ju orolig för stackars kissen när damen inte alls tycks vara en person att lita på..har följt tråden och ser detta som att kontakta dottern på ett vänligt och mjukt sätt som den bästa av lösningar just nu…

Måtte det ordna sig..och tack snälla ni för allt ni gör för missen!

Mison
0

annebeate, jag har pm:at tillbaka

Hennum
0

Ahh… Jag mailade henne för jag ville inte prata i telefon med henne för jag kände på mig att hon skulle vara sur på mig. Det var dumt tänkt, borde ringt. Men eftersom hon hade mailat det där panikmailet till mig antog jag att hon skulle kolla om jag svarat.

Mitt fel. Ber så mycket om ursäkt för det *skäms* Jag ska ringa henne imorgon…

Tusan :( Dumma jag!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Debattia
0

Hon sa mig hon inte orkade prata i kväll,var så dj***a trött och hade  sån värk.

Debattia

Hawknestgrove
0

OCh vad händer nu<? "RYmmer" JP?

Mison
0

#45 I morgon?? Hon åker ju imorgon… JP behöver hämtas nu…

Mison
0

Hennum . Prova att ringa dottern redan nu ikväll, som föreslogs längre upp… Bättre att någon ringer som har kännedom om allting… Själv känner jag mig superdum… Riktigt dum till och med, som ringde och trodde att allt var lugnt, och damen hade inte blivit kontaktad alls om detta… fast hon bett om att bli kontaktad på telefon…

Praxis
0

Någon frågade vems katten är rent juridiskt. Och det är min katt. JP är reggad på mig och vi har inte flyttat över registeringen. Damen har själv i ett mail till Hennum skrivit att "ni får göra som ni vill med honom eftersom jag inte betalat än" (kanske inte återgett ordagrannt men med samma innebörd). Alltså, om hon gjort något dumt mot JP, i värsta fall avlivat honom (HOPPAS VERKLIGEN INTE), så kommer jag polisanmäla henne. I vart fall så har vi ett avtal, hon ska betala för katten innan den blir hennes och JP är reggad på mig, så rent avtalsrättsligt slipper hon inte undan med dumheter. Hon har ingen rätt att släppa ut eller avliva honom utan min tillåtelse. Iofs tror jag inte hon skulle göra detta, men hon verkar inte tänka klart så vi måste få tag i honom snarast möjligt.

Debattia
0

Håller med!!!Riiiiing i kväll!!!!!

Debattia

Hennum
0

Men det går nog inte att ringa nu. Jag ringer tidigt imorgon, och så får hon låta bli att åka iväg och ta ansvar för katten och åka när han är hämtad. Men hon är sur på mig med, så jag kan nog inte heller övertyga henne.

Vad f*n ska hon åka runt med honom i onödan för? Det är ju djurplågeri om något.

Hennum
0

Men det går nog inte att ringa nu. Jag ringer tidigt imorgon, och så får hon låta bli att åka iväg och ta ansvar för katten och åka när han är hämtad. Men hon är sur på mig med, så jag kan nog inte heller övertyga henne.

Vad f*n ska hon åka runt med honom i onödan för? Det är ju djurplågeri om något. Hoppas hon bara hittar på.

Hennum
0

Vad f*n ska hon åka runt med honom i onödan för? Det är ju djurplågeri om något. Hoppas hon bara hittar på.

Hennum
0

annebeate
0

Hennum, vet du om dottern bor alldeles intill damen?

Mison
0

Ring dottern redan nu!! Tanten skulle åka jättetidigt!!! i morgon… Jag fick absolut inte hämta någon katt i morgon!!! För då var hon redan borta!! Så jag erbjuder mig att hämta ikväll/natt!! För nu ska han därifrån.. Detta är inte bra.. min mage är i uppror efter samtalet med henne….

lillmymlan
0

Tyst jösses!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Mymlan
0

Går det på ngt lagligtvis säga om du åker o tar katten med dig så typ polisanmäls det som stöld då vi ska hämta katten imorgon. Katten är ju ej skriven på henne..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tervmatte
0

Herregud viken soppa… Stackars katt. Han måste bort därifrån..

Men om ni vet var hon bor så kan ni kanske åka dit och stå utanför huset några timmar (jag vet att det är jobbigt ;-)) och kolla om hon åker någonstans och om hon har katten med sig. Då kan ni också konfrontera henne om att hon faktiskt inte ägar katten än och måste lämna tillbaka den nu på direkten om hon vill slippa polisanmälan. Man får ta i med hårdhandskar i sådan fall, tyvärr.

Hawknestgrove
0

Mymlan har väldigt rätt. KATTEN ÄR JU INTE TANTENS!!!!!!Alltså bör hon ifromeras om detta  redan i kväll på något sätt!

annebeate
0

#60 Det var också en tanke

#61 det gäller att inte göra damen stressad så hon kanske gör något överilat nu.

Debattia
0

Har han varit där i 14 dagar ,3 veckor nu till helgen??

Debattia

Hawknestgrove
0

ja ni vet ju…

Mison
0

Om vi säger så här… Där damen bor, är inget ställe jag själv skulle vilja sitta i flera timmar och vänta… det händer mycket där nuförtiden… På så här kort varsel, som att det skulle behöva ske inatt, har jag svårt att hitta någon som vill följa med för det att hjälpa mig… Men åka och hämta honom kan jag.. Bara jag slipper sitta där i flera timmar i en bil och vänta…

annebeate
0

JP lämnades 16 oktober.

Hennum
0

nä. hon har aldrig sagt något om det tror jag. kollade mailen hon skickat. hon har bara sagt att hon varit hos sin dotter, men inte var hon bodde.

Kusten
0

Kan man hämta JP nu ikväll redan? Bor någon i närheten?

Man skrev väl kontrakt på honom? Att anser man att det inte fungerar så ska katten tillbaka till säljaren.

Vilken jäkla soppa ;(

Mison
0

men hennum… prova att ringa till dottern… detta är ju akut, det förstår säkert dottern också…

om tanten nu ska åka i morgon, så kan jag hämta katten innan…

lillmymlan
0

Stackars lille JP! Gråter

*Nalle Puh*

Hennum
0

nä. hon har aldrig sagt något om det tror jag. kollade mailen hon skickat. hon har bara sagt att hon varit hos sin dotter, men inte var hon bodde.

såg nu även att hon har skickat mail till mig idag. för tre timmar sen. där skriver hon att hon inte kan i helgen för hon är bortrest, utan det får bli nästa helg eller liknande.

Frågade henne vart hon skulle och att det var synd att det blev så då vi trodde det var jättebråttom o hade fixat transport. men att hon skulle ha en trevlig resa (det brukar hjälpa att smöra lite) och att jag skulle ringa henne imorgon bitti och bad om ursäkt för att jag inte hade ringt henne istället för mail.

Jag tror inte hon kommer avliva honom, men jag hoppas att hon inte åker iväg med honom någonstans, utan har kattvakt. föreslog att kattvakten kunde släppa in dig mison så att han kunde bli hämtad ändå.

Mymlan
0

Jag undrar lite ställer verkligen hemtjänst upp på fånga in katt, plocka upp bajs etc? med tanke på idag gör inte hemtjänst mycket alls. Min mor har haft hemtjänst o såg bara hur lite de gjorde hos henne, de såg ej till så hon hamnade på akuten, mor hittades liggandes på golvet 1 dygn senare.

Så jag är skeptisk att hemtjänst ens fångar in en katt..

Hennum
0

jag vet inte vem dottern är, där finns flera med samma efternamn i västerås. plus att jag måste sova nu så jag kan gå upp tidigt och skriva på mitt paper som ska lämnas in på onsdag. Obestämdså jag hinner inte ringa alla.

jag ringer henne imorgonbitti vid åtta. kan tyvärr inte göra annat.

MariannE11
0

näääää vad tråkigt…*sucka*….hoppas verkligen ni får tag på dotter o att det löser sej så jp kommer därifrån… för bådas skull….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kusten
0

Verkar faktiskt inte helt omöjligt att hon skulle tänka tanken på att avliva eftersom hon anser det vara djurplågeri att han är så skygg.

Jag hade kontaktat polis om hon inte låter er hämta katten innan hon reser. Hon kan om hon vill och säger hon annat så ljuger hon helt uppenbart.

Hade haft polisen med mig till lägenheten, om det går.

Magont här..

lillmymlan
0

Mkt dåliga vibbar! Rynkar på näsan

*Nalle Puh*

emjon
0

Men vilken vändning denna tråd har tagit och det verkar ju inte klokt hur denna dam svänger från det ena till det andra. Låter helsjukt att hon skall resa bort och ta katten med sig vilket jag inte alls tror på. Kan hon inte ena dagen sköta kattens låda och ha hand om en skygg katt pga svår värk och handikapp så kan hon säkert inte resa bort med katten heller.

Är helt inne på Tervmattes linje att det är den hårda linjen som gäller nu.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

annebeate
0

Hennum, så fort du ringt damen  hör av dig.

essut50
0

Men vilken soppa, stackars JP..

Man kanske måste hota med polis för att få ut JP…

Jag tror inte hemtjänsten försöker fånga in en skygg katt, det skulle vi aldrig göra där jag jobbar.

Debattia
0

En ide kan ju vara att åka dit och stå där i morgon bitti,hon lär inte hinna åka någonstans före kl 6 ,tror inte jag i alla fall,kanske heller inte före kl 10  eftersom hon ska ha JP med sig. Tror heller inte hemtjänsten börjar arbeta alldeles i ottan..

Hennum ,varför tror du hon ska ha kattvakt när hon sagt hon inte ska ha det, utan hon ska ta honom med sig ?

Debattia

essut50
0

Hemtjänsten börjar kl 07.00,  sen tar det tid att fånga in JP oxå…

Hawknestgrove
0

Hur som helst, katen är inte hennes. Det bör hon informeras om… Så hon itne gör något…..

Mymlan
0

Resa bort ta katten med.. Varsko veterinärena runt omkring där att hon kan komma in för avliva en katt som ej är hennes.

Ta även de i grannkommun etc..

Mison
0

Hennum, det finns 2 personer med det efternamnet i Västerås… den ena är JP´s "ägare" (ursäkta det låter inte rätt att säga), och den andra är hennes dotter… jag har 3 telefonnummer till dottern… du kan få dom om du vill… agera nu!! inte i morgon!!!

Gullimat
0

Hon åker väl inte bort hur tidigt som helst. Hon måste väl kunna ställa upp på att han hämtas innan hon åker, så slipper hon bekymra sig mer. Får också oroliga vibbar att något är fel.Rynkar på näsan Tror inte att hemtjänsten ställer upp på att fånga honom till buren, låter konstigt. Hon kanske lämnar honom ensam hela helgen.

Mymlan
0

#84 Är det även mobilnr så sänd sms o varsko tas katten från bostaden imorgon så görs en polisanmälan, katten är inte tantens..

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maja är en respektabel dam på 12 år. Därför tror jag det ska gå bra med henne och JP…

Debattia

MariannE11
0

ja det låter väldans märkligt detta……Obestämd

essut50
0

Men Hennum gör nått nu, inte imorgon då kanske det är för sent…Gråter

Tänk inte på skolan, tänk på JP istället….

Hur kan man sova en sån här natt???Tänker bara på JP…

Hawknestgrove
0

Ok, nu är klockan  väldigt mycket. Då ringer man inte. MEn hon bör informeras TIDIGT i morogn bitti via dotter eller SMS och mail ,att  det är juridiskt olagligt att förneka den rättmättiga ägaren att återfå katten. Så det är bara för dem som känner till namn att anmäla till polis snarast och vakta på tanten i morogn bitti. Om hon gör något med Jp så är det stöld elelr egenmäktigt förfarande. OCh Stackars Mison hon kan ju inte göra mer än vad hon gör……

Mison
0

Tanten sa att jag fick inte komma i morgon… HOn hade redan beställt färdtjänst…

Därför vill jag åka inatt!!! Snälla ring henne eller dottern!! Jag kommer inte kunna sova inatt…

Praxis. har du papper på att du äger katten? Kan du maila dom till mig, ifall det skulle behövas??

Mymlan
0

Får man ta pälsdjur i färdtjänst? i en annan kommun där mor bor så kommer färdtjänst o hämtar upp men de har flera andra i den bilen.  Nu kan det ju skilja från kommun - kommun..

annebeate
0

Essut50 jag har skickat Pm till dig.

Praxis är inskriven som ägare hos Hagaveterinären.

Hawknestgrove
0

Hon får alltså inte bestäma över en katt som ine är hennes!Ni som har hållit i dett, hota med polisanmälan.

Mymlan
0

Vilket klockslag skulle färdtjänst komma? se till och stå ute hos henne då, kommer hon ut har kattbur med katten i så säger ni bara vi ska ta JP nu släpper du han inte så gör jag en polisanmälan här på stående fot.

Mymlan
0

#93 Är JP idmärkt vem står som ägare på de papprena?

Hawknestgrove
0

ja där har Mymlan rätt. KAtten är inte hennes. punkt slut den ska tillbaka till en som äger katten.

Kusten
0

Förlåt den stora texten, vet inte vad som hänt…. Skäms

Även om det finns en id-handling på en ägare som inte är på tanten så hade i alla fall jag aldrig vågat ta chansen att inte åka dit ut så fort som möjligt och invänta morgonen. Och ta kontakt med polisen först, så de vet hur läget ser ut.

Hade tagit buren ur handen på henne om hon dyker upp med den, innan hon får för sig att öppna någon lucka eller något annat otrevligt.

Är bara så orolig över att det redan hänt honom något.. eller att tanten ska placera honom i något hem där hon anser att han kan gå ut.. och sedan gå under.. eller ett hem där han är innekatt men där det heller inte är bra.. och där man inte får veta sanningen om vad som hänt JP.. eller något annat hemskt.

Nej, agera nu - för annars kanske man ångrar sig för resten av livet. Styrkekramar till alla er som kämpar i detta..

essut50
0

Kusten, visst måste man agera annars kan det vara försent…

annebeate
0

Essut50 och Mison, jag har skickat PM till er.

Mison
0

för mig hade det kännts bättre om jag åtminstone vetat namnet på den som äger katten…

jag vet ingenting…

i princip är jag bara ett pucko, som kommer upp till henne och säger, hit med katten… släpper hon inte katten då, är det jag som åker dit…om jag inte är snabb förstås…

Hawknestgrove
0

Ok, ni som kämpar,Hoppas jag får höra goda nyheter i mortogn. Polis bör underrättas.

Mymlan
0

Jag vill höra katten är tagen från tanten imorgon.. Papper anser jag skulle ha mailats över då de fick reda på vem som skulle ha hämta katten ut ifall att strul skulle hända. Man får/måste tänka 1-2 steg längre.

Mison
0

ja, polis ja, i alla fall av den som vet vem som äger katten… själv vet jag bara Praxis.. men det kan jag ju inte säga…att jag inte vet mer… då spärrar dom in mig på hispan eller nåt

[GunillaR]
0

Jag halkar in här som på ett bananskal. Dels för att jag är medial och dels för att jag känner ungefär samma sak som hände med min mor.

Jag tror att denna tant inte mår riktigt bra. Hon gnäller om allting och alla, hon är med andra ord apita. Det är kanske inte hennes beslut om att katten skulle vara hos henne utan dotterns för att dottern tyckte att katten skull pigga upp kärr…. ooops damen.

Nu har det ju inte blivit riktigt som damen tänkt att JP skulle muntra upp henne och att de skulle gulla med varandra vid första mötet. Så nu är där fel på JP, i damens ögon. Han ligger risigt till.

Så släng er iväg och hämta katten omedelbart! Kärr……..ops damen får väl morra om hon vill då, för morra och klaga kommer hon att göra i vilket fall som helst.

Tror jag………

Mymlan
0

#105 Tyvärr har jag oxå dåliga vibbar ang detta, trots att jag ej är synsk etc. För mig känns det som detta är JP sista resa dvs till veterinär få spruta, somna in.. OBS jag kan ha fel vilket jag hoppas på.

Mison
0

Men vad har jag att sätta emot, utan ens ett namn på den som äger katten??? Jag vet ingenting!!!

Kusten
0

107 - Du måste självklart få alla fakta, du som ändå är den som ska dit och allt.. önskar jag bodde närmre, hade gärna stöttat och gjort dig sällskap.

Den som sitter på info som mison behöver, pm:a adress, namn, ägare och all annan info hon behöver. Vem tar poliskontakt?

Mison
0

nu har jag fått namnet på den som står som ägare hos veterinären.. men vet fortfarande inte vem som står som ägare på id-märkningen… kanske har tanten inte skickat in den.. men har hon gjort det, blir det knivigare, då är ju hon ägaren…

Mison
0

jag vet inte ens om någon har tänkt ta poliskontakt.. jag kan ju knappast göra det… som inte vet mer… och alla andra sover.. och jag måste åka vid femtiden i morrn bitti om jag ska hinna…

anebit
0

Men vilken soppa detta blivit när det var så bra ordnat med Misons och JP:s resa.

Luktar skumt lång väg. Tänk om hon inte har JP kvar, tänk om han lyckats smita ut och därför värjer sig.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

Typiskt att alla har gått och lagt sig som är inblandad i det hela..

Man måste ha mer info om man ska ringa polisen, annars händer det inget.

Mymlan
0

Men  varför inte lämna ut sådan information direkt då ni får klartecken om vem som ska hämta/lämna etc. Jag tror inte detta är sista gången ngt sådant här sker.. För det går många får i vår herres hage.. T ex oxå att den som tar emot får skriva på ett papper där det framgår att de ej äger katten förren det o det är uppfyllt och kan de ej ha katten kvar så ska den lämnas åter.

Mison
0

nu vet jag namnet på den som står som ägare hos vet… jag vet id-numret på katten, och han är inte registrerad…

har jag tillräckligt med kött på benen nu??

xxx*

Redigerad text/Kattassen

Mymlan
0

Kommer hon ej ut så ringer du på dörren säger du ska hämta katten. Vägrar hon så tar du upp mobilen *se till så den är full laddad och pengar finns på kortet* så säger du jag ringer polisen och gör anmälan för stöld och egenmäktigt förfarande. Ha kopior på papprena för hon vill säkert se dem, river hon sönder dem så säger du bara, gör inget jag har fler.

essut50
0

Den som ska ringa polisen är väl den som äger katten..Så det måste vara praxis det?

[GunillaR]
0

Jag har frågat en kille som är förtidspensionerad och endast 25 år gammal. Bor i Västerås. Får nog svar i morgon förmiddag, verkar som han har lagt sig.

Mison
0

tyvärr har jag inte några papper… bara ett namn på en person… tvivlar på att jag hinner få några papper innan jag sticker….

Mymlan
0

#118 Ha alla namn o telenr till de som hjälper dig här och som vet vem tanten är etc.. Polisen kan alltid ringa och få saker bekräftat.

Mison
0

Jo, jag har tänkt att jag får hitta på nån sån variant… Men nu ska jag försöka sova, ett par timmar i alla fall, så får vi se vad som händer i ottan i morgon….

maggan47
0

vilken jävla soppa, detta luktar illa, så det skriker om det, en katt som inte visar sig, utan ligger och trycker, rädd, åker man väl inte bort med en helg, och tror absolut inte hemtjänsten ställer upp och fångar in, tror inte tanten ska någonstans alls, Mymlan, när du kommer, om du har möjlighet, kolla vilka fönster tanten har, så du ser om det lyser, men om tanten är så beroende av hemtjänst, lär hon knappast åka i ottan, färdigklädd och allt, usch säger jag bara, tror också tanten bara vill jäklas, och kommer det inte ut någon tant, så ring på, och hämta JP, tror i alla fall inte hon tänkt betala något, men har du någon med dig?

Maggan47Skrikandes

Mymlan
0

#121 Önskar jag kunde åka men har varken bil eller ens ett körkort. Det är Mison som ska åka..

maggan47
0

ville bara kolla om ni var vaknaSkämsklart det är Mison, som ställer upp, (skrev fel i hastigheten,) hoppas hon har någon med sig, känns inte bra detta, inte alls

Maggan47

essut50
0

Vi är vakna som du ser…Du har pm…

soso
0

Men vad är det här? Vilken röra!

Har läst hela tråden nu. Jag tror inte alls tanten ska åka någonstans! Hon bluffar men man kan undra varför. Hoppas verkligen JP finns kvar så inte kärringen har släppt ut honom. Polisanmäl! Skulle det gå att få en polis med vid hämtning? Antagligen inte, men jag tycker att den som står som ägare ska ringa polisen först. Det går inte att dalta med kärringen, det gäller ju troligen JPs liv!!!

martdat
0

stackars lille JP, hoppas att han mår bra, tanten verkar helt klart inte riktigt klok,, först akut att han ska därifrån och nu kan det vänta nån vecka elr nått, nä, det här stinker,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Denna kommentar har tagits bort.
tuska
0

Ring Biståndshandläggaren på kommunen som vet hur ofta hon får hjälp av hemtjänsten. Tala om ärendet att de ska skicka dit hemtjänstperonal som har nycklar.  De vet säker oxå att hon inte klarar JP.

martdat
0

Heja mison!!

martdat
0

#129 hör vi inget bli vi oroliga för din skull, dumma batterier,,

tuska
0

Hur ska du komma in i lägenhetenSkrikandes  Det som varit jättebra har varit att haft hemtjänst personal med sej.

Ni hämtar till baka kissen för att inte hemtj. personalen ska behöva ha ansvar över en katt oxå.   För det vill dom inte ha.

Hoppas innerligt att detta löser sej på bästa sätt.

Praxis
0

Ursäkta att jag inte varit inne och svarat på frågorna, var inte hemma igårkväll. Jag har inga papper på att JP är min, annebeate lämnade in honom och då frågade de vem som skulle stå som ägare och det blev jag, papper har jag dock inte fått, antar att det är reggat i en databas? Vaccinationspapper har damen fått vid överlämnandet av JP. Jag får polisanmäla om hon gör någt dumt med JP, däremot kan man inte ta buren ifrån henne heller tror jag, rent lagligt. I så fall måste polis påkallas så det går rätt till. Usch, usch, usch vad detta är en hemsk situation. Jag måste på obligatorisk föreläsning kl 8 men kommer in på tråden igen vid tio. Pmar mitt mobilnr till mison!

catfoot
0

men vilken röra..Hoppas att du får med dig katten Mison..luktar skunk runt detta…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

men vilken röra..Hoppas att du får med dig katten Mison..luktar skunk runt detta…

OT/Snyggt ....

destiny
0

Herregud! SkrikandesVilken människa!

Läste jag inte i förra tråden att hon lagt ut pengar på JP? Det är inte så att hon vill ha tillbaka sina utlägg…? Hon kanske skjuter på överlämnadet för att försöka förhandla till sig pengar…?

destiny
0
Debattia
0

Jag är också vaken nu. Heja,heja Mison !!Du är helt fantastisk !!

Glömde pm:a dig min adress och tele nr i går. Hoppas du har batterier fortfarande så du kan ta upp det nu. Annars hoppas jag någon annan kan ringa Mison och ge henne min adress och tel nr,eller ge mig hennes ???

Debattia

Debattia
0

Ringde kl 8,45 och fick till svar att vi inte fick ringa före kl 10.00. och då på mobilen. Hon sa hemtjänst var där och hjälpte henne nu.

Debattia

kattassen
0

Undrar vad som händer?Rynkar på näsan

Ankie
0

ja du det undrar jag med…

maggan47
0

undrar också

Maggan47

[GunillaR]
0

Vad gäller mitt inlägg # 117 - så har jag varit i kontakt med kille ifråga. Hans flickvän har redan en katt där och detta visste jag. Vad jag inte visste var att denna katt är gammal och lite "skruttig" så de ville låga henne få ha lugn och ro sin sista tid.

Annars hade de tagit JP.

Har meddelat detta vidare till mison.

Hennum
0

Jag pratade med henne halv elva. Det blev ganska tjafsigt. Kort sagt, hon är inte hemma nu säger hon, hon säger även att JP har det bra och att vi kan hämta honom nästa helg. Så jag antar att han faktist lever och mår bra annars hade hon inte kunnat säga så…

Jag ringde henne först vid åtta och då var det mycket ståhej i bakgrunden, en hund som skällde och jag gissade att det var hennes dotters hund, hon sade att hon inte kunde prata då och att jag skulle ringa senare.

När jag sökte på eniro var där jättemånga med det efternamnet, men iofs, det kanske inte var alla som bodde i västerås.

Hon och jag blev arga på varandra i telefon och hon kallade mig snorunge och jag sade att hon inte har rätt att åka iväg med vår katt utan att kontakta oss först, hon ville inte berätta var hon är, lite emma-tvärtemot. för det hade inte jag med o göra. vem är snorungen undrar jag? Skrikandes Sade även att det kan vara jobbigt för honom att åka till ett annat ställe bara för en helg och att hon borde rådgjort med oss först, men att det var bra att han mår bra nu.

Jag menade även att eftersom den här resan nu varit planerad sen lång tid tillbaka vilket hon sa, så borde hon sagt till mig i mailet typ: "snälla, kom och hämta Zorro snabbt för jag står inte ut längre och mår så dåligt, men inte i helgen för då är jag borta, men före eller efter går bra. Tack" Så hade allt gått så mycket smidigare. Förstår inte hur hon resonerar…

Någon annan som pratat med henne?

Kan du hämta nästa helg Mison?

Mymlan
0

Undrar hur det har gått…

Hennum
0

kanske man borde ringa runt till veterinärerna i västerås och fråga om en katt vid namn zorro har avlivats och om de inte vill berätta får vi säga att det är vår katt, vilket det ju är.

Egentligen borde man typ ha ägarbevis med sig om man ska avliva en frisk katt, så att veterinären inte råkar avliva någon annans djur.

essut50
0

Så kanske det blir samma visa nästa helg oxå? Menar att hon inte vill att Mison ska komma??

emjon
0

Tror inte ett smack på denna dam och JP borde därifrån nu. Detta med nästa helg är bara att förhala och hon kommer inte vara mer samarbetsvillig då.

Det är helt klart något som inte stämmer här.

Mymlan
0

#149 Hon kan ju vara smart säga katten heter något annat hos veterinären.

Olustig historia detta..

Hennum
0

xxx* Jag ska ringa henne ikväll och göra som mison tyckte, erbjuda henne att säga ett datum och ett klockslag som passar henne, och så ska mison se till att fixa att hon kan hämta JP då. Då är det inte lika lätt för henne att med rätta säga att hon inte kan.

Om det ändå blir så nästa gång han ska hämtas, att hon inte vill lämna iväg honom, så kontaktar vi polisen. Men jag tycker vi försöker ge henne en chans till att bete sig vuxet :P

xxx* = redigerad text /Kattassen

Mymlan
0

#153 Varför lämnade hon ej ut JP idag då hon ändå var hemma?

annebeate
0

essut50, jag har skickat viktigt PM till dig.

Kusten
0

Hög tid att kontakta polisen om inte det gjorts redan. Hon har ingen ägarerätt till JP vad jag förstått och därför måste hon också samarbeta. Nu gör hon inte det, hon undanhåller JP, och då är det polisanmälan som gäller.

Det där med att hon nu också tagit med sig JP, om det stämmer, det är väl också något som hon brutit mot, om det funnit ett muntligt avtal om att hon inte får flytta honom eller ta med sig honom på eget bevåg.

Blir så arg så jag kokar.. att bolla så känslokallt med en skyggis på detta vis, utan att alls ta hänsyn till psykisk hälsa. I sådana här lägen är det nog bra att sätta hårt mot hårt men att samtidigt vara diplomatisk. Onödigt tjafs leder bara till värre saker..

Mymlan
0

#156 Man får inte fega ur nu, nu får man faktiskt för JP skull ta i med lite hårdare handskar. Det handlar ändå om JP´s liv inte vad tanten vill, tycker etc.

annebeate
0

Hennum, jag har skickat viktigt PM till dig.

soso
0

Håller med Kusten, kontakta polisen nu! Hon har fått chanser så det räcker.

Kusten
0

Ok, läste att hon ska vara hemma. Jag hade inte låtit henne ha kvar JP en dag till.. varför ska hon diktera villkoren? Nu när hans resa ordnats, när Maja väntar och allting annat. Han ska inte behöva vara kvar där han inte är välkommen, för det är han ju inte.

Hämta hem honom om ni kan, idag.. Gråter

Josefa
0

För helvete, lämnar hon inte ut katten idag, så kommer hon inte att lämna ut den nästa helg heller.

Hon har säkert öppnat dörren och hivat ut katten. För in i en transportbur klarar hon säkert inte av att få honom.

xray
0

Heja tjejer!! Som ni jobbar för att hjälpa JP. Ni är värda kattsvansar allihopa!!! Flört Håller tummarna för att ni lyckas rädda honom från kärr… "damen". Älskade JP ska du aldrig få det riktigt bra?!Gråter

Kusten
0

Ja polisen måste kontaktas, det är jätteviktigt.

157 - Precis det jag menade..

Hade hoppats så mycket på att JP var i sin bur nu, på väg hem och med mison bakom ratten.

[GunillaR]
0

Jag skickar mina varmaste önskningar till JP och ber mina guider om beskydd. Detta berör mitt hjärta något så otroligt. XXX*

Jag håller också med att han ska hem nu på direkten!

Puss puss och kram på dig JP -gubben! KyssGråter

XXX*= redigerad text /Kattassen

Debattia
0

Det är inte läge för att ta kontakt med någon polis.Tror inte dom bryr sig bara ! Har inte mycket att komma med. Bättre kunna resonera på en sansad nivå , det handlar om Zorro och inget annat.Har också pratat med henne i telefon och hon säger sig vara bortrest samt ha katten med sig.Fick också beskedet att det gick bra nästa helg…Håller med om att ju fortare han blir hämtad ,desto bättre…både för damen och JP.

Debattia

Kusten
0

"Nästa helg" och hämta då låter dessutom som en rökridå. Helt sinnesjukt. Vem vet vad hon kan hitta på under en veckas tid. Blir så upprörd nu så jag vet inte vart man ska ta vägen.. Vem som helst förstår att det inte står rätt till med detta. Vänta inte.

soso
0

Varför inte kontakta dottern? Då kanske man kan få reda på om tanten har JP kvar, eller om hon har släppt ut honom.

kattassen
0

Polisen måste se bevis på vem som äger katten! Det går inte att utfå honom annars. Det måste lösas först.

*Skriver i all hast mellan dammsugaren och svabben…*

Kusten
0

165 - Detta handlar väl om egenmäktigt förfarande, heter det inte så? Vet inte riktigt. Och det är ändå polisens arbete att ta emot anmälningar. Att göra en anmälan anser iaf inte jag är till JP´s nackdel. Man behöver ju inte slänga det i ansiktet på tanten om man inte vill. Viktigt är att det kommer till polisens kännedom om vad som hänt om att hon inte lämnar ut JP. Det visar att man bryr sig om honom. Förstår inte heller hur det kan anses vara ok att hon tar med sig JP till.. ja var han nu är.. för det undanhåller hon ju också.. bara det i sig är värt en anmälan..

Men ok jag ska inte lägga mig i. Kunde bara inte låta bli, för man har följt JP länge och man har fäst sig så mycket vid honom.

Josefa
0

Redigerat. Jag pmar dig Josefa.

Kattassen/

Lillan7704
0

Är det någon som har ringt runt till veterinärer i trakten och kollat om det har avlivats en katt vid namnet Zorro nyligen?

Pälsbollarna i Höganäs

lilltasen
0

Precis som Kusten skriver så låter det som en rökridå.Vem säger att damen ifråga kommer att lämna över JP nästa helg.

Tycker att det verkar som hon försöker förhala hela ärendet och man kan ju undra varför.Det bästa för JP är att komma därifrån så fort som möjligt och få ett hem där han är välkommen.

Kusten
0

Naturligtvis är det viktigt att veta vem som är ägare, men det tog jag för givet var klart när jag pratade om polisanmälan.

Har skickat svars- pm till mison nu om vad man kan göra, för har precis fått reda på lite omständigheter. Men det är viktigt att agera idag, innan Skk stänger, när det gäller den biten.

usagi
0

xxx*

Hon klarade jue inte av JP/Zorro men nu ska hon åka bort med honom… Lögn.. Och megakramar till er alla!!!!

*redigerat av Kattassen

kattassen
0

Jag ber samtliga som skriver att hålla en god ton i era inlägg trots den frustration som råder hos de flesta.

Inga personliga påhopp accepteras utan håll er till sakligheter och konstruktiva inlägg.

Detta för att vi i största möjliga mån skall kunna hjälpa JP.

Vi har tidigare i dag lagt tråden "bakom kulisserna" då en del inlägg var tvungna att redigeras. Det hoppas jag vi slipper igen.

persikahallon
0

Hej allesammans!

Jag har följt forumet ett tag i bakgrunden, det var jag som erbjöd mig att ta in Vide, men nu löste det sig ju så fint för honom ändå. JP's historia har  berört mig och den här utvecklingen är väldigt obehaglig. Jag vill bara flika in att om någon ska ringa till veterinärer i området, så är det nog bäst att fråga efter "skygg svart hankatt med särskilt kort svans, möjligen med namnet Zorro" eller något liknande. Hans svans är ju ett viktigt kännetecken som skiljer ut honom även om hon lämnat in honom under annat namn.

XXX* Kanske försöker hon köpa tid? Till helgen har kanske JP "smitit ut". Eller "flyttat". Ring veterinärer i området tycker jag, fråga efter om han avlivats och om inte varna! "Möjligheten finns att någon kommer med en katt med dessa kännetecken. Behåll då katten och hör av er till detta nr så hämtas han omgående och återbördas till sin rätta ägare." Hoppas så  att detta löser sig för fina JP som är värd att känna sig välkommen i sitt hem.

/Josefin

XXX*= redigerad text /Kattassen

[GunillaR]
0

Jag ber om ursäkt om jag skrivit något kränkande om damen ifråga. Jag känner henne inte och kan naturligtvis inte veta vilja sjukdomar hon har.

Blir bara så upprörd och känner så varmt för kisen!

Hennum
0

Jag tycker verkligen att vi ska vänta med polisanmälan och låta henne bestämma en tid i veckan som vi rättar oss efter. När man har besvärliga människor att göra är det bättre att vara flexibel och stryka dem medhårs (vilket jag iofs inte gjorde idag :P ) än att ställa hårt mot hårt. Jag tvivlar starkt på att polisen skulle göra något praktiskt utom att skratta åt alla galna kattmänniskor. Så det är nog bättre att vänta så länge som möjligt med det. Ge henne en chans till att bete sig vuxet, gör hon inte det då föreslår jag polisen oxå, men vi kan inte stressa aldeles för mycket nu. Han har det bra där, han har det ju definitivt inte sämre där nu än vad han haft det de senaste veckorna. Jag ringer henne ikväll då hon kanske lugnat sig lite efter vårt bråk, och frågar henne vilken dag i veckan som passar.

Nu tycker jag att vi alla tar ett djupt andetag och försöker dämpa paniken. Jag har oxå panik, men det är inte så konstruktivt att handla utifrån den.

Hawknestgrove
0

Åh MISon jag hoppas för din skull! Gulliga gumman!

Josefa
0

Jovisst, han har det säkert lika bra där nu som för en vecka sedan.

Om han nu finns kvar där. Så vida hon nu inte gjort honom illa på något sätt och vill få honom att piggna till lite innan ni hämtar honom.

Jag vet. Spekulationer. Men lite knepigt att det inte går idag men alldeles utmärkt nästa vecka. Dessutom har hon rest iväg med honom nu, fast hon inte kunnat komma honom nära innan.

annebeate
0

Jag håller med Hennum, det bästa är att ta det lugnt och komma fram till en lösning  både för damen och JP.

bymaruska
0

Hej!

Jag följt trådarna om JP men har säkert missat en del..

Några förslag då katten enligt min mening har hamnat i fel hem.

Någon måste stå registerad som ägare för katten, den som gör det måste omgående ta kontakt med berört register så att ägarhandlingarna skickas till registerad ägare för katten.

Efter att det pappret finns så tycker jag att polisen ska kontaktas så att katten kan hämtas omgående. Polisen kommer att förstå det hela om de får all information korrekt.

För att ev. polis ska hjälpa till måste ägarpappret fram "är ett måste".

Någonstans känns det som katten kommit från röken in i elden.

Om ansvarig person kan kontakta mig ska jag försöka hjälpa till med ev. kontakten men polisen "jag är väl insatt i polisens verksamhet"

//M-H

Hennum
0

Jag tror inte hon skulle skada honom. Det skulle kunna vara som du sa om det hänt en olycka, men hon skulle inte medvetet skada honom. Så mycket har jag förstått av våra telefonsamtal att hon tycker om honom på riktigt. Sen är hon bara lite knepig.

Orsaken till att hon inte vill idag är säkert att hon är sur över att jag inte hade ringt henne och bara mailat, och så har hon tidigare känt att vi går bakom ryggen på henne, exempelvis när det skickades en feliway till henne, trots att jag hade sagt att vi skulle fixa det.

Tiana
0

Jag vet att ni alla är frustrerade, men som en "outsider" så måste jag bara påpeka att vi har sett en sida av saken och att tråden emellanåt kan liknas vid en häxjakt.

Håller helt med att någonting inte verkar stämma, dock.

Hennum
0

Det är en bra synpunkt Tiana. Det är bra med några lite mer objektiva röster oxå.

bymaruska
0

Självklart är det någonting som inte stämmer!!! annars skulle den här tråden varit i en annan anda!

Jag tycket alla Ni som ställt upp för denna misse har gjort ett fantastisk jobb och jag förstår er frustration just nu, och visst kan det lätt gå över styr i en sådan här fråga.

//M-H

usagi
0

Ber också om ursäkt… Blir så upprörd bara.. Sorry :/

kattmatten
0

Nu har jag läst alla inlägg här (utom de som redigerats)

Alltihop ger mig en mycket dålig känsla. Jag undrar också vad man försöker förhala.
Lever JP ens? Är han utslängd?

Det är fullständigt orimligt att hon skulle ha tagit med JP och rest bort om hon inte ens kan klappa honom. Och NEJ hemtjänsten gör inte sånt. De går på tid och har t om "stämpelklocka" i form av digital penna där allt de gör registreras. (iaf i min kommun)

Visst ska man ge folk en chans att bete sig vuxet, men nej inte i detta fallet. Om ni väntar så tror jag inte att det finns en JP att hämta - om det ens gör det nu.

Ring polisen, berätta hur det ligger till och fråga dem hur ni ska agera. Oavsett hur ointresserad polisen är så är de skyldiga att ge råd i telefon.

Men framför allt: Vänta inte! Det här stinker ända ner till Skåne!

Hawknestgrove
0

Rent opartiskt så ligger det mycket i det kattmatten säger….

tuska
0

jag tycker oxå att alla veterinärer ska kollas, om dom kan dra sej till minnes om de avlivat en katt med det utsende eller om tanten vid namn lämnat in en kisse för avlivning.

Om en vecka säjer hon att han hoppat ut genom fönstret,

tuska
0

jag tycker oxå att alla veterinärer ska kollas, om dom kan dra sej till minnes om de avlivat en katt med det utsende eller om tanten vid namn lämnat in en kisse för avlivning.

Om en vecka säjer hon att han hoppat ut genom fönstret,

Hawknestgrove
0

PRaxis är ju juridisk ägare till katten. Hon har rätt att kräva tillbaka den. Kontakta jurist, hemförsäkring finns väl?

Praxis
0

Problemet är vad man ska anmäla till polisen. Vi har ju frivilligt ämnat över JP till damen, för stöld krävs att hon olovligen har tagit honom.  Däremot har hon inte uppföljt sin sida av avtalet, hon har inte betalat för katten , detta har hon erkänt skriftligt att hon inte gjort i mail. Om vi polisanmäler så kommer det med största sannolikhet att mötas med "detta får ni lösa själva". Att kräva tillbaka katten för att hon inte betalat honom är en civilrättslig tvist. Jag tror inte det hjälper att vi ringer polisen, däremot ska vi kräva nu att erftersom hon inte betalat för honom så får hon inte göra som hon vill med honom och vi vill ha tillbaka honom nu för att hon inte uppföljt avtalet. Jag är registrerad ägare hos kennelklubben av JP. Att hota med rättsliga åtgärder eller polisanmälan brukar ge bra effekt, men tror inte polisen kommer hjälpa oss, de kan inte gå in och hämta ut en katt hur som helst innan det blivit utrett vems den är och fastslått vem som har bäst rätt till den. Dessutom har hon ju bevis på att hon inte stulit JP, utan att vi själva placerat honom hos henne.

tervmatte
0

Jag har också följt tråden och har lite funderingar.

xxx*

. Jag är totalt övertygat att något har hänt/ska hända idag eller de närmaste dagarna. Nu vet hon ju också att många är efter henne vilket kan få henne att skynda på med sina eventuella planer som hon har åt Zorro.

Det finns INGEN annan anledning till varför hon inte skulle kunna lämna ut honom idag. Hon ville ju inte ha honom längre och nu plötsligt förhalar hon det hela. Nej nej…. Väntar Ni till nästa helg så kan ni lika bra lägga av på en gång…..

Varför vill ni så prompt inte ringa polisen och höra med dem? Det går inte att anta att de inte ska göra något förrän man kontaktar de och hör med deras förslag.

Och en annan viktig sak: Har ni ringt runt till veterinärer? Många har lämnat det förslaget men utan gehör.

Ni kan inte bara vänta till nästa helg och hoppas.

xxx*=redigerad text /Kattassen

[GunillaR]
0

Om man nu ser helt psykologiskt på det hela så är kan det ju uppfattas av damen, att hon misslyckats med katten, att hon har denna upplevelse själv. Om någon kommer och hämtar katten är detta en bekräftelse på hennes misslyckande. Som hon ser det själv. Och misslyckad vill hon ju inte vara.

Då är det ju kanske lämpligare att låta dörren stå öppen, eller fönstret, för då har hon ju inte misslyckats med katten. Då blir det synd om henne istället eftersom katten "rymde".

Jag säger inte att jag har rätt, men det är lite tankar …………

kattmatten
0

Praxis: Som jag skrev så är polisen skyldig att ge råd om hur man ska agera.

Att hon inte vill lämna tillbaka den katt du äger är också en form av stöld. Jag kan inte förstå varför man inte kan ringa polisen och höra hur ni ska göra. De har betalt för att svara, om man säger så.

Jag håller med tervmatte: Varför bara vänta och hålla tummarna?
Ta reda på vad som gäller och meddela damen ifråga detta. (Det kan man göra lugnt och sansat)
De flesta ändrar åsikt under hot om polisanmälan, så kanske kan JP komma därifrån om ni agerar.

Så varför inte agera? *Jag* kan tyvärr inte hävda min rätt till katten, men tro mig jag hade gjort det om jag kunnat.

xxx*=redigerad text /Kattassen

varför ska hon diktera villkoren om en katt hon enligt uppgift inte vill behålla?

Bumbis
0

Ber om ursäkt, men jag har inte orkat skriva i tråden, har känt mig helt handlingsförlamad för JP:s skull. Jag känner så för den katten….Gråter

Jag tycker att Praxis ringer damen och säger att JP är hennes och att damen endast hade JP på prov. Eftersom det inte fungerade så kommer någon och hämtar JP. Praxis gör upp en dag och tid som passar och nämner för damen att går hon inte med på detta så kommer hon att polisanmälas.

Denna helgen kan jag tyvärr inte hjälpa till, men om vi vågar vänta till nästa helg så kan jag åka till Västerås och hjälpa mison hämta JP.

russin
0

Nu har jag läst igenom denna otroligt röriga tråd.

Jag känner inte damen ifråga och ingen annan här heller som har med "fallet" att göra - men jag tror inte att katten är i någon fara.

Man måste tänka sig för både en och två gånger här, även om man givetvis tänker på katten. MAn får inte bara kliva in i någon hem utan att först ha blivit inbjuden och det ska inte handla om att bli insläppt för att man mer eller mindre hotar en person. Ni kan råka mycket illa ut själva med polisanmälan för olaga intrång, hot mm.

Visst är hela historien märklig med tanten som ville ha katt och som inte trivs med just denna och sen inte vill släppa den - men, det kan ha hänt något runt omkring henne som gör att hon inte vill/kan träffa er och släppa katten denna helg. Försök ta det lite lugnt och sätt er in i att tanten kan må dåligt/vara lite virrig av olika anledningar.

Man måste försöka ha lite tålamod med människor som är äldre/har ont och är lite egna. Säger hon att det går att hämta katten efter helgen så försök gå på det istället för att starta ett krig med hene - de3t vinner ingen på. Hon kan må skitdåligt för att hon inte fungerar med denna katt och måste få tid på sig att flörstå att han ska flytta från henne. Man kan inte tro att alla mnniskor är katthatare (varför lämnar man då en katt där) och att hon ska  iväg och avliva/släppa ut katten mm. Jag har väldigt svårt att tro hon skulle göra det när hon först ville ge honom ett hem.

Lugna ner er nu och töänk lite sakligt. Man måste försöka tänka på BÅDE människor och djur och inte bara tro det värsta om alla människor. Vissa människor är lite udda i sitt tänkande och behöver sin tid på att reda ut begreppen för sig själva först - innan dom klarar det med andra. Försöker man då köra över dom, så blir det istället helt fel och dom blir bara väldigt misstänksamma och tror ni vill dom illa.

Nu blev detta långt, men jag tycker att det ska vara några personer som har hand om detta och dom behöver alla fakta - annars blir det totalt kaos när alla vet lite men inget vet allt och saker rörs ihop. Gå inte påilska mm, utan handla sakligt och med mål att både människa och katt ska må bra.

russin
0

ursäkta alla stavfel, men jag skrev för snabbt Tyst

Hawknestgrove
0

Ja det värsta är, att det är silkesvantar man får ha här. MEn att rådfråga polis, kan ju aldrig vara fel. Det gäller ju inte stöld, utan återtagande av gods och egenmäktigt förfarande. Om hon fortsätter och trilskas, så kan man dessutom nämna att kanske pressen vore intresserad….

kattassen
0

#198 Tänkvärt

annebeate
0

#198 det ligger mycket i vad du skriver.

Bumbis
0

Jag får en känsla att antingen damen eller dottern läst här ute på hittekatter och tyckt att vi varit okänsliga. Kanske därför denna helomvändning.  Är så fallet får vi be om ursäkt, men vi ville JP:s bästa.

Det är mycket känslor som svallar och eftersom vi följt JP:s öde så länge så har han fångat våra hjärtan. Vi är många som har engagerat oss och önskat honom ett bra liv.

Jag tror att vi samtliga bryr oss om både folk och fä, men här har JP fått suttit i kläm hos en människa som inte mår bra själv. Det ska ju inte behöva gå ut över JP.

Vi får innerligt hoppas att det är som #198 skriver får då går det kanske att förhandla tillbaka JP.

annebeate
0

Jag är övertygad om att damen när hon tog emot JP hade de allra bästa avsikter med JP och jag minns brevet till Debattia från Zorro (JP), visst blev man rörd. Det har säkert blivit betydligt svårare än vad damen räknat med och det är inte lätt om man är rörelsehindrad och lider av smärta. Jag hoppas vi skall kunna lösa detta på allra bästa sätt till allas belåtenhet. Detta måste vara vår målsättning. Tydligen var det okänt för damen att JP skulle hämtas nu i helgen och att detta blivit för mycket för trots allt kan det vara så att damen känner mycket för JP. Jag tror och hoppas det är så.

russin
0

#204 Det är precis så jag känner.

Jag tror även jag att hon absolut trodde detta skulle fungera och hade det bästa avsikter - för varför skulle man annars vilja ta sig an en främmande katt som inte haft det bra. Att det sedan blev svårare än hon trodde tycker jag inte man ska lasta henne för - vi har alla gjort våra misstag även om dom varit i bästa välmening.

En del människor är känsligare än andra och man måste då förankra saker ordentligt hos dom innan saker görs och inte bara klampa på. Självklart är det jättetråkigt att detta inte blev JP:s framtida hem, men jag tror inte ett par dagar till eller ifrån gör någon skillnad för hans fortsatta framtid.

Hoppas detta löser sig till alla bästa nu och att det görs på ett bra sätt med omtanke för både katten och den han bor hos.

Bumbis
0

#204, 205 jag tror också att damen gjorde detta i all välmening men för vissa personer svänger humöret, kanske beroende på värk eller psykisk sjukdom.

Hur kommer vi må, som engagerat oss för JP, om vi nästa helg får reda på att damen i fråga antingen släppt ut JP eller låtit avliva honom?

Hur ska vi gå till väga? Vågar vi vänta och hoppas på att det är en "frisk och sund" dam som aldrig skulle göra JP illa?

russin
0

Vad över huvud taget i denna hostoria har fått er att tro att damen skulle avliva eller släppa ut katten ?

Har hon sagt någonting om det ?

Mymlan
0

Hennum: Jag hoppas du säger likadant den dagen JP ska hämtas och det visar sig att JP är t ex borta *smitit/utslängd*, avlivad etc etc etc

Sluta lek med JP se till så han hämtas därifrån Innan något händer!! är väl ändå JP som gäller inte tantens Ego.

Hawknestgrove
0

Nu har jag mailat Västerås katthem och bett om hjälp att hämta om de kan det. Alltså d ska ju inte behöva ta  hand om katten, bara vara behjälpliga i att få bort katten därifrån.

Hawknestgrove
0

flera kan maila dem, ni som är i faggorna. Vi kan ju inte få mer än nej

djurskyddet.vasteras@hotmail.com

Bumbis
0

#209, 210 vågar man lita på dom? Bra initiativ annars.

Katthemmet i Västerås och Köping tar enbart in skygga katter för avlivning. Har svårt att tro att de skulle känna mer sympati för JP….

Mymlan
0

#211 Skulle inte våga lämna JP där om han inte hämtas hos dem samma dag han hämtas från tanten..

Hennum
0

Jag har nu pratat med henne.

Hon har ändrat sig, och vill behålla honom. Pga ett misstag oss emellan då jag hade sagt till henne att jag inte visste vart pengarna skulle betalas och att dem för min del kunde skickas in till ett katthem i närheten av henne, så trodde hon att det var bestämt så, och har nu betalat in 300 kr idag till ett katthem i västerås. Eftersom det delvis var mitt fel så kommer jag betala 300 kr till var vi nu beslutar att pengarna för JP ska gå.

Alltså, hon kan nu mena att det är hennes katt, åtminstone att hon betalat för den.

Hon sade att hon hade åkt iväg för att få lite lugn och ro, och ville inte att folk skulle ringa mer under helgen, men på måndag går bra. Jag menade då att jag inte kan bestämma över vad andra gör, och att hon får räkna med att folk blir oroliga.

Det med avlivning hade hon sagt som en tanke, inte vad hon ville göra, hon hade i en jobbig stund tänkt att stackars katt, det vore bättre om han slapp leva. Men hon skulle aldrig göra det på riktigt.

Eftersom hon pendlar så mycket, så vet man ju inte om hon skickar ett mail senare oxå och vill att vi hämtar honom, men hon sa att han hade gjort fler framsteg och ville inte att han skulle flytta, hon sa han var mysig, det är något speciellt med honom.

Usch ja, det är så jobbigt att prata i telefon sådär, för jag kan ju bara säga vad jag tycker, men det är inte bara min åsikt som räknas. Sen har jag haft så sjukt mycket att göra och har mått dåligt själv, så jag har varit tankspridd och glömt diskutera exempelvis betalningen med praxis.

Försökte övertala henne att det vore bättre att JP flyttade ner igen, till några som kan det här med skygga katter, men hon tyckte visst inte det.

Om hon bara visste vilket rabalder hon ställt till med. Som mison som varit uppe hela natten och så vidare.

Hur ska vi göra?

Hawknestgrove
0

jag hade bra kontakt med dem för 3 år sen. Ni som kommer ihåg Tissel och Tassel…. OCh jag har skrivit i mailet att de inte ska behöva ta hand om katten, bara hjälpa till att få den därirån.

kattassen
0

Tror inte att Västerås katthem är det rätta stället att vända sig till. De har redan uteslutit att ta sig an JP. Varför skulle de vända på det nu?

Snälla ni som tar kontakt med damen - gör ett vänligt men bestämt försök att få hämta JP nu i helgen. Att vänta en vecka känns långt. Man behöver inga silkesvantar men ett vänligt men bestämt "så här gör vi" tror jag på.

Går hon inte med på detta utan fortsätter krångla då får det gås ett steg längre med allt vad det kan innebära.

Att JPs liv skulle vara avsiktligt i fara tror jag inte. Vill jag inte tro i allafall. Men en påskyndad process rekommenderas.

Hawknestgrove
0

man kan ju itne få mer än nej. och jag har i mailet bett dem bara vara behjälpliga med hämtning. Vill inte återge mitt mail här i öppen tråd.

Bumbis
0

#213 Kan hon bevisa att hon har JP kvar överhuvudtaget?

Det är ju lätt att betala 300 för att hon tror att hon ska slippa åtgärder. Jag kanske är elak, men jag tänker på katten i första hand.

Det finns inget annat alternativ än att JP flyttar därifrån. Hon verkar gå i skov och vad händer nästa gång?

Sagolika
0

Hoppas det löser sig för JP :(

Med tanke på att damen mår så dåligt och har svårt att röra sig, tycker jag faktiskt inte att hon ska ha någon katt överhuvudtaget och definitivt inte en skyggis.

Det låter märkligt att hemtjänsten skulle ta på sig ansvaret för att hjälpa till med att rensa kattens toalådor m.m. De brukar neka att göra sådant, då det inte ingår i deras arbetsuppgifter och de inte har tid för det. Kan man inte sköta toalådorna själv samt torka golv efter "olyckorna" så bör man nog inte ha katt. En katt kan ju leva i många år och är man äldre och dålig och kanske bara blir sämre kommer det ju knappast att fungera.

Det hade varit skillnad om hon bodde med någon som ständigt kunde hjälpa henne med detta alternativt hade en anhörig eller vän som bodde jättenära och kunde hjälpa henne med detta dagligen.

Det är jätteviktigt att katter har rent och fint i toalådorna. Jag vet en äldre dam som inte sköter det alls, får ingen hjälp av hemtjänsten eller anhöriga, vilket fått till följd att katten gör sina behov på golvet, ej blivit kastrerad, får stryk av tanten och därför blivit bitsk. Det är rena rama djurplågeriet! Där var tanken att tanten var så ensam och skulle få trevligt sällskap av katten, men det har bara lett till ett hemskt lidande för katten.

Nu är det inte alls säkert att det är samma sak här. Jag tror säkert att damen menat väl, men kanske tagit på sig mer än hon klarar av med tanke på att katten inte är tam.

Men ska tanten ha katt överhuvudtaget bör städfrågan vara löst (även för åratal framåt), balkongen vara innätad och så ska det vara en tam katt. Annars bör hon inte ha katt alls.

kattassen
0

Vem äger katten juridskt nu då? Den som står som ägare hos SKK eller någon annan?

Hawknestgrove
0

Bumbis har rätt. Då är det bättre att återbetala de pengarna till henne i så fall. bevis på att hon betalat och bevis på att katten lever är väl rimligt? Dessutom, så bara för att man betalat en slant, så kan väl den som förmedlat ändå ta tillbka katten om den inte har det bra?Givetvis  mot att hon återfår sina pengar. Finns det inget skrivet?

Hennum
0

Jag har aldrig frågat henne om hon rensar lådan själv, det vet jag inte. Är det någon annan som vet om hon gör det själv eller inte? Jag har fått en känsla av att det är hon som gör det…

När vi pratade på telefon försökte jag verkligen övertala henne. Jag sa att vi vill ha tillbaka honom, att det är bättre att han är hos någon som är van vid skygga katter, och att hon kanske ändrar sig igen eftersom hon hittils tyckt det varit väldigt jobbigt. Men hon hade visst ändrat sig igen.

Jag vet inte vad jag kan göra mer än att försöka övertala henne, jag bad henne bestämma en tid då mison kunde hämta JP.

tusan :(

Kollade förövrigt mailet jag skickat. det måste varit på telefon jag sade det, så hon har inga skriftliga bevis på att jag sagt att det är ok att hon ger pengarna till ett katthem. Plus att jag flera gånger påpekat att det inte bara är jag som bestämmer, utan att jag ska rådgöra med de andra involverade… Tror hon valde att ge pengarna till katthemmet för att hon ville kunna säga att det är hennes katt utan att prata med oss först.

Tusan, jag tänkte ju innan att jag skulle säga till henne att om hon skulle behålla honom så skulle det vara med ett krav om att, exempelvis mison om hon vill, besöker henne och ser hur det går för JP, som en slags uppföljning. Men glömde det när vi pratade i telefon.

Hennum
0

usch ja. det är så mycket man inte tänkt på, och eftersom det är jag som haft kontakt med henne hela tiden så är det ju mina misstag alltihopa. Men det här är första katten jag sålt, så jag har inte vetat :(

annebeate
0

Ägare till JP är Praxis och hon kommer säkerligen senare i dag in på tråden.

Hawknestgrove
0

MEn då finns det alltså inga bevis för att pengarna är betalning för JP. JAg menar, då kan jag också betala in 400 kr till närbeläget katthem ohc hävda att jag har köpt katten….Ett köp är ett avtal, som två parter ska godkänna. inte bara en.

Josefa
0

300 spänn för en kastrerad, märkt och vaccinerad katt??

Inget högt värde på katterna här inte.

Och är det någon som kollat om hon verkligen betalat in dessa pengar?

emjon
0

Det har varit så många turer fram och tillbaka mellan JP och denna kvinna så det känns inte alls bra att han stannar hos henne. Det lät så bra från början men det ändrades ganska fort så det är inte rätt hem för JP.

Säger som tidigare att det bästa är att hon får pengarna tillbaka som hon lagt ut (om detta nu är sant). Mina erfarenheter är också att hemtjänsten inte hjälper till med skötsel av katt.

Visst är det bra om det kan skötas på ett snyggt och vänligt sätt huvudsaken är att JP kommer därifrån och helst nu. Har egna dåliga erfarenheter av ett liknande fall så det gör mig misstänksam.

Hennum
0

Men hon kan ju säga att jag godkänt det. Och jag kan säga att jag inte godkänt det. Vem är det man ska lita på då? Som sagt, det finns inget skriftligt på att det är ok att ge pengarna till något katthem. Däremot att jag sagt att det inte är bråttom med betalningen och att jag ska rådgöra med praxis som oxå varit med och fångat in honom vilket konto pengarna ska till.

kattmatten
0

Men gjorde ni inget avtal om att ni skulle få besöka JP och se att han har det bra?
Det är väl det minsta man kan begära?

Om Jp fortfarande ägs av Praxis så kan hon ju begära att få tillbaka honom med hänvisning till att det inte funkar. Att hon betalt till ett katthem är inget avtal och har inget med JP att göra.

Jag tänker inte spekulera i damens mentala hälsa men det känns verkligen ostabilt och inte så tryggt att lämna en katt hos någon som ena dagen vill avliva och nästa ska behålla honom.

Så tänker jag och man behöver inte vara otrevlig för att få det till stånd.

Bumbis
0

Det är ju väldigt märkligt att hon betalar just i dag.

Hennum
0

Jag kommer ihåg att vi pratat om att vi vill att någon kommer och hälsar på honom och tar bilder. Dock tror jag att det var på telefon.

Vill återigen påpeka att hon inte ville avliva honom, utan hon tänkte att det kanske  vore bättre för honom. Och visst har vi väl alla tänkt så nån gång om en katt som har sett ut att lida, men så löser det sig sedan? Majoriteten av befolkningen har tänkt så om sitt eget liv med. Så det är inget konstigt. Men ja, hon är inte stabil, det märks. och jag tycker inte heller att det känns helt bra.

Framför allt vore det bäst för honom att vara hos någon som är van vid skyggisar. Och som kan stänga in honom i ett litet rum först och så vidare. Samt är mer samarbetsvillig.

Nu ska jag iväg. Har verkligen gjort allt jag kunnat för idag. Hon kommer inte avliva honom och han har det bra där tills vidare. Sen får vi se om någon lyckas övertala henne om att han ska flytta, men jag lyckades inte idag. Lyckas nog inte bättre genom att ringa en gång till idag, så därför finns det inte mer för mig att göra. Att diskutera här hjälper inte heller.

Om det är någon som behöver ha tag i mig så skulle jag tro att det är ett antal som har mitt nummer, det är bara att ringa. Men praxis skulle väl komma hit ikväll oxå ett tag?

martdat
0

#222 inte dina mistag bara Hennum, du menade väl och det har varit många inblandade, Hemmet låt ju toppen i första kontakten, bla jag själv röstade ju på denna dam hellre än en 20 åring i lund, så det ska du inte känna att allt är ditt fel att det blev så här,

det hela är märkligt, allt folk kan ändra sig kan ju hända, men att hon ljuger om att hon är bortrest är sjukt,

Kusten
0

Flikar in lite saker här..

Inte ska damen bestämma att JP nu ska stanna, det är inte hennes beslut utan JP´s nuvarande ägares beslut och framförallt så ska JP´s bästa ligga främst. Han skulle ju få komma till Maja och till Debattia som han gjorde fina framsteg hos och där han blev accepterad.

JP´s ägare tycker jag kan ta kontakt med damen i fortsättningen, för det verkar ställa till det när det inte finns riktig kommunikation. Är inte bra att du Hennum, ringer damen och säger en sak t ex, sedan finns det egentligen helt andra planer. Blir alldeles snurrigt.

Man får naturligtvis göra ett besök hos damen och där skrivs köpeskontrakt och i den vevan lämnas pengarna över. OM man anser att han ska stanna där. Men nu är det ju bestämt att han inte ska det. Det var ju inte längesedan vi alla var så osäkra för vad som händer om han rymmer. Och det var alldeles nyss som hon inte ville ha JP. Man kan inte leka med levande varelsers liv på det sättet. Jag vågar knappt gå in här längre, av rädsla för att läsa om att han råkat illa ut.

tuska
0

Jag har för mej att tanten sagt att det bästa för JP är att avliva honom för hon tyckte så synd om honom för han va så rädd   

Jag kan väl inte drömt detObestämd

Mymlan
0

Jag har ändå en dålig magkänsla ang JP..

Bumbis
0

#213 instämmer, det är ingens fel. Man måste kunna lita på folk. Jag var också en av dom som puttade för damen så det känns lite skämmigt nu när det inte blev som det var tänkt.

Hur ska man kunna veta….

Hawknestgrove
0

ÅTerigen, ett köp är ett avtal som ska godkännas av två parter. Annars kan ju faktiskt vem som helst säga att Ok, jag har betalat så och så mycket för det och det , därför är det mitt. Godkänns priset om det nu finns av säljaren? Det är ju krav nummer 1. Och en försäkran om att katten lever är  väl inte för mycket att önska. MEn Ok, vill hon ha det lugnt i helgen, då får vi väl rspektera det. MEn jag undrar  verkligen vart pengarna är betalda. OM de ens är det. OCh jag är villig att personligen betala tillbaka dessa pengar till henne i så fall.Vi är ju många här, som varit med och sponsrat bra mycket mer än dessa 300 kr för den lilles skull och vi har väl ett intresse att vi inte slängt pengarna i sjön och att han ska få det BRA. Annars kunde vi ha skramlat till en avlivning i stället… Missförstå mig inte….

maggan47
0

om damen nu har betalt för JP till ett katthem, säger om, låter det väldigt konstigt, eftersom hon rimligtvis inte kunde tro att JP var gratis, borde hon väl kontaktat Praxis eller någon hon visste namnet på, och diskuterat betalningen, ska ju vara kvitto på det, inte bara en skänk till katthem, vilket som helst, sedan är det så att varje katthem med självaktning kan begära att få hälsa på katten, för att se om den trivs med ägaren och vice versa, i katthemskontrakten står det också att om man av någon anledning inte kan ha kvar katten, får man inte sälja vidare, utan kontakta katthemmet i fråga, nu var det ju inte något katthem som sålde JP, men han bodde ju hos Debattia, som jourhemskatt, kan inte det kallas katthem,

Skämsvar ju också en av dom som trodde han skulle få det bra, lillgubben

Maggan47

Hawknestgrove
0

Mycket märkligt,säger jag. Ok, de som har kontakt med henne efter helgen, kan hälsa, att jag mer än gärna betalar igen henne de 300 kronorna  bara katten får komma tillbaka dit den kom ifrån. För att skämta… Tänk om MArianne här inne säger, att hon har betalt 300 kr för Arne och betalat in dem till ska vi säga Stockholms katthem. ÄR Arne hennes bara för det? ÄVen om hon kan visa uppbetalningsorder där det står likvid för katten Arne? Allvarligt talat, ur mycket sk***er inte jag i det? OCh vad säger Stockholms KAtthem? De ser väl ut som fågelholkar i trynet?Alltså, bara en liknelse….

Debattia
0

Tror inte för en sekund  hon ville lämna tillb katten ang betalningen.Hon sa till mig att du rekommenderat henne betala till Västerås katthem, men så tyckte hon  jag skulle ha dom pengarna i stället till Pälsbollarna. Det här med att vara bortrest är nog också en askungen eller de sju killingarna och vargen.

Kan inte finnas någonting som hindrar från att åka och hälsa på JP,Det hör till när man placerar en katt ,att man följer upp och hälsar på i det nya hemmet,anser jag i alla fall. De katter jag placerat har jag aldrig blivit nekad komma och hälsa på. Nekar dom så är det inga seriösa hem. Jag vet inte vad ni har mailat er mellan men har avlivning nämnts så är det kanske inte uteslutet.

Tyvärr är jag presis lika orolig för JP fortfarande fast du Hennum har pratat med henne.

Debattia

Hawknestgrove
0

Nä, men mitt anbud står fast. Och dt är ju skriftligt här inne. Vill hon, så kan hon få tillbaka 300 kr av mig. Undrar verkligen om Västerås  katthem har fått pengar….. Ännu större anledning att kontakta dem nu……Debattia, du menar inte mig? Jag har inte talat med damen ens… Du syftar på Hennum, va?

soso
0

Det är ju tydligen Praxis som står som ägare. Kan inte Praxis ringa till tanten?Det måste ju vara bättre att ägaren själv ringer och säger att katten ska hem igen.Det skadar heller inte att prata med polisen. Man kan rådfråga som någon skrev.

Jag bor 9-10 mil från Västerås och jag också hjälpa till att hämta honom, bara Praxis kommer överens med tanten eller dottern om en dag. Varför inte ringa dottern och fråga vad det är som pågår om det är omöjligt att prata med tanten?

Hawknestgrove
0

Verkar vettigt. OCh som sagt, jag betalar lösensumman!

annebeate
0

#241 Dottern uppger att hon lägger sig inte i utan kontakterna angående JP får ske direkt med modern.

Debattia
0

Ja,jag syftar på Hennum ,eftersom hon sagt en sak till henne och en annan till mig.

Ni har ju registrerat JP både hos KKS ,när ni fick honom insatt på deras hemsida. Annars kan han också gå genom Pälsbollarna, vi har kontrakt hon kan få skriva under. Kan maila upp det till någon som bor i närheten som då kan åka dit och få kontraktet på skrivet.

Spelar ju ingen roll vem som haft kontakt vid lämning o.s.v. ifall en förening står bakom.

Debattia

Bumbis
0

#241, jag har tidigare föreslagit samma sak, att Praxis kontaktar damen. Enligt annebeate skulle antaligen Praxis skriva här senare ikväll.

Bra att vi är fler om vi ska hämta JP. Jag kan nästa helg men inte innan.

Gullimat
0

Skulle vara bra att höra Misons syn på saken.

xxx*

Redigerad text/ Kattassen

soso
0

#243, 245 Ok, då förstår jag. Bra om Praxis skriver i kväll.

Jag kan åka till Västerås vilken dag som helst (vad jag vet nu). Det kan nog vara bra om vi är fler, men är jag bara tillräckligt arg, klarar jag mig själv ;). Kan ju vara problem att få in honom i buren.

Hawknestgrove
0

Bara det att man inte kan stövla in i en lägenhet hur som helst. Hemfridsbrott.Det här är luddigt. HAR pengar gått till Västerås kattehem? Vet de om det? Accepterar de det? Knappast. För detta är inte ett godkänt avtal, så är det bara. PRaxis får ju skriva ut en fullmakt till er som ska hämta katten.

Praxis
0

Här har det hänt grejer! Jag ska kontakta damen på måndag, efter att ha diskuterat med Hennum. Innan jag har pratat med Hennum kan jag inte säga mer än så.

Hawknestgrove
0

Bra….

Debattia
0

En förening har rätt besöka och skriva kontrakt,samt följa upp hemmet !!!

Debattia

Debattia
0

Gullimat ! det var ju inte lönt för henne att åka dit eftersom damen inte skulle vara hemma i helgen. Det var det jag tyckte lät konstigt,fånga in ,ta ut och fånga in och åka hem.. Låter ju enormt jobbigt och stressigt för JP…

Debattia

Bumbis
0

#249 det låter bra att du ska prata med damen på måndag. Hoppas att ni kommer fram till det bästa för JP.

maggan47
0

tycker också det låter bra med samtal, även om det är först på måndagRynkar på näsan

Maggan47

MariannE11
0

ja här händer det saker…  det jag tycker skulle vara det absolut bästa är att ordna ett hembesök…o där diskutera hur läget är från bägges sidor…att ta samtal genom telefon blir ju inte på samma sätt…kanske prata med hennes dotter….o försöka komma fram till den bästa lösningen för jp…

kattassen
0

#258 Hennes dotter har kontaktats redan men hänvisade ärendet till sin mor. Hon var inte intresserad av att hjälpa till och lösa något.

Kalli
0

Usch, vilken tråkig vändning det tagit för JP. Hoppas verkligen att det löser sig och han får komma hem till Debattia. :(

maggan47
0

hoppas också allt löser sig för JP, tillbaka till Debattia, säger jag också,där Maja väntar  

Maggan47

maggan47
0

hoppas också allt löser sig för JP, tillbaka till Debattia, säger jag också,där Maja väntar  

Maggan47

Debattia
0

Hoppas också det ordnar sig för lilla gubben !!

Undrar också varför det tog sån vändning ? Kan ju vara ett missförstånd som Hennum skriver om?

Min uppfattning från början var att kvinnan var en stor djurvän och verkade sympatisk prata med. Hoppas det står sig fortfarande  , vi kan ju alla falla ur mönstret emellan åt. Vår värsta frustation är väl att sitta flera mil bort och inte kunna hjälpa till på något sätt,därför tro jag också det blir lite eldiga inlägg emellanåt.

Debattia

maggan47
0

puttar upp till MåndagFlört

Maggan47

Mison
0

puttar på för JP

Bumbis
0

I natt blir de inte mycket sömn….Gråter

Debattia
0

Puttar !

Debattia

annebeate
0

Tankarna har kretsat mycket kring lille JP denna helg. Håll tummarna för morgondagen och att allt ordnar sig till det bästa!

[GunillaR]
0

Ja oj vad man tänker och undrar.

essut50
0

Tänker på JP idag och håller tummarna att han får komma till Debattia..

Vargtassen
0

Puttar för att han får komma till Debattia.

maggan47
0

puttar för samma önskan

Maggan47

tuska
0

Vad händer i faller JP ???    Jag har lovat resepeng.  Jag skulle ha skickat det men allt såg då så ovisst ut.

MariannE11
0

undrar jag med hur det går för jp?..

Mymlan
0

Hur går det??

soso
0

Undrar också.

Mison
0

Var det inte någon som skulle kontakta damen idag?

Hawknestgrove
0

Vi får  nog besked när det är klart.F ast jag är orolig jag med. Så tyst….

Debattia
0

Hoppas det gått bra och till JP:S fördel  i dag…

Debattia

maggan47
0

tycker också det är oroväckande tystObestämd

Maggan47

essut50
0

Så tyst så tyst…Vad händer med JP??????

MariannE11
0

instämmer i tystnaden…..oavsett hur det gått så är vi nyfikna på vad som sagts…….

usagi
0

putt för JP undrar med hur det gått…

Praxis
0

Nu är jag här! Har varit iväg hela eftermiddagen så har inte hunnit skriva här, ska iväg igen snart, men kommer kanske in på tråden senare ikväll.

Jag pratade med damen idag, Hennum var också här. Det verkar gå framåt med JP (han har slutat väsa och fräsa och springa runt rädd) och hon tycker mycket om honom. Hon tyckte det var hemskt att se honom så rädd som innan men vill absolut inte avliva honom! Jag ska utarbeta ett kontrakt mellan oss efter en mall Debattia pmade mig och hon gick med på ett hembesök, förutsatt att det är en dag n'r hon mår bra. Detta äverlåter jag till henne och Mison att bestämma när detta ska ske (eller vem som nu vill göra hembesöket). Jag ska skicka kontraktet till henne under veckan sen ska vi talas vid om det på lördag. Jag har sagt att jag tror och vill att det ska funka men att vi har som krav att kontrakt ska upprättas och hållas för att hon ska kunna behålla JP. Jag tror detta kommer gå bra! Kvitto på betalning till katthem skulle vi få också.

Hennum och Debattia, jag pmar kopia på kontraktet när det är klart så ni kan kolla igenom det innan jag postar det!

Praxis
0

Vill pusha för ett nytt ärende: Kattfamilj hemlös! 

DETTA SKA DOCK INTE DISKUTERAS HÄR, MEN DET ÄR AKUT OCH EFTERSOM MÅNGA BESÖKER DENNA TRÅDEN SÅ TÄNKTE JAG ATT DÅ KANSKE FLER LÄSER MITT NYA KATTFALL JAG FÅTT IN!

Praxis
0

Kanske dags att göra en ny tråd av denna? Eller är det bara med mitt kassa internet som det är tungt att ladda?

essut50
0

Vilken helomvändning för JP.. Gråter

Jag som trodde han skulle till Debattia och få det bra.

Hawknestgrove
0

Ja du kan inte hjälpa detta, men det  ungefär som om att handla på KOnsum och säga att man har betalat på ICA.

essut50
0

Man blir så arg, tror inte för fem öre att Damen vill ha nån besök alls..Skrikandes

emjon
0

Tror inte heller att hon någonsin går med på något hembesök.

Hawknestgrove
0

PRaxis, kan vi få bevis för att katten ens lever?

Praxis
0

Saken är att Hennum nämnt dör damen att hon lika bra kunde skänka pengarna till ett katthem än till oss, även om det inte bestämdes så fick hon uppfattningen att detta gick bra. Sen tycker jag inte vi ska spekulera i om hon vill ha besök eller ej, hon sa till mig att det gick bra poch antingen skriver hon på kontraktet och sätter ett datum för hembesöket eller så ska JP tillbaka. Jag tycker vi ska lita på vad hon säger tills motsatsen blivit bevisad! Vill inte diskutera mer huruvida hon är pålitlig eller ej, hoppas ni respekterar det. Vi får helt enkelt vänta tills hon fått kontraktet och jag och hon har diskuterat det hela igen.

Hawknestgrove
0

Ok. Det är bara det, att det katthemmet som det gäller inte alls är med på noterna att ta betalning på detta sätt. OCh du är ägare till katten vad som än händer ännu.

soso
0

Det här känns inte alls bra! Jag är nästan säker på att ett hembesök kommer aldrig att passa tanten. Hon kommer att skylla på sin hälsa eller något annat.

300kr till ett katthem, skulle det vara betalningen för JP? Så gör man väl ändå inte, en katt är värd mer än så. Jag trodde ju att alla här var överrens om att katternas status måste höjas, bl.a. genom att de ska kosta mer.

Nej, Det här var inte bra. Tänk på att tanten ljög om att hon skulle åka bort. Hon kommer att fortsätta ljuga. JP borde bort därifrån!

Praxis
0

#298, hänger inte riktigt med?Glad Eller menar du att katthemmet inte förstår varifrån pengarna kommer ifrån? Tror de tar det som en gåva isf.

Japp, jag är fortfarande ägare och kommer ha med ett återtagandeförbehåll i kontraktet. Fungerar allt kommer jag dock skriva över JP på damen längre fram (inom ett år). återtagandeförbehållet kommer dock fortsätta gälla.

soso
0

#292 Hon har ju redan visat att hon inte är pålitlig. Varför måse hon visa det en gång till? Det är en katts liv som det gäller, då går det inte att vara mesig och inte vilja diskutera.

Praxis
0

300 kronor är priset vi satte ut i annonsen. och vi är redo att ge henne en chans till. alla kan ju ändra sig. tänker inte diskutera detta mer innan jag har diskuterat med henne i helgen angående kontraktet och hembesöket.

Hawknestgrove
0

OCh jag har ju haft kontkat när,  med det katthemmet det rör sig om och de vill inte bli indragna i något på det här viset. De accepterar inte att få en 3hundring i likvid för en katt, då de själva säljer sina katter för 1100 kr. MEn vi kan ju vänta och se. Men vi är många som ändå är osäkra på, att katten ens lever. OCh lasta inte allt på Mison. Bara för att hon bor närmast, så får vi ju först och främst fråga henne om hon VILL och KAn och när det passar henne. Det där med damen och hur hon mår, det är aningen vagt. Hon kan ju må pyton i 14 dagar, va? JAg klandrar inte dig, men nu har vi en halv deadline på lördag, då ni ska pratas vid igen……Vad beträffar pengarna, så kan jag betala igen dem till henne. JAg sponsrar mer än gärna det djurhemmet, för de vill hjälpa till rent juridiskt. Hoppas du tagit kontakt med dem.

Hennum
0

Att de ska sättas in till ett annat katthem var (som det förklarats tidigare i tråden vill jag påpeka) ett missförstånd som kom sig av att jag yttrade mina funderingar högt innan jag och praxis hade diskuterat färdigt. Och syftet med pengarna är ju att de ska hjälpa andra katter, och hjälpa andra katter gör de ju både om de kommer till ett annat katthem eller till mig och praxis. För om det skulle betalats till oss så hade vi ju gett dem pengarna i sin tur någon annanstans, inte till oss själva.

Min pappa kom med ett väldigt bra förslag förklaring till hennes beteende. Man kan lätt känna sig fast och lite panikslagen om man sitter i sin bostad med en rädd katt som bajsar överallt när man har svårt att röra sig. Det kan nog alla hålla med om, att de hade känt likadant. Därför är det fullt förståeligt att hon tänkte att hon inte kan ha kvar honom och skrev till mig i just den här paniken och bad om hjälp. När hon sedan upptäckte att hon inte är fast, utan om det verkligen gäller kan han flytta, så kändes situationen inte lika svår. Situationen var inte tvång, utan frivillig.

Sen vet vi väl alla att det är svårt att skiljas från sina pälsklingar. Och när det väl gällde så valde hon kärleken och svårigheterna framför den lätta vägen.

Klart hon är lika pålitlig som någon annan av oss, precis som hon är människa precis som alla vi andra.

Många av er har inte ens pratat med henne, hur ska ni då kunna avgöra om hon är pålitlig eller ej.

Syftet med hembesöket är att se till att JP har det bra och att han lever. På vilket annat vis ska man kunna ta reda på det?

Praxis
0

Självklart är det upp till Mison att själv bestämma om hon vill göra besöket eller om någon annan ska göra det. Det är fritt fram för den som vill att anmäla sig. Jag vet inte vilket katthem det rör sig om, det är Hennum som närmare talat med damen om eventuell betalning till katthem. Eftersom Hennum sa till damen att hon eventuellt kunde skänka pengar dit istället för till oss så ska inte damen lastas för detta. Katthemmety får i så fall se pengarna som en gåva, eller så får de betala tillbaka pengarna om de inte vill ha med dem att göra. Det är inte tänkt att katthemmet ska bli indraget i detta, utan pengarna skulle ändå gå till att hjälpa andra katter så då tänkte hennum att istället för att vi får dem så kan de gå till någon som hjälper katter i större utsträckning. Damen har väldigt många besvär och att tvinga henne ta emot besök en dag när hon har värk tycker jag inte är ok. Däremot så har jag varit tydlig med att detta är en förutsättning för att JP ska få vara klar, och skulle hon sen sätta käppar i hjulet så kan man diskutera opålitlighet mm, men innan vi vet något mer än att hon går med på besöket så tycker jag inte vi ska diskutera detta mer.

Hennum
0

angående betalningen så har jag redan erbjudit mig att på något vis fixa till det, det står här i tråden. och jag har bett om ursäkt för missförståndet tusen gånger så nu tycker jag att man får fokusera på en lösning istället för problemet. Då vi, vad jag vet, inte fått någon information från zorros matte om vart hon satt in pengarna, så går det inte att lösa det problemet än. Men det ska självklart lösas och det är ju jag som ska betala för det.

soso
0

Ja, ni gör som ni vill tjejer, ingen kan hindra er, tydligen. Jag tycker bara att ni är lite väl godtrogna.

Praxis
0

Nix, vi har bestämt oss. Uppdatering sker när vi har mer info att ge.

persikahallon
0

Vad tråkigt att läsa att JP inte får komma hem till Debattia där han hade varit garanterad ett livslångt och tryggt hem, vilket han såväl behöver. Jag känner inte damen och har inte talat med henne, men när xxx* hon påstod att hon var bortrest, då har hon förbrukat mitt förtroende ändå. Jag hoppas att ni har rätt som ändå tror på henne för JPs skull.

xxx* redigerat/Kattassen

[LucyInTheSky]
0

Klart hon ska ha en andra chans..

Ni ska bara veta hur många gånger jag bara ville skicka tillbaka Ruu när han kom till mig. Han skrek, skrek och skrek.. Bråkade med Melvin och var allmänt skit jobbig. Jag mådde inte bra själv då och åt anti-depressiva. Jag försökte komma på vad felet var och ibland räkte inte orken till.. Jag kände det som om jag inte viste hur jag skulle göra för att han skulle må bra.. Jag minns de ilskna trådarna jag fick efter mig då jag skrev om detta.. =) När jag ville släppa ut honom osv..Ruu lider inte det minsta hos mig.. Även om vi fick en stökig början han och jag.

Hon måste ha det jobbigt! Hon vill inte att han ska må dåligt. Ge henne en chans! Och som sagt vi har inte pratat med henne så vi vet inte hur det ligger till. Jag vet att Hennum och Praxis gör det som är rätt.

kattassen
0

Nu tycker jag att vi ger praxis och hennum en chans att hålla kontakten med damen och se till att Jp får det goda hem han förtjänar. Eftersom situationen nu- och har blivit som den är så får detta ges en chans tycker jag.

Håller tummar för goda och positiva uppdateringar framöver.

Hennum
0

tack :) jag tror det kommer gå bra och jag tror uppdateringarna kommer bli positiva. Nästa steg blir att ordna upp det här med betalningen och fixa kontraktet. Vi kommer såklart berätta för er hur det gått.

essut50
0

Jag tycker att ni Praxis och Hennum ska åka till damen på besök..Det är ni som har ansvaret för JP…

maggan47
0

puttar upp för en bra lösning, och tycker vem som helst kan åka, Soso, Mison, ml närboende har ju erbjudit sig, och bestämma en dag, och inte bara vela måste tanten, tycker jag, men vi får se, allt för att JP ska få det bra

Maggan47

Praxis
0

Jag tror inte damen kommer vela, när jag ringde henne låg henne och velade och vi började prata om kontrakt osv. Det har varit turbulent en tid för henne nu med alla som ringt och jag tror hon behöver smälta detta och läsa kontraktet, sen ska vi självklart bestämma något. Jag och Hennum bor i Lund, att åka till Västerås är inte helt lätt då.

Finns det någon som bor nära som kan tänka sig att göra ett besök hos damen?

Och jag förstår också att man kan vara velig när det gäller en katt. När jag fick DimDim så ville jag flera gånger "lägga av" när det blev jobbigt, men det löste ju sig fint ändå.

lilltasen
0

Det är förståeligt att man kan börja vela om och när det inte fungerar riktigt som man tänkt sig från början. Men har man dubier om det ska fungera eller ej så måste man tänka på att det är ett liv det handlar om.

Visst är det synd om damen med dom problem hon har men när hon börjar ljuga om att hon ska åka bort den dagen Mison ska dit så blir man fundersam.Till syvende och sist så är det JP det handlar om, och med hans tidigare historia så hoppas man att han kan få det riktigt bra, och här tycker jag att man måste ställa sig frågan om nuvarande hem verkligen är lösningen för honom.

Bumbis
0

Jag är en av dom som erbjudit mig åka till damen för att hämta JP. Men i detta läge, när det endast är på damens villkor, så tror jag inte att jag orkar åka dit och se katten om jag inte får ta med mig honom tillbaka.

Me de svängningar damen hittills haft tror jag inte ett dyft att detta kommer att fungera i längden. Om hon inte orkar ta ur lådan så är det väl inte konstigt om JP sätter sig på golvet.

Blev den någon diskussion om innätning av balkongen?
Det ska också stå med i kontraktet att det ska åtgärdas omedelbart.

Rymmer JP kommer han aldrig mer låta sig fångas i fälla.
Ni minns väl vilka problem det var att få in honom?

• Damen VAR medveten om att JP var skygg och att han behövde tid. Hon har nämnt att hon var förtidspensionär och har all tid i världen. Dessutom nämnde hon en granne som också tagit hand om en problemkatt men nu påstår damen att hon inte visste JP var skygg?

• Damen SKULLE näta in balkongen, vilket ännu inte har gjorts.

• Damen SKULLE betala för JP, vilket hon inte gjort förrän det började storma runt JP.

Jag anser nog att damen har brustit i sitt åtagande att ta hand om JP. Mycket olyckligt att inget kontrakt skrivits från början. Det förutsatte i alla fall jag när jag läste att JP fått ett hem.

essut50
0

Tänker inte heller åka dit för att besöka damen. Inte på hennes villkor..

Tycker fortfarande att ni Paxis och Hennum åker en helg till damen, ni får väl ta er råd och tid. Det är ett djur det handlar om som ska få ha det bra….Gråter

destiny
0

Har damen problem nu med låda mm blir det väl förmodligen inte bättre framöver. Hon blir väl varken yngre eller piggare med tiden…

Känns inte bra om JP ska rota sig där nu för att kanske ryckas upp sen igen. Då är väl bättre han kommer någonstans där han mer troligt kan stanna resten av livet och ha det bra.

Josefa
0

Hur kan man ta 300 kr för en kastrerad, vaccinerad och märkt katt?

Vem ordnade med att det blev gjort? Borde inte pengarna gå tillbaka dit? Fan så nonchalant mot dem som hjälpt till med det hela, att göra på det viset.

Tanten får en färdigfixad katt, låt gå lite skygg, men det visste hon innan, och sedan agera så som hon gjort. Tycker inte alls att hon ska skylla på sin sjukdom.

Så mycket är ett kattliv värt alltså, när allt kommer till kritan. Och i dessa kretsar också, dessutom!!

Praxis
0

Ärligt talat så tycker jag detta är helt absurt. Annonserna för JP och Tyr har varit tillgängliga för alla att läsa här innan, där priset stod. Ingen och då menar jag INGEN hade något att säga om detta då!!! Jag och Hennum har aldrig omplacerat katter själva tidigare. Kontrakt borde fixas, men var inget vi tänkte på då, speciellt inte med tanke på att vi inte har erfarenhet kring detta. Det var INGEN här då som påpekade att kontrakt borde upprätthållas. Däremot verkar ALLA, eller nästan alla, utom en del mer förstående personer här bråka om detta nu. Det finns mer till den här historien än vad som framkommit på denna tråd, och jag och hennum är de två som är bäst lämpade att fatta detta beslutet. Vi vill JP allt gott och att påstå annat är oförskämt och korkat, vi har kämpat med denna katt under mycket lång tid nu. Vi är givetvis tacksamma mot alla som hjälp till, utan dem skulle vi inte klarat detta. Men till alla er som klankar ner på oss och kallar oss godtrogna och nonchalanta och gud vet vad så är ni välkomna till Lund och säga detta face2face till oss  istället för att sitta bakom en signatur och vara otrevliga.

Sen tycker jag inte att någon som uppmanar till olagligheter (slita JP ur handen på damen) ska sitta och diktera om vad som är rätt och fel.

Kontraktet kommer författas idag och uppdatering sker när nyheter finns. Är väldigt besviken på alla som istället för att stötta väljer attanklaga och nedvärdera. Har man kritik borde man kunna framföra detta på ett produktivt sätt.

Hawknestgrove
0

JAg tror, att de flesta kanske bara har en stor oro, PRaxis. PRecis som jag, så gnager nog tanken, att tänk, JP kanske inte ens lever längre. Det är nog det som genomsyrar en del skribenters yttranden. OCh vi vet ju inte… MAn ska inte ha förutfattade meningar, men med tanke på att vi serverades en lögn om att hon skulle resa bort i helgen, så kan man ju ljuga mer också. OCh ärligt talat, jag var nog inte inne och kollade annonsen på blocket. Svårt det där med pris, men hoppas ni får ett bra kontrakt skrivet. JAg hade nog föredragit ett fodervärdskontrakt till att börja med.JAg fick ett alldeles utmärkt som grundstomme av Anunnuki här inne. Vad man betalar för själva katten, det är egentligen oväsentligt. Det är vad man KOSTAR PÅ katten som är väsentligt. Som tex innätning av balkong. JAg ser ju på Ruu, han har ju fått det så bra som man kan ha. De gör ju allt för honom. Likaså Bamse. Dagen efter hans ankomst var han kastrerad, IDmärkt o vaccinerad. Med andra ord så satsades det på kattens väl i stället för att jag fick några pengar, vilket jag inte helelr hade velat haft.

destiny
0

Jag för min del tvivlar inte en sekund på att både du Praxis och Hennum vill JPs bästa. Jag beundrar verkligen er båda två för ert engagemang och allt jobb ni lägger ner på förvildade katter. Ni är en förebild för många.

JP har  gjort ett väldigt starkt intryck både hos mig och andra. Vi vill alla hans bästa det är jag säker på. Det man inte kan komma ifrån är att när man läser trådarna har damen ifråga uppfört sig i mina ögon något underligt. Men precis som du skriver Praxis, jag och väl dom flesta andra här känner inte till exakt vad som ligger bakom.

Praxis
0

Jag förstår om folk har oro, speciellt efter vad som hänt och eftersom de inte själva pratat med damen. Men det innebär inte att vi ska börja bråka om detta. Folk påstår att JP kanske inte ens lever, samtidigt så vägrar folk som tidigare erbjudit sig att nu titta till JP bara för att man inte tycker om damen. Jag vill bara att vi ska dra ett streck över det som varit och börja om. Jag tror vi alla kan vara överens om att vi själva inte varit helt korrekta i vårt uppförande när vi diskuterat damen utan att hon kunnat försvara sig. Jag tror det är så att hon inte läst mailet (hon har själv sagt att hon inte använder dator och mail så gärna) om att han kunde hämtas och sen fick hon väl viss panik när han väl skulle hämtas med så kort varsel att hon sa att hon skulle bort för att hinna tänka över det. Så hade jag säkert också reagerat med dimdim om någon sa att de skulle hämta henne dagen efter jag fått reda på att hon kunde få ett annat hem, trots att jag klagade över henne ibland. Sen att hon inte nätat in balkongen ska jag självfallet ta upp med henne, men antagligen har hon inte gjort det eftersom hon inte varit 100% säker på om hon skulle behålla honom och att han varit så pass skygg och mest legat under sängen ändå. Att hon inte betalat tidigare kan hon inte lastas för heller, vi krävde ingen betalning kontant vid leverans och hon fick inget kontonummer att betala till heller. Vi ville ju se hur det gick först och betalning var inte prio ett. Att hon betalat till ett katthem beror som hennum skrev på ett missförstånd mellan henne och Hennum och det kan vi inte lasta damen för heller.

jag vill inte bråka med någon här, det är så meningslöst. Jag vill bara att vi gör om och gör rätt! Att vi kan hjälpas åt att se till att JP får det bra hos damen, om hon inte kan uppfylla kraven i kontraktet så tar vi honom tillbaka. Varför vill ingen ge henne en andra chans? Finns det någon här som ärligt kan säga att de aldrig gjort ett misstag? Känns som att folk VILL att damen ska vara hemsk och dum och fel och vad är det för människosyn. Det är JP's bästa vi ska se till och det tycker jag inte vi gör här när vi grälar om priset för honom osv.

Bumbis
0

När det gäller kontrakt trodde jag det var en självklarhet för oss som skriver här på hittekatter vilket vi har erfarenhet eller inte.

Att skriva att ni inte har någon erfarenhet tycker jag inte är rätt för ni har inte velat ha några råd.

Jag skrev att ni bör säga till damen (innan flytt) att hon ska ha JP i ett mindre utrymme till att börja med och bara låta honom vara ifred. Ingen kommenterade eller tog det till sig.

Jag skrev också innan damen svarat på annonsen att istället för att släppa ut JP och Tyr igen så kunde jag ta hit dom och isolera mitt uteförråd. Ingen kommentar där heller, förutom pm från Debattia, så det dög uppenbarligen inte för er andra. Till slut tröttnar man att skriva och försöka ge råd.

Det här med 300 kronor i adoptionsavgift har jag inte läst överhuvudtaget men skulle ha reagerat på att JP är värd mer än så. Jag har heller inte läst att damen var rörselsehindrad. Hade jag läst det hade jag antagligen inte puttat att JP skulle hamna där eftersom han är skygg och rymningsrisken är stor i och med det.

Nu är det som det är och gjort och gjort men jag ber er att tänka efter ordentligt om damen ska ha kvar JP och vad det innebär.
Att hon inte ens har betalat avgiften tidigare gör mig väldigt orolig.

emjon
0

Anledningen till min oro är jag själv har dåliga erfarenheter i ett kattärende som har stora likheter med detta. Där var också allt frid och fröjd från början som sedan ändrades ett par gånger fram och tillbaka. Det höll på att gå riktigt illa för katten  tid var beställd hos vet för avlivning och den räddades i sista stund.

När det gäller JP så blir jag också väldigt misstänksam när inte hembesök för göras. När jag tagit emot skygga katter har jag sett det som något seriöst när de vill besöka katten för att se hur den har det.

Hawknestgrove
0

Tvivlar inte en sekund på att ni gör allt vad ni kan. Men vi kan inte bortse ifrån, att vi inte haft ett enda livstecken från JP. MAn ska inet måla f*n på väggen,det är sant, men efter alla turer med rasande säng, vattenglas som välter över katt(tänk om det varit hett kaffe, det hände faktiskt mig och Pipis, hon fick ett stort brännsår på ryggen,trots att jag tog katten och stoppade in henne under kallvattenkranen med en gång), så blir vi oroliga. OCh finns det ingen som kan/vill åka och kolla katten när det blir dags, så får väl i värsta fall någon av er två göra det.

soso
0

På den här sidan finns sammanlagt en otrolig erfarenhet av katter, och utplacering av katter. Varför tog ni inte reda på hur man gör? Jag tror alla tog för givet att ett kontrakt skrevs på vid överlämnandet av katten.

Det hjälper inte att klaga på vad som är gjort och inte gjort, det är sant. Men när det nu har blivit så här tokigt, måste man försöka rädda JP. Jag anser att ni är godtrogna därför att tanten har visat hur hon är som person, genom att ljuga och vara otrevlig. Man kan ändra åsikt om något, men man kan inte ändra sig som person.

Eftersom inget kontrakt är skrivet, äger inte tanten katten. Då kan ägaren kräva tillbaka JP. Praxis verkar inte vilja  göra det, utan vill ge tanten en chans till. På bekostad av JP anser jag. Varför kan ni tjejer inte lyssna på oss andra, som jag tror har mer erfarenhet av människor för att vi är äldre, och har varit med ett tag.

Jad menar inte att vara otrevlig eller nedlåtande mot er. Misstag gör vi alla, men när det finns en chans (som nu) måste man rätta till dem på bästa sätt och även vara lite ödmjuk och lyssna.

Lillan7704
0

Jag förstår att det inte är lätt att vara ny på det här… Jag är det själv! Men innan man gör en sån stor sak som att omplacera en katt så MÅSTE man läsa på lite… "Hur går det till, hur ska vi göra och hur ska vi INTE göra?"

Kontrakt är väl en självklarhet att det görs INNAN leveransen, i alla fall om det är till en helt okänd människa……?

Priset för JP är inget jag sett tidigare, har inte läst annonsen, och 300kr är på tok för lite! Skulle tippa på att kastrering, märkning och vaccinering gick på runt 1500kr…. Och givetvis är det ju dom som har betalat detta som ska ha pengarna för JP!! Det går ju inte att hela tiden lägga ut pengar på kastrering osv och inte få ett öre tillbaka när katten säljs… På det sättet kommer det ju inte finnas några pengar kvar till slut.. Bara utgifter och inga inkomster…

Nåja, jag hoppas verkligen att det löser sig med JP, fast enligt min åsikt hör han hemma hos Debattia och Maja..

Pälsbollarna i Höganäs

Maria-I
0

Innan det är tal om kontraktsskrivning bör de som skött detta (Hennum, Praxis?) åka och hälsa på damen och se att katten i fråga lever, snarast! Det är ett ansvar ni har som ägare till katten. Tills kontrakt skrivits har damen ingen äganderätt till katten. Vid hembesöket skrivs avtal om allt ser bra ut och alla frågetecken har rätats ut. Det är lätt att det blir missförstånd när man talar över telefon eller mailar, alltså är ett hembesök det enda som gäller. Oavsett om damen vill behålla katten eller ej.

russin
0

Jag tänker inte lägga mig i detta, då jag tycker det slängs så mycket ord om en människa man inte känner - MEN, en fundering har jag.

Det pratas mycket om kontrakt här. Hur många av dessa kontrakt är egentligen juridiskt riktiga ? Krasst sett så ska inte köpeskilling erläggas förrän det verkligen är bestämt att en person ska köpa den (man kanlägga handpenning) - för så fort ett djur är betalt, så är det den som köpt den som äger den. Därför är köpekvitto viktigt.

Tyvärr räknas fortfarande djur som en vara i detta sammanhang, så därför undrar jag vilka som har kontrakt som verkligen gåtts igenom av jurist och verkligen är hållbara om det kommer till kritan.

Praxis
0

Jag har läst allt på tråden men eftersom det varit så många trådar så kan man självklart ha missat något. Jag är tacksam för alla råd och hjälp vi fått tidigare, att vi inte svarat på något inlägg beror inte på att vi inte bryr oss, utan för att det varit så mycket att vi råkat missa det!

Jag har förklarat anledningarna till varför vi vill det ge en chans, inlägg #319. När min dimdim hoppade sig blodig mot fönsterna drevs det ingen antipraxis kampanj, men när JP råkar få vatten på sig av en olyckshändelse så är plötsligt damen världens olämpligaste kattägare? Hon har hjälp av hemtjänst och dotter, hon kan gå själv och böja sig men hon har värk. Detta gör henne inte till automatiskt olämplig för fasiken. I så fall kan vi börja plocka bort djur från alla sjuka och gamla i landet då om kriteriet för att vara olämplig ligger i att man inte är helt frisk. Vem som helst som har katt kan råka spilla kaffe på sin katt, råka skada den eller själv dö ifrån den.

Bumbis
0

#319 mitt erbjudande att åka dit gällde att hämta JP.
 Jag bor trots allt drygt 20 mil därifrån.

Praxis
0

#326, jag ska se till att kontraktet är juridisk riktigt!

soso
0

Det är inte det att tanten har värk. Det har jag också!! Man kan absolut inte lita på att hemtjänsten sköter kattlådor mm. Det har man läst mycket om, att hemtjänsten inte ska göra.

Tanten har ljugit och inte velat att någon skulle komma. Det är för mig ett stort varningstecken.

Mymlan
0

Kontrakt ska lämnas över då varan lämnas eller en tid före innan dvs kontraktet ska vara påskrivet då den som lämnar varan åker därifrån, skrivs ej kontraktet under så lämnas ej varan.

Ska även vara kontrakt om det bara är en prövotid man ska ha varan.

Kontrakt ska inte komma dagar/veckor efter man haft varan..

Hawknestgrove
0

Fått mail från MArita nu, på huskatten i Västerås. Återger det här. MEd vissa saker bortraderade förstås. en ny lögn serverad i alla fall…Mitt svar överst.

JA för tusan, det är inte jag som haft att göra med den här affären. Personligen, så hade jag nog returnerat pengarna. Tar detta ditt mail och klistrar in i tråden med en del refuseringar. H*n ska inte tro, att h*n ska känna att h*n har betalt katten och kan göra som hon vill.

Gunilla

--------------------------------------------------------------------------------

Från: Marita Åberg [mailto:djurskyddet.vasteras@hotmail.com]
Skickat: den 17 november 2009 14:08
Till: gunilla.hallgren@telia.com
Ämne: Pengar

Hej igen Gunilla!

Igår ringde jag kassören och bad henne kolla så vi inte fått in några pengar från ***-**** *****. Det hade vi inte.

Precis nu ringde kassören till mig. Idag kom 300:- som *******betalat in igår, måndag! På inbetalningskortet har h*n skrivit "gåva" eller om det var "donation". Jag träffar kassören om ett par timmar och får då kopia på denna inbetalning. Jag skickar över det till dig (scannar in det) senare ikväll, så du själv får se hur hon skrivit.

Kan det vara så att hon blivit "rädd" och skyndat sig att betala in pengarna?

Får jag komma med ett litet tips? Ta mer betalt för kissarna! Detta säger jag i all välmening - för katternas skull.

Hälsar
Marita på Huskatten

Praxis
0

Muntliga avtal är lika bindande som skriftliga. Dessutom har vi bevisning på vår sida rörande email. Jag har gått igenom det juridiska och vi har rätten vår sida. Framgår inte så bra här på tråden hur allt gått till men äganderätten ligger fortfarande kvar på mig. Skulle kunna redovisa allt här men tycker det är onödigt att krångla till här på tråden med det.

Ja, damen drog till med att hon skulle iväg. Men som jag skrev tidigare så tror jag det var för att hon inte läst emailet om att JP skulle hämtas. och helt plötsligt ringer någon och säger att imorgon kommer vi och tar honom. Hon tycker ju om JP, hon tycker att han är lika speciell som vi tycker han är, så för att vinna tid och fundera på detta så sa hon väl i ren panik att hon skulle bort så det inte passade. sen helt plötsligt ringer folk hon inte känner och folk ringer till dottern etc etc. Finns det någon här inne som aldrig dragit till med en vit lögn för att undvika något? Visst, det är dumt och onödigt, men jag tror inte hon gjort det för att mörka en avlivning av JP. Vi ska gå till botten med detta, det lovar jag, men jag tror att det hela blivit överdramatiserat, vilket jag också har skuld i.

Jag begär inte att någon ska köra långt för detta, jag förstår att det är skillnad på att hämta en katt och att titta till den. Menade absolut inte att jag och Hennum kommer kräva någon att åka långt för detta, men jag hoppas att någon som bor nära västerås vill bli vår kontakt där och kan åka dit och titta till JP.

Hawknestgrove
0

ja men var det ine sagt, att hon hade betalt förra veckan? Nu isade det sig, att inget blev betalt förrän i går. Jag ska få kvittot scannat till mig senare i kväll. Får seom jag hinner få in et till er i dag, då jag ska upp på kommunhuset i kväll.

russin
0

#334 När hon betalat, beror även på hur hon getalat. Visst, hon kanske hastade sig iväg till närmaste inbetalningsställe - MEN, hon kan även ha betalat via bank/postgiro där man skickar in ett kuvert. då tar det några dagar innan betalning registreras 2-4 dagar.

russin
0

Vill även påpeka att priset på katten ska inte kvinnan som har JP lastas för. Man betalar det pris som är bestämt innan. Man är ingen dålig människa för att man köper en katt för en billigare penning.

För i så fall måtte jag vara en usel människa som "bara" gav 200 kr för Lo och i så fall undrar jag om ni litar på mig för fem öre. De flesta här har varken träffat mig eller känner migFlört

Hawknestgrove
0

Och det står ju inte likvid för katt. Snälla, den här tråden  är ju bara bauta. kan ingen av de berörda starta en ny ? Det kommer att synas på kvittiot jag får scannat till mig, när det blv inbetalt. eller hur`?

Praxis
0

Att pengarna kom in igår är inget konstigt, det har ju varit helg. Kvitto ska jag få av damen också. Att hon betalat dit pga ett missförstånd med Hennum ska intedamen ha skäll för då hon inte betalade dit för att vara illvillig. Däremot är det inte bindande då det inte är avtalat att så skulle ske. Vill katthemmet inte ha pengarna så kan de ge tillbaka dem. Jag personligen bryr mig inte om pengarna går till katthemmet där de kan göra nytta, MEN detta ska vara avtalat innan det får bindande verkat för ett köp. Så är inte fallet nu.

Låt oss inte glömma att damen faktiskt kontaktat oss engående hans vaccinering och velat ha ut papper för att försäkra honom. Hon bryr sig om honom! Hon tycker mycket om JP och därför har hon gjort lite mindre genomtänkta saker, som att påstå att hon skulle åka bort, för att få ha kvar sin vän. Man gör knasiga saker ibland, men innan vi har fått motsatsen bevisad så har jag inga onda tankar om henne efter att ha pratat med henne. Hon sa ju att hon är villig att ta emot besök, bara inte en dag då hon har hemskt ont. Det betyder bara att inte vilken dag som helst passar, inte att hon inte låter oss komma dit. Hon var ju positiv till kontraktet också, om hon nu är en sån hemsk person som inte borde ha katt, varför fräste hon inte bara till mig och la på luren? Ge henne en chans nu.

Hawknestgrove
0

ja Ok, det gör jag i alla fall.men jag vill gärna veta om det fortfarande finns en kisse i livet. det har vi inga bevis för! Det kan ju bli så praktiskt, att han rymmer lagom till att någon kommer och hälsar på. Och det blev ju strul med försäkringen. han blev väl aldrig försäkrad?

Hawknestgrove
0

ja Ok, det gör jag i alla fall.men jag vill gärna veta om det fortfarande finns en kisse i livet. det har vi inga bevis för! Det kan ju bli så praktiskt, att han rymmer lagom till att någon kommer och hälsar på. Och det blev ju strul med försäkringen. han blev väl aldrig försäkrad?

Praxis
0

Ju snabbare vi hittar en frivillig i närheten som kan åka dit, desto snabbare får alla som oroar sig bevis för att han lever.

tuska
0

Tanten och JP har nu haft sin prövotid tillsammans och  kontraktet ska skrivas på vid hembesöket.   Kan inte tanten tala om när det skulle passa henne för ett hembesök.   Skulle inte det vara lättast, då ser man hur de båda mår och trivs tillsammans. Man kan göra besöket när hemtjänsten är där då slipper hon även öppna dörren om hon nu skulle ha en mycket dålig dag med värk. 

Man kan tala med biståndshandläggaren om hemtjänst att en katt har levererats till "tanten" och höra hur det ställer sej om dom anser att hon klarar vården av ett djur innan hon skriver på ett kontrakt om JP.   Där hör man oxå hur de ställer sej med hjälp av dem, till katten.

Problemet tycker jag är att ingen bor i närheten som kan hjälpa till med ett hembesök.

kattassen
0

Ja de som inte tror att JP lever…(suck..) tycker jag skall sätta sig i bilen och åka dit. Nu känns det snart som om någon slags häxjakt har börjat mot de som faktiskt vill göra gott för JP.

Snälla nån! Ge detta en chans. Flera som varit inblandade i ärendet är ovana vid sådana här "affärer". Alla har fått redogöra för sina hm,misstag och bett om ursäkt därefter.

Nu anser jag att det får vila tills kontrakt är skrivna och någon har varit där med papprena.

Ägaren till JP är fortfarande Praxis och då är det väl hon som ansvarar för JP och bestämmer vad som skall göras.
Hade någon basat över mig och mina katter hade jag blivit fullständigt rabiat - råd och tips är en sak men nu liknar det snart oförskämdheter från olika håll

GOD TON i tråden fortsättningsvis!

Hawknestgrove
0

jag är inte oförskämd, bara misstänksam mot någon som kan valsa inte bara en gång utan evntuellt en gång till. För det är ju fakta! Vi vet ju inte om katten lever. Det är inte elakt menat utan helt neutralt. Vi är ju många, som varit med och stöttat JP och anser väl att vi har lite att säga.

MariannE11
0

#343 måste nog vara mer genomtänkt än att bara sätta sej i bilen o åka dit…man får väl ringa först o komma överrens om en tid…vi vill väl bli insläppta?…

Hawknestgrove
0

jisses,kan ingen starta en ny tråd?????

Praxis
0

Tuska, problemet med att prata med folk på hemtjänsten är att damen känner sig inkompetentförklarad, tror det är bättre att någon kollar upp detta på plats och att damen kan visa garantier för detta på annat sätt än att man pratar med handläggaren. Kan skriva in detta i kontraktet också, uttryckligen att daglig skötsel av JP ska garanteras såsom låda mm. Jag förstår att damen blivit arg, visserligen trodde vi alla att det var panik i helgen och därför vi gjorde som vi gjorde, men kan förstå att man blir arg om någon ringer ens dotter. Hon har nästan blivit behandlad mer som om hon är förståndshandikappad än fysiskt handikappadSkäms Nu när jag pratade med henne senast var hon fullt resonlig och inte otrevlig alls, men hon förklarade att hon blev arg av detta, vilket jag förstår. Jag ska ringa henne på lördag igen, tanken var att jag skulle skicka upp kopia på kontraktet som hon kunde läsa och så skulle vi tala mer ingående om innebörden av kontraktet då. Sen skulle hon skriva på och returnera till mig. Självklart hade det varit bättre om jag inte skickade upp kontraktet påskrivet av mig med post, utan att detta lämnades i samband med besöket. Men allt ska täckas av kontraktet, har gjort ett utkast som ska juristgranskas ikväll. krav på besök inom två veckor efter kontraktets ingående finns med i en punkt och bryter hon mot ett av kontraktets punkter så har jag full återtaganderätt. men som jag skrev så vore det bäst att göra besöket innan så det är avklarat. Lite knepigt för mig och hennum här nere i lund dock att ordna det.

tuska
0

# 347   Ja det är banne mej inte lätt för er som bor så långt ifrån.

När jag skrev om handläggaren på hemtjänsten, så tänkte jag närmast på hur de ser på det att även få ta hand om ett djur, vad gäller sand och toalåda mm.   Min gammelmor har hemtjänst 5 ggr. dagligen och jag lovar att ingen av dem skulle befatta sej med ett djur.   har det så varit så hadde jag placerat många hemlösingar hos henne, för hon skulle ha mått jättegott av en katt - katter  att gossa med.

kattassen
0

#345 Självklart måste det planeras

Men som det verkade, var det många som helt plötsligt inte ville hjälpa praxis och hennum med att besöka damen. Att någon här på forumet skulle bli deras sändebud var ju inga problem när JP skulle levereras, då var det ingen som ställde några krav om att lundatjejerna skulle åka 60 mil en väg upp till Västerås och "kolla läget".

Mitt utspel kanske var hårt men jag vill bara framtona att vi måste försöka låta detta ha sin gång. Och om någon är villig att göra praxis denna tjänst att bestämma ett hembesök hos damen och JP så är nog ingen gladare än praxis.

Just nu känns det som många helst motarbetar än medarbetar. Vi vet allesammans vilka faktum är i storyn och vilka ageranden som gjorts tidigare. Det behöver vi inte älta mer.

Nu måste fokus vara på hur det hela avlöper. Det enda som kan vittna om det är en tät kontakt mellan damen och praxis (helst). Kanske man kan få damen (eller dottern) att skicka ett litet foto. Det är väl inte så mycket begärt kanske. Och som sagt ett hembesök inom kort.

Kan någon i Västeråstrakten göra denna insats, så lundatjejerna inte behöver åka 120 mil för detta. Vi brukar väl kunna hjälpas åt härinne eller?

kattassen
0

På begäran kommer här en ny tråd:

JPs tråd nummer 16

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.