Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5248 ggr
delight
0

Bortsprungen katt i Luleå!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som sett vår älskade Amos? Han försvann i Luleå, Porsön för en vecka sedan. Han är tre år, skygg men väldigt snäll. Öronmärkt (Y0411) och kastrerad. Vi har letat honom, polisanmält och satt upp lappar i området.

Någon som kan ha sett honom? Snälla ring 0730820425 eller 0920-19758.

Ankie
0

puttar

annebeate
0

Fortsätt leta aktivt efter honom. Kan han möjligen ha blivit inlåst någonstans?

Här finns kanske någon på forumet som bor i Luleå och i det område där han försvunnit som kan hålla utkik.

mari-n
0

Usch, jag vet precis hur du känner. Min Simba var borta i tre månader. Nu äntligen hemma.

Mitt tips till dig är att lägga lappar i brevlådor, med bild på Amos. Lägg in annons på katthemssidor, blocket, det finns en massa sidor som du kan lägga in annons om din bortsprungna katt. Tex lostanfound.se, allaannonser.se, upphittat.se, kattforum,se…..Googla så hittar du säkert flera. Sätt in annons i lokaltidning.

Men som sagt, sätt upp många lappar. På träd, anslagstavlor, affären…. Nästan alla som ringde mig & tipsade om liknande katter som kunde varit Simba, dom hade sett mina lappar, som jag satt upp. Men framförallt så har alla fina människor på den här sidan hjälpt mig. Antingen med att leta, eller ge mig tips & stöd.

Ge inte upp! Ingenting är omöjligt. Jag hoppas verkligen att din fina kisse hittar hem.

Kram.

delight
0

Hej!

Tack snälla ni för alla tips! Än har jag inte gett upp. Jag har försökt sätta upp lappar där folk rör sig, lagt in annonser på diverse kattforum, blocket.. Men att posta lappar är en bra idé. Ska be dem kolla sina garage, källare osv… Misstänker att han kan vara instängd :( Hittils har bara en ringt! Vi gick på det såklart trots det mycket stora avståndet. Hittade tyvärr ingen katt där..

mari-n: vad skönt att din kisse kom hem men oj vad du måste ha oroat dig alla dessa månader… hur kom han hem??

kramar

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

annebeate
0

putt…

Ankie
0

delight: Här kan du läsa om mari-n:s katt Simba Glad

"Hemma" Svart hankatt bortsprungen

MariannE11
0

putt

delight
0

Tack snälla ni som puttar upp tråden för min Amos. Än har jag inte sett skymten av honom och ingen har ringt om tips. Har tråkigt nog också varit med om att folk har tagit ner mina lappar!! Men jag har raskt satt upp nya plus postat i brevlådor.

Behåller hoppet uppe när jag läser om alla katter som kommit hem.

annebeate
0

Putt för Amos, hoppas någon bor i Luleå och kan hålla utkik

annebeate
0

putt….

MariannE11
0

putt

mari-n
0

Hur går det? Har nån ringt om tips?

delight
0

Vi fick ett tips igår kväll om en svart-vit katt alldelens utanför men troligtvis var det inte han, då grannarna har en liknande katt. Vi ropade och så, såg ingen katt men hoppades att han skulle komma hem om det nu var han… men inte det.

Idag försökte jag ringa Anna Lena Vikström för lite medial hjälp.. men det tutade upptaget i en hel timme. Ska pröva Guje Lindwall lite senare idag.. Hoppas jag kommer fram bara.

mari-n
0

Anna-Lena får man ringa till flera ggr, om du inte hittar det du söker.Varje gång man ringer henne, så är det upptaget. Men fortsätt ring, har du tur så kommer du fram.

Deras tips fick mig inte att hitta Simba direkt. Men dom(+ en till som jag pratade med) beskrev exakt miljön, som det ser upp i Björknäs. Därför fortsatte jag att hoppas, att han var där.

Ge inte upp ditt sökande!!Glad

delight
0

Uppdatering!

I går kväll ringde en kille som sa att han sett en svart-vit katt på ett område inte så långt härifrån.. Vi for dit såklart, letade och kallade en bra stund. Men ingen katt förutom en rödfärgad.

Idag ringde Guje Lindwall. Hon frågade hur det gått med letandet och jag berättade om kvällen inom. Hon sa då att katten lever och är välbehållen samt att det var Amos som killen hade sett! Hon sa ATT han kommer att komma hem! Hon kunde inte riktigt säga NÄR men kanske inom de närmaste dagarna, möjligen innan helgen…

Hon kunde inte heller förklara varför utan gissade på att han blivit bortjagad eller känt sig hotat på något vis.. "katter gör så här, varför vet vi inte" sa hon..

Jag vet inte vad jag ska tro, vill inte hoppas för mycket men det skulle vara underbart om det hon sa stämmer! Och idag har det börjat snöa ordentligt, så kanske han tar sitt förnuft till fånga och kommer hem!

MariannE11
0

hoppas han snart är inne i värmen igen…

mari-n
0

Hoppas, hoppas, hoppas!!!!!

Hawknestgrove
0

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

delight
0

Uppdatering igen!

Pratade med AnnaLena Vikström idag. Hon kunde beskriva Amos utan att jag sagt något…. Hon sa också att han lever och beskrev hur han hade gått bl a längs en gångväg, över trafikerade väg och under en tunnel, där han ska gömma sig under något i villaområdet i närheten av industriområde. Så jag letade två timmar i kylan som jag tyckte stämde in på beskrivningen…. men ingen katt!

Hon sa också att han kommer att komma hem men troligen att ngn kommer hitta han, för han kommer inte hem själv. Hon sa hon fick en "lugn känsla"…

Jag ska förmodligen ge mig ut i kväll en sväng också för jag ger inte upp!

mari-n
0

Har du med dig nån mat när du letar? Grillad kyckling doftar mycket. Amos är säkert jättehungrig.

Har du satt upp lappar i just det området, där du tror att han är? Lägg lappar i brevlådor där oxå.

Vi håller tummar & tassar för dig & Amos.

mari-n
0

Putt. Har du sett Amos?

delight
0

Amos har varit borta i tre veckor och 3 dagar :(

Vi har fått många tips från olika håll plus att vi letat på platser som skulle kunna stämma in med beskrivningen enligt Anna Lena V. Har pratat med henne tre gånger och hon säger ungefär samma sak. Att han lever och verkar komma hem.. Idag trodde jag att jag hittat Amos, kroppsformen och färgerna var identiska men när jag och min sambo lyckades se ansiktet… såg vi att det inte var Amos. Fick även ett samtal om en katt på ett berg med motionsslinga i närheten. Vi var nyss där och letade på platsen han synts till samt runt omkring men vi såg inte en enda katt! Funderar dock på om man skulle kunna låna en bur och placera mat i den…. vet du/ni om och var man kan låna en sådan?

Passar på att infoga en länk till en video med Amos och vår andra katt, Nero i.

http://www.youtube.com/watch?v=KZQR04IHwTA

Åh vad jag saknar honom :(